Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:17

Oh dat is wel even goed schrikken.

Hier vanavond eentje halsoverkop naar huis gehaald. Wond aan het achterbeen. Hopelijk hersteld het goed. Morgen komt de DA.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 00:25

Hier even snel een update voor alle mensen die het leuk vinden. Ik ben veilig en wel aangekomen in Amerika. Mijn vriend en ik hebben elkaar voor het eerst in het echt gezien en het is alsof ik hem al jaren ken. Zo vertrouwd en veilig.
Amerika is echt fantastisch! De mensen zo vriendelijk, het land zo mooi. Zo blij dat ik deze stap genomen heb. Oh wat gaat dat moeilijk worden om straks weer naar huis te vliegen.

Afbeelding

Voor Stef is iemand geweest maar ze hebben toch besloten een veulen te nemen. Dus een nieuwe afspraak gemaakt met mijn 'tweede keus' want zo slecht is deze keur gelukkig ook niet. Iemand met 20 jaar ervaring in trekpaarden die er zelf op rijd en voor de kar heeft staan. Lieve meid. Ziet er goed uit.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 06:59

Hey Abby! Ik was al benieuwd hoe het met die lover zat. Maar hij is dus nog in beeld. Leuk! Veel plezier in Amerika! En succes met Stef.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:52

Geniet ervan Abby!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:12

Wat fijn..jij gaat dus over een tijdje verhuizen naar Amerika

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:18

niwla hopelijk vandaag weer beter, sterkte met de kleine :(:)

abby had al foto's gezien op facebook, heerlijk hoor, geniet er van!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 09:46

Anke schreef:
Oh dat is wel even goed schrikken.

Hier vanavond eentje halsoverkop naar huis gehaald. Wond aan het achterbeen. Hopelijk hersteld het goed. Morgen komt de DA.

Het is ook altijd wat met die dieren. :P

Hopelijk valt het mee idd!

Vannacht twee keer wezen kijken en ze doet het nog *\o/* De tweede keer lag ze samen met m'n ruin te slapen en ze waren allebei flink chagrijnig wie het waagde ze wakker te maken. :') Ze staan nu met een plak hooi op de paddock, als ze zo blijft mogen ze straks weer een paar uurtjes op de wei.

Wat leuk Abby! Amerika <3

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 10:41

Amerika lijkt me heel knap ! Zag onlangs in een topic die haflinger Alex die verhuisd is naar de Caraïben dat lijkt me ook helemaal geweldig !

Ben nu toch blij dat ik de Da gebeld heb ging net naar haar en ik ontdek net achter haar kaak een verdikking in de vorm van een bol hoop dat dat gewoon een dikke klier is :(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:34

Heeft die van mij ook, Idifix. Is de DA al geweest? Ben wel benieuwd. Wou zelf ook de DA bellen, maar ben nog even druk met andere zieke beesten en DA's, jarige dochters en dat soort dingen. Aangezien Caj de minste last heeft, moet ze heel even geduld hebben. Maar ben benieuwd wat jouw DA erover zegt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:51

Spannend hoor Abby, ik vind 2 dagen zeeland al te lang met mijn dieren, USA is wel gaaf!

Hoop zieke dieren, iedereen sterkte en beterschap ermee.
Iemand tips, de shet schuurt al staart en manen vanaf ik hem heb, is geen eczeem en heb het al gewassen met badedas en teershampoo en ingesmeerd met sweet itch
Ik zie geen luizen, ook zijn na het wassen de schirfeltjes die erin zaten weg
Ik heb hem toen ik hem kocht al geschoren ivm zijnd ikke vacht maar nu blijft hij aan zijn staart en hals bezig

Ik heb al een week niet meer gereden, eerst was ik ziek en erna geen tijd meer gehad. Ik hoop toch vanmiddag ergens erop te kunne

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:56

Nee, ik verwacht elk moment een telefoontje dat hij eraan komt..

Fabster exact dezelfde symptomen dan ?

Acht jaar geleden was mijn eerste pony ook al enkele weken zowat suf de dierenarts laten komen oppervlakkig onderzoekje gedaan niets aan de hand. Ik toen nog vrij jong geloofde hem zomaar het was tenslotte de dierenarts he ! Enkele weken later lag ze op een ochtend zomaar dood in de weide, heb het mezelf nooit vergeven dat ik niet meer onderzoek heb laten doen dus liever nu iets teveel en duidelijkheid als niets weten ook al is het mss maar iets banaal.
Onze haf heeft trouwens gisteren zitten rond crossen op de weide en vandaag loopt hij ineens kreupel dus die kan dan maar ineens mee in de lappenmand, jippie *\o/* :(

@ Lynn Nikita is het heel erg ? Alles weg geschuurd of .. wordt onder eczeem trouwens altijd verstaan dat dat van vliegjes en dergelijke komt ? Anders zou ik gaan kijken naar de voeding ofzo ..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:59

Idifix, ik weet natuurlijk niet of het exact dezelfde symptomen zijn. Heb jouw paard niet gezien. Ben gewoon nieuwsgierig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:03

nee hij schuurt wel maar niet zo hard dat zijn haren afbreken, je ziet er niks van behalve dat ik het hem zie doen
Eczeem is een reactie op mugjes ( knutten) ik heb namelijk nog een eczemer maar zij schuurt alles eraf, heeft een harde manenkam etc

Voeding is een kaal weiland en hooi

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:12

@lyn: mijn eczemer kan absoluut niet tegen eiwitten. Maakt niet uit hoe kort of lang het gras bijv is, hij krijgt er instant jeuk van. Dus die staat op onbeperkt schraal hooi en geen gras, lucerne of andere vorm van eiwitten. En dan gaat het goed.
Weet niet of je eiwitrijk hooi voert wat icm met de beperkte grasjes jeuk veroorzaken?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:16

Ik vind het z vreemd dat er niks te zien is, normaal heb je wel een kale borstelige staart of manenkam helemaal kort en dat heeft hij niet
Bij zijn vorige plek stond hij in een volle wei, daar was alleen alles stroom en geen plek om te schuren dus ik weet niet of hij het daar wel deed

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:27

Shapley's Original Mane Tail Groom M-T-G

Wonderspul!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:34

Ga ik ook eens naar kijken, dan.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:41

Heb 15 jaar een fles gehad. Nu is deze leeg. Dus eens kijken waar ik een nieuwe bestel.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 15:55

Arthurs westernstore heeft MTG

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:05

Het verdict een infectie want klieren zijn overal gezwollen krijgt medicatie voor de fluimen want hoorde ook iets in de longen en had wat snot.

En ze zou ook ' dampig' zijn van de droogte, stof, pollen enzoverder. Ze ademt nu via haar flanken ipv op de juiste manier.Mag 2 weken niet rijden en krijgt 14 dagen medicatie en tien dagen antibiotica. Ben eigenlijk vrij verdrietig errrond want het kan na de kuur zeg maar goed gaan en dan toch terug komen zou het zo jammer vinden moesten we samen geen ritjes meer kunnen maken ook al weet ik dat dat niet alles is toch.. :(
Laatst bijgewerkt door Idifix op 27-07-17 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 16:07

Wat herlijk Abbey <3

Vriend heeft gisteren de mest uit de wei meegenomen en vandaag de sleutel mee naar zijn werk genomen, dus ik kan niet mesten of water brengen met de kruiwagen. Super handig :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 17:20

Oh dat is idd niet handig.

Ga ik eens ff opzoeken.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:10

Afbeelding
Mijn zandbak is gereed. Palen zijn besteld. Wordt steeds beter. Nu sparen voor een trekker.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:01

Idifix schreef:
Het verdict een infectie want klieren zijn overal gezwollen krijgt medicatie voor de fluimen want hoorde ook iets in de longen en had wat snot.

En ze zou ook ' dampig' zijn van de droogte, stof, pollen enzoverder. Ze ademt nu via haar flanken ipv op de juiste manier.Mag 2 weken niet rijden en krijgt 14 dagen medicatie en tien dagen antibiotica. Ben eigenlijk vrij verdrietig errrond want het kan na de kuur zeg maar goed gaan en dan toch terug komen zou het zo jammer vinden moesten we samen geen ritjes meer kunnen maken ook al weet ik dat dat niet alles is toch.. :(

O, dan moet ik ook even snel bellen. Anddrs zit ik daar weer mee in mijn vakantie.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 20:07

Idifix schreef:

Gokje, ventipulmin en prednison? Hebben ze bij mijn merrie ook ooit geprobeerd, maar die had toen al een chronisch luchtwegprobleem. Ze behandelden haar als acuut, maar dat was natuurlijk al veel te laat (ze was al chronisch longpatient voordat ik haar kocht). Heb nog vele ritjes gemaakt na die tijd. Ze is nu met actief pensioen (rijden doen we niet meer ivm artrose). Ik kreeg vandaag een app'je van stalgenootje; ze had pony meegenomen voor een rustig rondje steppen, maar daar was pony het niet mee eens. Hard moest het, langzaam is voor mietjes :')