Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:52

Zuring en boterbloemen. Irrirant in de wei. Dat waarbrandnetels kapot van gaan, werkt daarbij niet of nauwelijks.

Hihi...ik ben een paardentemmer haha!
Super training gegeven. Heerlijk gewerkt en veel verder gekomen in deze sessie dan ik verwacht had. Dus dat is altijd extra fijn.
Heerlijk jouw stralende gezicht AB. Dat is als de kers op de taart!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:53

stuur maar pb hoor Anke, als je wat meer wilt weten?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:56

O ja, die zuring staat al vrolijk in bloei, inderdaad :D . Zal daar morgen eens naar kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:13

Ik deed de zuring doodspuiten en als ze was afgestorven de kluit uitsteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:17

Oh ja! Ik moet ook nog wat leuks vertellen;

Stond vandaag met de buurvrouw te praten, die niets met paarden heeft en er zelfs bang voor is. Maar die grote van mij heeft geloof ik serieus haar hart gestolen;

Vandaag stond ik even met haar te praten, terwijl Lona aandacht stond te vragen, vertelde ik dat ik vanavond zou gaan rijden (ging weer niet door, bijrijdster zei af). Toen vroeg ze of ik in de bak ging rijden, dus ik zeg hoezo? Moest ik even doorzeuren, maar toen kwam er toch uit dat ze misschien wel een keer op Lona wilde zitten, als dat mocht van mij? En ik er natuurlijk bij blijf?

Vind het geweldig mooi! Dat ze dat eventueel op die tank van mij zou durven, als je altijd bang voor paarden bent geweest. Ik weet dat Lona geen stap verkeerd zet bij kinderen of mensen met geen enkele rijervaring, dus wij gaan dat gewoon een keer doen natuurlijk, maar wat een charmeur van een bok heb ik toch, als ze dat voor elkaar krijgt.... <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:27

Haha! Die Lona! Heeft toch mooi staan lonken naar de buuf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:33

Echt he! Vind het echt geniaal! De buuf is toch al weer in de 50 en dan voor het eerst in je leven op een paard willen stappen, terwijl je van alle andere paarden als de dood bent en dan mijn halve tamme wel gaan durven, heeft die grote van mij toch wat goeds gedaan bij haar... :D :j :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:09

@ohjajoh6: dan moet je het ijzer smeden als het heet is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:20

Nee, ik vond het al heel wat dat ze het vroeg eigenlijk, dus ik heb gezegd, dat als zij het echt durft en zich er goed genoeg voor voelt (hoorde nog wat twijfel in haar stem), ze het dan gewoon even moet zeggen, dan word het gewoon geregeld.

Ik zal wel effe goed moeten poetsen en mezelf trouwens ook :+ , want hier worden op zeker meerdere filmpjes van gemaakt...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:27

Pfff weer bij gelezen. Al die verhalen over rassen en kleuren.
En nog steeds veel wateroverlast.

Hier nog steeds droog. Het stikt hier van de muggen. Om gek van te worden en het is warm.

Iemand hier had de mestbak van damwand platen als ik me niet vergis. Gaat dat niet roesten? Zover ik weet bijt mest en urine door metaal. Net als door metalen kruiwagens. Iemand ervaring?

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:28

Anke, ik zou het niet doen... Heb verschillende paardenmaatjes gezien met dergelijke paarden....heel veel zorg en je wil natuurlijk dat die kinderen er gewoon op kunnen rijdén....

Goed te zien Abby dat het hoofdstel er weer in zit.

Iemand gezien die heel hard gemaaid heeft....

Zelf anderhalf uur gereden, mis mijn paardenmaatje... ( op vakantie) Alleen is dan toch maar alleen ....
Morgen Luna ophalen...

Fijne avond!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:36

Pony zou met de medicatie nergens last van hebben.
Krijgt elke dag 1/2 pilletje. Kan oo gewoon 24/7 op de wei.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:41

Ik wil niet dat paardjes de hof verlaten, anders was Liesje top geweest voor je meiden. Hadden we dichterbij moeten wonen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:45

Ja Liesje is een snoepie!

Deze mensen vinden het ook moeilijk. Hebben hem 8 jaar geleden van de manege overgenomen. Kids eruit gegroeid en hij staat te niksen en mist de aandacht. Ze gunnen hem dus een fijne plek.
Alleen vanwege de cushing ben ik wat huiverig. Ze zeggen dus dat hij verder nergens last van heeft, krijgt in de winter wel een deken op. (Ivm anders super dikke vacht)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:47

Spannend Luna ophalen!

Ik ga vaak alleen. Laatst dus samen met Zoefie. Erg gezellig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:47

Ik weet het niet hoor...

Want wat ga jij doen als straks na een half jaar blijkt dat pony dusdanig achteruit gaat, dat er ineens wel allerlei extra maatregelen genomen moeten worden? Zijn de kinderen al verliefd en dan zit je er mooi mee. Is jouw bord niet al vol genoeg lieverd? Weet waar je aan begint!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:00

Ik zou t er ook niet op wagen. Tenzij je mogelijkheden hebt om hem van het gras af te houden/halen.

Mensen die roepen dat alles opgelost is met een half pilletje, vertrouw ik nooit.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:09

Ik had ook nog wel graag een paardje voor de kinderen. Zo jammer dat mijn shet dat niet meer kan. Ik denk ook niet dat dat nog echt weer terug komt. Ik had gehoopt op nog een paar jaartjes en dan de overstap na Rosie. Ze gaan nu naar de manege, maar jeetje dat kost bakken met geld als je er 2 op de manege hebt. En het eruit groeien vind ik ook wel een dingetje. Hier gaat niet zo maar iets weer weg. Het komt niet even een paar jaartjes om maar weer weg te gaan als de kinderen te groot zijn. Pffff ik kan dat geloof ik echt niet. dus ben bang dat ze even moeten wachten tot Rosie klaar is, maar misschien als ze een beetje kunnen rijden dat ze Marinka ook wel aan durven. Ze vinden haar nu zo hoog, maar ja dat wordt Rosie als het goed is ook.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:12

Lastig is dat altijd, een paard met een "medisch dossier"... Zo een dier (mits pijnvrij!!!) verdient ook een goed huisje maar ik zou zelf niet zo makkelijk zo een dier overnemen. Je hecht je er toch aan en de kans dat je het dier moet laten gaan of dat de kosten torenhoog kunnen worden is ook aanwezig... Ook al is het op het moment stabiel het gaat altijd wel een x achteruit. Zeker als het dier ook nog eens op hogere leeftijd is. Ik zou er even goed over na denken.

Ik heb trouwens mijn rijbak laten spuiten omdat er behoorlijk wat gras in stond. Nu is het gras inmiddels dood maar hoe krijg ik het dode gras nu uit de bak? aangezien t nog wel "vast" zit ben ik bang om kuilen te maken als ik ga slepen.. Ben echt nog een groentje hier in zeg!! Ach afdoende leert men...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:16

Gvd. Koliek. Net na 7 uur proberen pijnstillers Darmontspanners olie etc de pony in laten slapen.
was van mijn zoon die bij het inslapen wad. Ging heel rustig. Pony was doodop. Ben er nog beduusd over
Vanuit werk en telefoontje naar ineens alles proberen naar nu en zeil

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:18

kvulden schreef:
Pfff weer bij gelezen. Al die verhalen over rassen en kleuren.
En nog steeds veel wateroverlast.

Hier nog steeds droog. Het stikt hier van de muggen. Om gek van te worden en het is warm.

Iemand hier had de mestbak van damwand platen als ik me niet vergis. Gaat dat niet roesten? Zover ik weet bijt mest en urine door metaal. Net als door metalen kruiwagens. Iemand ervaring?

Ik. Nee roest niet. Al 8 jaar zo staan.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:19

Neeee :( heel veel sterkte.... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:21

Heel veel sterkte. :(:)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:22

Pfff besef komt nog denk ik. 2e pony in 6 mnd tijd. In Dec mijn kwpn er laten gaan.
Nu heb ik geen schimmels meer. Vind het zo zielig voor mijn kinderen was de pony sinds mijn Zoon van 6 zijn 1.5jaar
zo heftig heb ik koliek nog nooit meegemaakt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:25

Lynn_Nikita schreef:
Gvd. Koliek. Net na 7 uur proberen pijnstillers Darmontspanners olie etc de pony in laten slapen.
was van mijn zoon die bij het inslapen wad. Ging heel rustig. Pony was doodop. Ben er nog beduusd over
Vanuit werk en telefoontje naar ineens alles proberen naar nu en zeil

Nee! Wat vreselijk! :(:)