[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 16:52

Dat is van heg en landschap en is volgens mij landelijk.
Die bult is super leuk. Heerlijk uitzicht zo. Kunnen ze mooi boven het maisveld uit kijken :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 17:14

Dank Daihyo, dan ga ik hun website gelijk onder favorieten zetten. Eens kijken wat ik op welke plek kan neerzetten.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:47

Daihyo schreef:
Oh, dus de amandelwilg kan wel? Dan gaat hij weer op de lijst :D

Ik heb trouwens bericht. Ze verwachten in september weer te starten met de boomplantactie.

Mooi, zou je mij die info ook willen geven? O:)
Robijntjah schreef:
Wij gaan zelf onze eetbare bomen vermeerderen:

schietwilg
boswilg
hazelaar

etc etc. ook heel leuk om te doen :)

Ja! Ik ga daar ook mee beginnen maar dan in de tuin; stekken van hortensia, kornoelje, geranium, ligustus en de haagbeuk. En nu ik er zo over denk zou ik dat ook best met de linde kunnen doen. Vrienden van ons gaan volgend jaar naar hun eigen stek verhuizen en hebben planten nodig dus alles wat over is kan daar heen. :D

Iemand nog zaailingen van pruimenbomen nodig? die heb ik toevallig nu al over. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 18:59

Welke omgeving? :+

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 19:00

Ik heb ook mega veel zaailingen van pruimenbomen staan, zelfde regio als IR111.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 19:06

Nogal vruchtbare omgeving voor pruimenbomen hier. :+ Ik zit vlakbij Zutphen (ten westen).

edit: waar zit jij ookalweer in de buurt Robijntje? Ergens in Brabant toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 19:12

Net aan in Noord Limburg. Jammer dus haha. Maar komt goed, we zijn al goed op weg :)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:08

Daihyo schreef:
Hoe hoog staat het nu?

Op sommige stukken kniehoog:
Afbeelding

En op andere stukken hoger dan 1.20mtr
Afbeelding

Ik snoei alles terug tot kniehoogte om te voorkomen dat t een smalle hoge heg wordt. Ik wil graag een mooie brede. Snoeien doe ik af en toe een stukje en dat voer ik de paarden. In de winter gaat alles tegelijk

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 20:30

Heb jij ze zigzag gepland of een enkele rij?
Zigzag geeft ook wat meer breedte toch?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:18

Tipje ivm zigzagheg: zet de 2 rijen net zover uiteen dat je er makkelijk met de bosmaaier tussen kan, anders viert het onkruid er een feestje tussen :)F (Been there, done that)

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:21

We hebben een enkele rij geplant. Omdat het zo'n lang stuk is hebben we de geul met een grondfrees gemaakt. Zo ging het planten nog relatief snel.

Zigzag planten, is dat niet gewoon een dubbele rij planten (en dan soort van zigzag)? Want dat hebben we in de tuin langs de weg gedaan. Heb je direct een veel dichtere haag. Maar ook het dubbele aantal planten nodig... dat vonden we een beetje té zeg maar... :$ :$

Wij hebben de dubbele rij juist vrij dicht op elkaar staan en flink mulch (hooi in ons geval) aan de voet gelegd. Werkt echt super, grond blijft nat, krijgt voeding en onkruid is minimaal. :j

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:27

Ir111 schreef:
Wij hebben de dubbele rij juist vrij dicht op elkaar staan en flink mulch (hooi in ons geval) aan de voet gelegd. Werkt echt super, grond blijft nat, krijgt voeding en onkruid is minimaal. :j

Da's natuurlijk ook een hele mooie en slimme oplossing, maar bij onze 150 m haag was dat nogal een onmogelijke klus :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:29

miezelke schreef:
Tipje ivm zigzagheg: zet de 2 rijen net zover uiteen dat je er makkelijk met de bosmaaier tussen kan, anders viert het onkruid er een feestje tussen :)F (Been there, done that)

Haha goeie tip!
Dat is inderdaad wel handig ja.

Zigzag is inderdaad een dubbele rij, maar dan zigzag. Ze zeggen dat je dan 1,5x de hoeveelheid van een enkele moet hebben.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:34

miezelke schreef:
Ir111 schreef:

Da's natuurlijk ook een hele mooie en slimme oplossing, maar bij onze 150 m haag was dat nogal een onmogelijke klus :=

Oh dat hebben we ook gedaan bij onze 235 meter haag (die weliswaar enkel geplant is). Planten, druppelslang er langs, mulch erlangs (ongv 20cm beide kanten). Zo kunnen we makkelijk maaien langs de haag zonder de haag maaien. :+

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:41

Wow :wow: Hoeveel botjes hooi gaan daar wel niet aan op?

Je brengt me wel op ideeën om het hooi, wat hier nog gemaaid moet worden maar toch verloren is door het weer, nog een nuttige bestemming te geven :)*

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 21:49

Oh nee, bij de lange haag hebben we houtsnippers gebruikt! Op een stuk van ongeveer 10 meter lang en 1 meter breed gebruik ik 3 flinke balen.

We hadden een batch hooi die beschimmeld was dus vandaar dat ik er mee aan het experimenteren ben gegaan. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 07:50

Slim om dat zo te doen :j

Goedemorgen :O
Chillen bij stal :D
Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:18

Ethelate schreef:
Daihyo schreef:
Ik heb trouwens bericht. Ze verwachten in september weer te starten met de boomplantactie.

Top! Kan ik ook gaan puzzelen :D

Oh te gek! Ik hou me ook aanbevolen als jullie een definitieve go hebben gehoord. Zat gisteren ook al op de site te kijken. Verder ben ik gruwelijk druk met onze nieuwe bewoners :D

Ik wist niet dat kippen zó leuk zijn! <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:30

Het programma (sponsoring door Yves Roches) van Heg en Landschap zou 3 jaar lopen, volgens mij zou het komend jaar het laatste jaar moeten zijn. Lex is niet altijd even snel met reactie inderdaad :P Blij dat door mijn promoties afgelopen jaar uitverkocht was :D

Dan ga ik nu ook nog een andere organisatie promoten:

Meerbomen.nu

Zij halen jong opschot uit natuurgebieden en bij mensen thuis (zoals bij mij bijv) en verdelen dat weer. Deze boompjes zijn gratis (maar een donatie is natuurlijk welkom). Het is wel iets minder gestructureerd georganiseerd als bij heg en landschap. En er is niet altijd heel duidelijk wat ze hebben maar ach. Zij waren ook degene met de perenbomen gratis. Ik had mazzel en mocht zelf gaan uitzoeken en heb toen zowel 3 verschillende appelbomen als 2 verschillende perenbomen kunnen meenemen.

Ook zij gaan in het najaar pas weer echt aan de gang maar als je je inschrijft voor hun nieuwsbrief word je op de hoogte gehouden.

Onze Hagen die we afgelopen winter gezet hebben doet het tot nu toe goed. Die van vorige winter heeft toch minder overleeft dan ik hoopte maar toen was het ook echt een belachelijke zomer. Deze zomer is voor de planten iig een stuk beter :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 08:54

Vannacht is onze lieve trotse man overleden. Svarri. Vermoedelijk abcessen tgv OK. We hebben 3 dagen met de DA-en gevochten maar helaas de strijd verloren |(

Afbeelding

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:00

Belker schreef:
Vannacht is onze lieve trotse man overleden. Svarri. Vermoedelijk abcessen tgv OK. We hebben 3 dagen met de DA-en gevochten maar helaas de strijd verloren |(

[ [url=m/hroWhY.jpg]Afbeelding[/url] ]

:(:) het zit je niet mee zeg… heel veel sterkte!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:04

Jeetje heftig zo kort achter elkaar. Sterkte :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:07

Ontzettend veel sterkte, heftig! :(

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:14

Oh Belker, wat rot!!! Heel veel sterkte!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 09:51

Jemig Belker, wat ontzettend heftig. En zo dicht op elkaar maakt het helemaal moeilijk. Heel erg veel sterkte!

Prairy, ah goed om te weten dat de kans redelijk is dat dit het laatste jaar wordt. Dan houd ik daar extra rekening mee qua uitzoeken van plantgoed. Wil de dingen vervangen die niet zijn aangeslagen, maar ook nog aardig wat extra beplanting toevoegen als het even kan.