Je weet dat er in Nederland meerdere garages zitten? moet wel een heel speciale garage zijn dan...
Manlief komt uit Friesland en Komt hier al heel lang....
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 26-03-21 08:58
Oh wat naar Lynn, helaas herken ik het verhaal van broer en zijn zoon. Valt overal tussen. Gaat ondertussen al lang niet meer naar school (is bijna 19 nu) krijgt ook geen aangepast werk gevonden. Allemaal zo verdrietig.
@prairy: sterkte vandaag en mooi dat je via je telefoon dan toch je bericht kunt overbrengen. @lynn: wat een waardeloze situatie. Hopelijk komt er alsnog snel een oplossing.
Hier ondanks het zonnetje de dekens nog maar even op gelaten; windje is nog wat fris.
Thermografie geen ervaring mee maar sterkte met je paard DP
Tof trainen in de aqua trainer Laurie
Leuk met de 2 mannen opstap Akshay
Prairy succes met de eventuele spierpijn van de val en heel veel sterkte vandaag
Lynn_Nikita fijn dat de kat weer opknapt maar mega balen van je zoon. Klinkt als een heel heftig traject en verdrietige situatie.
Her vannacht de dierenarts laten komen, de kleine man had koliek. Gelukkig was het “maar” krampkoliek en knapte hij goed op met pijnstilling en buscopan. Toch even opgevoeld en dat liet mijn super stoere hengst-jaarling zonder roesje, opvoelbox of praam keurig toe. Lijkt echt een fijn paard te worden. Hopelijk zonder verdere koliek aanvallen. Mannen waren net toch ook wel moe van de spannende nacht en lagen zij en zij languit in de wei te slapen.
Koliek lijkt me ook zo naar. Ik heb er gelukkig nog nooit eentje met koliek gehad en ik hoop echt dat dat zo blijft!
Gisteren de schrik van mijn leven gehad op buitenrit. Mijn oudste draver heb ik al heel lang en is een beetje een aparte. Hij heeft een flinke trukendoos, geeft graag rodeo's en moet gewoon altijd even klooien tijdens het rijden uit enthousiasme. Dat geeft niet, hij krijgt die vrijheid ook van mij, maar hij weet heel goed dat als ik het aangeef, het klaar moet zijn. Met hem werk je gewoon het fijnste als je hem lekker gek laat doen binnen de kaders die je stelt. Gisteren galoppeerden we lekker door een brede berm, op een redelijk drukke weg af. Hij had er goed de gang in en propte er wat gekke kopzwaaien en vreugdesprongen tussendoor. Niks mis mee, tot ik ineens het kopstuk wat naar achteren zag glijden. Ik dacht nog: 'ik heb de boel toch goed vastgemaakt?' en toen gleed de hele boel om z'n hals en had ik niks meer. Hartslag 199 (vertelde mijn horloge me later), kopstuk vastgepakt, achterover gaan zitten en 'ho'. Mijn geweldige paard stond dus in één keer stil he! Van een pittige galop hup naar draf en halt in een paar seconden. Hij snapte volgens mij niet helemaal wat er nou loos was, maar had heel goed door dat mijn hulp urgent was. Toen ik ernaast stond zag ik dat de schaar van mijn hackamore dwars door was, metaalmoeheid. Het had elk moment kunnen gebeuren, maar in dit geval was een vrolijke kopzwaai waarschijnlijk de trigger. Met de teugels heb ik de boel zo aan elkaar gemaakt dat we naar huis konden wandelen, waar hij is overladen met snoep en knuffels. Wat een schrik zeg, maar wat ben ik mijn kleine idioot dankbaar.
Laatst bijgewerkt door Flew op 26-03-21 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt
@flew: dat zijn idd momenten dat je hart in je keel zit. Gelukkig alles goed afgelopen. Het gebeurt idd niet vaak, maar bitten kunnen breken. @biancaaaa: altijd eng koliek. Gelukkig snel opgelost.
Net een paar leuke foto's van Jasmijn en Boon kunnen maken.
Ach wat een leuke foto DF Leuk stel is 't! Hier overigens ook een flink koud windje! Gelukkig staan de paarden lekker uit de wind, in 't zonnetje achter de schuur.. je ziet ze genieten
Flew jeetje!! Wat een toppaard!!! wel grappig om je hartslag daadwerkelijk terug te kunnen zien
Bianca, wat fijn dat ie zo braaf was met opvoelen! Hier ook een hengst die dat laatst zo braaf toe liet Gelukkig is hij alweer goed opgeknapt
Wat een poedersuiker LN! Denk je dat je 't gevonden hebt... word je weer teleurgesteld.. Hopelijk vinden jullie snel een wel goed passende oplossing!!
Jaa haha Karin, zou super zijn! Misschien de overbuurman eens aankijken, of hij die extra schuur toch écht voor zichzelf nodig heeft
Akshay
Geplaatst: 26-03-21 13:40
Oh wauw Flew! Dat is wel een weekje wortels waard. Fijn dat hij er dus gewoon was om te luisteren, je krijgt wat terug voor de verdraagzaamheid in "kwallen" zo
Mooie foto DF!
Koliek.. brr. Gelukkig geen/weinig ervaring mee. Daardoor wel altijd "angst" of ik het wel zou herkennen..
xXutopiaXx
Geplaatst: 26-03-21 13:42
Akshay schreef:
Koliek.. brr. Gelukkig geen/weinig ervaring mee. Daardoor wel altijd "angst" of ik het wel zou herkennen..
Ga jij wel herkennen hoor Ik tot voorkort ook niet veel ervaring mee, maar ondanks dat Tamme amper wat liet zien, zag ik toch dat 't niet goed met 'm ging... als je je paard zo goed kent, zie je zelfs het kleine verschilletje al Weet ik zeker! En Tamme was overigens góed ziek, maar wist het heeeel goed te verbloemen
Wow Flew wat een topper zeg! Kan me voorstellen dat je wel 10 jaar ouder bent
En een koliek paard... gelukkig viel het mee! Hier gelukkig ook nog geen ervaring mee
DubbelFun
Geplaatst: 26-03-21 13:52
Hier heb ik het helaas ook al een aantal keren mogen mee maken en het is idd niet alleen maar door het konstant rollen dat je het opmerkt. Soms is het simpel naar de buik kijken, of er wat verloren bij staan. 1x Boon 's ochtend badend in het zweet op stal gevonden toen het gelukkig al weer over was. Ze stond er bij alsof ze de marathon in galop gedaan had.
Alle keren ook gaskoliek en niet de verstoppingssoort.
biancaaaa
Geplaatst: 26-03-21 14:08
Koliek vind ik wel herkenbaar. Hier was het zwaar ademen, kreunen, niet eten en rollen. Maar daarvoor was me al opgevallen dat de stal helemaal omgewoeld was en dat hij niet gemest had (en normaal liggen er tegen die tijd 2 grote hopen) en daarom dus keer extra terug gegaan voor de nacht en inderdaad toch koliek.
Jeetje wat een verhaal Flew! Goed op elkaar afgestemd. Hier een keer metaal moeheid gehad, in het bos mijn stijgbeugel doormidden Ook heel stom als je beugel opeens weg is (en je moet nog een half uur terug naar de trailer).
Leuke foto DF! Mooi stel
Fijn hè van die brave mannen Utopia. Of zou opvoelen een hengstending zijn
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Zo Flew, wat ben jij blj met je clown die luistert als het moet.
2 keer koliek mee gemaakt, bij mijn schimmeltje de was ontsnapt en zich te schompes had gevreten aan gras. Zijn eigen wei was niet voldoende aan gras blijkbaar. Maar snel over na wat laxeermiddel.
En Abby vorig jaar, reden onbekend. En dat was best heftig. Dierenarts diverse keren bij geweest en de laatste keer dat ze kwam moest het beter gaan anders kliniek. En gelukkig ging het beter. Abby heeft overigens niet gerold wel gelegen. Heel sloom, niets eten.