Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:21

Hier kun je het zien met een wax stick voor paarden, al vind ik ze in dit filmpje wel zuinig :Y) Maar je pakt een pluk, haalt de waxstick er over waardoor het haar plakkerig word en dan kun je hele strakke knotten maken.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 15:27

Daphne__ schreef:
[ Video ]

Hier kun je het zien met een wax stick voor paarden, al vind ik ze in dit filmpje wel zuinig :Y) Maar je pakt een pluk, haalt de waxstick er over waardoor het haar plakkerig word en dan kun je hele strakke knotten maken.

Blijven die knipjes in dit filmpje een beetje zitten, weet iemand dat? Vind het een interessant principe, ik heb regelmatig paniekaanvallen gehad om het gepriegel met elastiekjes. Maar kan me ook voorstellen dat dit niet heel lang blijft zitten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 16:47

Ik heb het toevallig vorige week gekocht en gebruikt. Avond van te voren erin gedaan, paard op het land gezet, paard ging rollen en alles ging eruit. Dus verder dan dat kan ik je niet van een mening voorzien :Y)

Die stick ga ik halen, handig! Dank!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 18:08

Daphne__ schreef:
Even een tip. De action verkoopt wax sticks voor 1.29 en die dingen zijn echt fantastisch voor het vlechten :))

En voor paarden zijn die sticks veel duurder, heb er eentje van bijna 10 euro, veel kleiner ook. Deze van de action werken net zo goed :j

[ [url=m/QjE5Yv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oww das een goede tip. Die sla ik even op, ga ik meenemen de volgende keer!

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:08

Autumnn schreef:
Ik heb het toevallig vorige week gekocht en gebruikt. Avond van te voren erin gedaan, paard op het land gezet, paard ging rollen en alles ging eruit. Dus verder dan dat kan ik je niet van een mening voorzien :Y)

Die stick ga ik halen, handig! Dank!

Helder, wellicht te gebruiken als je vlak voor het laden vlecht, maar verder waardeloos dus :Y)

_bloempje01_

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 22:52

Absoluut niet waardeloos vind ik!
Ik was er eerst ook een beetje sceptisch over maar bij mij gaan ze absoluut niet los. Zelfs niet de avond van te voren. Ik buig ze wel anders om dan in het filmpje, meer volledig terug buigen in plaats van een "kwartslag".

Heb alleen al een paar keer er super hard mee in mijn vinger geprikt en de ruiter had er ook een wondje van tijdens het springen...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:42

Ik vind die Quick knots echt vreselijk, dus doe het gewoon weer met naald en draad. Was zeker niet sneller, bleef niet mooi zitten en niet geschikt voor de manen van de paarden waarbij ik het geprobeerd heb. Wel zo'n wax stick inderdaad voor de bovenkant en braid it up voor de lengtes. Ik vlecht altijd de dag van te voren, zelfs als ik 's avonds moet starten of meerdaagse heb en op deze manier blijft het perfect zitten. Zelfs met gewoon buiten staan en rollen.

Flubberboot

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:51

Ik knot gewoon met naald en draad. Hoor te veel wisselende verhalen over die quick-knots

Alvast succes iedereen die dit weekend gaat starten!! Op naar mooie resultaten en fijne ritten!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 16:58

Zaterdag stamboekopname gehad met onze bonte. Ik ben zo gek op keuringen, heerlijk om ze er zo netjes mogelijk voor te hebben staan *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

Aankomende zaterdag weer, maar dan met onze andere bonte. Dochter van die hierboven. Die is nog veel witter + witte staart.

Afbeelding