besita schreef:[***] schreef:Het is gewoon grasland, er staat weinig tot geen onkruid (wel wat biezen) en is absoluut niet stukgelopen. Loopt al bijna een jaar geen paard meer op. Is afgelopen zomer nog wel gemaaid en voordroog van gemaakt door de vorige eigenaar.
Als ik er een klein beetje van begrijp denk ik dat ik gewoon 100 kg van dat kalkstikstof op mijn land moet gooien en dan eens even kijken wat er gebeurt. Las op de site van Perlka dat ik een week of 2/3 moet wachten als ik 100 kg per ha strooi.
2/3 weken voor je er paarden op kwijt kan bedoel je ?
de eerste Perlka strooibeurt maart/april adviseren ze 400/Ha toch ?
Oh kan best zo zijn ik heb het nog niet helemaal goed doorgelezen. Ik bedoel inderdaad voordat er paarden op mogen lopen. ik meen gelezen te hebben dat het 2/3 weken duurt voordat paarden erop mogen als je 100 kg per ha hebt gebruikt en dat het 4/6 weken duurt als je 400 kg per ha hebt gebruikt. Ik ga die site sowieso nog even goed doorlezen. En even overleggen met de loonwerker. Hetgeen ze bij ons gedaan hebben vond ik eerlijk gezegd ook niet zo duur. Helemaal niet als ik alle tijd, materiaal, personeel en machines zie die ze hebben gebrukt