Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 22:38

Niet zo breed. Ik denk 2,5 meter. Met deze 2 gaat het goed. Ik zou graag aan de buitenkant er een stuk bij willen hebben, maar die kunststofpalen zijn lastig te verwijderen omdat sommige vol met beton zijn gegoten........

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:08

@dais: dank je. Ze ziet er idd een stuk luxer uit nu :D

En de deken is niks te groot, er steekt zelfs nog een klein stukje bil uit, maar ik kan de voorkant nog wat wijder zetten zodat is meer naar achteren kan.
En ze was wederom weer zó braaf terwijl ik alle riemen goed aan het doen was.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 23:25

DF volgens mij geniet je echt van je prinsesje

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 00:40

Zo... ff bijgelezen _O- Kwam deze nog tegen:

rover_ schreef:
Iemand nog een tip hoe je een konijn kunt vangen? Hier al 2 jaar een aanloper, die zit in de moestuin en komt steeds meer op het erf. Van de zomer was het al irritant omdat hij alle groentes aan vrat ipv wat uit te zoeken. Maar nu kan ik dus de hond niet meer buiten hebben omdat die er steeds achteraan gaat. Zou m dus liefst vangen en dan op veilige plek uitzetten. Hij is jong ontsnapt bij de buren, terug daarheen heeft geen zin want hij loopt gelijk weer hierheen via de weilanden.

Misschien een idee om een reismandje neer te zetten en hier elke dag op een vaste tijd lekkere konijnenbrokjes in te voeren? Dan kun je 'm daar aan laten wennen en hopelijk is hij op een dag zo vertrouwd dat je het deurtje dicht kan doen! :D En dan zou ik hem persoonlijk naar een opvang brengen.. in principe doen niet tamme konijnen 't niet zo goed in het wild, al houdt ie 't volgens mij al best lang vol :P

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:30

Dan zou ik geen reismandje nemen maar een doorloopval.
Dan heb je heb al bij de eerste keer dat hij de brokjes komt eten :)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:39

Ik heb een doorloopval bij agradi besteld en toevallig gisteren geleverd om de rat te vangen maar er zit dus ook een konijn in die ren, Nog aan het bedenken hoe ik dat op ga lossen, wil geen konijn vangen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 08:58

Dat ga je helaas niet oplossen, als weer vrijlaten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 09:14

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb een doorloopval bij agradi besteld en toevallig gisteren geleverd om de rat te vangen maar er zit dus ook een konijn in die ren, Nog aan het bedenken hoe ik dat op ga lossen, wil geen konijn vangen

In jouw geval de gaas ruim genoeg. Loopt het konijn er dwars door, maar de rat past er niet langs.
Dat was die turbo rat toch? :))

Hier gisteren alles opgemeten met een meetwiel. Padbreedte, weide, poortjes. Nu nog digitaal maken.
Daarna nog 3 kwartier herstelwerk.. Diddle besloot dat de kortste weg door de draad was. Dus die zette aan, en knalde erdoor. 75 meter (Yup, opgemeten he :') ) verder knalde een prikpaal in 5 stukken.
Paard nog heel gelukkig. Tank }:0

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:04

@Akshay: wat een sloper is het ook hè ;(
@belker: ik geniet idd van haar. Jammer dat ze lichamelijk niet meer in staat in om lekker wat verder te wandelen dan een rondje huis.
De deken heeft de nacht iig overleefd (en pony ook :D)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:49

Hier is net de DA weg.
Veel wijzer ben ik niet...
Paardje loopt al een poosje onregelmatig. Paar keer DA bij gehad, paar osteo maar ze weten het niet.
Daar was ik klaar mee dus nu hier aan huis foto's laten maken. Echo voor knie en de SI laten doen.
Foto's moeten nog ontwikkeld worden. Maar echo was prima.
Op afwachting van de foto's verwacht hij de spieren.
Maar ook niet echt duidelijk wat daar nu aan te doen is.... pfff.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:50

@dp: heb je al eens aan warmteopnames gedacht ?? Via de infrarood zie je precies waar de pijn zit en waar het uitstraling geeft.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 12:57

Nee, werkt dat fijn ja?

Heb je toevallig adressen van bedrijven die er goed in zijn?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:09

Ik heb er 2 gehad; 1x de DA en 1x een studente die een onderzoek deed voor haar afstudeeropdracht.
Het werkt heel simpel; paard mag geen dekens op gehad hebben vlak voor de opnames en je moet een ruime overdekte stal/schuur hebben of er mag geen zon schijnen als het buiten moet. Paard moet rustig stil kunnen blijven staan. Maar ze blijven zelf op een paar meter afstand. Naderhand zetten ze alles over op de computer en krijg je een heel bestand met de beelden en wat uitleg. Vaak zijn de beelden ook handig voor een DA om een oorzaak van iets te achterhalen.
Het leuke bij Missy was dat ook haar brandmerken duidelijk zichtbaar waren vanwege het feit dat er geen haar meer op zit.

Er wordt tegenwoordig door best wel veel mensen gebruik van gemaakt
https://www.google.com/search?q=infraro ... e&ie=UTF-8

Helaas heb ik er zelf geen beelden meer van vanwege computerwissel.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 13:53

Ik weet dat Green Distance (zadelpasser) zo'n apparaat heeft. Geen idee of ze ook zonder zadel passen komt en hoe veel ruimte ze in de agenda heeft. Als het een spierproblemen is kan ze je wel goed adviseren over voer trouwens.

Ik was van plan om vanmiddag lekker met de paarden aan de slag te gaan. Maar vanmorgen voor reuma onderzoek de hele ochtend in het ziekenhuis geweest en nu suizen mijn oren gewoon van alle prikkels. Ik denk dat ik het maar bij borstelen hou.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:01

Ja ik weet wel wat voor soort beelden het zijn, maar ken niemand die het ook ooit heeft laten doen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:04

De naam van Hans Adelaar staat me bij die er ooit mee begonnen is en er ook cursussen in heeft gegeven.
Ik vond de uitslagen iig heel verhelderend en strookten ook goed met wat physio meende te voelen (vergroeide SI-gewrichten).

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:09

Bedankt voor de tips. Hoe groot is jouw doorloopval Lynn Nikita (h x b vooral)? Het konijn was met paar maanden oud ontsnapt en loopt al 4 jaar buiten en is dus echt 'verwilderd'.

Oeps stoute Diddle.

Shet is opgeknap DD!

Heb die warmtebeelden wel eens gezien, kan heel verhelderend zijn. Je ziet duidelijk verschil.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:27

DuoPenotti schreef:
Nee, werkt dat fijn ja?

Heb je toevallig adressen van bedrijven die er goed in zijn?

Wij gebben onze paarden vorig haar laten wegen bij paardenmeter.nl
Zij doet ook Thermografie.
Leek me een heel bekwaam persoon. Ook bij het wegen veel uitleg nog en over voer gehad.
Je kunt altijd eens vragen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:32

ik heb ooit zo'n thermoscan laten doen door Irma Wensink, geen idee of ze dat nog doet maar ze gaf toen ook aan dat dierenartsen het gingen adopteren. maar je eigen DA begon er niet over blijkbaar?
voor ons was het heel verhelderend, mijn paard had dus verborgen sinusitis door een ontstoken kies helemaal achterin. Niks van te zien maar hij moet ontzettende hoofdpijn hebben gehad

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:39

Veel ervaringen dus.

Nee hier hebben de dierenartsen/osteo's het er niet over gehad.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 14:50

zelf geen ervaring, maar wel begrepen dat het interpreteren van de beelden lastig kan zijn, omdat je niet weet of een gebied oplicht doordat er een blessure zit, of door compensatie van een blessure op een andere plek.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:41

Alle blessures zijn warm en geven dus een 'oplichtend' beeld, doordat ze kunnen 'spelen' met de gradaties kunnen ze op een klein gebied inzoomen en dan de verkleuring beter naar voren halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:44

Super interessant wel.

Hier krijgen wij in mei weer een pensionplekje vrij voor de juiste match. Zelf weer een lekker bosritje gemaakt vanochtend. Ik ben wel in vakantie modus _O-

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:46

Bij Boon was bijv. aan de voeten niks te zien tot ze op mijn verzoek ging inzoomen op linksvoor, daar bleek een iets rood te zitten van een oude verstuiking 3 maanden geleden wat de andere voeten niet gaf.
Dat klopte wel met het beeld dat ze af en toe op ongelijke harde ondergrond een soort misstap had.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 16:47

Note to self: geen jong paard kopen. Gewoon een ongecompliceerd paard die lekker mee naar buiten wil. Ooit :+

Vanochtend dus even een jong paard gereden, was geen succes. Ik lag er te snel naast en paard deed het niet expres :') De deuk in mijn ego deed nog het meeste pijn }:0