Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:25

Nou moet ik zeggen dat die 2 mutsen van mij hem ook netjes laten staan, andere paarden gaan er misschien mee voetballen :D

Ondertussen heb ik er wel driehoekjes in gezaagd, want het water werd niet snel genoeg aangevoerd om doorgepompt te worden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:33

Bij ons zou er idd met zo'n ton gevoetbald gaan worden. Wij hebben net naast een stukje van de track waar de grote plas steeds ontstaat een gat gegraven met een geultje er naartoe. Pomp in het gat, slang en snoer aansluiten en gaan.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:35

Wij zijn ook fan van de dompelpomp. Al het water van de track loopt 1 richting op. Dat resulteert dus in een enorme plas. Dompelpomp is er soms een paar uur mee bezig, maar dan is de plas zo goed als weg. En de track dus ook zo droog.

Qua rassen ben ik in theorie niet moeilijk, alles is leuk. Maar, ik ben nog geen leuke fjord tegengekomen. Tot nog toe, dominante krengen die over je heen liepen, oneerlijk lelijk naar andere paarden deden en met eigenaren die alles goed vinden. Nu een stuk of 5 van dat soort beesten meegemaakt. Dus ik hoop nog een keer een vriendelijke, opgevoede fjord te ontmoeten :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:39

Tja, ik ben een fan van de Amerikaanse rassen Quarter, Paint en Appaloosa, maar ik hou niet van vossen, Tobiano's met een tekening van 14 in een dozijn en Appie's zonder stippels :D
Net als mijn auto's koop ik mijn paarden dus op kleur :+

Mijn caafs maken overuren...

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:49

sakvis schreef:
Wij zijn ook fan van de dompelpomp. Al het water van de track loopt 1 richting op. Dat resulteert dus in een enorme plas. Dompelpomp is er soms een paar uur mee bezig, maar dan is de plas zo goed als weg. En de track dus ook zo droog.

Qua rassen ben ik in theorie niet moeilijk, alles is leuk. Maar, ik ben nog geen leuke fjord tegengekomen. Tot nog toe, dominante krengen die over je heen liepen, oneerlijk lelijk naar andere paarden deden en met eigenaren die alles goed vinden. Nu een stuk of 5 van dat soort beesten meegemaakt. Dus ik hoop nog een keer een vriendelijke, opgevoede fjord te ontmoeten :)

Dan moet je toch mijn fjordenruin eens ontmoeten hoor.... <3 O:) :Y)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:52

Ik ben gek op gekke kleurtjes en eigenlijk nog steeds appaloosa fan maar er zitten mij ondertussen teveel ziektes in de rassen en er wordt te weinig rekening mee gehouden met fokken.
Staan echt prachtige appaloosa's en paint in frans talig Belgie maar zelden getest en vaak ook nog zonder papieren ook.

Ik moet zeggen dat muildieren wel mijn hart gestolen hebben en als ik ooit tegen een grote appaloosa muil aanloop, vrees ik dat hij/zij mee naar huis gaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:56

Ik zou nog wel eens een gangenpaard willen hebben (geen IJslander of draver :D)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:58

Ik weet het niet van Tika, maar dat ford muildier wat ik gereden heb, had ook een heel aparte gang in "draf".
Je kon gewoon blijven zitten terwijl we behoorlijk hard gingen en die pootjes raffelde toch hard onder mij door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:01

Voor mij is het heel simpel; Ik val op groot, groter en grootst!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:02

@spatter: Zal ook wel een gangenpaard geweest zijn dan :D

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:04

DD geen idee maar het zat super.
Vriendin gaat komend weekend voor nog 2 muiltjes kijken in Frankrijk, kruizing Ardenner dus flinke stevige.
Ben erg benieuwd.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:12

Met Fjorden heb ik tot nu toe dezelfde soort ervaringen als sakvis; ook eentje die drie dagen en nachten achter elkaar de omheining bleef slopen. Toen heeft de staleigenaresse de eigenaren van het beest verzocht om of alle kosten te betalen, of per direct een andere stal te zoeken. Ze kozen voor een andere stal.

Ik wil graag een IJslander :j Wel een grotere, en eentje die fijn tölten, zodat mijn moeder (die niet kan rijden en rugproblemen heeft) er ook op kan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:16

Ik moet bekennen dat mijn fjordenmerrie wel aan het signalement voldoet. Behalve dan dat de eigenaresse alles goed vind. Bij mij gedraagt ze zich prima. Alhoewel ik wel (met vreemde paarden dan) altijd alert miet zijn. Ze valt ze inderdaad aan. Maar get hek blijft hier gewoon staan, hoor :D

Mijn ruin was vroeger ook een tank. Maar nu echt niet meer. En ook niet onrechtvaardig naar andere paarden. Zolang ze hem als chef zien, tenminste :D En hij is hier inderdaad chef van de kudde. Ook hij sloopt niks.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:22

spatter schreef:
Ik ben gek op gekke kleurtjes en eigenlijk nog steeds appaloosa fan maar er zitten mij ondertussen teveel ziektes in de rassen en er wordt te weinig rekening mee gehouden met fokken

Ben ook gek op apparte kleurtjes. Mijn half amha tje moeder is ook appie, zelf is de mijne zilverappelbruin. Moet er geen zilver appel opzetten dan krijg je blinde veulentjes.

Wat je ook haast niet ziet zijn grote palomino rijpaarden grote maat, lijkt me ook zo gaaf

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:24

ohjajoh6 schreef:

1.84 groot genoeg en in een bonte uitvoering?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:26

Ik heb een heerlijk fjord je gehad als eerste paard. Inmiddels 10 jaar geleden maar als hij te koop komt zou ik hem zo terug kopen <3

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:27

meggiemeg schreef:
ohjajoh6 schreef:

1.84 groot genoeg en in een bonte uitvoering?

Of donkerbruin met grote witte bles

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 19:31

Ik vind heel hoog ook erg mooi idd, maar ben altijd bang dat ze de prachtige slanke benen breken met mij derop... ;)
Dus heb toch echt wel de combinatie van de 2 nodig ben ik bang :+

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:17

Zaaalig gereden met Anke, fijn bijgekletst het was erg leuk. Helaas voor mijn fjordje de nodige plassen tegengekomen, die ze toch niet allemaal heeft weten te ontwijken :D

Ik vind in principe eigenlijk alles wel leuk 8-) al moet ik zeggen dat ik niet zo kapot ben van vossen. Tuigers en haflingers en sommige dravers vind ik ook niet altijd heel mooi. Maar...ook daartussen zitten wel weer hele leuke. Laten we zeggen...ik sluit niets uit :j

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:19

Ik ben gek op appaloosa's, paints, quarters en eigenlijk alle western paard }:0

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:22

Noortje heeft altijd moeite met de eerste plas waar ze dan door heen moet want ja uitwijken met een marathonwagen achter je kont is niet altijd en overal even handig en mogelijk. Eenmaal door die eerste plas heen gaat ze er moeiteloos door heen.
Ohjahoh6 die van mij heeft niet echte dunne pootjes hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:27

Vanmiddag is het gras gemaaid op mijn wei en ben samen met de boer zijn vrouw op zoek geweest naar de tankdop van de trekker :Y) gelijk het gemaaide gras eraf en het hele weiland nagekeken. Heb de eerste blaar van het jaar en ben lichamelijk kapot, maar voel mij in mijn koppie weer een stuk beter, dop alleen niet gevonden...

Kom maar brengen dan meggiemeg als je er ooit vanaf wilt... <3

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:29

Die dop kom je waarschijnlijk een keer over 5 jaar tegen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:30

Hahaha ben der ook bang voor!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 20:56

Ik ook van t groot groter grootst :))
En stippeltjes. Zo jammer dat ze knollen niet in appie-uitvoering hebben. Daar zou ik zo mijn tuin mee vol hebben staan. :D