Wij hadden ooit zo’n hooitouwtjesmes meebesteld, soort haak met aan de binnenkant een mesje. Die versplinterde ongeveer bij het derde touwtje. En de winkel dus niet toegeven hè. Wilden ook geen waarschuwing op de website plaatsen dat zo’n ding dus niet geschikt is voor touwtjes
Ik sneed mijn hooibalen altijd los met een wat ouder broodmes. Op gegeven moment was dat mes dus kwijt, alles afgezocht maar nergens gevonden. Net voor onze verhuizing maakt ik de hooibak buiten schoon, vond ik hem daarin. Daar lag hij dus al zeker een aantal weken. Gelukkig goed gegaan
Anoniem
Geplaatst: 30-04-20 19:38
Oh dat is eng als je dat stukje niet kan vinden... Ik gebruik ook altijd een groot mes, meestal gewoon een oud keukenmes. Juist omdat ik nog wel eens messen of scharen kwijtraakte en vervolgens uren aan het zoeken was...
Wij hebben zo'n aardappelschilmesje met inderdaad ook een strotouwtje eraan
En ben blij dat wij niet de enige die het water aan laten staan Alleen wij hebben het wel eens gepresteerd op de ochtend van een werkdag, dan zijn we na 10 uur pas weer thuis Dat was pas een waterballet hahaha, maar gelukkig ook midden zomer
Azmay
Geplaatst: 30-04-20 20:03
Ik gebruik deze Vind hem fijn werken en heb weinig risico dat ik mezelf in mijn rug steek
Vanmiddag mee de trekpaarden 100 meter verhuisd over de straat, werd er vrij letterlijk achteraan gesleurd. Maakt je toch weer blij met je eigen paard
Zo’n soort mesje ging bij ons dus herhaaldelijk stuk.
We hebben nu een Stanley-mes, aardappelschilmesje en gewone schaar van Ikea, allemaal hebben ze een touwtje. Ik wil nog een zakmes, die klap je dicht en kun je dan gewoon ook aan de kruiwagen hangen en meenemen tussen de paarden.
Vanmorgen zijn mijn paarden ontsnapt, ik zag het gebeuren en ik kon ze bijna tegenhouden totdat de hond er blaffend op af rende en ze dus wegrenden. 1 km erachter gerend en toen ik mijn ruin riep draaide die zich om en kwam terug gedraafd naar mij. er kwam 2 auto`gewoon vol gas langs, niet stoppen of afremmen. Gelukkig kwam een boer mij helpen en samen de 2 grote teruggebracht met het idee dat de shet wel mee zou open. Dus niet, shet vond gras belangrijker dan zijn 2 maatjes en bleef staan. Eerst 2 teruggebracht en erna teruggelopen voor de shet Ik had 3 uur later nog pijn in mijn longen van het rennen en ben 10 jaar ouder geworden !!
Oh wat schrikken zeg! Gelukkig alles goed gekomen en geen gewonden
greendragon
Geplaatst: 30-04-20 21:16
Oh LN. Dat is echt schrikken. fijn dat je hulp kreeg... Niet te veel grijze haren kweken he, want we kunnen niet naar de kapper voorlopig.
Ik heb hier ook een eigenwijze shet. Hij is super braaf, soms... Dan roep je hem uit het weiland en komt ie aangerend... Mag als beloning eindelijk dat stomme graasmasker af. Maandag is mijn buurmeisje nog geweest voor het eerst sinds half maart. Hebben we zadeltje opgelegd en is ze er op geklommen. Dan kan hij het ene moment zo super braaf meelopen. En twee minuten later bijt hij in je arm ( mega blauwe plek). En met longeren gaat hij gewoon nu steeds stil staan, geen beweging in te krijgen. wapperen met de zweep, klappen met de zweep. no way, niks nada geen reactie. Moet je hem echt een tik geven om hem in een sukkelstapje te krijgen, Als hij dan eenmaal loopt, luister ie prima, stap, draf galop, grote rondjes, kleine rondjes... maar laat hem niet stoppen, want... pff echt, ik kan hem soms achter het behang plakken.
Bij ons heeft het in twee dagen al 5 mm geregend. Heel fijn voor de tuin en het weiland en de bak... Nu begint de grote bui... Ik kruip zo lekker mijn warme bed in met een goed boek en dan naar de regen luisteren... soort van nostalgisch gevoel geeft dat..
Schaar aan een lang touw aan een haak. En ik heb een heel duur zakmes, omdat ik altijd kruiden pluk. Die ligt in de stal, en daar snij ik meestal de touwtjes mee door.