Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:37

Zo dan, dat is een nare situatie.. mensen hebben vaak zo geen inzicht :n Gelukkig toch hulp gekregen en geen schuifpartijen ofzo.. brrr, altijd zo schrikken!!

Shetlanders _O-

Wij waren vandaag bij mijn grootouders in Drenthe en onderweg terug zo ter hoogte van Gorinchem reden we toch door een bui!!! :oo Zagen echt even helemaal niks meer, behalve af en toe een flits, maar die regen!! :oo Bízar... Bij ons thuis maar 2.4mm gevallen, maar toch lekker alles nat +:)+ Heerlijk is dat hè, met boekje op een comfortabele plek naar de regen luisteren :+: Ik kan daar ook zo van genieten, geeft een heel geborgen gevoel <3

rover_Jarig

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:02

Wat een schrik Lynn. Aso van die automobilisten, gelukkig goed gegaan fijn dat die boer kon helpen. Shetlanders oh oh wat zijn die toch eigenwijs. Had de mijne kunnen zijn.

Handig van dat touwtje MM!

Hier ook regen maar als je in de paddock zand opzij doet zie je dat het maar weinig is. Het gras groeit wel hard nu.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:29

Hier heeft het de hele nacht echt flink geregend en voor vandaag voorspelt hij ook de hele dag regen. Hier lijkt het nu wel echt nat te zijn

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:46

Jeetje Lynn, wat een nachtmerrie zulke dingen! Echt zo klote dat die automobilisten dan ook gewoon helemaal geen rekening houden, kan zo anders aflopen... maar gelukkig dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen! Moest dan wel weer wat grinneken om de Shet, wat een figuren zijn het vaak toch ook haha!

Oei, afgebroken stanleymesje, dat is wel echt scheit zeg! Hier heb ik een goede schaar met een grote lus van strotouw eraan. Minder snel kwijt, maar ook heel handig om hem zo even om het handvat van de kruiwagen te kunnen hangen. En heb ook twee van die houten Opinel uitklapmesjes, die zijn ook ideaal voor in je kontzak.

Hier begon het al weer wat te stoffen :+ Op dit moment ook een stralend zonnetje, maar voor vanmiddag is er nog wel wat regen voorspelt zag ik. Er zou morgen ook heel wat vallen, maar is ook al enorm naar beneden bijgesteld. Helaas. En daarna weer vooral veel droog zag ik.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 08:58

Geen drup gehad. :+ Ik snap echt niet waarom het bij ons zo alles of niets is.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:03

Pfoe, wat zal jij geschrokken zijn, LN. Het is echt mijn grootste nachtmerrie, ontsnapte paarden die los op straat lopen. Mijn eerste pony is jaren geleden losgebroken (ging hangen in het halster, dat knapte en hij rende de weg op) en aangereden door een auto. Ik kon hem ter plaatse laten inslapen, dat was echt een drama. Nu check ik dus altijd op het neurotische af alle omheiningen. Kan echt niet slapen als ik dat niet gedaan heb.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:05

Hier heeft het ook niet geregend, maar volgens BR gaat dat vandaag 'goedkomen'...

@lynn: oeff dat is schrikken. Is mij ook eens overkomen toen ik ze uit de wei ging halen. Mevrouw wist het zelf wel te vinden en ging in draf een drukke 80 km weg over. Idd 10 jaar ouder...

@anth: dat is zonde van je dure mes!

Ik gebruik gewoon een oud steakmes en slijp die regelmatig, die gaat ondertussen al ruim 20 jaar mee.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:04

Lynn dat is schrikken, brrr. Gelukkig alles oke.

Flew oh gatver wat naar. Dat hoop je inderdaad nooit mee te maken.

Hier wel iets regen, maar denk nog geen millimeter. De stoep was nat maar daar was ook allee mee gedaan.
Ik zie genoeg buien, steeds een haar naast ons.

Net die dolle miep van mij gelongeerd, die dacht dat ze een vliegtuig was. Pfff ze moest echt laag vliegen.
Maar waar ze eerst galop enorm moeilijk vond en erg onstuimig ging, sprong ze vandaag toch een paar keer fijn aan. Wel uit zichzelf, maar eerst als ze heet was ging dat helemaal nergens over. Nu was dat best mooi. Dus ik heb hoop dat dat ook nog wel eens wat gaat worden :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:18

Flew wat naar!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:53

Lynn, wat een stress levert dat op. Gelukkig goed afgelopen.
Flew dat is echt een drama om mee te moeten maken.
Hier heeft het iets geregend. Niet echt grote hoeveelheden.
Fries begint aardig te wennen.

Schadows17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:54

Jeetje LN dat is schrikken zeg! Gelukkig is het goed gekomen!!!!

Hier is best wat regen gevallen de afgelopen dagen (Zuiden van het land) dus het gras kan weer lekker groeien :)!!!!

Deken ligt nog steeds op en paardlief is er nog steeds droog onder gebleven, echt fijne deken, wel staat ze in de nacht binnen. Maar kan hem dus lekker op laten liggen met dit weer, want ben anders echt bang dat ze weer veel gaat schuren, tot nu toe gaat het heel goed :) en is de deken ook nog heel, mevrouw vond het nog niet nodig om aan de bomen te schuren, heerlijk, houden zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:10

Jeetje das schrikken LN.

Flew, wat een verschrikking zeg.

Hier nog steeds niet bijzonder veel gevallen ofzo maar vind het zo wel prima gaan, genoeg tijd voor de regen om goed de grond in te trekken voor de nieuwe lading valt.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:17

Loslopende paarden, praat me er niet van. Ik heb er eentje gehad die op rust stond wegens een peesblessure. Nou, hij sprong werkelijk overal uit. We hadden zijn uitloop volledig gebarricadeerd, maar hij kreeg het zelfs voor elkaar om de trailer weg te duwen en dan de vrijgekomen ruimte te benutten om eruit te springen, hoe hoog de omheining ook was. Hij ging dan onze straat uit en naar het bos. Hij had een shet vriendin, maar die liet hij gewoon in de steek. De brandweer heeft hem eens gevangen en in de wei gezet bij een stel fokmerries. Alsof je alle paarden maar zo bij elkaar in kunt gooien... Boxrust is neit iets voor ons. Na 12 uur proberen en een paard dat vreselijk overstuur was, hebben we dat ook opgegeven. We waren er zo klaar mee dat we hem weer bij zijn vrienden in de grote wei hebben gezet (24/7 buiten, even verderop), maar helaas sprong hij daar ook uit en zo kwam het eens voor dat hij op de spoorlijn liep toen ik met de merrie ging rijden. Hij liep echt op de rails. Ik met de merrie aan de andere kant van de omheining langs het spoor. Ik ben zelden zo bang geweest. Met de merrie in rengalop richting huis om te proberen de ruin van de spoorlijn af te lokken. Dat lukte en er was stom toevallig net even geen trein langsgekomen. Ik was 10 jaar ouder geworden die dag, dus ik snap het gevoel helemaal. Het kan zo vreselijk mis gaan. En niet alleen voor je paard, maar ook voor bestuurders en omstanders. Wij hebben hem in de trailer gezet en zijn naar de kliniek gereden met de mededeling dat de situatie onhoudbaar was geworden. Na de scan gaf de dierenarts aan dat ik hem dezelfde dag nog dressuurmatig aan het werk mocht zetten, want was een minder grote belasting dan de gekkigheid die hij zelf uithaalde. Paard heeft ook werkelijk nooit meer last gehad, dus dat klopte. En hij ging zich ook weer gedragen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:36

Jezus Lorette, paard op de spoorlijn! :oo Ik heb zelf al een fobie voor treinen, dus ik zou dat niet eens overleven als ik er alleen al naar zou moeten kijken!!! :oo

En Flew, ook vreselijk zeg... dat moet zo snel gebeurd zijn... ik ben ook zo iemand die panisch checkt of alle hekken dichtzitten hoor, dus helemaal niet zo gek :(:) :) en ik heb niet eens zoiets meegemaakt...

Wel een keer m'n hengst aan de wandel, maar toen stond ik naast een pensionstal en die werden 's nachts wakker van herrie in de schuur waar hun stallen zaten, was hij daar gewoon naar binnen gelopen. Gelukkig alle paarden op stal, maar dan is het wel ineens een flink paard.. En die kleine Shettermans ging ook vaak aan de wandel (boer waar ik stond nam het niet zo nauw met de omheining |o ), maar die liep alle pensionstallen gewoon voorbij en ging gericht naar huizen waar ook minishetjes stonden _O- Gelukkig altijd goed gegaan, maar die hebben beide dus ook midden in de nacht lekker over de weg gewandeld... :\

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:54

Wat een verschrikking al die ontsnappende paarden. Hier is Jonique 1x onder de draad van de prik palen doorgegaan toen ze er net was, en laatst stond cheetah op wonderbaarlijke wijze ineens aan de andere kant van de prik palen (maar toen hibg de draad wat slap :o ) gelukkig zijn ze nog nooit uit de weide ontsnapt

Hier is de bak trouwens wel echt goed nat. Ook de onderlaag

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:55

Pff, doodeng die ontsnappende paarden. Gelukkig is het met een sisser afgelopen Lynn. Ik ben er ook als de dood voor en loop rustig midden in de nacht in mijn pyjama naar de stallen om te kijken of ze goed dicht zijn. :o

Iemand hier een tip? Mijn merrie heeft sinds gisteren en vandaag steeds meer bultjes. Ook staat ze te trappen naar haar buik, daar jeukt het ook. Ik zie geen vliegjes rondvliegen e.d. En gebruik vliegenspray. Eerst dacht ik dat het daar aan lag, maar het zit ook op plekken waar ik niets heb gesprayd. We bouwen langzaam weidegang op en ik voer gedroogd kleefkruid bij, maar ik kan jeuk niet vinden als bijwerking hiervan. In de stal zitten ook zwaluwen, maar de poep komt niet bij haar in de buurt. Is dit ernstig genoeg om de DA te bellen of gaat die niets kunnen doen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:57

Spray doet hier niets vind ik.
Heb je geen vliegendeken dat je zo kunt zien of het dan mindert?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:01

_Penotti schreef:
Spray doet hier niets vind ik.
Heb je geen vliegendeken dat je zo kunt zien of het dan mindert?

Bij elke deken die ik op doe staat ze zo naar der buik te trappen dat ze met der benen blijft vastzitten -O-

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:04

Jee, hoe krijgt ze dat toch klaar. Ook die met buikflap?
Begrijp dat dat inderdaad dan ook geen oplossing is. Vervelend.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:06

En een deken met alleen een bilriem? (die strak zit)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:07

Anti allergeen spuiten komt dan als enige in me op.

Processie rups? Of idd reactie op gras.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:29

Oh man die ontsnappingsverhalen van jullie, daar moet je toch niet aan denken zeg. Vreselijk ook Flew dat het bij jouw pony verkeerd is afgelopen :(:)

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:34

Robijntjah schreef:
Anti allergeen spuiten komt dan als enige in me op.

Processie rups? Of idd reactie op gras.

We hebben geen eiken op het terrein.

De bulten zijn inmiddels zo rap aan het uitbreiden dat ze niets anders doet dan rollen, dus de dierenarts komt vandaag nog langs. Hopelijk is die er snel :(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:37

Ach wat rot voor d'r DaisyDarling, duidelijk dus wel echt last ervan.. ben benieuwd wat de DA ervan zegt, en hoop dat het snel is opgelost voor d'r.. :(:)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 13:41

Oh jee.
Zo ver ik weet jeuken eiwitbulten van gras niet.
Hoop dat je snel weet wat het is.