Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caatje87 schreef:Sees: jammer dat je nu zo doet, want ik ben degene die net verhuisd is met haar paard van 2 uurtjes paddock naar deze constructie en toen was je nog heel enthousiast....
Sterker nog je vroeg om je op de hoogte te houden via dit topic... Maar goed
[***] schreef:Ik ga nog 1 reactie geven en dat is zeggen dat ik het spijtig vind dat een topic, waar ik al van in het begin meedraai en graag in gediscussieerd & ervaringen uitgewisseld heb nu eens zo omdraait en zo persoonlijk wordt. Ik ga het hierbij laten, ik wens jullie veel succes met jullie paarden en ik hoop voor enkele paarden dat ze nooit blind worden, want om dan zo afgedankt te worden door je baasje, puur omdat je een mankement hebt, is best wel erg. Hopelijk moeten jullie het nooit meemaken als eigenaar, want denk dat het op zo'n moment nog eens best lastig kan worden om de spuit erin te zetten als je ziet hoe blij en levenslustig ze nog zijn. Maarja, het moet, want in de natuur zouden ze het ook niet redden, dus hup, weg ermee .. Op naar de volgende ... Sneu, meer kan ik er niet van zeggen. Eerst meemaken, dan oordelen, zou hier niet misstaan ... Maarja, ieder zijn eigen ding. Nog succes allemaal
NatasjavE schreef:Als eigenaar van een blind paard kan jij het beste beoordelen of het diertje nog gelukkig is. En ik kan me het heel goed voorstellen dat je dan niet zomaar een dier wat nog lekker in z'n wel zit naar de slager rijdt. Diertje komt overdag lekker buiten.....heel goed dus.
VogeltjeM schreef:NatasjavE schreef:Als eigenaar van een blind paard kan jij het beste beoordelen of het diertje nog gelukkig is. En ik kan me het heel goed voorstellen dat je dan niet zomaar een dier wat nog lekker in z'n wel zit naar de slager rijdt. Diertje komt overdag lekker buiten.....heel goed dus.
Dit vind ik ook. Maar ik denk wel dat je als eigenaar vatbaar bent voor de valkuil dat je het niet ziet als het paard dood misschien beter af zou zijn, verblind door liefde voor het dier, als het ware. Totaal niet naar [***] bedoeld, maar in het algemeen.
NatasjavE schreef:Een blind paard mag niet in leven gehouden worden????
Wat met een heleboel andere kreupele dieren die OOK in leven gehouden worden???
Hele vreemde gedachtegang. Als eigenaar van een blind paard kan jij het beste beoordelen of het diertje nog gelukkig is. En ik kan me het heel goed voorstellen dat je dan niet zomaar een dier wat nog lekker in z'n wel zit naar de slager rijdt. Diertje komt overdag lekker buiten.....heel goed dus.
[***] schreef:Ik ga nog 1 reactie geven en dat is zeggen dat ik het spijtig vind dat een topic, waar ik al van in het begin meedraai en graag in gediscussieerd & ervaringen uitgewisseld heb nu eens zo omdraait en zo persoonlijk wordt. Ik ga het hierbij laten, ik wens jullie veel succes met jullie paarden en ik hoop voor enkele paarden dat ze nooit blind worden, want om dan zo afgedankt te worden door je baasje, puur omdat je een mankement hebt, is best wel erg. Hopelijk moeten jullie het nooit meemaken als eigenaar, want denk dat het op zo'n moment nog eens best lastig kan worden om de spuit erin te zetten als je ziet hoe blij en levenslustig ze nog zijn. Maarja, het moet, want in de natuur zouden ze het ook niet redden, dus hup, weg ermee .. Op naar de volgende ... Sneu, meer kan ik er niet van zeggen. Eerst meemaken, dan oordelen, zou hier niet misstaan ... Maarja, ieder zijn eigen ding. Nog succes allemaal