Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kevje06 schreef:joyce b hebben jullie de afgelopen week regen gehad?
hier niet, erg lekker winter/herfst weer, mag niet klagen.
Clovertje schreef:Ik woon bij Jönköping in de buurt, onder de grote meren (voor een beetje een idee kan je op http://www.corochjanneke.eu kijken. De website is wel erg verouderd/lang niet ge-updated)
Vandaag is er nog veel meer sneeuw bij gevallen, er ligt nu denk ik zeker een cm of 40. Het is zelfs hier ook een beetje een chaos op de weg, terwijl ze hier echt wel sneeuw gewend zijn.
Ik was dan ook blij dat ik na 2 uur in de auto van werk weer het erf opdraaide (wat niet helemaal luktte want ons erf heeft een heuveltje en dat haalde ik dus niet, te glad.....)
De paardjes staan een beetje rond te hangen voor de schuilstal totdat ze bedekt waren met een ijslaagje en ze de kuil binnen ontdektte.
Echt koud is het niet, -4, maar dat is koud genoeg om de kraan op stal te laten bevriezen, dus ik sleep heel wat heen en weer met jerrycans (de paarden hebben een verwarmd bakje in de stal en 1 op het land, maar ik heb ook nog een stier van de buurman ter verzorging en die heeft helaas geen bakje) Voordeel van de sneeuw is wel dat ik niet zelf hoef te dragen, gaat prima met de slee
Clovertje schreef:@wuswa: wij huren op het moment ons huis en de grond en de stallen. Voorheen liepen er koeien dus daar zijn ze waterbakjes eigenlijk voor bedoeld. Die stonden er dus al. het zijn ''gewone'' koeienwaterbakjes met zo'n duwlepel, zeg maar. Er om heen zit een soort ombouw die de boel verwarmd. Het eerste beetje water wat er uitkomt als ik hem test is dan ook warm, de rest komt uit onze bron en is dus gewoon koud.
Volgens mij kan je deze bakjes bestellen via internet hier. Ik wil wel eens voor je kijken? Ze kunnen vast ook naar NL gestuurd worden of via via.
Dinopino schreef:ik heb het er even over gehad met mijn dames maar nee ze vinden schoenen met hakken maar niets aan de voeten. En mijn mannen vinden de schoenen niet stoer en ze zijn bang dat ze er mee in de paddock blijven plakken