Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:44

Even een vraagje aan de westernruiters hier:

Ik zoek nieuwe rijbroeken. Heb altijd spijker jophur broeken gehad (zonder kunstleren zit, gewoon spijkerbroek), maar die zijn duidelijk niet meer in de mode. En aangezien alles aardig gaten begint te vertonen, moet ik toch wat. Ik wil nl gewoon smorgens mijn spijkerbriek asn willen trekken en op mijn paard kunnen stappen, als dat zo uit komt, zonder last te hebben van de naden enzo. Nou rijden westernruitets ook met spijkerbroeken en ik neem aan dat ze dan geen last hebben van die naden aan been en in kruis.

Welke broeken zijn dat?

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:04

Allereerst sterkte voor iedereen....
Alvaluna... Ook in het ziekenhuis....

Ik heb 2 spijkerbroek jodhpurs ....met ( kunst) leren zit, Ideaal...zitten ook lekker.
Bij Kramer bestelt... Blijven ook mooi.

Voorheen reed ik ook nog wel eens gewoon in mijn spijkerbroek.... Maar iid last van opkruipende pijpen.... Naden of zelfs een keer uit mijn broek gescheurd met opstappen...
Afbeelding

zoefie

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:12

Ik heb ook spijkerbroek jophurs ook van kraemer meen ik. Ik zal straks ff merk checken, ze zitten heerlijk (wel met kunstlederen zitvlak)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:16

_O- dat heb ik ook een keer gehad monmaster. Wilde even snel m'n nichtje helpen met d'r paard, dus ik spring er zo op (toen kon ik dat nog :Y) ) maar dat vond m'n broek niet zo leuk.

Tegenwoordig heb ik maar 2 rijbroeken omdat we niet zo veel rijden. 1 van Anky en een pikeur. De Anky is toch wel favoriet. Het kost wat maar dan heb je ook wat. Hij komt wel uit de begintijd volgens mij.
En de pikeur is ook wel fijn maar anders :)

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:20

Hier ook nogsteeds op zoek naar nieuwe broeken. Heb ze nu van Imperial Riding. Zitten in principe erg lekker maar heb het idee dat ze wat gaan lubberen. En de klitteband aan de voeten heb ik echt de schurft aan.
Laatst in de winkel een broek geprobeerd zonder klitteband, weet al niet meer welk merk. Maar die zat echt voor geen meter. Durfde niet eens het pashok uit, cameltoe was er niks bij. :x

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:23

Ik vind mijn jodhpur-broeken nu veel te warm juist door die 'leren' achterkant, dus ik heb deze dingen
Afbeelding
Die klik je onder elke spijkerbroek die je lekker vind zitten met rijden en de pijpen blijven mooi op zijn plek.
De broeken die lekker zitten met paardrijden zijn broeken met de dubbele naad aan de buitenkant... zegt men..., maar die ik draag hebben gewoon een dubbele naad aan de binnenkant en ik heb nergens last van. Wel een lekkere stretch-broek... niet zo'n stugge.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:28

DD bedoel je dat deze bandjes dan onder je voet door gaat zoals de broeken vroeger?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:29

Klopt en je klikt ze er ook zo weer af zonder dat je het blijvend aan de broek ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:32

Bedankt iedereen. We hebben helaas geen hulptroepen beschikbaar en moeten alles zelf doen. Vannacht had mijn vent hevige rugpijn, ben om 3u met de Voltaren aan de slag gegaan en toen ik van morgen op stond, heb ik een pitkussen warm gemaakt en tegen zijn rug gaan leggen, de arme drommel. Ik ga straks zo'n waterstofzuiger kopen en dan hoop ik om alles droog te hebben vanavond. De spullen krijgen we voor de reis niet meer in orde, we zijn 2 jaar geleden naar hier verhuisd en hebben toen alles wat we niet onmiddellijk nodig hadden in de garage gedropt. Onze koelkast en diepvries lijken ok, de rest moeten we nog afwachten helaas.
We overwegen nu wel om contact op te nemen met de camping waar we een caravan huren en een dag later te vertrekken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:35

Sterkte Sandra wat een gedoe. Ik snap dat je het even niet meer ziet zitten.
Sterkte Avaluna, hopelijk ben je snel weer thuis!

Als ik met een spijkerbroek rijd is een goedkope stretch van de H&M favoriet. Dan scheur je in ieder geval niet uit bij het opstappen en geen last van naden ofzo.

Gister voor het eerst de smid van Fabster op bezoek gehad. Echt een super fijne man! Nam de tijd om dingen uit te leggen en ik heb goede hoop dat hij de Shet eindelijk fatsoenlijk op zijn voeten krijgt. Ben blij dat moeders nu eindelijk naar mij geluisterd heeft en mij een andere smid heeft laten zoeken. Volgens de smid zou zelfs mijn Shire sneller moet lopen met zijn nieuwe voeten. Ben benieuwd.. hij kan wel wat snelheid gebruiken *D

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:37

DubbelDun: waar kun je die pijpnaarbenedenhouders kopen (of op welke omschrijving zou ik kunnen zoeken?)

Sterkte voor alle mensen die nu ongewild aan/in het water wonen. Wat zul je je machteloos voelen als je zo overvallen wordt door zo'n stortvloed...

palousa_boy

Ze zullen vast wel begrijpen als je iets later komt omdat je eerst de boel op wilt ruimen. Je kunt er altijd nog een paar foto's bij doen ;)

Bnet

Oh jee Sandra! Wat een gedoe zeg, en dat zo vlak voor je vakantie! -O- Sterkte! :(:)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 09:42

@wilma: je kunt ze op ebay vinden, probeer eens deze namen Adjustable Elastic Motorcycle Bike Boot Strap - Pant Clips - Stirrups Jod Clips> Maar misschien hebben ze ze hier in een motorzaak ook wel.
En als je handig bent... stukje elastiek en 2 losse clips uit de fourniturenzaak :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 10:09

Pfff...heftig. hulptroepen zijn dan wel wenselijk.

Ik ben ook wel moe. Paardjes zijn klaar. Nu lekker ff relaxen en ontbijten.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:33

ManonvanEs schreef:
Ik ben gek op appaloosa's, paints, quarters en eigenlijk alle western paard }:0

Ik ben gek op appaloosa's, maar dan wel de rijpaard/pony variant en niet de amerikaanse :D

Sandra, Kirr en anderen met wateroverlast, sterkte :(:)

Gisteravond hier een buitje en vandaag krijgen we weer wat als het goed is (hoef ik de tuin niet te sproeien *\o/* ).
Mijn ene merrie was 22 mei uitgerekend en begint nu tekenen van aanstaande geboorte te tonen... natuurlijk hebben we net vanavond een etentje e.d van de ondernemersvereniging.... Alarm hangt aan het halster en etentje is in het dorp, dus waag het er maar op..

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 11:55

Selka schreef:
Sterkte Sandra wat een gedoe. Ik snap dat je het even niet meer ziet zitten.
Sterkte Avaluna, hopelijk ben je snel weer thuis!

Als ik met een spijkerbroek rijd is een goedkope stretch van de H&M favoriet. Dan scheur je in ieder geval niet uit bij het opstappen en geen last van naden ofzo.

Gister voor het eerst de smid van Fabster op bezoek gehad. Echt een super fijne man! Nam de tijd om dingen uit te leggen en ik heb goede hoop dat hij de Shet eindelijk fatsoenlijk op zijn voeten krijgt. Ben blij dat moeders nu eindelijk naar mij geluisterd heeft en mij een andere smid heeft laten zoeken. Volgens de smid zou zelfs mijn Shire sneller moet lopen met zijn nieuwe voeten. Ben benieuwd.. hij kan wel wat snelheid gebruiken *D

Blij dat Robert bevalt, Selka!

Ik wil geen kunstlederen zitvlak. Buiten dat ik het niet lekker vind zitten, vind ik het geen gezicht. Maar stretch van H&M dus. Ga ik naar kijken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:16

Kunstleren zitvlak vind ik niet fijn, ik beweeg graag mee in het zadel :j Daarom rijd ik het liefst met een zadel met een glad zitvlak (en geen suede) en een spijkerbroek.
Ik heb een tijdje geleden een paar wranglers bij Kramer op de kop kunnen tikken voor weinig, die zitten wel heel lekker. Maar hun eigen merk spijkerbroeken bevielen ook altijd erg goed.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:20

Zo de eerste paardenvakantiegasten zijn net voorbij gereden, dit stuk van de veluwe trail wordt niet zo vaak gereden. Zullen zo over 10 minuten wel bij Meggiemeg langskomen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:21

Het is toch van de gekke de een staat water te dweilen en ik sta mijn tuin te sproeien.te droog hier.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:22

Sandra wat balen, hopen dat het nog lukt allemaal. Waar woon je? Volgens mij niet heel dichtbij of wel, anders kan ik evt, al is het niet lang, bv een uurtje komen helpen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:47

Wendy schreef:
Kunstleren zitvlak vind ik niet fijn, ik beweeg graag mee in het zadel :j Daarom rijd ik het liefst met een zadel met een glad zitvlak (en geen suede) en een spijkerbroek.
Ik heb een tijdje geleden een paar wranglers bij Kramer op de kop kunnen tikken voor weinig, die zitten wel heel lekker. Maar hun eigen merk spijkerbroeken bevielen ook altijd erg goed.

Maar die hebben ze niet meer, of wel? Want daar had ik ook fijne spijkerbroeken vandaan, maar die zijn inmiddels vergaan.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 12:50

Oh bloody hell. De hengst waar ik van droom kan door een ongeluk waarbij een wervel is verschoven helaas tot nader bericht niet meer dekken. Maar nu heeft de ene merrie die hij heeft gedekt voor het ongeluk een bruinschimmel merrie veulen gegeven die waarschijnlijk te koop gaat zijn. <3 <3 <3
*gaat op vingers zitten* :):)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 12:51

Welke maten heb je nodig? Ik heb nog een wrangler voor een lang, tenger persoon. Ligt hier beetje niks te doen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 13:03

Nou, ik heb confectiemaat 36/38. In die wranglermaten weet ik niet wat dat is. 29/30 ofzo? Lengtemaat is trouwens 32.