Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ohjajoh6 schreef:Dat vind ik eerlijk gezegd nog best knap Palousa boy. Dat jullie dat kunnen, elkaar met rust laten, wat de paarden betreft.
Nu heb ik geen ervaring in het hebben van een relatie met een paarden man, sterker nog, die met de niet paarden heren, waren al moeilijk genoeg.![]()
Maar ik vond het op een pensionstal staan al een drama, met al die letterlijk over het paard getilde lui die zichzelf vaak ook nog eens fantastisch vinden, dus laat staan dat je een relatie hebt met iemand, die er ook al verstand van denkt te hebben...
lizy29 schreef:Maar wat mij betreft betekend een relatie hebben ook accepteren dat je over sommige dingen niet hetzelfde denkt en dat los kunnen laten. Ik moet er niet aan denken dat pb mij zou willen veranderen net als ik dat nooit bij hem zou doen. Je ontwikkeld je samen maar je mag elkaar nooit veranderen zodat ze niet meer zichzelf zijn.
) haren van Rosie. Nou ze hebben mij vanmiddag even laten zien hoe ze dat doen. Marinka gebruikt Rosie gewoon als schuurpaal. En ze genieten er allebei met volle teugen van.

lizy29 schreef:En dan nog moet je respect hebben voor elkaar. Anders moet je niet eens aan een relatie beginnen.
Hij is leuk geworden met die uitbouwen,vind je vast wel iemand voor 

Anke schreef:lizy29 schreef:En dan nog moet je respect hebben voor elkaar. Anders moet je niet eens aan een relatie beginnen.
Ik heb er geen moeite mee dat hij niet van paarden houdt.
Ik kan er gewoon niet meer tegen om de woorden: poedersuiker, klote, zooi en knollen....te horen.
Dat er teveel tijd, werk (en geld) in gaat zitten. Dat ik niet moet zeuren over willen rijden/trainen. Dat is nutteloos. De kinderen, het gezin en huishouden...dat is nuttig, daar draait het om volgens hem.
Ik mis gewoon mijn leventje. Lekker fanatiek zijn, trainen en wedstrijden.
Zijn nu ruim drie jaar samen.
Ik wil gewoon weer zijn wie ik was en het geluk terug vinden.
Met of zonder hem.
, gek op dieren. Vroeger toen ik nog op pension stond deed hij niets met de paarden, af en toe eens kijken of een aai geven, maar dat kwam ook omdat hij geen zin had in dat "gelul" van die andere meiden/vrouwen op stal. Toen ik verleden jaar aan mijn schouder werd geopereerd heeft hij wel veel geholpen met mest uit het land ruimen en de stallen doen.
. Uiteraard hebben we wel eens discussie, mijn man is in mijn ogen te voorzichtig en extreem pietje precies wat het dichtdoen van hekken en stroomdraadjes betreft. Controleerde in het begin wel 5x op een dag of er nog wel stroom op het draad stond
. Ook heb ik weleens het idee dat dingen met de paarden moeten zoals ik het zeg
en laat ik geen ruimte voor zijn inbreng of ideeën. Dat is natuurlijk niet goed, maar dan "knettert" het eventjes een klein beetje en dan gaan we in overleg hoe we iets zullen gaan doen. En eerlijk is eerlijk; soms zijn, zijn ideeën beter dan de mijne
. 

) want bij ons gaat alles van 1 grote hoop maar hij gunt mij mijn geluk, helpt mee waar nodig, zeurt nooit dat ik weer eens bij de paarden ben, rijdt mij in de winter met de trailer 2x per week naar een binnenpiste en neemt minimum 1x per week en voer en mestbeurt op zinch zodat ik ook eens niet moet gaan.

Ik weet hoe Beer er uit kan zien en dat wil ik dan ook de hele tijd maar zo in de winter met la la ritjes vind ik dit ook prima inderdaad.
Ben er nog maar een keer eerder geweest maar iemand van de rijvereniging kent de weg daar goed en is onze tourguide, leuk! kristelhans schreef:Oh en ik ga zo lekker rijden in de prachtige bossen bij het pittoreske Staphorst.Ben er nog maar een keer eerder geweest maar iemand van de rijvereniging kent de weg daar goed en is onze tourguide, leuk!