Veel hoofd schudden bij het rijden, lijkt een beetje benauwd ook. Jeukende neus, na een tijdje meestal wat proesten Enzo. Eerst dacht ik altijd dat het gewoon een opstart proestje was maar ik weet het niet.dat benauwd zijn stoort me het meest
Heb ik Caj net klaar uit die pees, heeft ze verdikkingen in haar keel . Altijd wat. Ook een x horen hoesten, dus even afwachten en anders na het weekend ook de DA er maar bij.
Idifix, inderdaad niet leuk.
Chasey, inderdaad gewoon doen. Voor mij soms ook wel eens lastig. Blij dat Marloes beter gaat.
Vanochtend zowaar onkruid gewied in mijn nieuwe tuin voor zo ongeveer het eerst in mijn leven...
Vind er natuurlijk niets aan hoor, maar voel mij gek genoeg wel lekker over mijzelf.
En daarstraks de pony's vd camping hier ook behoed voor een vieze koliek denk ik; was iemand die wilde van die nog niet afgebakken broodjes in de wei gooien, gewoon gevraagd of hij dat niet wilde doen en uitgelegd waarom, beste man bedankte mij nog ook en zei weer wat geleerd. (was wel tof eigenlijk, zo kan het dus ook)
Idifix
Geplaatst: 26-07-17 14:52
spatter schreef:
Schapen eten het ook kunnen die er wel al op?
Dat weet ik niet is pas ingezaaid geweest in april. En nog niet afgereden geweest en waar moet ik schaapjes huren
Genoeg schapenhouders die weilanden zoeken voor hun schapen om te begrazen
Chasey
Geplaatst: 26-07-17 15:18
Onkruidwieden is inderdaad niet leuk, maar altijd wel fijn als het weg is! Oei, ja sommige mensen gooien van alles in de weide. Ik reed net langs een weide met 2 jaarlingen. Toevallig waren de eigenaren er ook. En die hadden net ik weet niet hoeveel brood in de weide gedaan. Geen hooi, maar brood. Net alsof ze de eendjes aan het voeren waren. Maar dan wel 100 eenden tegelijk.
Ojee Fabster, hopelijk valt het mee!
De buitenrit ging hartstikke goed! We zijn echt van alles tegen gekomen. En hebben zelfs nog file gereden. De straat aan de overkant van deze weg daar wonen we. Dit is de enige drukke weg die we over moeten. En dat is dan ook gelijk een hele drukke! Dus je staat daar altijd in een rij te wachten tot je de weg op kan. Of kan oversteken.
spatter
Geplaatst: 26-07-17 15:21
Leuke foto en ik had de groenstrook genomen .
Chasey
Geplaatst: 26-07-17 15:37
Oei! Nee, dat is daar niet verstandig. Je staat echt versteld van hoeveel afval daar in de berm ligt. Juist omdat mensen daar in de spits altijd moeten wachten, gooien ze van alles uit de auto Glas, blikjes, ijzer etc. Van alles eigenlijk. En daar gaat de gemeente dan weer overheen met grasmaaiers. Het is daar niet veilig voor mens en dier om in de berm te lopen op dat stuk. Ook Oscar heeft zijn pootjes daar al eens opengehaald aan glas. Op het asfalt is daar veiliger
Ik breek weer even in. Ik krijg in de toekomst misschien de mogelijkheid om een bak met land te huren waar we dan paddock van gaan maken. Groot genoeg voor 2/3 paarden. Ik zou dit dan samen met anderen gaan huren.
Kunnen jullie mij tips geven waar ik aan moet denken als ik daar ga kijken? Voor mij belangrijk: Bestrating, water, licht, ruwvoeropslag (afgesloten plek voor zadels, krachtvoer etc) en mestopslag/afvoer. Bos zit om de hoek en bak zit erbij. Brand maar los
Karin_deB
Geplaatst: 26-07-17 17:02
MiniMeLona schreef:
Fabster schreef:
Zeker! Héle leuke omgeving! Het wordt nog gezellig in Rijsbergen!
Wat een gezelligheid
@Idefix, kan het geen pollenallergie zijn? Misschien dat rijden met een neusnetje al iets van verlichting biedt mbt schudden?
@Chasey, toch een lekker buitenritje gemaakt
Ik ga vanavond nog naar stal, als man thuis is en de dreumes op bed ligt haha. De shet is al door mn zusje gedaan dus alleen mn andere merrie nog. Twijfel over rondje buiten of in de bak.
Chasey
Geplaatst: 26-07-17 17:54
Jotoma, ik geloof dat je de belangrijkste dingen al hebt genoemd. Ik zit nog even te denken.
Ziet er heerlijk uit Chasey, je kijkt ook zo lekker blij
Hier hadden we van de week 2 dode merels in de waterbak (je zou er bijna een trappetje in maken maar dit is voor het eerst ooit) en nu drinken de paarden niet meer uit de speciekuipen, hoe maak je dat ook alweer schoon?
Even goed schoonmaken met Biotex? Dat breekt het meeste qua nare geurtjes wel af. Goed naspoelen natuurlijk.
Ik heb vandaag het stuk waar ze veel staan en poepen (en dus de poep lekker door de modder lopen) gevlakt en er een stuk tapijt op gelegd. Fernando is van het nogal onderzoekende type, dus ik ga straks maar eens kijken of het tapijt nog ligt op de plek waar ik het achterliet.
Bleh, vanavond de DA bij m'n shet gehad. Ze bleef maar rollen en schrapen, dus foute boel. Gelukkig was de DA er snel bij en sloeg ze de stethoscoop bijna van z'n hoofd bij het temperaturen, dus nog pit zat. De darmverslappers lijken hun werk goed te doen, ze staat er nu alweer stukken beter bij, zo de wekker maar zetten om vannacht nog een keer te checken.