Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EskeGirl schreef:Ik vind dat je geen paard moet kopen als je
op VOORHAND weet dat hij 's winters niet buiten komt, en je dus niet aan de behoefte kan voorzien. Als je noodgedwongen moet verhuizen is het anders.
Je koopt ook geen hond om hem vervolgens behalve met uitlaten in een bench te zetten, wat precies dezelfde situatie is.
Isegrim schreef:Nelleke, ik zou dan zeggen dat in elk geval de schuilstal te klein is. Bij ons staat de ranglaagste van dit moment heel veel in de schuilstal en die is zodanig groot dat ze afstand van elkaar kunnen nemen. Ik heb nog nooit gezien dat die ranglaagste eruit gejaagd werd of er niet in mocht.
Het heeft allemaal te maken met hoe je het inricht. Met de optimale inrichting denk ik wil degelijk dat het voor vrijwel elk paard beter is.
Kinke schreef:die hebben in de tussentijd zich dan vast rot gezocht naar een betere situatie mag ik hopen.
little_king schreef:Maar dan lees je berichten als, waar ik woon kan dat gewoon niet.
Dan worden er ook geen betere omstandigheden gecreëerd. maar dat praat het voor mij niet goed.
Bewustwording, waarom ben ik het me dan al 40 jaar bewust dat een paard dagelijks buiten hoort te komen en andere pas sinds gisteren?
Dat begrijp ik dan weer niet?
Zeker met internet tegenwoordig dan kan iedereen gewoon op de hoogte zijn.
Nikass schreef:Brendaaaa schreef:Jouw dierenarts.... met een basisstudie.... sorry maar vind je het heel erg dat ik daar niet gelijk alles aan ophang?
Ow wat een aanname weer... jij weet welke studies mijn dierenarts allemaal gevolgd heeft natuurlijk![]()
Je gaat liever op je eigen "kennis" af, begrijp ik?
EskeGirl schreef:Ik heb leren rijden op zulke maneges... rij nu op een manege waar paarden zoveel mogelijk buiten komen.
Voorbeeld andere manege:
Zo'n 30 manegepaarden, 50 pensionpaarden en ook nog eigen paardenvan de eigenaar. 3 grote rijbakken waarvan 2 binnen. In de winter komen de pensionpaarden niet eens buiten, behalve eventueel in de paddock. (Er zijn er maar 2)
In de zomer een paar uur per dag op wei, maar als ze trappen of henstig zijn, mogen
ze niet uit hun stallen.
Niet mijn manier (zeker niet als het 350/400 euro per maand kost). Je hebt hier in de buurt zelfs een stal/manege zonder weides.