Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:28

Training, goede training, maakt een verschil van dag en nacht.

Heerlijk weer gisteren en vandaag.
Vandaag wel een stuk kouder.

Hoe doen jullie dat met een partner die niks aan paarden vindt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:32

Aan de kant zetten :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:34

DubbelDun schreef:

:D Nog een andere oplossing? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:35

DubbelDun schreef:

:j :j :j Eens!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:43

Anke schreef:
DubbelDun schreef:

Besmetten met het virus......(let op: is op eigen risico)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:46

Sorry, door alle drukte hier lukt het niet altijd om netjes bij te lezen en te reageren :o
Maar mijn vader had nu toch door dat het stuk tapijt wat ik in 1 van de paddocks had gelegd best goed werkt dus vanmorgen met de vrachtwagen naar leen bakker en daar een groot stuk tapijt gehaald voor een nieuw projectje.

Afbeelding
Op maat maken.

Afbeelding
Stuk voor de hooibak op de wei.

Afbeelding
Afbeelding
Voor de schuilstal.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En goedgekeurd!
Hopelijk laten ze het liggen. Heb er wel een paar doe het zelf'ers tussen zitten zeg maar :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:54

Ik vind het wonderlijk om te zien hoe mooi die vloerbedekking blijft liggen. Hoe is dat over een week of 3/4, nadat er een mm of 30 regen is gevallen? Lopen ze er niet allemaal prut op?

Het ziet er echt super uit en gelukkig is het bij ons in de bak niet nodig, maar ik probeer me voor te stellen hoe dit zou hebben gewerkt op de pensionstal waar ik vroeger stond. Daar zakten ze echt meer dan kogeldiep in de dikke, zompige bagger. Ik denk dat het stuk vloerbedekking binnen een week naar beneden onder de prut zou zijn gezakt.

Op de foto's van Marije lijkt de prut in verhouding tot mijn pensionstal erg mee te vallen, dus mogelijk blijft het hier wat beter liggen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:57

In de zand paddock ligt het stuk nu al een paar weken en direct voor de ingang van de schuilstal dus flink overheen gelopen. Er ligt wel een laagje zand op maar voor mij is het belangrijkste dat ze niet steeds diep in de prut wegzakken en dat gebeurt tot nu toe niet. Scheelt het misschien wel dat hier alleen mini's lopen. Bij grote paarden zal het misschien minder goed werken.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 15:59

*voetjes vegen kinderen!*

hahaha leuk al die shetten op het tapijt :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:03

Anke schreef:
DubbelDun schreef:

Of gewoon zo laten. Die van mij heeft ook niks met paarden. Maar ik heb wwer niks met fietsen en boksen. Ieder zijn ding. Als ze maar niet gaan zeuren over geld. Dat was in het begin hier wel zo. Maar aangezien hij 2 oude auto's heeft, waar je ook aardig je geld in kwijt kan (waar ik m netjes op gewezen heb), heeft hij daar nooit meer iets over gezegd. ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:05

Ik heb nog 1 modderplek op een doorgang tussen 2 weilanden maar daar durf ik geen tapijt te leggen want daar moet ook zwaar verkeer over met bemesten en hooien e.d.
Denk dat het daar niet gaat werken :D

Maar DD, thanks voor de tip!
Dit gaat veel modderpootjes schelen.
Had al zo'n tijd de balen van het kapot gelopen stuk voor de hooibak maar bestraten durven we niet aan ivm de gemeente.

Oh en mijn ex had niets met paarden. Vandaar ex... }:0

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:12

Marije je hebt het super voor elkaar! Hoeveel shets heb jij wel niet?

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:18

Mijn man heeft niks met paarden, houden zo! Geen bemoei of aan de zijlijn te staan schreeuwen :o

hij heeft me vannochtend wel geholpen met hooi te verslepen kleine baaltjes hooi naar binnen, voorraad stro opstapelen en ronde balen in plastic op plek gezet. Daarna wilde hij de grote wel aaien, ik zo pas op hij kan bijten. (Sinds de grote bij mij aan huis staat is het paard niet meer sjaggie), zegt ie doodleuk dat doet hij maar 1x bijten dan pof ik hem neer :') mannen...

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:20

Kristel, welke pens wil je er af trainen dan. ... :')

Als ik dat nou zei haha..
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:21

Minipaarden!Geen shets -O-
Hahaha in de winter zijn het wel shets ja.
Er lopen er nu 23, nog 5 veulens op komst.
De op foto's staat een groep van 9 merries en 1 ruin.
Verder heb ik op een ander weiland naast deze groep nog een groep met 3 jonge hengsten en 1 jonge ruin en bij huis 2 dekhengsten en 5 drachtige merries en 2 jonge merries die ik klaar maak voor de shows van komend seizoen.

Zie dat de schuilstal nog wel erg vies was op de foto's :o
Met de ijzel hadden ze binnen hooi gekregen ipv buiten en ze hadden er een bende van gemaakt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:27

Mooie modelletjes die fjorden!
Ik weet hoe lastig het is om ze daar te krijgen en vooral ook te houden....

Wat een handige oplossing dat tapijt. Laten ze het wel liggen of veranker je het op de 1 of andere manier in de bodem?
Ik vraag me af wat het bij 500kg koudbloed zou doen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:31

MarijeR schreef:
Minipaarden!Geen shets -O-
Hahaha in de winter zijn het wel shets ja.
.
dat zijn er dan wel veel minipaardjes :D heb er ook 2 thuislopen hoor kruizing shet x amha

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 16:58

Geweldig, tapijt wordt nog "in" dankzij dit topic :D

Mijn vriend heeft ook niks met paarden. Hij blijft er het liefst zo ver mogelijk vandaan dus ook de zware klussen doe ik meestal in m'n eentje. Af en toe helpt hij wel hoor. Het zou wel gezellig zijn om met twee buitenritjes te gaan maken, maar dat zit er niet in :)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:14

Buitenritjes doe ik gewoon alleen of met een vriendin. Ook gezellig. En nooit gedoe voor een oppas, want als ik ga rijden, blijft hij gewoon thuis. Ook makkelijk. Verder helpt hij wel bij zwaardere klussen (mest wegbrengen, hooi halen en toevallig vandaag boxpanelen ophalen). Dus ik vind het niet zo erg dat hij er niks mee heeft.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:30

Hier inmiddels ook een tapijtfan! Omdat we een extra voerplek moesten maken ivm hongerige heks en ik weiger dat in de gedraineerde bak te doen. Gekke resthoekje wat ooit de kruidentuin moet worden voor gebruikt. Op twee hoeken staat er een prikpaaltje in en op een andere een bak water. Zand wat erop gelopen wordt veeg je er met een harde bezem zo weer af!

De tandziekte ken ik niet maar ik heb hier wel een paard wat zijn tanden poetst. Toen ik hem kocht had hij een bijzonder slecht gebit inclusief een kies die tot onder het tandvlees ingescheurd was. Je hebt er wel een grote waterbak voor nodig maar als hij troep tussen zijn kiezen heeft steekt hij zijn snuit in het water, doet zijn mond open en en gaat hij heel hard met zijn hoofd op en neer. Werkt verrassend goed maar ik heb geen idee hoe je dat aanleert. Alleen als er iets tussen zijn tanden zit wat hij er niet uitkrijgt komt hij naar mij en 'zeurt' fan net zo lang tot ik het eruit peuter. Hij is echt schattig !

En mag ik even trots zijn??
Ik kreeg van de hongerige heks haar therapeut (jaja) de tip om als ze even niet eten de voerplaatsten gewoon eens af te sluiten en de andere hekken open ze zetten. Vandaag even gedaan, werkt super! Beetje rondjes lopen, beetje spelen en toen ik terug kwam van een klein boodschapje, paardenvoer, stonden ze zelfs samen te slapen. <3
Dat geeft moed! Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:25

Dat is leuk! Voer maakt meer kapot dan je lief is! :=

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:41

Mijn kwpn loopt ook gerust over het tapijt. En ik heb heeeeel veel blubber. Gaat nog prima. Ik had het liever op de droge grond gelegd, maar helaas. Ik rol het dan nog wel een keertje op.

Dat is wel heel veel tapijt op de foto's zeg. Maar denk dat het zo lfs met nieuwe tapijt een goede investering is. Ik zoek alleen wel goed naar tapijt met een wat hardere onderkant. Dus niet dat schuim machtige. We hadden dat toen wel onder ons zwembad liggen, maar daar lopen dan geen paarden op.

Mijn man is ook niet van de paarden. Met de jaren loopt ie er wel wat vaker heen voor een aai. Ik doe alles zelf en als het niet lukt helpt hij of mijn oudste me wel even.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 18:42

Wat de paarden betreft denken wij wel aardig hetzelfde dus dat is makkelijk.
We zijn ook niet van het elkaar bekritiseren wat rijden of omgang betreft, en laten elkaar lekker met rust. Het zal eerder een praatje koek en ei zijn.
Tuurlijk zijn er dingen die we anders doen, maar dat zal je altijd wel hebben en houden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:14

@marije: je hebt flink wat meters gekocht :D

Overigens is het voor deze lengte handig om een truc te hebben om het schoon te houden (het meeste zand/modder er af); maak één kant vast aan de tractor (oid) en trek het in de lengte over de eigen lengte van zijn plek. Al het vuil rolt dan naar het eind van het tapijt af.
Pak dan het eindstuk beet en trek dit naar waar het eerst lag. Het ligt dan wel ondersteboven, maar dat maakt voor de werking niets uit.

Ik heb eindelijk een klusje gedaan waar ik al een tijdje tegen op zag, maar nu echt niet meer uitgesteld kon worden.
Van de kunststof pallets in mijn schuiltent zakte er eentje door. Ik wist dat dit degene was die niet 'volblad' was maar open gewerkt
Niet zo http://schiphorstbv.nl/wp-content/uploa ... 30x230.png
maar zo http://schiphorstbv.nl/wp-content/uploa ... 30x230.png

En ook de rubber mat die er op ligt begon al scheurtjes te vertonen. Dus om te voorkomen dat er straks een been in zit de mat er afgeschroefd, het kapotte rooster er uitgezaagd en volgestort met zand en een paar tegels. Alles weer gladgemaakt en volgestort met steentjes. Mat er weer op vast gemaakt en het is weer veilig.

Klinkt zo simpel, maar alles bij elkaar ben ik er nog wel een paar uur mee bezig geweest.

Ondertussen vond mijn oudje dat ze echt wel aandacht nodig had en die parkeerde zich zo over de kruiwagen heen dat ze niet meer voor- of achteruit kon >;)
Gelukkig had ik nog wel de ruimte om hem achteruit te rijden onder haar vandaan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 19:17

Dat vind ik eerlijk gezegd nog best knap Palousa boy. Dat jullie dat kunnen, elkaar met rust laten, wat de paarden betreft.
Nu heb ik geen ervaring in het hebben van een relatie met een paarden man, sterker nog, die met de niet paarden heren, waren al moeilijk genoeg. :7
Maar ik vond het op een pensionstal staan al een drama, met al die letterlijk over het paard getilde lui die zichzelf vaak ook nog eens fantastisch vinden, dus laat staan dat je een relatie hebt met iemand, die er ook al verstand van denkt te hebben... :+