Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:04

@Robijntjah: per ongeluk een schuilstal kopen... liep je er letterlijk tegen aan :D

Hier hoorde ik vannacht rond 1-half 2 al telkens een helicopter over komen en nu zijn ze weer bezig. Hoor ik van huisgenoot dat er een ouder persoon vermist is.
Nog niet eerder meegemaakt dat ze dan zelfs 's nachts blijven zoeken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:13

Akshay, wat knap dat je hebt gestapt.

Robijn, zomaar een schuilstal :D
Wel heel fijn.

DF, wat naar ;(

Eczeemdeken van shires is de enige die ik hier passend heb gevonden.
Rambo enz is te smal.

En wat een lekker weer is het al.
Hier net de wei kleiner gemaakt want ik denk dat de grasjes hard gaan groeien nu.

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:14

Hier ook de shires inderdaad.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:19

Haha mooi ongeluk dan Jolijn :P

Ik heb hier Amigo dekens, maar de ene ligt wel goed, en de andere niet, dus moet nog even op zoek naar een modelletje dat dan wel goed ligt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:51

Ik heb rambo duo voor Nilay. Al 10 jaar dezelfde deken en hij is nog steeds goed.

Voor Roos dekens van Master. Maar die zijn haar eigenlijk wat te groot. Ze zijn echt breed op de borst. Wel mooie kwaliteit.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:56

hier ook horseware en voor shettie ook van mini horse shop dekentjes, oh, en een harrie's horse voor het grote paard (niet waterdicht). vond de kwaliteit fleece van MHS wel wat tegenvallen, dus als iemand nog een goede tip heeft voor een mooie dikke zweetdeken voor shets voor swinters, dan hou ik me aanbevolen.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:01

ik heb zo'n ding van aliexpress gekocht om de PH waarde te bepalen . Ik heb er per ongeluk 2 en ze geven eigenlijk een heel eind dezelfde waardes dus lijkt te kloppen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:07

@sillyb: waar wil je de pH van bepalen ??

Ik heb net op een ronde paal een platte vastzetring vastgemaakt op shethoogte. Dus eerst een stukje uit de ronde paal gebikt zodat de plaat netjes vlak ligt en niet gemeen uitsteekt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:09

Ik zie echt inimini grassprietjes in mijn ingezaaide strook! JEEEEEJ!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:55

Robijntjah schreef:
Ik zie echt inimini grassprietjes in mijn ingezaaide strook! JEEEEEJ!

*\o/*

Bij mij begint het ook te komen.
Je ziet wel nog de duidelijke scheidslijn tussen winterwei en zomerwei :D :')

Afbeelding

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:24

Mooie strakke omheining!

Ja duidelijk lijntje zo.

En de zon schijnt vandaag zo fijn! Nu nog paar graadjes warmer en dan ben ik helemaal happy.

Hier geen nieuws hoor Shetje loopt nog steeds voorzichtig, en Buutkuur is bijna op. Even denken of ik nog bijbestel voor het weekend of niet..
Mijn mesthoop ligt beetje vol, maar geen tijd ( of zin) om weiland te gaan bemesten... Oh wat zou ik graag een mini mestverspreider willen hebben voor achter de zitmaaier :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:32

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:38

Oh dat ziet er naar uit DF :=
Lijkt overigens wel of er spam links in je bericht staan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:42

Ja, dat zag ik ook, iets van Bol.com, als je er op klikt kom je bij de upload-site uit. Dus waarom er Bol staat snap ik ook niet.

Voor mijn gevoel is het een erge vorm van roos. Er zijn nergens wondjes en ik trek er ook geen plukjes haren uit, maar ze heeft er wel erge jeuk van. Zodra ik de ergste korstjes weg krab is de jeuk ook weg.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:47

Het ziet er inderdaad erg onrustig uit.
Misschien nu er lucht bij kan dat het ook snel weg is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:51

Ik merk dat het stuk buik wat ik eerder geschoren had er al een stuk beter uit ziet.
Het kan zijn dat ze gewoon een overproduktie aan huidvet heeft.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:01

of misschien toch een soort regenrot? mijn vorige paard heeft er ook zo uitgezien toen hij in het paardenzwembad stond. Hij werd keurig gedroogd na het zwemmen, en had geen hele lange vacht, maar bleef blijkbaar toch te lang/te vaak nat. Na het scheren had hij ook zulke schilfertjes, onwijs jeuk, maar was na een weekje al een heel stuk beter

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:05

Het is geen rainrot, dat ziet er heel anders uit en zit vaak óp de rug en niet op de buik en in de beenholtes.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:13

Zoete Jasmijn DF, fijn dat ze kaal is.

Robijntjuh, mooie aankoop, gefeliciteerd.

Ik zal zo eens een Wilco doen. Dat is de naam voor groei gras controleren. :+

Vanmorgen zijn we met de merrie naar les geweest. Naar Suzannah Sillem. Zij brengt precies wat we zoeken. Was fijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:18

@belker: hoe kom je nu aan Wilco ??
Fijn dat de les brengt wat je zoekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:19

Fijn belker! Ik heb over een uurtje les!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:19

DubbelFun schreef:
Mooie groene grasjes in de maak :)

Hier een geschoren shet... en ze was zóóó braaf <3 alleen de beentjes vond ze wat spannend met de grote, dus ook de kleine er maar bij gepakt

[ Afbeelding ]
account bol com verwijderen

en hier het probleem

[ Afbeelding ]
account bol com verwijderen

Dat soort schilfers heeft Diddle vaak op zijn benen in het voorjaar. Vlak erna komt het haar ook echt in plukken los. Lijkt een soort verstikking door idioot dikke vacht altijd.

Hij heeft er verder nooit zichtbaar last van of jeuk van dus ik doe er nooit iets speciaals aan (behalve onder de knie rosborstelen :)) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:20

Dat kan op de benen een soort van mok zijn! Dus insmeren met mokzalf.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:21

Boon heeft het ook iets op haar benen als ze flinke wintersokken heeft. Zodra ik ze scheer en idd af en toe even ros is het weg.

San1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:23

Hoi, ik ben nieuw hier en heb dit topic al helemaal uitgebreid doorgelezen en aardig wat fijne tips voorbij zien komen. Ik heb een klein paard die nu op dit moment ongeveer 400 meter bij mij vandaan staat. In de winterperiode die loopt van ongeveer eind oktober tot begin april staat mijn paard (en andere paarden en pony's) veel op stal. Ze komen wel dagelijks buiten maar helaas niet de hele dag. Dit heeft vooral te maken met de kleigrond en dat het té nat is om in de winterperiode ze op de weide te houden. Overdag gaan ze dus een aantal uren op de zandpaddock. Ik woon redelijk landelijk en onze buren hebben ook paardjes bij het huis staan en wij gaan ivm verbouwing van ons huis een schuur bouwen. Omdat we een schuur gaan bouwen is het idee ontstaan om er direct een paardenstal bij te maken incl. overdekt poetsplaats/schuilstal. Ik heb overal al heel goed over nagedacht maar ik ben heel benieuwd naar jullie mening?

De stal zal een uitloop krijgen (paddock met zand) van ongeveer 200 m2. Het idee is om mijn paard (samen met een shetlandpony) in de winterperiode thuis te hebben. In de zomerperiode (van ongeveer april tot aan oktober) zal mijn paard 24/7 op de wei gaan waar hij nu ook al staat. Ook mag ik gewoon gebruik blijven maken van de buitenbak. Het mest kan ik direct afvoeren gezien er achter ons een biologische akkertuin ligt en zij vinden paardenmest helemaal het einde :). Het hooi kan ik kopen van de pensionhouder en hij zal het ook hier thuis komen brengen. Ik moet alleen nog even nadenken of ik ga vor vlas of gehakseld koolzaadstro, met beide heb ik geen ervaring maar ik wil hem iig niet meer op stro zetten ivm hoeveelheid mest/werk. (ik doe nu namelijk iedere dag zijn stal helemaal uitmesten).

Ik ben eigenlijk heel benieuwd of jullie dit zouden doen? Het grote voordeel voor mij is dat het veel geld gaat uitsparen (op de lange termijn) en dat ik lekker mijn eigen ding kan doen. Door een angststoornis heb ik soms moeite om op stal te zijn wanneer het er druk is. Ik voel mij dan niet volledig op mijn gemak en ik vind dit zo jammer, omdat ik dan nooit helemaal kan genieten van mijn paard. Ook ben ik benieuwd of jullie nog tips hebben waar ik aan moet denken bij het hebben van je paard thuis? Zie ik belangrijke dingen over het hoofd?