Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:18

Mooi Logo geworden Anke.

Bizarre prijzen Karin. Ik heb de netten via Equiculinair. Maas 3. Groen en beige. De groene zijn ok, maar de beige vind ik prettiger, zeker als je een paard hebt die wat ruw eet. Gaan jaren mee.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:32

Heb jij ze ook aan haken hangen of een speciaal frame?

Ik lees veel goede verhalen over die van Equiculinair dus ik ga die maar bestellen.
Wil er 4 of 6 bestellen, wel duur grapje :7

Gisteren hebben we netten en touw besteld om ervoor te zorgen dat de eikels niet meer in de paddock vallen. Ook een kleine 500,- en daar zaten de palen nog niet eens bij.

Paarden zijn duur :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 08:51

Ik heb 2 primefeeders.

Inderdaad belachelijk duur maar ik was zo tevreden over de eerste dat ik er later nog een 2e heb bij besteld.

Het is ook er duur allemaal, ik ben ooit begonnen met een aanhanger net van de action om die reden. Functioneert ook prima, maar de primefeeders zijn echt top!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:23

Ik ga de primefeeder onthouden dan haha.

Heb nu 4 groene netten besteld bij Equiculinair om te proberen.
Helaas niet op voorraad dus hoop morgen mail te ontvangen wanneer ik ze kan verwachten. Dan maar tijdelijk op de grond voeren.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:29

Ik heb de witte extra sterke van equiculinair, heel tevreden mee. die van mij krijgen normale netten nogal vlot stuk.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:32

Ik heb van die halstertouw haken in 2 hoeken en dan die ringen die ik eerder posten. Bij mij hangt hij in de wand van de schuilstal. Geen frame nodig dus.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:28

Ik heb deze van heunetzshop.de
Afbeelding
1.50x1.00 en koste 50 euro.
Extra sterk maas 3

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 10:34

Afbeelding

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:07

Ziet erg stevig uit inderdaad! :)

Ik heb de action aanhanger netten.

Mooi logo Anke!

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 11:42

Ik voer het hooi in lege 1000 liter vaten. Op de bodem 2 ogen bevestigd. Dan haal ik een touw met musketon door de kant waar hij dichtgeknoopt zit en maak dat dan aan een lusje aan het oog vast.

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:18

Ik heb hetzelfde systeem als rover hierboven.

In de inloop stal heb ik geen netten en ze eten daar niet meer dan als ze wel netten hebben.
Ze hebben daar een grote bak die ik vanaf de achterkant kan vullen met ongeveer 8-10 baaltjes en dat glijd de bak in.
Afbeelding

Kenny (de nieuwe pony) geeft wel aparte mest gewoonte.. nog nooit gezien haha!

Afbeelding
Afbeelding

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 14:43

Handig opruimen Mentjuh, dat doet mijn 2 jarige ook altijd in de paddock waar ze vanuit de box na verharding in kan (mest langs de achterste zijde).

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:16

Ideaal Mentjuh!

Die van mij hebben een 'toilet' in de paddock en mesten daar bijna altijd. Vind het perfect, zeker omdat het naast de mesthoop is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 15:24

Dat doet Melle ook zo op een rijtje poepen _O-

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:13

Ziet er handig uit die rij poep. Makkelijk scheppen :D

ClauH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 17:33

Misschien moet je er een lopende band naar de mesthoop van maken ;-)

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 19:52

Hahha ja goed idee!
Ik schep eigenlijk nooit mest van de wei maar ik sleep het altijd uit, ik gang de sleep achter de zitmaaier en dan is alles gelijk verdeeld, gemaait en “open” getrokken. Al is scheppen misschien wel beter maar dat zoek ik niet :o :x

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 01:10

Anke, mooi logo!

Mentjuh, misschien loopt hij veel langs het draad om de andere paardjes te zien?? Ik zou misschien van een nieuwe wel mest scheppen, je weet maar nooit.

Wij hebben 3 ibc vaten en gewoon de Xl netten van ej. Gaan jaren mee. Proppen ze vol met hooi en dan hangen ze overdwars in de ibc vaten. Er past wel een baal in, maar dan sluit hij niet goed genoeg eigenlijk en we doen in de winter wat minder buiten vanwege verlies als het nat wordt en ze niet alles meer eten.
Rest gooien we in hooihuisje. Liefst had ik daar ook een net, maar twijfel nog. Willen toch met d etoekomst weg en we blijven zo investeren in deze plek zo.

Vandaag heeft iemand even geholpen de sulky en het tuig weer goed op maat te krijgen bij de shet. We hadden het uit elkaar gehad en sulky gespoten, nieuwe leuning en zitje gegeven vorig jaar, maar darna hinh het niet meer goed allemaal.
Uiteindelijk zat het weer goed en is ML met die jongen op mijn ruin een rondje bos gaan doen.

Was wel wat frisjes. Heb het niet snel koud, maar had vandaag wel te weinig aan. Maar er komt een mooie week aan.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 07:36

Zo’n handige poeper hebben we hier ook.

Mooi logo Anke!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 08:42

Er lag nog een berg tuinafval en andere zooi in mn mestbak, ben gisteren begonnen met alles wegscheppen en opruimen maar er zaten nog wat takken met processie rups nesten tussen.
Mn nek en hals jeuken als een malle :')

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:02

Ik ben nog steeds heel blij met mijn nieuwe aanwinst. Voorlopig stond hij nog alleen op de wei, wel tussen alle andere paarden in, omdat er geen maatje meer vrij was om hem mee te koppelen.
Nu vroeg er iemand om te proberen met haar paard omdat het niet meer goed klikte met het vriendje waar die bij stond.
2 dagen naast elkaar gezet en gisteren bij elkaar. De mijne is super relaxed alleen, is dit volgens mij ook gewend, op de chique springstal stonden ze volgens mij niet bij elkaar. Nu is het paard waar we hem mee samen op de wei zetten wel een echte speelvogel, op het irritante af. Heel de tijd om aan zijn halster hangen, waardoor hij heel hard ging kappen met zijn voorbenen en steigeren om los te geraken.
Het was wel spelen zeg maar, ze deden echt niet gemeen tegen elkaar, maar ik geef eerlijk toe dat ik hier dus echt heel weinig zin in heb met die nieuwe. Heb net 3 kapotte paarden gehad (waarvan er 1 ook echt zijn fatale blessure op de wei heeft opgelopen) en dan denk ik echt heel erg paardonvriendelijk dat hij gewoon tussen de rest kan blijven staan maar zonder paard er bij in :oo

Bij mij op de wei staat alles samen, heb mijn paarden altijd heel erg sociaal gehouden maar op deze pensionstal is het ook maar af te wachten wat voor paarden er binnenkomen en met wie het gaat klikken. Wil ook niet tot in de treure proberen en ze dan telkens weer uit elkaar moeten halen want hij is best sociaal. Niet heel erg plakkerig maar gilt wel snel naar andere paarden.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 10:06

Yontheke daar zou ik ook niet op zitten wachten. Dolle 10 minuten prima maar daarna gewoon weer rust. Getrek aan halsters hou ik niet van, idem met dekens. Stoeien, klieren, rennen, allemaal prima

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 11:55

Ik zou het even aankijken, paardagen om aan elkaar te wennen en blijft hij dan bezig dan uit elkaar halen. kan ook zijn dat hij gewon erg blij is dat hij een vriendje gevonden heeft en als die er niet op reageert dat er weer rust terugkomt

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 12:23

Nee, ik heb ze uit elkaar gehaald en aan de stalhouder doorgegeven dat dit geen match gaat zijn. Op de weiden hebben ze nog plaats om uit elkaar te gaan en gras als afleiding. De paddocks zijn een heel stuk kleiner en over 2 weken zit het weideseizoen er echt op. Ken het paard waar hij nu bij staat al van zolang die bij ons op stal staat en dacht al wel dat het geen match zou zijn. Maar ik ken natuurlijk mijn eigen nieuwe paard nog niet heel goed dus wilde ik het wel proberen. Heb echt een hekel aan dat geruk en gepluk aan die halsters en zo staan er wel wat bij ons op stal die dat doen, ook over de draad overheen met de buurman.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 13:43

Onze ruinen spelen juist heel leuk met halsterhappen etc. Is wel echt typisch ruinen spel. Overigens staan onze paarden tegenwoordig allemaal zonder halster maar er is echt duidelijk verschil tussen ruinen en merrie spel.

Moet zeggen dat er tot nu toe ook maar 1 paard is geweest waarmee mijn ruin echt niet samen kon staan. Die andere ruin mepte die van mij gewoon een hoek in en die van mij koos er dan voor om maar gewoon de wei of paddock uit te springen ipv hem eens terug te zetten. Dus nadat ik hem tot 3 keer toe uit een andere wei kon vissen dan waar ik hem had ingezet maar een regeling gemaakt zodat die twee nooit samen stonden.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 08-10-18 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt