bigone schreef:Cremellogek, je kunt niet zomaar van een produkt op het oog zeggen dat het stoft of niet, die kleine stukjes/poeder die je ziet is ook gewoon hippogold en geen stof, juist in jouw stukjes stro zullen schimmelsporen zitten wat de grootste boosdoener is voor gevoelige paarden. Ik heb nu al voor de tweede keer een supergevoelig paard en vind het notdone dat je zomaar een in mijn ogen geschikt produkt voor deze paarden classificeerd als stoffig want dat is het dus echt niet, net zomin als aubiose wat ik ook jaren gebruikt heb.
Als je aubiose en hippo gold uitstrooit dan zie je bij de aubiose zelfs nog langer resten zweven, bij hippo is dat binnen een paar tellen weg.
Nou nou, not done is wel erg overdreven, wat een overdreven reactie. Als ik kijk naar de definitie in het woordenboek van stof, van vind ik; heel kleine droge deeltjes die overal neerdalen. In hippogold zitten kleine droge deeltjes die neerdalen. Je kan het poeder noemen, maar het is volgens het nederlandse woordenboek gewoon stof.
Jij begint nu over schimmel in stro, dat is een heel ander verhaal en heeft niets hiermee te maken. Dan is een paard dus allergisch voor schimmel en niet voor stof. Het is normaal de huisstofmijt waar je allergisch voor bent als je allergisch voor stof bent. In de bodembedekker die ik nu gebruik zit absoluut geen schimmel. Ik heb overigens bij strokorrels gemerkt dat die wel degelijk gaan schimmelen als je langer zakken hebt liggen..
Ik wil gewoon geen bodembedekker met kleine droge deeltjes (=stof). Ook al zijn mijn paarden verder helemaal gezond, toch wil ik dat niet.