Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:40

@boemel: bij de zadelplek ga ik eens per maand even op de knietjes om het gras e.d. tussen de tegels uit te pulleken. Dat laat ook vrij makkelijk los.
De paarden houden het bij de stallen wel bij.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:43

Ik denk dat wij hier met 2 opritten minimaal 250m2 straatwerk hebben.

Mijn knieën vinden dat niet zo leuk. :o

Slakken, pffff ja.
Weg zijn alle aangepote pompoenplanten bij het terras ;(

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:49

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 16:55

Mooi ding!

Even sparen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:20

Ebay.de heeft dat soort dingen soms veel voordeliger of MP voor een goede 2e hands.
Ik heb er hier ook wel eens over gedacht, maar hij zou hier te vaak stilstaan en brengt dan ook zijn geld niet op.

biancaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:35

boemel schreef:
Ik denk dat wij hier met 2 opritten minimaal 250m2 straatwerk hebben.

Mijn knieën vinden dat niet zo leuk. :o

Slakken, pffff ja.
Weg zijn alle aangepote pompoenplanten bij het terras ;(

Hier ook veel bestrating, ik laat een keer per jaar de loonwerker met een borstelwagen (geen idee hoe het officieel heet) komen. Daarmee houden we het redelijk toonbaar. De kanten doen we met een goede 4-takt bosmaaier.

Ps. Overigens allemaal bedankt nog (late reactie) voor de reacties over houden van ruinen en merries. Hier nog steeds druk met paard dat niet lekker is ondanks medicatie dus soms houd ik niet alle reacties bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:43

Robijntjah schreef:
We gaan t fixen!

Gefixt!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 17:52

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 19:51

Boemel, je hebt ook een staalborstel voor op de bosmaaier. Zeker als je die bij een groenwinkel ala Wolfswinkel haalt werken die best goed. Geen idee hoelang ze meegaan. Ik moet er nog steeds 1 kopen.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 20:11

Goede tip! Ga ik naar kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:23

Wij hebben hier net voor het eerst een bever gespot. We wisten dat ze er zaten maar nu in levende lijve gezien. Zo tof!

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:28

Oh dat is echt gaaf. Bijzonder ook!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:46

Wat gaaf Robijntjuh.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-22 21:56

Gaaf zeg.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 07:24

Gaaf om te zien maar die beesten richten ook behoorlijke schade aan. Zitten ze bij jou op het terrein?

Hier is het eindelijk droog, gisteren heeft het echt veel geregend. De bijrijder die 1 keer per week komt was wel een "echte" en kwam gewoon rijden ondanks de regen. Was ik erg blij mee want de laatste 2 weken heeft meneer ipv voorheen vluchtgedrag het steigeren ontdekt. Is vooral 1 kant van de bak waar hij bang is en wil daar niet voorbij. Wij hebben beide enkele weken heerlijk kunnen rijden, zonder vluchten en 2 weken geleden in een les, na 15 minuten ineens vol op de rem, snuiven, blazen, hart ging ontzettend tekeer en geen idee waardoor. Ontzettend gefocust op een bosje. Ik ben geen held meer en was bang dat ik mijn spanning op hem overbracht maar hij doet het dus ook bij haar. Wel fijn dat hij nu ook wekelijks gereden wordt door iemand die gewoon door blijft rijden zonder spanning

Ik heb nu alle pionnen en balken van mijn dochter haar les laten liggen en hem volledig aan het werk gezet en telkens laten sturen draaien als hij spanning opbouwde of wilde gaan kijken en uiteindelijk afgesloten waar hij weer lekker door de bak heenliep ook bij het "enge"stuk" Blijft alleen zo apart hoe die kan schrikken en reageren op "niks" en dat die buiten overal langsrijdt alleen wegspringt voor platliggende boomstammetjes langs het pad.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 07:47

Ik snap paarden ook niet..... Ik leg 2 brede planken op de grond om te oefenen dat Guus ergens op gaat staan omdat de weegschaal eind deze maand komt. Nou eng bla bla bla maar oke ondanks dat het spannend was 7 minuten later loopt ze eroverheen. Die planken zijn nu nog steeds spannend. Ik dacht dan ook maar met zeil oefenen, hoe meer ze ziet hoe beter. Nou alsof elke dag over zeil loopt. Zelfs met zeil over haar heen gewoon kunnen lopen..

LN zou het dan kunnen omdat je in de bak natuurlijk steeds terug komt bij die enge plek dat het zich blijft opbouwen? Buiten eng, erlangs en enge is weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:05

Nee hoor, bij de buren en in het natuurgebied hier achter. Wij hebben alleen dassen.

Oooh steigeren haat ik intens zeg.

Vanmiddag weer lekker lessen, even goed aan de bak en dan zaterdag op wedstrijd, jeej. Heb volgende week ook maar meteen 1 ingeschreven hahaha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:13

@Robijntjah: dat is idd gaaf om te zien! Zijn zulke mooie dieren.

Steigeren is bij mij idd ook wel een grens, dat heeft ze hier 1x gedaan en daarna van schrik nooit meer ;)

Gisteravond nog flinke plassen in de paddock, nu nog een strookje waar wat water staat maar dat zal nu ook wel snel wegzakken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 09:26

Steigeren is is echt not done. Maar ook staken en naar het been trappen of schrikken en blind onbestuurbaar aan de kletter gaan…… Reactie prima, maar in het normale.
Ik had gister les en ze eindigde zo fijn. Los door het lijf op verbinding op 2 teugels inclusief lengtebuiging. Alle punten waar we nu aan leuteren vielen op hun plek. <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:02

Klinkt goed Belker!

Ik heb altijd van die eikels die in de staak zitten _O- zoek ze er op uit. Krijg ze ook altijd wel weer fijn. Moet zeggen dat ze eigenlijk nooit omhoog komen omdat ik ze voor ben en ze gewoon niet zover over de zeik jaag. Al heb ik een paar jaar terug er 1 gereden die zich uit t niets achterover wilde laten vallen vanuit galop. Die kon ik nog net omtrekken en lag ik er gelukkig naast ipv onder.

Kaatje staat weer tegen bevangen aan.. denk dat t aan het hooi ligt. Had nu wat ander hooi van dezelfde leverancier maar t ziet er anders uit. Dus ben nu overal achter hooi analyses aan en dan hoop ik na het werk ergens wat op te kunnen halen. Baal zo -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:05

Oh wat balen zeg. Beterschap voor kaatje :(:)

Ik haat stakers echt intens, over het algemeen vind ik ook dat die gemaakt worden.
Nu ben ik sowieso wel van de erg scherpe paarden, ik heb ze er graag heel scherp aan staan, denk te scherp voor de gemiddelde ruiter :')

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:06

Ja, dat zijn allemaal erg ongewenste reacties. En zie maar eens ontspannen te blijven als dat spektakel er is.

Fijn dat het rijden zo fijn gaat Belker.

Ik heb een week weinig gereden omdat ik niet fit was. Ze zijn akelig veel gegroeid in een week tijd.

Mijn les morgen gaat helaas niet door, wordt een week verschoven. Jammer! Had me net voorgenomen om eens met mn andere paard te lessen. :o

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:09

Wat naar Marjan! Hopelijk valt het mee.

Mijn paard staakte voorheen ook.
Maar was echt een spanningsprobleem. Echt zo van "help, ik weet het niet meer, dus ik sluit me voor alles en iedereen af en ga staan".

Dat is in de rijbak inmiddels geen probleem meer. Buiten als ze voorop moet wel.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:25

O zo naar Marjan.
Hier was de jongste laatst van het voordroog bevangen , gelukkig hooi met analyse gevonden.
Heel laag in suikers maar veel prikkels.
Voor bij het nieuwe huis ben ik ook nog opzoek naar baaltjes met analyse.
Hopelijk vindt je wat en voelt kaatje zich snel beter.

Hier durft de oudste te steigeren.

Wat leuk bevers, maar idd ze kunnen flinke schade aanrichten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 10:38

@marjan: van het hooi al tegen bevangen aan. Dat wordt idd hooi zoeken 'met papieren'.
Leuk om zelf te doen als je voldoende opslag hebt, maar voor kleinere partijtjes loopt het teveel in de papieren.