Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:23

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:25

ohjajoh6 schreef:
Dat vind ik eerlijk gezegd nog best knap Palousa boy. Dat jullie dat kunnen, elkaar met rust laten, wat de paarden betreft.
Nu heb ik geen ervaring in het hebben van een relatie met een paarden man, sterker nog, die met de niet paarden heren, waren al moeilijk genoeg. :7
Maar ik vond het op een pensionstal staan al een drama, met al die letterlijk over het paard getilde lui die zichzelf vaak ook nog eens fantastisch vinden, dus laat staan dat je een relatie hebt met iemand, die er ook al verstand van denkt te hebben... :+

Ik denk dat de clou is dat we in de basis wel hetzelfde denken alleen dat we vooral een andere stijl hebben. Verder is het ook gewoon een kwestie van respect hebben voor elkaar.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:28

Als de basis is 'hetzelfde denken' heb je met respect minder probleem als wanneer je beide 2 uitersten aanhangt ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:32

En dan nog moet je respect hebben voor elkaar. Anders moet je niet eens aan een relatie beginnen.
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 09-01-16 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:48

Als je nog aan een relatie moet beginnen kun je daar nog níet aan beginnen, maar als je hem al hebt kun je nog zoveel respect hebben voor elkaar, maar ik vrees dat je op dat gebied nooit samen door een deur zult kunnen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:52

Sorry typo, heb mijn post even aangepast.

Maar wat mij betreft betekend een relatie hebben ook accepteren dat je over sommige dingen niet hetzelfde denkt en dat los kunnen laten. Ik moet er niet aan denken dat pb mij zou willen veranderen net als ik dat nooit bij hem zou doen. Je ontwikkeld je samen maar je mag elkaar nooit veranderen zodat ze niet meer zichzelf zijn.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:13

Dat tapijt lijkt me echt zo handig! Voor nu zijn wij erg blij met de drainage, maar mocht het ooit nodig zijn, dan leg ik zo tapijt neer denk ik!

Hier vandaag een uitbreker... Ik was gaan rijden met 1 (van de 3) merries. De nieuwste was het daar niet zo mee eens, ze is over de tijdelijke omheinig van prikpaaltjes die om de paddock stonden heen gesprongen. -O-
Gelukkig niet uit de buiten omheining, en nu maar hopen dat ze dat niet bedenkt... Gelukkig is die nog een stukje hoger, maar voor nu is het dus duimen dat dit een eenmalige actie was...
Meteen ook maar materiaal gaan halen om de paddock ook een hogere omheining te geven en de eerste palen geplaatst. Morgen de draad nog...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:19

lizy29 schreef:
Maar wat mij betreft betekend een relatie hebben ook accepteren dat je over sommige dingen niet hetzelfde denkt en dat los kunnen laten. Ik moet er niet aan denken dat pb mij zou willen veranderen net als ik dat nooit bij hem zou doen. Je ontwikkeld je samen maar je mag elkaar nooit veranderen zodat ze niet meer zichzelf zijn.

Snap ik, maar stel nou dat de ene helft de harde lijn volgt met de paarden (echt hard !!) en de andere helft een soort van 'softie' paardenfluisteraar is... dan heb je toch echt een probleem lijkt mij.
Dan kun je elkaar wel in zijn waarde laten en respect hebben, maar dan blijft het paard het kind van de rekening....
Persoonlijk weet ik dat ik geen oog meer dicht zou doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:29

Zou jij je daar zo wie zo aangetrokken tot kunnen voelen DD? Tot zo iemand?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:53

Nee, helemaal niet, maar je zult er maar tijdens een relatie achter komen ??

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 20:54

zulke uitersten zullen niet alleen bij paarden compleet anders zijn. Ik kan me daarbij inderdaad niet voorstellen dat dat dus een stel zou zijn/worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:12

Hopelijk niet, zou alle betrokkenen een hoop ellende besparen.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:29

Ja hoor..... Ik vertelde laatst al dat Marinka's vacht voor zat met witte ( zwarte ;-) ) haren van Rosie. Nou ze hebben mij vanmiddag even laten zien hoe ze dat doen. Marinka gebruikt Rosie gewoon als schuurpaal. En ze genieten er allebei met volle teugen van.

Mijn rijmaatje, die nu helaas geen paardje meer heeft kwam vanmiddag even paardjes knuffelen. Ze kriebelde Rosie naast de schoft. Dat vond ze lekker. Ze liet bijna haar volle gewicht onze kant op vallen. Gekke meid......

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:48

Dankjulliewel!

Ik ga in Boelenslaan wonen idd bij de paarden. Heel gaaf.
Ik ga in Aqua zoo werken dus helaas moet ik m'n olifanten inruilen maargoed....

De schuilstal is een halve zeecontainer van 3 bij3 en best hoog.
Hij heeft een dak wat zowel aan de voor als de zij en achterkant uitsteekt. De achterkant is veel ruimer kwa dak, want ik heb daar een opslagje van gemaakt.

De stal is geïsoleerd. Heeft ramen die ik beschermd heb met hout ivm de paardenbillen.
Hij heeft een losse deur en ventilatie. Voor de deuropening zitten tochtflappen.
De achterkant is btw nog wat ipv de rest wat mooi donkergroen is geschilderd.
Zelf ophalen in Leersum.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 08:16

lizy29 schreef:
En dan nog moet je respect hebben voor elkaar. Anders moet je niet eens aan een relatie beginnen.

Ik heb er geen moeite mee dat hij niet van paarden houdt.
Ik kan er gewoon niet meer tegen om de woorden: poedersuiker, klote, zooi en knollen....te horen.
Dat er teveel tijd, werk (en geld) in gaat zitten. Dat ik niet moet zeuren over willen rijden/trainen. Dat is nutteloos. De kinderen, het gezin en huishouden...dat is nuttig, daar draait het om volgens hem.
Ik mis gewoon mijn leventje. Lekker fanatiek zijn, trainen en wedstrijden.
Zijn nu ruim drie jaar samen.
Ik wil gewoon weer zijn wie ik was en het geluk terug vinden.
Met of zonder hem.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 08:18

Vloerbedekking in paddocks is momenteel helemaal in.

Ben benieuwd of de kleine schatjes er braaf vanaf blijven!

Fjord ongetraind en ongeschoren geeft een heel ander beeld.

Werkt dat goed die doorzichtige flappen bij de stalingang?
Duurt het lang voordat ze daar doorheen durven gaan?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 08:41

Ja dat was ook zo...jij had deze :) Hij is leuk geworden met die uitbouwen,vind je vast wel iemand voor :j

Relatie en paarden...mijn vriend loopt altijd te brullen "jouw hobby","jouw beesten"...blablabla...

Dusss.... :D

Afbeelding

Paarden zijn in princiepe mijn zaak maar hij staat altijd klaar om te helpen,hij is niet alleen gek op ze,hij houd enorm veel van dieren.Het liefst had hij een boerderij vol gehad met kippen,geiten en een hond :P
Aan de andere kant heeft hij zijn hobby's waar ik hem ook de ruimte geef.

Je moet elkaar vrijlaten en respecteren,gaat al een tijd goed dus het zal wel :)

Ook tapijtfan :j

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:25

Anke schreef:
lizy29 schreef:

Ik heb er geen moeite mee dat hij niet van paarden houdt.
Ik kan er gewoon niet meer tegen om de woorden: poedersuiker, klote, zooi en knollen....te horen.
Dat er teveel tijd, werk (en geld) in gaat zitten. Dat ik niet moet zeuren over willen rijden/trainen. Dat is nutteloos. De kinderen, het gezin en huishouden...dat is nuttig, daar draait het om volgens hem.
Ik mis gewoon mijn leventje. Lekker fanatiek zijn, trainen en wedstrijden.
Zijn nu ruim drie jaar samen.
Ik wil gewoon weer zijn wie ik was en het geluk terug vinden.
Met of zonder hem.

Dan heeft hij dus geen respect voor jouw hobby. Lijkt me ontzettend moeilijk maar ik heb er verder geen ervaring mee. Ik kan je dan ook alleen maar veel wijsheid toewensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:38

Oh Anke, dat zou ik ook echt niet leuk vinden hoor, zulke uitspraken....

Mijn man heeft niets met paarden maar is net als "die van Tinky" ;) , gek op dieren. Vroeger toen ik nog op pension stond deed hij niets met de paarden, af en toe eens kijken of een aai geven, maar dat kwam ook omdat hij geen zin had in dat "gelul" van die andere meiden/vrouwen op stal. Toen ik verleden jaar aan mijn schouder werd geopereerd heeft hij wel veel geholpen met mest uit het land ruimen en de stallen doen.

Nu we ze aan huis hebben helpt hij mij elke dag met de stallen, voeren, binnen en buiten zetten. Hij vindt veel dingen nog wel spannend, maar heel langzaam gaat het steeds beter. Voorheen trainde hij ontzettend veel op de racefiets voor wedstrijden (zo'n 3 uur p.dag) en reed heel veel wedstrijden, nu is zijn hobby timmeren, klussen om ons nieuwe huis en als ik straks weer een leuke baan heb, gaan we kijken voor kippen en geiten..... :j . Uiteraard hebben we wel eens discussie, mijn man is in mijn ogen te voorzichtig en extreem pietje precies wat het dichtdoen van hekken en stroomdraadjes betreft. Controleerde in het begin wel 5x op een dag of er nog wel stroom op het draad stond :D . Ook heb ik weleens het idee dat dingen met de paarden moeten zoals ik het zeg }> en laat ik geen ruimte voor zijn inbreng of ideeën. Dat is natuurlijk niet goed, maar dan "knettert" het eventjes een klein beetje en dan gaan we in overleg hoe we iets zullen gaan doen. En eerlijk is eerlijk; soms zijn, zijn ideeën beter dan de mijne :o .

Oh ja, Lisa dat was jouw stal. Is niet geschikt voor bij mij op het terrein.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 09:55

Mijn man wist waar ie aan begon toen hij met mij samen wilde zijn. Toen stond ik met Andor nog op pension, werkte ik fulltime en reed hem 5x per week. We woonde 30km uit elkaar dus als hij mij savonds wilde zien, moest hij naar stal komen want dan was ik daar te vinden :D
Hij kwam niet bij paarden in de buurt en een aai over de neus was goed genoeg. Hij voelt zich grappig genoeg beter tussen de paarden wanneer ze loslopen dan wanneer hij ze aan een touwtje moet vasthouden. Dat doet hij dus niet :D

Wij stonden net een halve maand bij ons op de weide met huurafspraak dat wij zouden voeren en mesten toen ik mijn enkel op 3 plekken brak. Dus toen heeft mijn man zich wel een maand of 2 moeten redden tot ik terug auto kon en mocht rijden.

Ach, het komt er op neer dat hij die knollen af en toe ook wel is beu is en zeker de kosten die er vaak bijkomen (zeker met mijn kapotte knol :) ) want bij ons gaat alles van 1 grote hoop maar hij gunt mij mijn geluk, helpt mee waar nodig, zeurt nooit dat ik weer eens bij de paarden ben, rijdt mij in de winter met de trailer 2x per week naar een binnenpiste en neemt minimum 1x per week en voer en mestbeurt op zinch zodat ik ook eens niet moet gaan.
Heerlijk toch! En nee ik geef hem niet meer af :D

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:13

Goedemorgen!

Klinkt goed Yontheke! :D

[***] (computer zegt nog steeds afbak) ook netjes geregeld. (ik wilde bijna typen; afgericht hahaha maar dat is zo oneerbiedig he..)

Anke, ik zou dat ook niet trekken... helemaal niet als je zo 'relatief' kort samen bent... tijd voor een serieus gesprek denk ik...?

Tinky, die foto van je man met paard, zo lief!

Ik ben gezegend met een kerel die al die dingen leuk vindt en als hij het niet leuk vindt dan snapt ie dat het voor mij super belangrijk is en dat het gewoon onderdeel van mijn leven is. <3

Tamara, hihi, ik ben gauw panisch met fjordenvet dus heb ze altijd graag slank. :j Ik weet hoe Beer er uit kan zien en dat wil ik dan ook de hele tijd maar zo in de winter met la la ritjes vind ik dit ook prima inderdaad.

Lisa, klinkt goed allemaal! Succes met verhuizen!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:20

Oh en ik ga zo lekker rijden in de prachtige bossen bij het pittoreske Staphorst. :D Ben er nog maar een keer eerder geweest maar iemand van de rijvereniging kent de weg daar goed en is onze tourguide, leuk!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:26

veel plezier in de zwarte dennen. Hebben daar eens een fotoshoot gehad. Is mooi daar.Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:27

Anke, dat is inderdaad een gebrek aan respect voor jou en het opdringen van zijn dingen, waar jij blijkbaar wel respect voor moet hebben. Zo door modderen lijkt me het begin van het einde, dus inderdaad; tijd voor een goed gesprek. De paarden horen nou eenmaal bij jou.

In het begin dus ook wel gedoe over gehad met mijn man. Vooral over de kosten, als er eens iets aan de hand is met de paarden (en ik heb een neus voor kneuzen, dus hier hebben ze altijd wat, wat ik dan ga oplossen. Lukt vaak ook nog, maar kost dus wel veel tijd, moeite én geld....). Maar daar hebben we ook een goed gesprek over gehad en dat is nu wel over. Zo houden wij het gezellig samen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 10:28

kristelhans schreef:
Oh en ik ga zo lekker rijden in de prachtige bossen bij het pittoreske Staphorst. :D Ben er nog maar een keer eerder geweest maar iemand van de rijvereniging kent de weg daar goed en is onze tourguide, leuk!

Dat klinkt leuk! Die van mij heeft een week vakantie. Vind t nu al jammer. Zie de zon schijnen, buiten..