Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Prairy schreef:Het programma (sponsoring door Yves Roches) van Heg en Landschap zou 3 jaar lopen, volgens mij zou het komend jaar het laatste jaar moeten zijn. Lex is niet altijd even snel met reactie inderdaadBlij dat door mijn promoties afgelopen jaar uitverkocht was
Dan ga ik nu ook nog een andere organisatie promoten:
Meerbomen.nu
Zij halen jong opschot uit natuurgebieden en bij mensen thuis (zoals bij mij bijv) en verdelen dat weer. Deze boompjes zijn gratis (maar een donatie is natuurlijk welkom). Het is wel iets minder gestructureerd georganiseerd als bij heg en landschap. En er is niet altijd heel duidelijk wat ze hebben maar ach. Zij waren ook degene met de perenbomen gratis. Ik had mazzel en mocht zelf gaan uitzoeken en heb toen zowel 3 verschillende appelbomen als 2 verschillende perenbomen kunnen meenemen.
Ook zij gaan in het najaar pas weer echt aan de gang maar als je je inschrijft voor hun nieuwsbrief word je op de hoogte gehouden.
Onze Hagen die we afgelopen winter gezet hebben doet het tot nu toe goed. Die van vorige winter heeft toch minder overleeft dan ik hoopte maar toen was het ook echt een belachelijke zomer. Deze zomer is voor de planten iig een stuk beter
Malenka schreef:Hier in de wijk is al zes keer meegedaan aan de actie van Heg en Landschap. Die drie jaar lijkt me dus niet kloppen. Maar het kan inderdaad zomaar de laatste keer zijn.
Ik ben wel eens bij de bomenhub in Maarssen geweest. Ook heel leuk!
https://plantvoorplant.nl/bomenhub/
Ik heb enkele rijen met plantafstanden van 20 tot 25cm.