Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mirry96 schreef:Is 600 p.m. voor een 1.70 grote KWPN merrie realistisch? We willen mijn verzorgpaard namelijk gaan overkopen. Tuig en rijkleding hebben we al. Peesjes, dekjes en dekens dus ook. Alles netjes aangemeten door de zadelmaker. Het gaat dus alleen om dierenarts, hoefsmid, stallingskosten en kosten voor het voer. Aangezien ik al 12 jaar paardrijd vind ik les overbodig.Of we moeten op wedstrijd willen maar voorlopig is dat niet aan de orde. Voor de rest gaat ze lekker recreatief gereden worden. In de bak en op buitenrit met soms en klein sprongetje. Ze komt op het platteland te staan, lekker dichtbij huis. Ongeveer 30 min fietsen.
Mirry96 schreef:Is 600 p.m. voor een 1.70 grote KWPN merrie realistisch? We willen mijn verzorgpaard namelijk gaan overkopen. Tuig en rijkleding hebben we al. Peesjes, dekjes en dekens dus ook. Alles netjes aangemeten door de zadelmaker. Het gaat dus alleen om dierenarts, hoefsmid, stallingskosten en kosten voor het voer. Aangezien ik al 12 jaar paardrijd vind ik les overbodig. Of we moeten op wedstrijd willen maar voorlopig is dat niet aan de orde. Voor de rest gaat ze lekker recreatief gereden worden. In de bak en op buitenrit met soms en klein sprongetje. Ze komt op het platteland te staan, lekker dichtbij huis. Ongeveer 30 min fietsen.
Frummels schreef:Mirry96 schreef:Is 600 p.m. voor een 1.70 grote KWPN merrie realistisch? We willen mijn verzorgpaard namelijk gaan overkopen. Tuig en rijkleding hebben we al. Peesjes, dekjes en dekens dus ook. Alles netjes aangemeten door de zadelmaker. Het gaat dus alleen om dierenarts, hoefsmid, stallingskosten en kosten voor het voer. Aangezien ik al 12 jaar paardrijd vind ik les overbodig. Of we moeten op wedstrijd willen maar voorlopig is dat niet aan de orde. Voor de rest gaat ze lekker recreatief gereden worden. In de bak en op buitenrit met soms en klein sprongetje. Ze komt op het platteland te staan, lekker dichtbij huis. Ongeveer 30 min fietsen.
Dat hangt denk ik enorm van de regio en je stallingswensen af. Hier in Den Haag is dat denk ik niet echt heel realistisch. (alleen stalling is al minimaal 400)
Snorlex schreef:Mirry96 schreef:Is 600 p.m. voor een 1.70 grote KWPN merrie realistisch? We willen mijn verzorgpaard namelijk gaan overkopen. Tuig en rijkleding hebben we al. Peesjes, dekjes en dekens dus ook. Alles netjes aangemeten door de zadelmaker. Het gaat dus alleen om dierenarts, hoefsmid, stallingskosten en kosten voor het voer. Aangezien ik al 12 jaar paardrijd vind ik les overbodig.Of we moeten op wedstrijd willen maar voorlopig is dat niet aan de orde. Voor de rest gaat ze lekker recreatief gereden worden. In de bak en op buitenrit met soms en klein sprongetje. Ze komt op het platteland te staan, lekker dichtbij huis. Ongeveer 30 min fietsen.are you kiddin' me?
Ik leg 500,- per maand opzij (stalling 275,- inclusief). Rijd geen wedstrijden meer maar les nog wel regelmatig. De duurdere maanden vang ik op met de "goedkopere" maanden.
Frummels schreef:In Zeeland heb je denk ik ook verschillende soorten stalling? Wij staan ook op het "platteland" (stompwijk) maar betalen nog steeds rond de 400 euroDus ik weet niet wat je aan stalling kwijt bent daar waar je het paard wilt stallen?
Les is altijd handig en goed hoe lang je ook al rijdt. Of je nu recreatief rijdt, hogere dressuur of een andere tak van de sport.
Mirry96 schreef:Frummels schreef:In Zeeland heb je denk ik ook verschillende soorten stalling? Wij staan ook op het "platteland" (stompwijk) maar betalen nog steeds rond de 400 euroDus ik weet niet wat je aan stalling kwijt bent daar waar je het paard wilt stallen?
Les is altijd handig en goed hoe lang je ook al rijdt. Of je nu recreatief rijdt, hogere dressuur of een andere tak van de sport.
Klopt dit is stalling waarbij je t voer gewoon zelf doet. En t uitmesten ook. Mijn vriendin staat er ook.
Ghostattack schreef:Geen les?Je bent nooit uitgeleerd, dus het argument 'ik rij al zoveel jaar' gaat niet echt op. Je hoeft geen top ambities te hebben om les te nemen en te leren.
DatBenIkNou schreef:Je kan het zo gek maken als je zelf wil...ik red het er niet mee per maand elk geval. Maar ik les(en ben recreatie dressuurruiter dus ook wedstrijd)Ik moest wel beetje lachen om jouw'wat moet ik nog leren, rij al 12 jaar paard)ik laat fysio elke 3 maanden komen, tandarts 1x pj, verzekering, hoefsmid, supplementen, volg workshop/trainingen, wil kwalitatief goede spullen qua harnachement, zadelmaker ieder half jaar. Dus tsjaa.. dat loopt best op.
xLes schreef:Waar sta jij dan Djeradalover?
In Zeeland moet 600 wel lukken. Ik sta in Biggekerke.
Voor mei:
Stalgeld: € 185
Osteopaat: € 70
Vliegenuitrijdeken: € 40,40
Dekje: € 15 (cadeau)
Verkopen: - € 10
Totaal: € 300,40
Jaartotaal: € 1612,59
listiglistje schreef:Ghostattack schreef:Geen les?Je bent nooit uitgeleerd, dus het argument 'ik rij al zoveel jaar' gaat niet echt op. Je hoeft geen top ambities te hebben om les te nemen en te leren.
Dit dus, plus in belang van het paard zijn lessen noodzakelijk, want als je een paard goed door het lijf kan rijden
en goed over de rug, buikspieren aan laten spannen ed, werkt dit preventief voor blessures.
Hoeveel paarden zijn er niet scheef of zitten in de knoop of bv rugklachten door slechte rijderij?
Maar goed dat spekt de portemonees van de peuten en paten weer![]()
![]()
Maar om antwoord te geven op de vraag: Ik denk dat je het met 500/600 euro moet kunnen redden
Mirry96 schreef:Is 600 p.m. voor een 1.70 grote KWPN merrie realistisch? We willen mijn verzorgpaard namelijk gaan overkopen. Tuig en rijkleding hebben we al. Peesjes, dekjes en dekens dus ook. Alles netjes aangemeten door de zadelmaker. Het gaat dus alleen om dierenarts, hoefsmid, stallingskosten en kosten voor het voer. Aangezien ik al 12 jaar paardrijd vind ik les overbodig. Of we moeten op wedstrijd willen maar voorlopig is dat niet aan de orde. Voor de rest gaat ze lekker recreatief gereden worden. In de bak en op buitenrit met soms en klein sprongetje. Ze komt op het platteland te staan, lekker dichtbij huis. Ongeveer 30 min fietsen.
Granoek schreef:Ik volg dit ook even!
Een handig overzicht voor mezelf
Ik start dan ook maar bij Mei, de paarden zijn nu aan huis komen staan.
- Vliegenmaskers € 110,90 voor 4
- Vliegenspray € 15,00
- Vliegenfranjes zonder halster: 2x € 6 maar bleek niet efficiënt -_-
- Halster: € 5,95
- Nieuwe stalschoenen: € 95,00
Totaal: € 238,85
Paarden: 2 Clydesdales en 2 shetlanders
Hoewel mijn stalgeld is komen te vervallen sinds ze aan huis staan, en de weide genoeg gras heeft zodat ik niet hoef bij te voeren, deze maand veel uitgegeven aan vliegenbestrijding. Rotbeesten.
Hooivoorraad was nog voldoende dus moest niet aangevuld, alsook het voer voor de mini's. Dure vliegenmaskers moeten bestellen in de maat gigantisch, nooit eerder nodig gehad.