Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:23

Ik sta dan inmiddels al weer 3 maand op pension, maar ik hoop ook op een beetje regen.
De weides zijn een week of 3 geïnjecteerd maar het groeit nog niet fantastisch.
A.s vrijdag gaan de paarden weer de weide op, dus iig een beetje regen voor alle stof is wel fijn.
Er hoesten er zoveel vanwege de droogte.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 10:38

Karin_deB schreef:
Het regent hier *\o/*

@Maartje, geen reactie op gras? Jewel heeft dat ook altijd deze periode, komt door het gras.

Hij staat al jaren op gras en heb hem dit nog nooit zien doen. Ze staan ook al bijna een maand alweer op het gras dus zou dan wel een late reactie zijn?
Hij houdt zijn staart ook heel stijf tegen zijn lijf, wil me niet echt laten kijken.
Maar aan de andere kant, als het aarswormen zouden zijn, zou je bij die andere 2 ook wel wat verwachten toch

Lynn_Nikita

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:04

Was het op pension zetten erg wennen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:17

Maartje_M schreef:
Maar aan de andere kant, als het aarswormen zouden zijn, zou je bij die andere 2 ook wel wat verwachten toch

Hoeft niet.
Teveel wormen is vaak een gevolg van iets mindere weerstand en daar hoeven de andere paarden geen last van te hebben.
Zaak is dat het het ineens goed aanpakt, want ze zijn heel hardnekkig en komen snel terug c.q. worden resistent tegen het middel.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 11:35

Lynn_Nikita schreef:
Was het op pension zetten erg wennen?

Voor mij of voor Melle?
Melle was een paar dagen onrustig maar nu lijkt het alsof hij nooit weg is geweest daar.
Ik vind het erg gezellig op pension, ik kende iedereen daar al natuurlijk.
Maar ik mis uiteraard mijn oude huis en weide, waar ik alles zelf kon doen en bepalen.
Voordeel nu is, dat ik na 4 jaar ook weer met Melle bezig ben.
Hij had al 4 jaar geen zadel opgehad of hoofdstel om gehad.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:24

Hier begint het gelukkig nu ook te regenen. Zag wel dat het waarschijnlijk droog is vanavond dus dan kan ik ze fijn even longeren op een niet zo stoffige cirkel.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:38

Hier al de hele dag miezer :j Heerlijk!! Ze hoestten hier ook allemaal zo'n beetje.. :(:) Dus hoop dat dit daar ook wel mee helpt. Gelukkig kunnen wij wel sproeien, anders was ons mooie nieuwe weiland gelijk verziekt geweest... -O- Nu groeit ie lekker! Maar nog even geduld hebben... moeilijk!! Haha :P Andere weiland is ook een tijdje terug geïnjecteerd is dat groeit helemaal fantastisch! Zal zo ff vergelijkingsfoto maken, je weet niet wat je ziet! :oo Alle mos dood en overal hele bossen gras :9

Fijn dat je nu weer lekker met Melle bezig kan zijn Claudia! :D Dat is ook wat waard!! :+:

Maartje_M schreef:
Brego is knap! En dat poesje, zo schattig

Schattig hè :+: Kan niet wachten tot we 'm op kunnen halen :+:

DubbelDun schreef:
Ik moest even goed kijken wat bij wat hoorde :)
Mooie Fries, nog echt een puppie wel.
Stoere hond ook, mooie maat.

Haha :P Gewoon, ik type iets en dan komt de foto :P
De een zegt: zo, die zit al goed in z'n lijf voor nog maar een 3 jarige! En de ander zegt dat ie nog wel erg puppy is :P De meningen zijn duidelijk verdeeld haha, in z'n hoofd issie nog wel duidelijk puppy :P
Dankjewel :D :+:

Dije vandaag naar de tandarts geweest en hij heeft een goed gebit *\o/* En hij heeft zich voorbeeldig gedragen +:)+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:39

Hier nog geen druppel gevallen |(
En het is zo droog en alles ligt vol met een groene waas van het stuifmeel.
Niet fijn met een paardje dat allergisch is. Ik wil ook regen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:40

Ik heb net de ramen eens gewassen, jemig alles was geel van het stuifmeel

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:44

Gelukkig regent het nu ook op de Veluwe. Was toch wel een beetje bang voor bosbrand.
Dit weekend hebben wij onze Fries uit de opfok gehaald. Nu gaan we langzaam aan beginnen met het beleren. Eerst laten we haar gebit even nakijken, zodat ik zeker weet dat ze een bitje in kan. Ze is nog wel een puppy paard. Ze wordt eind juni 3.
Afbeelding

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:48

Hier inderdaad ook overal zo'n laagje stuifmeel op :r M'n auto's zagen er niet meer uit |(

Kijk, daar is ze :+: Leuk Fleuribelle!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:53

Claudia, ik herken het wel dat je soms niet aan rijden toekomt en te druk bent met verzorgen.

Stoere Dije naar de tandarts. Is hij ook gesedeerd tijdens de behandeling.

Heeft iemand van jullie ervaring met een kaptoom om te longeren. Mijn Fries is nog een beetje lomp en ik durf niet goed met een halster te beginnen. Heb je met een kaptoom wat te vertellen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 13:57

Ik longeer altijd met kaptoom, bevalt mij prima. Voor mijn gevoel heb ik inderdaad iets meer te vertellen als ze de turbo aan willen zetten. Ik werk sowieso graag met kaptoom, ook bij het werken aan de hand.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:03

Ik werk ook veel met kaptoom, ik vind het heel fijn met longeren! Nu zijn ze bij mij wel heel braaf met longeren maar ik merk dat ik met kaptoom wel meer kan inwerken

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:13

Ik vind ook dat je een soort van sterker bent met kaptoom. Je kan toch gemakkelijker het hoofd naar je toe halen als het ware.
Maar met mijn paardjes eigenlijk ook niet nodig, die doen het ook echt braaf.
Met aanleren heb ik wel de bak afgezet zodat ze niet meteen 20*60 hadden.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:17

Mijn 14-jarige ging vandaag nog weer lekker bronco-style aan de longe. Elk woordje van mij was reden om er bokkend vandoor te gaan en als ik niks zei verzon hij wel wat. Je zou toch denken dat ze op een dergelijke leeftijd inmiddels braaf zijn, maar die van mij vindt van niet. := Elk voorjaar is het weer feest. Op buitenrit gingen we de afgelopen keren ook zijwaarts en stuiterend de straat door omdat hij overal op moet reageren. Komt wel weer goed. :')

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:22

Jaaa het regent!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\%/* *\%/* *\%/* :):) :):) :):)

Nog niet hard, nog niet veel, maar nog even door dansen dan komt er vast meer :)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:22

Fleuribelle schreef:
Stoere Dije naar de tandarts. Is hij ook gesedeerd tijdens de behandeling.

Heeft iemand van jullie ervaring met een kaptoom om te longeren. Mijn Fries is nog een beetje lomp en ik durf niet goed met een halster te beginnen. Heb je met een kaptoom wat te vertellen.

Hij is inderdaad gesedeerd, maar hoefde zelfs z'n hoofd niet te ondersteunen met dat ding, die hield ie gewoon zelf in de lucht :') Ze deed het echt heel netjes; eerst laten wennen aan het geluid, toen aan de trilling door hem op haar hand te leggen en zelf dat mondding vast te houden en zo steeds een stapje verder, zonder er verder teveel aandacht aan te besteden, gewoon tijdens het kletsen met mij, en hij gaf geen kick toen ze z'n mond in ging +:)+

Ik gebruik inderdaad ook altijd een kaptoom met longeren, zeker juist met jonge paarden. Zoveel fijner om op de neus te kunnen sturen dan aan de kin!

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:25

Hier ook regen, nog niet veel maar wel iets. De paarden staan lekker buiten, eerste regenbuitje voor kleine Noble van 11 dagen oud...

Fleuribelle leuke Fries, mooi drafje hoor *\o/*

Flew mijn oudje van 27 moet ook altijd nog gek doen, haha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:35

Hier valt er niets van betekenis, je kunt de druppels nog steeds tellen.
@Fleuribelle: wat een mooi dier en een heerlijke groene wei :)

Bonte hier heeft een hekel aan longeren (nou ja rondslingeren), dan krijg ik 'het boze oog'...
TA kan gewoon zonder sedatie, zolang ze een beetje handig zijn met dat speciale halster in de mond krijgen.

Ik ga zo maar eens wat hoeven doen, die zullen wel knijterhard zijn, maar gelukkig heeft mijn 'handige harry' daar geen problemen mee (elektrische rechte slijper).

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:46

Mooie Friese dame!

Hier regent het nu ook echt, mag wel even doorzetten nu.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 14:56

Dank jullie wel. Ik heb zojuist een kaptoom besteld. Kan ik ook gaan gebruiken om te wandelen in het bos. Kan ik haar alvast gaan wennen om alleen op stap te gaan.
Groene weide komt door het sproeien. Hebben een waterpomp waar dankbaar gebruik van is gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:13

Ik longeer altijd aan een halster of hoofdstel, nog nooit kracht nodig gehad (bij mijn huidige paarden).

Regen, yeah. Hier net bezoek gehad en nu begint het lekker door te regenen dus wij kruipen de bank op met een disney film.

Rijden heeft bij mij echt prioriteit omdat ik t gewoonweg nodig heb voor mijn ontspanning maar echt niet dagelijks. Meestal om de dag ofzo.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:22

Ik heb trainen (niet persé rijden) ook echt nodig om mezelf te blijven, dus hier zijn de paarden wel altijd de klos :') Ik word in de winter ook altijd lekker kribbig als ik lang niks kan doen.

Ik vind met een kaptoom wel veel fijner (met de enkele lijn ten minste) om een beetje stelling te vragen etc dan aan halster of hoofdstel. Maar in de praktijk longeer ik wel meestal aan de dubbele longe dus dan wel met hoofdstel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 15:40

Hier nu gelukkig ook wat meer regen.

Hoeven zijn ondertussen ook gedaan, daar ben ik weer vanaf voor 3 weken :)