Bij Picasso op stal hangen bovenin de nok plankjes, zodra alle zwaluwen uitgevlogen zijn wordt hele stalgebouw schoongespoten en nesten weggehaald en komen elk jaar gelukkig weer terug. Af en toe een triest gevalletje waarbij er eentje uit het nest valt. Dan worden ze in de hooistal gedaan met deur dicht voor de hond en soms overleven ze het, meestal niet. Thuis veel vogeltjes maar helaas geen zwaluwen.
Hier helaas ook geen zwaluwen….. wel spechten, kraaien, buizerds, putters, diverse vinken en mezen. Lys, nee mijn vriendin woont daar dus ik mocht de fjord van de nicht lenen en zij en haar dochter reden op hun eigen paard en pony.
horsii
Geplaatst: 03-05-25 05:44
Jeetje karin dat is een flinke klap geweest, hopelijk een vlotte genezing. Beterschap voor je zoon.
Plankjes geplaats en modder is er meestal wel ( heb varkentjes dus een modderpoel voor hun) en nu benieuwd of ze de nieuwe stal intrekken
Lekker even een vakantie en daar kunnen rijden Belker
boemel
Geplaatst: 03-05-25 07:39
Paardenjacht …. Ja pfff klopt.
Ik zie qua type fantastische paarden en die blijken dan in Hongarije bij een handelaar te staan.
Of ze vragen eur 12.000 voor een 10 jarige, die nog geen B proef kan lopen, al tijden stilstaat en helemaal opnieuw opgepakt moet worden.
Of de planning is al vol qua bezichtigingen
1 afspraak gepland staan. Maar mogen pas over 2 weken komen kijken, want paarden zijn net verhuisd naar nieuwe plek en ze wil rust voor ze inbouwen.
Verder ben ik helemaal niet gefrustreerd aan het worden
Blijkbaar wil ik best een moeilijke combinatie: zware warmbloed, lichte koudbloed vanaf 155cm. Braaf buiten, maar ook werkwillig in de bak (vanaf bevestigd zadelmak).
Veel zoekertjes geplaatst en veel reacties. Gisteren nog. Duitse warmbloed van 163cm die het uiterlijk en karakter van een haflinger zou hebben. Ik vraag om filmmateriaal en zie een lief braaf paard dat in geen enkel opzicht op een haflinger lijkt, maar wel op een luxe en licht rijpaard.
Maar, hoe dan ook leuk dier! Blij van wat ik zie. Komen al bijna tot een afspraak, maar ik vraag nog wel even hoe lang ze zelf is. Ze blijkt vele malen kleiner en lichter te zijn dan ik. Dus, ik vraag of het paard wel officieel gemeten is, want ik kreeg spontaan twijfels over de schoftmaat als ik naar de combinatie kijk.
Nee, en de 77kg die ik weeg, vindt ze wel heel erg veel en ze moet eerst de dierenarts bellen om te vragen of ik niet te zwaar ben voor haar paard (of pony??).
Tja, dan ga ik dus niet 100km heen en terug rijden als ik bij voorbaat al het vermoeden heb dat ik echt teveel mens ben voor het dier. Dat soort dingen dus
Lys_PPA
Geplaatst: 03-05-25 09:40
Lastig boemel, snap je frustratie.. ben met een vriendin mee aan het kijken en daar zie ik veel paarden met gebrek maar vanwege looks kosten ze toch nog de jackpot.
Ik zag gisteren een leuke b pony. Komt later dit jaar te koop, superbraaf, echte kinderpony, en een beauty. De vraagprijs.... 14 500 euro. Schrok ik wel ff van.
Vriendin van me is ook op zoek naar iets, echt onmogelijk en bizar wat er voor prijzen gevraagd worden. Ken ook mensen met een heel leuke en brave b pony te koop, maar weinig aanloop. Rare markt
Ik heb nieuw hooi maar de paarden zijn nog niet perse enthousiast hoop dat ze het toch wel gaan eten binnenkort
Markt is heel raar. Heb net de buurman geholpen paard te verkopen. En t was drama, mensen die niet komen opdagen met afspraken. Mensen die ongezien een bod doen en er vervolgens niet op terugkomen. Gelukkig toch binnen een maand verkocht. Maar niet voor t geld dat we hoopten. Was een hele knappe grote brave 3 jarige.
Jonge paarden is lastig momenteel. Opfok is duur en fijne zadelmakmaker in een aantal regio’s moeilijk te vinden en is ook niet goedkoop.
Ik merk dat aanbieders soms ook maar wat doen qua prijs. Je hoeft maar een moeilijk gezicht te trekken over de vraagprijs en binnen 10 seconden is er eur 500 tot eur 1000 van de vraagprijs af. En nee, ik ben geen goede onderhandelaar.
Nickeltje
Geplaatst: 03-05-25 19:49
Welkom!!
Ik heb vandaag voor het eerst een trec training gereden. Samen met mijn vriend. Gek genoeg was zijn labrador braaf paard, behoorlijk onder de indruk en onzeker en dribbelig. Mijn vriend is een handige beginner, maar met niet meer dan 4 jaar begin werk op zak, dus hij vond het erg lastig om dat uit te rijden.
Mijn heethoofdje echter is nog nooit zo braaf en zo stoer geweest als vandaag. Echt mega tof.
Ik heb inmiddels een nieuwe lading hooi, andere leverancier. Minder rommel erin maar wel meer stof. Heb het aantal maal nat gemaakt om het minder stoffig te maken maar dan eten ze het echt niet. Frustrerend hoor. Ik laat het hooi soms echt 48uur liggen maar ze weigeren gewoon. Het gaat dan door naar de varkens maar blijft duur en mega frustrerend zo Soms pak ik een baal waarvan ik denk: ziet en ruikt prima: eten ze niet. En dan een baal waar ik over twijfel vallen ze op aan.
(Ze staan niet 48uur zonder eetbaar hooi, no worries).
Ja hooi wat verrukkelijk ruikt, blieven ze niet. Hooi met doorns en prut ertussen eten ze prima.
Ik ben bijna door mijn wintervoorraad heen. Hoop nog op een goede partij oud. Vandaag belde de hooiboer of ik nog stro wilde. De balen gingen hard, hij had er nog maar 3. Of hij die nog apart moest zetten voor ons of niet.
Stal is nu weer gevuld met vlas. Had ik nog een pallet van staan, maar toevallig zeiden we hier tegen elkaar dat we stro toch fijner vinden dan vlas. Dus, er staan nu 3 balen klaar voor ons
joyce83
Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-25 08:03
Nou voor het eerst sinds we Ad hebben een paar dagen weg naar zee met hond. Pap en mam verzorgen de paarden. Instructies getypt ivm pulp voeren. Stapsgewijs erop gezet wat te doen. De tips wie als eerste naar binnen en buiten. Pap heeft nog een keer gekeken.
We zijn vrijdag weg gegaan, nog voor we in Zeeland waren al telefoon gehad. Bij het binnen zetten telefoon, de ochtend bij buiten zetten ook. Gisteravond alleen filmpjes en vanmorgen bedacht ik ineens he ze hebben nog niet gebeld of iets gestuurd. Maar ik zie ze buiten staan
Ik ben aan kijken voor een quad, die ik nu heb heeft geen trekhaak en wat mankementen waar amper onderdelen voor te krijgen zijn. Budget is bij voorkeur 3500, de echte max 5000. Dan heb je zonder kenteken, met T kenteken en de normale wegquad. Die kan ik dus ook gebruiken om mee naar werk te gaan, maar ja, hoevaak doe ik dat ( 10 min, werk bij motorzaak dus daar kijken ze niet raar op als ik zo aankom) Kun je T laten omkeuren naar weg kenteken ( L7E ?) Daar kom ik niet wijs uit namelijk en ik ik kom redelijk wat Grizzlys tegen met T plaat, maar ook enkele met de autoplaat. Ik gebruik hem alleen om mee te slepen en misschien straks ook om hooinetten meer rond te brengen op de track en evt een karretje voor mest dan kan 1 van de kinderen rijden en ik erop gooien.
Iemand tips wat absoluut wel of niet? 300cc, zal dat te licht zijn om wat zwaarder te slepen?
Ik ben er heel blij mee dat ze het doen. Manlief kan wat minder goed tegen de telefoontjes. Maar ik heb liever dat ze bellen en vragen dan dat het mis gaat. Al denk ik wel lees eens het blaadje stap voor stap.
En verder geniet ik ervan om te zien hoe de paarden mee hun best doen. Mam is bang voor ze dus die staat te helpen vanuit de tuin (ondertussen zorgt ze ervoor dat pap er wat door in de war raakt) en filmt. Pap is wat trager, en Ad vond het wat onhandig gaan met vliegenmasker en kwam maar met kop over de deur. En Guus is echt haar best aan het doen om rustig te blijven met een ander ritme maar gaat ook goed.
Guus stond gisteren bijna in de tuin, heb ze een filmpje gestuurd dat het de beste kan overkomen toch LN?
Lynn_Nikita
Geplaatst: 04-05-25 09:48
heyyyyy geen oude koeien uit de sloot halen / pony`s uit de achtertuin hahahaha Blijft een grappig filmpje
Soortgelijk filmpje heb ik van toen ik bij de overburen ineens hun muildier in de tuin zag lopen en die ik probeerde terug te drijven. Ik had hem in een hoek gedreven en ipv dat ik halster om kon doen sprong die zo door een haag de andere tuin in. Een leuk muziekje eronder en je had een comedy
Lynn_Nikita
Geplaatst: 04-05-25 09:54
MarjanB schreef:
Heerlijk Joyce Ln is een klein trekkertje niet handiger dan een quad?
Daar zit mijn mega twijfel ook, heb ik al eens eerder in het topic om gevraagd en ik ben er nog niet helemaal uit. Hoofdreden is slepen, ik kan hem achter de auto hangen maar dan zie ik niet wat ik doe.
Een kleine frontlader gaat niet lukken met mijn zware balen dus dat heb ik al losgelaten. grotere gaat niet passen, heb beperkte ruimte met draaien.
Ik heb geen gras dus voor zulke maaien/ klepelen etc hoef ik ik hem niet gebruiken wel fijn als ik er een frees achter kan hangen, dat is een +
Kind vind het leuk om te crossen dus daarom weer een + voor quad
Blijft zo lastig zeker als je een beperkt budget hebt en ik wil niet hoger dan +- 5000 euro want heb nog meer wensen ( en vind het absurd dat straks een tractor of quad duurder is dan mijn auto ) en sparen gaat al zo langzaam en alleen mijn dochter rijdt 1 x pw in de bak en verder is dat paddock. Vind ik zonde om dan nog meer budget voor te gebruiken.
Als het enkel alleen slepen is dan zou ik met een kind wat er blij van wordt voor de quad gaan. Als je meer wensen hebt waarbij een een minitrekker geschikt is is dat een overweging. Plezier van een kind is ook wat waard.