Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:41

Ik heb geen flauw idee wat ze bij postnl allemaal aan het doen zijn, maar iig niet bezorgen.

Ik zag net een busje rijden met de grote zijdeur open!!

En zelf had ik een bestelling geplaatst van 5 liter veendrenk. Ik kreeg een piepklein doosje met nog een proefverpakking metazoa die helemaal zwart was van de vloeistof die in de emmer had gezeten en een briefje erbij dat de zending kapot was gegaan onderweg, maar ze hadden het opnieuw verpakt (?) En nou, ja, dit was het dan ofzo? Ofja, ze hadden niet naar de inhoud gekeken stond er ook nog :roll:

Vroeger selecteerde ik postnl voor een snelle en correcte levering, nu vermijd ik ze liever :=

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:44

Met die deur open rijden doen ze vgm vaker, scheelt weer n hele 5 seconde per levering ofzo?

Mijn collega's hebben het er druk mee vandaag:
Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:48

Lys_PPA schreef:
Met die deur open rijden doen ze vgm vaker, scheelt weer n hele 5 seconde per levering ofzo?

Mijn collega's hebben het er druk mee vandaag:
[ Afbeelding ]

Echt joh? Ik had het nog nooit gezien :')

Leuk zicht, al die slapende kleintjes <3

Maartje_M

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:14

jeetje Dais dat is ook echt slordig...

Ik heb dan toch liever postNL dan DHL die om 21:55 nog komt bezorgen := PostNL pakketdienst heb ik nooit echt problemen mee hier, de brief bezorging daarentegen...

Even ander vraagje tussendoor; is er hier iemand die zelf grote pakken hooi verplaatst en kan stapelen? En zo ja, wat gebruik je daarvoor? Wij overwegen serieus om dit jaar grote pakken te laten maken en zijn aan het uitzoeken wat handig materieel daarvoor is

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Balenklem achter de tractor met hefmast, op de hydrauliek.

Heb je een fronthef erop zitten kan daar een balenklem op.

Zal vermoed ik niet lukken bij mini tractors ivm gewicht.

Maar wij hebben het heel lang door de loonwerker op de plek laten zetten.
Ronde balen naar de plek rollen gaat daarna prima.

Hier verdorie de eerste runder (?) dazen weer gezien

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:24

Wij hebben ook van die vliegenvangers hangen met rotte lucht, werkt als een tierlier en je vangt alleen de vliegen weg. De stickers hebben wij niet meer, nadat we er een aantal keer een zwaluw in hebben gevangen. Dat vond ik zo sneu.

Wat heerlijk zo al die paardjes in de zon! :)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:34

Post NL is bij ons op ons afgelegen adres ook een ramp... Als ik kan kiezen als ik ze dan toch nodig heb, dan laat ik het in het dorp op een afgifte punt leveren.

Die emmer, Lys, binnen wat voor oppervlak merk je verschil? Als ik die bestel voor rondom mijn mest container en in de buurt van de paardenstal, heb ik dan aan 2 genoeg? Of beter om meteen meer te bestellen? Werkt het ook als ze net in de schaduw staan / hangen of moet dit in de zon?

En wat heerlijk die slapende pony's... ik hoop dat ze bij mij thuis ook aan het chillen zijn...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

we hebben een grote tractor maar overwegen die te vervangen (oudje). Kan je met zo'n hefmast hoog stapelen? We willen 4 hoog kunnen leggen... Loonwerker vragen gaan we ook doen, maar vrees een beetje voor de beschikbaarheid in het drukke hooiseizoen

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:42

Met die van ons maar 2.
Maar je zult er vast hebben die hoger kunnen.
Maar wij vinden 2 hoog meer dag genoeg.
Ook om er daarna nog fijn een kuilnet over te trekken.

Zonder net pikken de vogels je pakken stuk.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:49

oh gaat om onverpakt :) We kunnen binnen tot 4 hoog stapelen en willen de ruimte natuurlijk zo veel mogelijk benutten

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

Ooh ja dat scheelt!
Hoef je daar niet op te letten.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

nee alleen hooi pakken wordt een uitdaging 4 hoog op de ladder maar dat overleven we vast ook wel :')

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:19

Ik heb een balenklem achter de trekker. Die tilt tot 3 hoog. Maar hij gaat bovenlangs er overheen. Voor ons geen probleem maar aan de voorkant pakken is wel makkelijker.
We hebben 400 kilo balen en niet een hele grote trekker dus met dat gewicht aan de achterkant tillen is enige voorzichtigheid geboden anders kantel je.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:20

Maartje_M schreef:
Even ander vraagje tussendoor; is er hier iemand die zelf grote pakken hooi verplaatst en kan stapelen? En zo ja, wat gebruik je daarvoor? Wij overwegen serieus om dit jaar grote pakken te laten maken en zijn aan het uitzoeken wat handig materieel daarvoor is

Wij stapelen met de sjovel incl. palletvorken (https://www.instagram.com/p/C9sNBZVIgVX/) als we die kunnen lenen :P als we die niet kunnen lenen dan kunnen we dus niet 4 hoog stapelen en mag mn vriend (die gelukkig best sterk is) handmatig lossen en dan krijgen we er 2 gestapeld.

Ze worden vaak geladen met een relatief kleine heftruck. Bedankt voor de vraag want nu bedenk ik me ineens dat ik nog moet bellen voor nieuw hooi deze week.

Nickeltje, die emmer heb ik gisteren pas geplaatst (1,5m hoog in de zon), dus ik ben benieuwd wat het vanavond doet met avondeten. Tot nu toe heb ik aanzienlijk minder last van de vliegen, en ik zit er n meter of 20 vandaan. Als dit dus werkt dan haal ik er nog een bij die ik dichterbij ons terras zet.
Ik vind dat deze emmer niet stinkt overigens, die rotte lucht hangt bij Picasso zn stal wel in de vangers.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:25

Ik heb er meteen op goed geluk 2 besteld. Eentje in de buurt van de stal en eentje in de buurt van de mestcontainer en dan gaan we het meemaken.
Ik twijfel of ik dan hier genoeg aan heb of ook die andere nog moet ophangen die hier ook genoemd worden...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

graag gedaan Lys :)) ja zoiets is heel mooi maar beetje gortig om zelf aan te schaffen haha. We kunnen met de tractor wel 1 baal doen, maar niet stapelen nu dus dat is het grote probleem. We gaan ook even in de buurt vragen of iemand iets heeft wat we kunnen lenen of het voor ons wil komen doen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:39

Shovel met palletvorken idd, of heftruck (let dan wel op de bandjes, die gladde hebben nagenoeg geen grip) of kooiaap (daar komt de leverancier mee).

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:39

Wij kunnen niet zelf stapelen helaas. We krijgen de grote balen altijd 2 hoog aangeleverd en dan kunnen we 10 grote balen kwijt.

Ik wilde wel rijden, maar was een beetje lui vandaag. Barebackpad erop, bitloos hoofdstel (die ik gewonnen heb :D ) om en even paar rondjes bak gedaan.

Phoe wat zit ze toch sh#t in draf :=

https://www.instagram.com/share/BBKGQXfNoD

En het erop komen is ook echt een mega uitdaging ha ha

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:06

Wij stapelden met de loader maar inmiddels dus doet Corsten het zelf.

Wel lekker eens boemel, mijn paarden zijn daar niet makkelijk genoeg voor (en ik heb zelf echt een trauma aan zadelloos rijden).

Heerlijk stapritje met de nieuwe bijrijdster gemaakt vandaag. Trainingspony wordt al een stuk rechter :j