Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 13:16

Ik heb hier een liggen waar in staat 29 x 38. Geen idee wat het betekent precies. Gedragen door vrouw van 1.80 met broekmaat 36/38 gok ik.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:36

38 lengtemaat is wel heel lang, volgens mij. Maar neem m anders mee met het weekendje. Kan ik m passen. Een stuk eraf knippen, vind ik niet zo erg.

Als je ook wil doorgeven wat je er voor wilt hebben. Mag via pb uiteraard.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:08

Voor alle klittenband haters, ik heb pas bij agradi broeken van Harry's horse besteld met met een elastieken onderkant. Zit bij mij als gegoten. En omdat ze daar altijd wel een of andere kortingsactie hebben waren ze ook maar 30 euro ofzo. Ik ben er blij mee!!

Sandra heel veel sterkte! Je hebt je vakantie wel echt verdient zometeen.

Avaluna, beterschap.

En veel sterkte aan verder iedereen die last heeft van het water. En dan te bedenken dat nog geen halve wereld naar het zuiden het extreem droog is.

Bijzondere kleuren, ik vind het mooi maar niet noodzakelijk. Een goed paard heeft geen kleur toch?
Al is er wel iets wat ik jullie al een tijdje wil laten zien maar ik vergeet elke keer om een foto te maken. De vosmerrie van mijn vriend krijgt witte vlekken!! Toen haar moeder 30 was had die er ook 2 maar deze doos is 22 en heeft denk ik nu voor elk jaar een vlek. Ze zijn bijna allemaal keurig rond en zichtbaar vanaf een cm doorsnede. De grootste is al zo'n 4 cm. Ik mishandel haar niet met sigarettenpeuken! De huid eronder is gaaf en het jeukt niet. Maak me er ook totaal geen zorgen over, denk dat het pigment vlekken zijn, maar ik vind het wel gek. Iemand ervaring?

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:12

Natalie36 schreef:
Voor alle klittenband haters, ik heb pas bij agradi broeken van Harry's horse besteld met met een elastieken onderkant. Zit bij mij als gegoten. En omdat ze daar altijd wel een of andere kortingsactie hebben waren ze ook maar 30 euro ofzo. Ik ben er blij mee!!

Sandra heel veel sterkte! Je hebt je vakantie wel echt verdient zometeen.

Avaluna, beterschap.

En veel sterkte aan verder iedereen die last heeft van het water. En dan te bedenken dat nog geen halve wereld naar het zuiden het extreem droog is.

Bijzondere kleuren, ik vind het mooi maar niet noodzakelijk. Een goed paard heeft geen kleur toch?
Al is er wel iets wat ik jullie al een tijdje wil laten zien maar ik vergeet elke keer om een foto te maken. De vosmerrie van mijn vriend krijgt witte vlekken!! Toen haar moeder 30 was had die er ook 2 maar deze doos is 22 en heeft denk ik nu voor elk jaar een vlek. Ze zijn bijna allemaal keurig rond en zichtbaar vanaf een cm doorsnede. De grootste is al zo'n 4 cm. Ik mishandel haar niet met sigarettenpeuken! De huid eronder is gaaf en het jeukt niet. Maak me er ook totaal geen zorgen over, denk dat het pigment vlekken zijn, maar ik vind het wel gek. Iemand ervaring?

Birdcatcher spots? https://www.google.be/search?q=birdcatc ... cQ_AUIBigB

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:12

Sterkte aan iedereen hier met wateroverlast, schrok echt van het huis van Kirrr, wat een ellende!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:27

dynamiek schreef:
Het is toch van de gekke de een staat water te dweilen en ik sta mijn tuin te sproeien.te droog hier.

Ja hoe tegenstrijdig kan het zijn in dit kleine landje!

dynamiek schreef:
Zo de eerste paardenvakantiegasten zijn net voorbij gereden, dit stuk van de veluwe trail wordt niet zo vaak gereden. Zullen zo over 10 minuten wel bij Meggiemeg langskomen.

Niets gezien, maar was ook pas 20 minuten daarna thuis, zal ze net gemist hebben.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:33

Natalie36 schreef:
. De vosmerrie van mijn vriend krijgt witte vlekken!! Toen haar moeder 30 was had die er ook 2 maar deze doos is 22 en heeft denk ik nu voor elk jaar een vlek. Ze zijn bijna allemaal keurig rond en zichtbaar vanaf een cm doorsnede. De grootste is al zo'n 4 cm. Ik mishandel haar niet met sigarettenpeuken! De huid eronder is gaaf en het jeukt niet. Maak me er ook totaal geen zorgen over, denk dat het pigment vlekken zijn, maar ik vind het wel gek. Iemand ervaring?

Het kunnen idd birdcatcher spots zijn, zeker als het genetisch is, maar het kan ook iets in de voeding zijn waar door de jaren heen een te kort aan is ontstaan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:03

Las net dat birdcatcher spots alleen bij vossen voorkomt. Grappig is dat. Lijkt wel op vitiligo bij mensen. Heeft mijn man toevallig.

Ik heb laatst toevallig ook een jeans rijbroek gekocht, zonder klitteband, maar met een dunne stretchstof onderin. Zit inderdaad ook lekker. Maar ik heb liever iets met wijde pijpen ivm het hooi wat in je schoenen/laarzen valt. :D

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 15:57

Onze welsh cob heeft ze ook, die vlekken. Elk jaar worden het er meer en het bijzondere is dat ze ook gewoon over het paard 'wandelen' Bij elke vachtwissel is het weer een verrassing waar ze gaan opduiken!

En wat kleurtjes betreft: mijn huidige paard heb ik óók een beetje op kleur uitgezocht (en op het connemara-bloed). Mijn valkje O'Kay

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:11

Leuke naam :D

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:26

Ben net even met mijn andere hobby waar ik naar mijn veels te weinig tijd voor heb bezig geweest, vind het zo leuk maar neem er gewoon de tijd niet voor en als ik eenmaal bezig ben weet ik niet van stoppen.
Afbeelding

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:26

Ja, Iers bloed, dus vandaar de O´ . Ze is trouwens ook echt oke.

Wat een mooie opname Meggiemeg!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:27

Valk <3
Ik heb twee saaie bruine, nooit willen hebben maar toch verliefd op natuurlijk :P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:39

@meggiemeg: leuke hobby. Mooie foto qua scherpte en kleurtechniek.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 16:58

Mooie foto en dat valkje is echt mijn smaak!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:19

Cushing. Wie had hier ervaring mee? Krijg voor de kids een super lieve 19 jarige pony aangeboden. Moet wel dagelijks zijn medicatie ivm cushing...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:20

Oh mooi valk. Palomino vind ik ook mooi. Hou wel van speciale kleurtjes.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:29

Cushing is Ojajohs afdeling. Maar aangezien jij alles op het gras heb staan, zou ik zeggen: niet doen.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:20

Oei kirr dat is heftig!!
Hier ook flink blank gestaan maar alleen buiten gelukkig...

Ik houd ook van kleurtjes maar het is geen pre. Zo was mijn vorige paint gold champagne tobiano, dat vond ik wel heel bijzonder met zijn groen/amberkleurige ogen. Helaas heeft hij niet oud mogen worden. M'n quarter is gewoon vos met een bles maar ook n knap dier! De tinker is palomino met sooty gen, ook mooi! De ene keer heeft hij meer zwarte appeltjes dan de andere.

Ik heb toch besloten om een deel van de wei met de hand te maaien.
Afbeelding

Ik heb best wat zuring in de wei... Hoe kom je daar t makkelijkste vanaf?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mentjuh op 03-06-16 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:23

Zuring: maaien en kalken, of uitsteken, en kalken. Sowieso even bodemstaaltje binnen doen, dan weet je wat er mist. Je kan ook spuiten maar daar ben 'k zelf geen fan van......

De kleine plantjes vooraan op de foto is kruipende boterbloem. Wijst ook op (te) zure grond (dus kalken)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:47

O, dat is een goeie tip. Wanneer kalk je grond? Want ik heb ineens ook boterbloem en zuring op de wei. Heb t nu al bemest en het gras staat hoog. Dan wachten tot volgend voorjaar of gewoon in het najaar? En hoe lang na het kalken mogen de paarden dan weer op de wei?

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:49

Dank je wel Anke. _/-\o_
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:04

Heerlijke foto Abbey <3

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:05

Ha! Het hoofdstel zit er weer op, zie ik! Goedzo Abby! Leuke foto ook!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:26

Lekker Abby!

Fabster: kalken in het najaar. Je kunt bij de welkoop / Boerenbond even een pH testje halen om te berekenen hoeveel kalk je moet strooien. Het handigst is kalken vlak voordat het gaat regenen. Hoe lang ze niet op de wei mogen weet ik niet; ik zou 3-4 weken aanhouden afhankelijk van hoe goed het inregent.

Verder bij zuring vooral zorgen dat het niet uitzaait, dus uitsteken. Als je dat in de tijd niet redt, bloemen / zaad eruit knippen en later uitsteken.

Edit: en de planten (iig de bloemen) niet op de mesthoop of composthoop gooien :+