Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 21:22

Als ik een groter oppervlak had dan had ik wel een apparaat laten komen, maar nu is het de moeite niet.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 10:33

DubbelDun schreef:
@fojoe: als je 2 HB-klantjes rond hebt lopen dat is een harde bobbelige bodem reden om extra uit te kijken. Voor je het weet heb je weer een direkte HB-aanval ;(

medische problemen zijn natuurlijk een uitzondering ;)

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 13:07

ja hier ook veel stukken hobbelig.
ga er straks matten van rubber over leggen, wel glad dan maar geen hobbels.
maar eerst maar afwachten wat t word.

Eenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 14:44

Ik heb een sleep die ik achter ons 4x4 hang, en een rol. (staat nu netjes achter draad :o ) Maar die heb ik al héél lang niet kunnen gebruiken, en ik ben bang dat dat nu ook niet gaat lukken. Nog steeds heel nat op veel plekken. Zou het nog kunnen als het een beetje gevroren heeft, of zou het gras dan stuk gaan. Misschien wel een idee om de rand om de wei zo te doen.

Met het water: Ik vul alle cementbakken (5/6) die ik heb, en sluit dan het water af. Hopelijk redden we het daarmee. In de loopstal vriest het niet snel.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:23

hier helaas al weer veel water gevallen. Dat droogvriezen wordt hem eerst niet op deze manier,dan maar hopen op temperaturen boven 0...

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:57

joyce b hebben jullie de afgelopen week regen gehad?
hier niet, erg lekker winter/herfst weer, mag niet klagen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:58

Ik heb vanmorgen z,n regen deken op gedaan,het regende te hard.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 17:59

Hier regende het net even (maar een klein beetje), maar het blijft wel vochtig zo. Verder deze week geen regen gehad (of ik ben het vergeten)

Ik heb de (grond)waterpomp nog eens aangekeken.. er zit geen kraatje of iets wat je dicht kunt draaien. Als ik hem af wil sluiten, moet ik dan gewoon de stekker eruit trekken en dan de kraan leeg laten lopen? Of werkt dat zo niet?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 18:05

Hier af en toe een paar spetters, maar ik weet niet wat er vannacht/morgen nog gaat vallen. Ik heb de paddock nu redelijk glad, maar ze lopen nog buiten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:27

kevje06 schreef:
joyce b hebben jullie de afgelopen week regen gehad?
hier niet, erg lekker winter/herfst weer, mag niet klagen.

Afgelopen week was redelijk droog, alleen gisteravond begon het te regenen en het heeft vannacht en vandaag overdag ook de hele dag regelmatig geregend met af en toe droge perioden.
Mijn bovenlaag was mooi droog en los, maar er zit een harde onderlaag in de paddock en bak, en daar zakt het water dan niet zo snel doorheen. Dus als dat losse laagje verzadigd is, dan wordt het nat.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:44

vandaag was mijn smid er en die vond de uitloop erg leuk gemaakt.
toch een compliment dacht ik zo.... :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:12

@joyceB: kun je die vaste laag niet open laten trekken (niet open/om ploegen, maar alleen open laten trekken.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:14

ik heb iemand die dat voor mij zou doen, alleen laat dat op zich wachten...
Afgelopen week was het perfect droog daarvoor, maar die persoon werkt en het is vroeg donker en dit afgelopen weekend geen tijd... En dan regent het al weer...

Hoop het snel weer droog wordt en diegene alsnog snel komt lostrekken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:28

En geen verlichting in de bak zodat het in het donker ook kan, heeft de tractor zelf geen verlichting ??
Het zal misschien niet zo netjes gaan als met daglicht, maar het kan maar gebeurd zijn :) Als het ergste maar los is dan kan het water makkelijker weg. Sterkte er mee iig.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:36

Ik woon bij Jönköping in de buurt, onder de grote meren (voor een beetje een idee kan je op www.corochjanneke.eu kijken. De website is wel erg verouderd/lang niet ge-updated)

Vandaag is er nog veel meer sneeuw bij gevallen, er ligt nu denk ik zeker een cm of 40. Het is zelfs hier ook een beetje een chaos op de weg, terwijl ze hier echt wel sneeuw gewend zijn.
Ik was dan ook blij dat ik na 2 uur in de auto van werk weer het erf opdraaide (wat niet helemaal luktte want ons erf heeft een heuveltje en dat haalde ik dus niet, te glad.....)
De paardjes staan een beetje rond te hangen voor de schuilstal totdat ze bedekt waren met een ijslaagje en ze de kuil binnen ontdektte.
Echt koud is het niet, -4, maar dat is koud genoeg om de kraan op stal te laten bevriezen, dus ik sleep heel wat heen en weer met jerrycans (de paarden hebben een verwarmd bakje in de stal en 1 op het land, maar ik heb ook nog een stier van de buurman ter verzorging en die heeft helaas geen bakje) Voordeel van de sneeuw is wel dat ik niet zelf hoef te dragen, gaat prima met de slee :D

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:38

ik wil ook een paddockparadijs !!!

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:53

Clovertje schreef:
Ik woon bij Jönköping in de buurt, onder de grote meren (voor een beetje een idee kan je op http://www.corochjanneke.eu kijken. De website is wel erg verouderd/lang niet ge-updated)

Vandaag is er nog veel meer sneeuw bij gevallen, er ligt nu denk ik zeker een cm of 40. Het is zelfs hier ook een beetje een chaos op de weg, terwijl ze hier echt wel sneeuw gewend zijn.
Ik was dan ook blij dat ik na 2 uur in de auto van werk weer het erf opdraaide (wat niet helemaal luktte want ons erf heeft een heuveltje en dat haalde ik dus niet, te glad.....)
De paardjes staan een beetje rond te hangen voor de schuilstal totdat ze bedekt waren met een ijslaagje en ze de kuil binnen ontdektte.
Echt koud is het niet, -4, maar dat is koud genoeg om de kraan op stal te laten bevriezen, dus ik sleep heel wat heen en weer met jerrycans (de paarden hebben een verwarmd bakje in de stal en 1 op het land, maar ik heb ook nog een stier van de buurman ter verzorging en die heeft helaas geen bakje) Voordeel van de sneeuw is wel dat ik niet zelf hoef te dragen, gaat prima met de slee :D

Ik wil ook een verwarmd bakje! Hoe werkt dat bij jou??? Jullie zijn vast veel meer (sneeuw en kou) gewend dan wij hier in NL dus wellicht hebben jullie producten die hier niet te krijgen zijn, zoals (vooral: veilige) verwarmde waterbakken. Het moet toch mogelijk zijn om zoiets standaard te kopen, zonder dat je zelf e.e.a. in elkaar moet prutsen...
Laatst bijgewerkt door wuswa op 23-11-10 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:54

@ dubbeldun: als het een (weder)dienst is wil je niet te veel zeuren O:) Heb verlichting in de bak, 6 lantaarnpalen ;)

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 23:57

@wuswa: wij huren op het moment ons huis en de grond en de stallen. Voorheen liepen er koeien dus daar zijn ze waterbakjes eigenlijk voor bedoeld. Die stonden er dus al. het zijn ''gewone'' koeienwaterbakjes met zo'n duwlepel, zeg maar. Er om heen zit een soort ombouw die de boel verwarmd. Het eerste beetje water wat er uitkomt als ik hem test is dan ook warm, de rest komt uit onze bron en is dus gewoon koud.

Volgens mij kan je deze bakjes bestellen via internet hier. Ik wil wel eens voor je kijken? Ze kunnen vast ook naar NL gestuurd worden of via via.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 03:28

ZO!! Eindelijk alle 157 pagina's doorgelezen!! Kijk er nu onderhand scheel van :roll: , maar vond het wel interessant hoor!!

Vond dit Afbeelding wel een mooie oplossing en die met die rengenton en rubberenmat ook, maar die kon ik niet meer vinden (gek hoor met 157 blz.. :P ) maar toen kwam ik wel hier op [VSW] Eigen hooiruif maken voor ca. €20,- (inclusief foto's) en dat komt op hetzelfde neer. oh en later ook nog deze [VSW] hoe voer jij ruwvoer ......... hooinet /ruif / bak.......? en daar staat ook wat ik zocht Afbeelding
Toch zie ik de meeste met hooinetten in de weer, is dat beter dan die hooibak??

Hier helaas geen PP een paar mensen op stal geloven er niet zo in, vinden het maar onzin en willen alles ouderwets. Wat zou ik kunnen doen om ze te overtuigen dat het beter voor je paard is? Of welke onderdelen van een PP kan ik aan ze verkopen??

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 09:40

Clovertje schreef:
@wuswa: wij huren op het moment ons huis en de grond en de stallen. Voorheen liepen er koeien dus daar zijn ze waterbakjes eigenlijk voor bedoeld. Die stonden er dus al. het zijn ''gewone'' koeienwaterbakjes met zo'n duwlepel, zeg maar. Er om heen zit een soort ombouw die de boel verwarmd. Het eerste beetje water wat er uitkomt als ik hem test is dan ook warm, de rest komt uit onze bron en is dus gewoon koud.

Volgens mij kan je deze bakjes bestellen via internet hier. Ik wil wel eens voor je kijken? Ze kunnen vast ook naar NL gestuurd worden of via via.

Thanks maar zoals je het omschrijft, heb ik er niets aan. Ik moet namelijk het water wel afsluiten en zoek dus zoiets als een soort grote te verwarmen ton waar ik de speciekuipen mee kan bijvullen (of iets dergelijks).

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:19

ik heb het er even over gehad met mijn dames maar nee ze vinden schoenen met hakken maar niets aan de voeten. En mijn mannen vinden de schoenen niet stoer en ze zijn bang dat ze er mee in de paddock blijven plakken ;-)

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 10:41

Dinopino schreef:
ik heb het er even over gehad met mijn dames maar nee ze vinden schoenen met hakken maar niets aan de voeten. En mijn mannen vinden de schoenen niet stoer en ze zijn bang dat ze er mee in de paddock blijven plakken ;-)

>;) huh?
_O- ik had m vanmorgen ookal geTeMt (maar dat mag je niet melden ofzo?)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:22

joyce B schreef:
hier helaas al weer veel water gevallen. Dat droogvriezen wordt hem eerst niet op deze manier,dan maar hopen op temperaturen boven 0...

en ik had nog zo gevraagd dat er dit jaar geen neerslag meer zou komen, maar er is vast iets misgelopen met mijn bestelling 8-)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 11:26

@zidore : Ik heb die kuipen met matje gehad. Paarden trokken het hooi langs de mat eruit en vraten die kuip heel rap leeg. Hooi lag ook overal wat eruit kwam. Ik heb ze dus vervangen tot ongenoegen van de paarden, want daar waren ze populair. Probleem is dat de mat te dik is om hooi doorheen te eten en omdat de kuip smaller is aan de onderkant kan je de mat niet nauwaansluitend aan de wand maken.