Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:03

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:03

Heb ooit eens bij een appie gekeken, merrie vreselijk naar ding wat karakter betreft maar was toch tegen de 1.70 aan. Heeft me nog een lekkere trap verkocht in de wei, dik bovenbeen met hoefijzer afdruk erop, met echo in mijn oren: goh dat doet ze anders nooit. Had nog nooit zo'n zuur kreng gezien zeg.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:06

Apaloosa 's hebben een eigen karakter en daar moet je mee om kunnen gaan.
Vaak worden ze verkeerd begrepen, verkeerd behandeld en dan kunnen het krengen worden tot gevaarlijk aan toe.

Spatter was als veulentje al zo eigengerijd dat hij de boederij linksom nam naar de wei terwijl de moeder rechtsom werd geleid.
Met 4 maanden waren ze hem al hardstikke beu.
Toen hij hier kwan stijgerde hij ook gelijk als hij zijn zin niet kreeg, gelijk korte metten meegemaakt en sindsdien een heerlijk dier.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:07

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:14

Ik ben dus niks met spikkels. Juist valk vind ik geweldig. Eigenlijk alle apartere kleuren. Crème, zilver appel etc En hou niet van teveel wit aan het hoofd.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:18

Oh en schimmel. <3
Maar dan wel echt schimmel. Niet dat vage gedoe van roan en zo. (Pun intended)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:19

abby maakt niet uit, wilde maar aangeven dat je appy's hebt in alle maten en soorten.

Ik hou van wit, kan nooit wit genoeg zijn en dan is het leuk als er nog vlekjes opzitten maar het hoeft niet.
Mijn vriendin gaf al aan dat Tika er niet bij paste met zijn gewone bruine kleurtje en toen werd ze roan en had mijn vriendin echt zoiets van: Kanniewaarzijn , he!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:23

qua kleur, zwart vind ik mooi, en bruin (met zwarte benen en staart). Maar mijn fjordje vind ik ook mooi qua kleur. Voskleurig dat vind ik nou niets. Maar dat kan ook komen doordat de vosjes die ik gekend heb niet zo leuk waren (net als bij mensen, als ik iemand ken die ik niet zo leuk vind, vind ik die naam meestal ook al niet meer mooi)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:42

Hier in de buurt staatvtrouwens wel een grote palomino. Ik heb niet zoveel met lichte kleurtjes. Maar fjordjes dan weer wel. Ik hou van bruin zonder aftekeningen. Maar eigenlijk heb ik op alle 'wel' en 'niet' wel uitzonderingen. Van toch vaak op karakter.

En dat gedrag van die appies die jij omschrijft, Spatter, dat kun je bij fjorden ook wel zeggen. Stug, moeilijk toegankelijk en trekken zich nergens wat van aan. Maar dat gebeurt hier ook niet. Er wordt niet over mij heen gewalst of wat dan ook voor rarigheid. En dan geb je hele leuke dieren, hoor. Behalve mijn merrie dan. Die is gewoon evht niet aardig voor andere paarden (tenzij ze bont zijn. Daar heeft ze een sterke voorkeur voor).

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:42

Getver Kirr, wat naar die waterschade! Sterkte! :(:)
En ook voor alle anderen die wateroverlast gehad hebben. Wij (mijn vriend en ik) passen nu op de beestenboel bij mijn hoefsmid. Meteen toen we gisteren 'thuis' kwamen laarzen aan en bij de paarden kijken. Die stonden echter nog prachtig droog, alleen in de rijbak en op de stoep naast het huis stond heel veel water. Wij kwamen er dus goed vanaf, ondanks dat er écht veel gevallen is hier.

Kleurtjes, ik ben echt van de bijzondere kleurtjes, voornamelijk wildkleuren vind ik prachtig. En bont vind ik ook leuk, maar ze moeten niet te wit. Spikkels en schimmels vind ik dan meestal weer niks, hoewel ik een dier met een leuke uitstraling niet om de kleur zou laten staan.

Hoe is het met de code Oranje in de rest van Nederland bij jullie? Hier is het nu droog, en het lijkt ook niet echt alsof er vanavond veel gaat vallen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:52

Hier is er niks gevallen, het ging net langs. ik had nog willen gaan rijden, maar durfde het niet aan als ik de lijn van BR inschatte.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:53

Code oranje valt hier weer reuze mee. Even flink geregend en daarna weer afgezwakt tot een stevige miezer die alweer de hele avond duurt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:54

Hier miezert het een klein beetje. Wel fris geworden.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 21:54

Voor een volgend paard zou ik voor iets gaan wat iets minder standaard is qua uiterlijk dan Walter. En ik denk ook iets kleiner.
Quarter of paint misschien, of een gangenpaard wellicht. Al leert de ervaring dat ik waarschijnlijk met iets heel anders terugkom :')
Uiteindelijk val ik op (lastige) karakters. Als er een ondeugende blik in zit, dan vind ik het al leuk :')

Hier is vandaag wel wat gevallen, maar dat was prima te behappen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 22:38

Ik kan wel gillen! Blijkbaar was vannacht ook de garage en de kelder onder water gelopen en we krijgen het water niet weg. Geen idee wat er stuk is, we hadden best wel wat spullen op de grond staan. De stal is 1 natte brij, de voorraad staat nog steeds wat onder water. We vertrekken donderdag op reis en ik ben alleen zondag vrij. Ik moet dus op die tijd heel de stal leeg halen, de voorraad opkuisen en de kelder droog krijgen en opkuisen. Moet je weten dat gans ons huis onderkelderd is. Ik ga morgen na mijn vroege eerst naar een wei voor Quickstep kijken en een waterstofzuiger kopen en dan kruip ik in mijne kelder. Ik moet echt op mijn tanden bijten om niet te huilen, heb zelfs zin om mijn reis af te zeggen, maar we hebben geen anulatieverzekering. |(

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:00

Kan me helemaal voorstellen dat je er even doorheen zit Sandra! Y;(

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:10

O gatver Sandra! Daar zou ik ook treurig van worden! Y;(

Maar kop op! Dingen nemen altijd een onverwachte wending als het uitzichtloos lijkt. Het komt vast goed (met bloed, zweet en tranen) en dan kun je genieten van een fijne vakantie.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 23:31

Oh wat erg zeg Sandra.

Jongste heeft vandaag de bak als zwembad gebruikt.

Code Oranje was minder dan code geel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:31

Sandra :(:) .

Kirrr ik schrik me rot van je foto's. Jij ook een dikke :(:) . En uiteraard ook voor alle anderen die last hebben van het water.

Bij ons alleen maar fris 14 gr en veel wind. Gisteravond een dikke bui, maar dat mag echt geen naam hebben, al ik de ellende in de rest van het land zie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:35

Wat een ellende Sandra , sterkte!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 06:57

*breekt weer even in*

Kir en Sandra; wat een ellende!!!! Heel veel sterkte! Ik hoop dat jullie een beetje een hulptroep kunnen organiseren, dan is het gewoon beter te overzien en zie je goed vooruitgang, bah, zeg.

Hier regent het veel, wij wonen dicht bij een rivier, maar alles schijnt ok te zijn (ik lig in het ziekenhuis), volgens manlief is boerderij ok en ik krijg dagelijks foto's van stal en paarden en daar is het mooi droog op (lang leve de bestrating en de paddockroosters). Gisteren ook een halve dag droog geweest, dat scheelt wss.

Ik ben dus gek op vossen, hahaha; sinds vorig jaar eindelijk (weer) eentje. Verder hebben we een zwarte, een schimmel en een donkerbruine. Mijn donkerbruine is 1,80 en stevig beenwerk; vind dat ook iets om op te letten, want die iele zijn toch wel erg blessuregevoelig.

Mooist vind ik koffievos.
Verder vind ik voor bv een Welshke een apart kleurtje wel leuk, maar het is tegenwoordig allesbehalve speciaal; hahaha; meer met dan zonder en dan ga ik toch vooral voor beweging.

Nog een dikke sterkte en succes voor de mensen met wateroverlast; hoop ook van harte dat het nu klaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 07:38

Hier ook niet echt van de kleurtjes: doe mij maar gewoon zwart, bruin of vos en dan het liefst ook nog zo weinig mogelijk aftekeningen. Schimmel kan ik wel mooi vinden als ze nog aan het verkleuren zijn vooral, maar zon witte zou niks voor mij zijn: wat een gepoets...
En bont heeft al helemaal mijn voorkeur niet, maar stel dat, in een volgend leven, zal ik er niets minder gek op zijn uiteindelijk...

Ook voor avaluna veel sterkte!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-06-16 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:00

Hé avaluna, heel veel sterkte! Wel fijn dat je huisje geen waterschade heeft opgelopen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:22

Sterkte Avaluna!

Ik vind vossen ook mooi. Voorkeur voor zweetvos, maar alles kan bij mij eigenlijk. Als het een leuk paard is, maakt de kleur weinig uit.

Ik blijf echt zo vreselijk moe. Ik snap er niks van. Sta al gevloerd op. Moet zondag naar de Drunense duinen. Dan is het wel lekker als ik wat minder moe ben...Maarja, we zullen zien. :\

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 08:41

Een vos met blonde manen dan, die vind ik ook erg mooi!
Sterkte Sandra met alle puinhoop weer op orde krijgen!