Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:07

Ik heb voor een net prijsje een kast gevonden, zo'n metalen archiefkast. Vroeger had ik ook altijd zo'n kast op de manege en paste het zadel er zijwaarts in. Iemand een idee wat de minimale afmeting moet zijn voor een dressuurzadel dat de kast nog fatsoenlijk dicht kan en dat m'n zadel niet beschadigd?

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 18:18

In mijn kast van 60 diep en 60 breed past precies mijn dressuur zadel van 17,5 inch. Mijn vzh zadel past er niet in (qua breedte wel, qua diepte niet), dus denk dat wel de minimum maten zijn!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:51

Ik heb ook een archiefkast extra naast m'n zadelkast.

120 hoog, 120 breed, en 50 diep geloof ik.

Mijn vader heeft hier wielen onder gezet zodat ik hem in de trailer kan zetten. :)
Heb er extra overigen spullen in liggen, zoals dekens, zomerspullen, extra laarzen etc.

Lessa_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:56

de boer waar mijn pony stond had gewoon 2ehands kledingkasten gebruikt,lekker goedkoop, maar t werkte ook en dat is t belangrijkste

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 22:14

Kledingkasten zou ik toch niet aanraden, kan snel gaan rotten met vocht.

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 23:41

DenieesB schreef:
Maaike_Kealy schreef:

Oooh, heb jij maten voor mij? Ben zelf ook aan het prutsen, maar kom er niet echt uit hoe ik de indeling wil hebben

Die van mij is 100breed x 70diep x 190hoog. Als je de maten van de indeling wil weten, zal ik die ook nog aan je doorgeven :j

Ik heb erg lang gedaan over de indeling. Elke keer aanpassen en twijfelen. Ik heb elke keer de indeling geschetst, en minimale maten opgezocht.

Zo heeft bijvoorbeeld een gemiddeld zadel 60-70 cm diepte nodig en in de breedte 65 cm ongeveer. Nu ligt natuurlijk aan wat voor zadel je hebt. Ik ga volgende maand een nieuw zadel aanschaffen, waardoor ik van gemiddelde maten uit ben gegaan. Hoop dat hij gaat passen! :o

Ook had ik een lijstje gemaakt van de dingen die ik sowieso in mijn kast wil doen, waardoor ik dan een beetje kan kijken of ik uit ga komen met de ruimte.

Ik kan max tot 130b x 170h x 80d. Moeten sws 2 zadels en tuig in. En dan natuurlijk de rest vd benodigdheden

DenieesB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:27

Maaike_Kealy schreef:
DenieesB schreef:

Die van mij is 100breed x 70diep x 190hoog. Als je de maten van de indeling wil weten, zal ik die ook nog aan je doorgeven :j

Ik heb erg lang gedaan over de indeling. Elke keer aanpassen en twijfelen. Ik heb elke keer de indeling geschetst, en minimale maten opgezocht.

Zo heeft bijvoorbeeld een gemiddeld zadel 60-70 cm diepte nodig en in de breedte 65 cm ongeveer. Nu ligt natuurlijk aan wat voor zadel je hebt. Ik ga volgende maand een nieuw zadel aanschaffen, waardoor ik van gemiddelde maten uit ben gegaan. Hoop dat hij gaat passen! :o

Ook had ik een lijstje gemaakt van de dingen die ik sowieso in mijn kast wil doen, waardoor ik dan een beetje kan kijken of ik uit ga komen met de ruimte.

Ik kan max tot 130b x 170h x 80d. Moeten sws 2 zadels en tuig in. En dan natuurlijk de rest vd benodigdheden

Ik verwacht dat je een heel eind gaat komen. 2 zadels hoeven niet veel meer ruimte in te nemen dan 1 zadel, je kan ze namenlijk onder elkaar hangen :Y) . Volgens mij zal er dan 25 cm tussen de zadelsteunen moeten zitten. Ligt natuurlijk ook aan de hoogte van je zitvlak e.d.

Ik heb alleen zelf geen ervaring wat de handigste manier van opbergen is voor tuig. Neem aan dat je dit wil ophangen, waar je dan ook rekening mee moet houden. Je kan het uiteraard wel aan de zuikant hangen i.p.v. de achterkant, scheelt ook weer :j

naomivl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:19

Wauw wat hebben sommige mensen mooie kasten zeg <3 *kwijl*

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:30

Ik heb tuigdragers in mn kast hangen. 2 enkelspantuigen en 1 dubbelspantuig op normale zadelsteunen omdat ik daar nog geen tuigdragers voor heb
Afbeelding

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 17:28

Afbeelding
Vandaag een foto gemaakt van mijn kast op de nieuwe stal! Heel fijn! Mijn pad gaat er net niet plat in(niet diep genoeg) maar zadel heeft alle ruimte en dat is belangrijker haha. Zo vallen mijn zwepen tenminste niet uit de kast hihi.

Ik vind het een erg fijne kast, kan er niet álles in kwijt maar dit zijn spullen die ik dagelijks gebruik. De rest dat neem ik wel van thuis mee.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:17

Ik was op pinterest wat ideeen aan het op doen voor mijn nieuwe zadelkast en ik dacht ik kan ze vast met jullie delen.

Twee tips om je peesbeschermers op te bergen:

Schoenenzak kopen en ze daar in doen, je kan de schoenenzak ook gebruiken voor borstels of shampoo flessen ofzo in te doen.
Maar andere geniale tip was klittenband met een plak kant die je aan de kast plakt en daar je peesbeschermers aan vast maakt door het klittenband.

Om zwepen weg te hangen gebruikte ik altijd gereedschaps klemmen, kosten bijna niks bij de bouwmarkt en super handig!

Goedkope zadelsteun kun je ook gebruiken als een meubelpoot van de bouwmarkt.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 00:23

Ik heb vorige week een zwepenhouder bij de EJ gekocht voor €3 geloof ik, dat valt ook reuze mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:15

Ik heb ook gewoon een zwepenhouder handig ding is het wel vroeger lagen al mijn zwepen overal en nergens

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 09:57

Na heel lang twijfelen toch een nieuwe zadelkast gekocht, waar zowel mn westernzadel als mn vzh in passen. Ben dr ontzettend blij mee :)

Zelf voorzien van naambordje.
Afbeelding
Afbeelding

Mijn oude zadelkast gaat nu de verkoop in, dus mocht iemand interesse hebben
Afbeelding

Ben nu nog aan t worstelen met de juiste plek van alle spullen. Zal binnenkort een foto maken van de ingerichte kast

Horses15899

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:10

DenieesB schreef:
Ik wil mijzelf ook even melden! :D

Gisteren mijn zadelkast samen met vriendlief in elkaar gezet. Ben er echt wel trots op! Had al bijna heel het topic doorgezocht voor wat ideetjes :o dit is hem uiteindelijk geworden! Er moet nog een zadelsteun in, en ik ga even kijken waar ik mijn hoofdstel en halsters ga hangen.

[ [url=m/xvMioj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1tONtm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu heb ik alleen 1 probleempje waarmee ik even niet verder kom. Mijn deuren blijven namenlijk open staan! Ik ben al van plan iets dikkere deuren te halen omdat deze maar 0,9 mm zijn, en ze een beetje buigen. Ik hoop dat ik met 15 mm dat probleem niet heb _/-\o_

Iemand nog goede suggesties voor de meest handige sloten? Ik denk dat ik aan de binnenkant schuifjes plaats zodat de deuren in elk geval dicht blijven. Maar dan, welk slot? Het hoeft niet heel diefstalproof te zijn, er lopen 2 honden over het terrein.

Hoe blijven jullie deuren dicht? Dat ze niet openvallen zegmaar?

Ga je nog wat fotootjes maken als de Zadelkast en de hangers en de deuren goed zijn enzo super benieuwd naar :+ :+

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:35

Wij zijn gisteren verhuist van stal waar we een kluisje, kast en dekenrek hebben gekregen dus kon mijn oude kast weg. Hij is wel kleiner maar door het dekenrek heb ik veel meer ruimte. Nummer 38 is van mij :)

Afbeelding
Afbeelding

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:07

weet iemand michien een handige tip voor me peeskappen? in me kast om die netjes op tebergen het is geen groten kast ofzo. En heb er aardig wat alleen niet getelt maar wil ze in me nieuwe kast netjes opbergen want krijg een nieuw kast. en er komt ook nog een 2e zadelsteun in dus heb ook niet echt veel ruimte denk ik moet het allenmaal nog even beter bekijken. Maar heeft iemnad een indee.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:09

Stukje klitteband aan 1 van de wanden of deur en ze daar aan plakken.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 12:14

Zo'n schoenenzaak die je aan de deur kunt hangen in de deur van je kast hangen, kun je ze daar in stoppen.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:47

Ik heb hier even een vraagje.
Ik ben van stal verhuisd en heb nu ook een andere zadelkast. Dit is zeg maar een liggende variant met 1 zadelsteun en 2 haken voor hoofdstellen en dergelijke. Er zit een grote schuifdeur in. Ik mag er niet met spijkers en schroeven dingen in schroeven dus ik zal denk ik alleen kunnen werken met dozen? Hebben jullie nog andere ideeën waar ik mee zou kunnen werken om mijn zadelkast er een beetje georganiseerd uit te laten zien?
De maten zijn ongeveer:
Diepte 80cm
Breedte: 150cm
Hoogte: 100cm
Zo ziet de zadelkast er ongeveer uit:
https://gyazo.com/41c25e8d20a4589c828ceae718dc92cf

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 17:51

Je hebt ook van die plak haakjes, dus die plak je aan de kast ipv schroeven. Met klittenband kom je misschien ook nog ver?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:13

Oh heb je dat? Ik zal eens gaan kijken. Hopen dat dat wel mag! Heb namelijk echt teveel halsters, hoofdstellen en touwhalsters :') Hoe zie je het voor je met klittenband?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:11

Ja die plakhaakjes zijn ideaal. Ik heb gewoon mijn eigen kast dus mag schroeven en boren wat ik wil, maar toch heb ik een aantal van die plakhaakjes gebruikt omdat ik dat gewoon super handig vind :P

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 19:23

Haha superhandig! Welke plakhaakjes heb jij? Blijven ze wel lang hangen en hoeveel kan je erop hangen?

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 20:29

Ja, die van mij hangen al 4 jaar of zo.. Heb ze toen bij zo'n so low/euroland winkeltje gehaald. 4 voor een euro of zo :+ Meen mij te herinneren dat er op stond dat ze iets van 20/25 kilo per haakje konden hebben, maar ik heb er kleine dingetjes aan hangen, een handdoek, regenjas + reflectiehesje, mijn sleutelbos :D
Ik zal eens kijken of ik er toevallig een foto van heb..

Maar je hebt ze in allerlei soorten en maten hoor!

Edit:
Oude, niet meest duidelijke foto, maar je ziet wel een aantal van die haakjes aan de binnenkant van mijn deuren hangen hier :)
Afbeelding