Hier zag ik op het pad achter de wei langs een paar kleine plasjes. De paddock lijkt nu ook helemaal niet meer stoffig en er stond een laagje water in een emmer, dus er moet wel nog wat gevallen zijn vannacht. De korrels kunstmest zijn echter nog niet volledig opgelost zag ik.
Toch apart, hoe je na zo'n enorm natte winter dan toch nu weer 'jaloers' kan zijn op de plassen van iemand anders
Er is hier gelukkig nog wel wat bijgevallen, maar als de paarden over de track lopen zie je echt van die 'droge voetstappen' waar ze langs gaan. Maar het was in elk geval genoeg dat het niet meer als een sahara zandstorm omhoog wervelt als ze weer eens langs komen denderen.
Ik had net weer 'man-made' plassen vergeten de kraan dicht te draaien die de waterbak aan het vullen was
Anoniem
Geplaatst: 30-04-20 10:45
Hier gelukkig wel wat regen, nog niet echt veel, maar de moestuin knapt er in ieder geval iets van op
MarliesR
Geplaatst: 30-04-20 10:52
DubbelDun schreef:
Ik had net weer 'man-made' plassen vergeten de kraan dicht te draaien die de waterbak aan het vullen was
Hahaha, dat is wel zo'n heel typisch iets wat hoort bij paarden in eigen beheer he
Hier heb ik nu een automatische waterbak (zoooo fijn!), maar had hem laatst niet helemaal goed teruggezet na het schoonmaken waardoor hij wat scheef stond waardoor de vlotter niet helemaal goed uitkwam. En hij dus bleef lopen . Whoeps!
DubbelFun
Geplaatst: 30-04-20 10:55
Dat had ik vanochtend ook al met de wc... dat ie bleef vullen...waterballet in de badkamer
Anoniem
Geplaatst: 30-04-20 11:19
Nouja heeft de grond in ieder geval weer genoeg water gehad DD Hier staat er zoveel druk op de slang (grondwaterpomp) dat je hem wel vast moet houden, anders vliegt hij alle kanten op. Voordeel is dat je waterbak binnen een paar seconden gevuld is en dat je dus niet kan vergeten de pomp uit te zetten. Anders zou dat mij ook (te) vaak gebeuren
Ik heb 2 bakken staan (voor elk paard een ) en meestal hang ik de slang in de gene die het leegst is en ga dan voeren of mesten. Dat is natuurlijk vragen om 'vergeten'...
Ik heb het ooit bij een verzorgpaard gedaan. om 4 uur de slang er in gehangen en vergeten. Kon je meteen nagaan dat die kerel ook niets bij zijn paarden deed want de volgende ochtend zag hij het vanuit de slaapkamerraam
Hier in net niet België waait het weer vooral heel hard. Er is een beetje water gevallen maar alles is meteen weer opgedroogd. Hoop nog steeds op meer regen voor mijn wei en voor de hoefjes van de paardjes zou het ook niet zo gek zijn.