Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Magica schreef:Ik ben op zoek naar de gouden tip. Wij voeren sinds dat we de paarden in eigen beheer hebben vanuit grote hooinetten waarvan we er ongeveer 7/8 ophangen (in de inloop stal en buiten aan de wand). Op zich goed te doen want ik pak een net en leg het in een grote brede emmer, vouw de rand er om heen en vullen maar. Dit gaat best snel. Maar...helaas moeten we sinds vorig jaar het hooi nat maken vanwege ons oudje die anders gaat hoesten. Met als gevolg dat de andere twee natuurlijk ook nat hooi krijgen aangezien ze samen staan.
Dus zelfde procedure maar dan moeten we daarna de hooizakken buiten leggen en nat spuiten met de tuinslang. Erg tijdrovend en zwaar. Nu zijn we op zoek naar een ander alternatief maar geen idee wat het beste is. Heeft iemand een idee misschien?
Magica schreef:Dat kan wel maar het gaat ook niet zo zeer om de afstand van waar de netten worden afgespoten en de plek waar ze worden opgehangen want dat is nagenoeg een 2 meter verderop. Het ging mij erom dat misschien iemand een handiger idee had
NiFallor schreef:Magica schreef:Dat kan wel maar het gaat ook niet zo zeer om de afstand van waar de netten worden afgespoten en de plek waar ze worden opgehangen want dat is nagenoeg een 2 meter verderop. Het ging mij erom dat misschien iemand een handiger idee had
Hm okee. Dan kom je toch uit op voordroog (dat scheelt je namelijk bakken werk), maar dat moet dan wel weer in het dieet passen.
Kirrr schreef:Zou graag een systeem hebben waarbij ik het water eerst een tijdje in de bak met hooi kan laten en dan pas later via een sluis of kraantje kan laten weg lopen.
En dan helemaal ideaal dat de bak ineens een slowfeeder is, dus dat er een net overheen kan. Dan hoef ik niet meer te sleuren met nat hooi.
Maar hoe jij het doet lijkt me idd wel handiger dan wat ik nu doe.
Maar jij weekt het hooi niet toch? Spoelt het alleen maar af...