Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Weiland veranderen in "Paddock Paradise"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:14

Geen idee, het ziet er wel apart uit :)

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:24

DubbelDun schreef:
@wuswa: je hebt dus een maas van 45 mm ??
Dat vind ik nog iets aan de ruime kant zelf, ik zoek eerder een 30 mm.

Ik zal het morgen even nameten. Op de site geven ze twee opties nl 4,5 en 6 cm. Ik denk dat dit de 4,5 is (groen) en dat ik in de stallen de 6cm heb hangen (blauw) . De laatsten gaan goed maar voor mijn voordroog (1e snede italiaans raai, dus grof stengelig) zijn de mazen van dit net waarschijnlijk net te klein. Gaat wel als ik het voordroog een beetje door de mazen trek maar dat moeten zij juist doen ;)
Ik meet het wel even op. Ik heb dit net zgan op MP gekocht....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:37

@wuswa: ik had hetzelfde probleem toen ik nog mijn grovere hooi had. Paard werd er helemaal agressief van :)
Nu heb ik fijn hooi en zijn zelfs de mazen van 3 cm eigenlijk nog te groot.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 22:40

Hier hetzelfde probleem. 3x3 maas is mij te snel leeg. Vandaag kliko omgebouwd en daar zit (kwam zo uit) 2.5 raster voor. Ben benieuwd wat paard er van maakt (behalve eng).

NatasjaM74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:07

O wat wil je voor je net? Ik zoek nog een fijnmazige, heb nu een kleine van 5x5 maar die rekt uit naar 8 ofzo. Niet handig dus.
Vandaag een hooikist gemaakt met een gaasrek er in, maar dat is weer net te klein vrees ik, mazen zijn 4x2 maar ze weigeren gewoon. Nou heb ik ook vrij grof hooi hoor.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:21

timokyana schreef:
arno8 schreef:
Moet ook nog werken hier he :P

Leuk dat je de cursus hebt gedaan! Ben benieuwd naar (foto's van?) het resultaat van je eerste bekapping! Heb je nog hoeven meegenomen?

En nog met Piet over Paddock Paradise gehad? En hoe waren de andere cursisten? Ook al bezig met PP?

ik heb een hoefje meegenomen,zwaar bevangen shetter :o
moet er alleen nog een mooie pot voor vinden en sterk water ;-)

Is ook 'leuk' om door midden te zagen, moet je hem invriezen, vervolgens in de werkbank en dan met een handzaag aan de slag, geeft niet veel rommel, alleen je vraagt je tijdens het zagen wel af waar het toch met je heen gaat :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 09:42

Op mijn lijstje voor kerst heb ik ook enkele fijnmazige hooinetten staan. Heb er nu van 4,5, maar wil er ook nog van 3. Ik vind het nu toch te snel gaan.

Na de winter begin ik met mijn eigen PP in te richten. Heb al een redelijk beeld hoe ik het wil. (plannetjes staan hier al ergens in het topic).

Zaterdag is de dierenarts:tandarts geweest voor mijn pony's. De shetlander ging redelijk. Ze protesteerde wel door achteruit te lopen en te draaien maar bleef tussendoor wel regelmatig staan. De Welsh A was een ramp. Die begon te steigeren. Eerst maar lichtjes, maar na een tijdje hoog en lang. 1 keer zo hoog dat ze achterover ging. Hebben toen maar besloten om een verdovingsspuit te geven. Ben ook een aantal keren geraakt door hoeven, maar enkel blauwe plekken aan over gehouden.

Soraya85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:37

arno8 schreef:
timokyana schreef:

ik heb een hoefje meegenomen,zwaar bevangen shetter :o
moet er alleen nog een mooie pot voor vinden en sterk water ;-)

Is ook 'leuk' om door midden te zagen, moet je hem invriezen, vervolgens in de werkbank en dan met een handzaag aan de slag, geeft niet veel rommel, alleen je vraagt je tijdens het zagen wel af waar het toch met je heen gaat :D

Hij is al ingevroren, naast de pizza in de vriezen _O- _O-

@b485 het blijft lastig de tandarts... we doen het niet vaak genoeg dat een paard er echt aan went. en we vragen nogal wat van ze, mond open grof gereedschap in de mond... veel mensen hebben al moeite met de ontwormspuit.
Ach.. voorlopig ben je er weer vanaf!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 11:48

[***] kan van het bekappen wel een theater maken, maar bij de tandarts staat ie gewoon rustig stil. Hij probeert zn mond wel dicht te doen, maar dat gaat natuurlijk niet met zo´n ding (geen ideen hoe het heet.., beksperder ofzo?).

Soraya das ook wat.. wel het licht aandoen als je wat te eten gaat pakken he :Y)

Jolandje het is moeilijk te zien.. Misschien een mestplek? Als je paarden het niet vanzelf opeten zou ik het afmaaien en weggooien (mest/compost hoop). Mischien zit er een schimmel of weet ik wat in waardoor ze het niet willen?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:00

Wij moeten misschien onze plannen bijstellen omdat onze stal misschien op een andere plek gaat komen dan nu.
Aan de ene kant lastig, omdat we al meerdere offertes hadden voor een stal/garage en plannen voor ruimtelijke indeling en de rest al vrijwel klaar was, aan de andere kant opent het weer nieuwe mogelijkheden, al zal dan wel het halve paardendeel op de schop moeten...

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:00

laura1986 schreef:
Jolandje het is moeilijk te zien.. Misschien een mestplek? Als je paarden het niet vanzelf opeten zou ik het afmaaien en weggooien (mest/compost hoop). Mischien zit er een schimmel of weet ik wat in waardoor ze het niet willen?

Ja inderdaad, het lijkt wel alsof daar een mesthoop is geweest!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:10

laura1986 schreef:

ze willen het wel eten hoor, wij hebben twee jaar geleden dit huis met weiland gekocht en toen was het al zo, vorige winter hebben mijn paardjes er op gestaan en het gewoon opgegeten. de vorige eigenaar( oud boertje) heeft er zeker 30 jaar niks aan gedaan aan onderhoud ofzo alleen maar gehooid altijd.
iemand kwam met het idee of het misschien een poel was of geweest is, dat zou misschien kunnen???

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:19

Ik kan het niet goed zien op de foto, maar als het van dat brede, zachte gras is, noemen ze dat hier ook wel "kweekgras", ongewenst bij de boeren!

Het groeit harder dan de rest, maar valt ook snel om en gaat dan liggen en dan eten de paarden het liever niet meer.
Bij mij groeit het ook op bepaald plekken. Vooral de nattere plekken en in de schaduw.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:28

Is dat geen 'groenbemester' wat in een normaal weiland gewaaid kan zijn ??

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 12:51

nee het is geen zacht gras, geen kweekgras zeg maar dat ken ik wel. het lijkt meer een soort rietachtig iets, een groenbemester is het zeker niet, want het staat er al jaren, wij wonen hier nu ruim 2 jaar en het jaar daarvóór toen we nog bezig waren met de aankoop enzo, was het mij ook al opgevallen, gewoon omdat het er zo vreemd uitziet
als we nog een keer een financiele meevaller hebben gaat het land helemaal op de kop, dit hebben we al met meerdere stukken gedaan en dan gaat het prima, stukje waar de schaapjes lopen is ook al gedaan en is niet meer nat en staat "normaal" gras in :+
Laatst bijgewerkt door SayaJones op 15-05-17 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd vanwege veranderde foto

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:15

Beetje variatie in de wei zou ik juist geen probleem vinden :)

Hebben jullie trouwens het nieuwe cursusaanbod van Hempfling al gezien? Opzich vind ik zn werk/filmpjes een prima inspiratiebron, maar die prijs :wow: :7

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:43

heb je een linkje laura?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:53

heb je een foto van dichtbij?

Wij hebben hier echt rietgras (zie google), groeit in natte grond,slootkanten etc.
Ook wel rietachtig gras (biezen (bv. Pitrus)), wat in pollen groeit en heel taai en glad is met scherpe punten en bloeit met kleine bolvormige "bloemetje". dat heeft een soort holle stengel en pollen. Groeit ook op natte gronden.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:00

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:02

Nog veel gekker vind ik dat er mensen zijn die dat bedrag er voor uit kunnen en willen geven...... (en dan moeilijk doen over een zadel :o ;) )

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:07

Ken je iemand die dat zou willen dan? Ik zou het iig niet doen :n

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:10

Ik zou wel willen, maar niet in Scandinavië en al helemaal niet voor die prijs ... ik lees het boekje wel }:0

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:13

wat een bedragen :+

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:19

:+ Dat eiland is het probleem niet wat mij betreft, de prijs wel (en iemand die altijd gelijk heeft, daar kan ik ook niet tegen, vind ik nogal ongezond ook eigenlijk ;) )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:37

Daar bouw ik liever een nieuwe stal voor :D