Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AstraGirlie

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:54

Gelijk welk product je ook gebruikt, het scheelt inderdaad altijd tussen het ene & het andere paard.

Zelf soms hebben wij ook dat bv. Astra maanden in de winter echt super proper is in haar stal, urine en mest perfect op één plek in de hoek, maar dan andere weken loopt ze dan alles rond.

Gelukkig zijn de stallen gemakkelijk te onderhouden :-)

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 13:57

HvE1950 schreef:
PhiaBink schreef:
Een beetje concurrentie kan geen kwaad, tenminste als je er tegen kunt. :D

Agrodieren strokorrels ga ik toch maar eens proberen. Ze zijn in ieder geval veel goedkoper dan mijn huidige merkloze korrel. Moet even wachten dat de opslag klaar is. Dan kan er een pallet komen.

Scheelt toch 1.14 op 1 zak. 36 euro op 1 pallet, incl. transport. Das mooi meegenomen. :D

Is dit in of excl. transport naar Nederland?

HVE1950,

Zie alle info bij 'Agrodieren' in de link http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=997253&

strovan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:04

op 3/4 verklaart Astragirlie: Agrodieren.be is nog steeds goedkoper dan StroVan en de productkwaliteit is zeker dezelfde.
op 10/5 verklaart Astragirlie: Nu laten we deze zelf voor ons speciaal op maat produceren, hierdoor nog beter product & kwaliteit.

Diverse partijen vragen nu of Strovan korrel maakt voor Astragirlie.

Hierbij wordt officieel ontkent dat Astragirlie korrel laat maken bij Strovan.

De verklaring van Astragirlie dat zijn kwaliteit minstens dezelfde is van Strovanis enkel voor rekening van Astragirlie.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 07:16

Ik heb nu sinds een week strokorrels in me stal, nog niet eruit hoeven halen en weinig verbruik en ziet er nog steeds netjes uit, ik heb de strovan korrels

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 08:26

Fitzroy schreef:
Nou, behoorlijk. Toch jammer dat dit meer een verkoperstopic lijkt te worden dan een gebruikerstopic.

De laatste pagina's lijkt het hier idd een soort "competitiestrijd" tussen de verschillende leveranciers.

Hoe dan ook, mijn korreltjes (van oa.Zeolite/Haardhout) houden zich nog steeds super. Nog steeds geen stal leeg gehaald. Eens in de 1 1/2 week wordt er een zak nat gemaakte korrels bij gestrooid en de kwaliteit blijft goed. De bodem is in beide stallen nog steeds los van structuur en goed van kleur.

Voor meer info klik op de link hieronder.

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 09:32

blijf toch jaloers op jouw stallen Diane,
ik heb alles al geprobeerd maar ze netjes blijven ze bij mij niet,

gelukkig staan ze nu 24 u buiten, moet ik alleen 1x in de 3 dagen een kruiwagen vol poep scheppen(ook een rotwerk)

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:13

Ik stap nu over van strokorrels en hippogold naar gehakseld stro van mijn loonwerker. Daar zit geen stof in, hippogold stoft namelijk wel. En ze kosten maar 4,20 per baal van 20kg, dat scheelt een hoop. Bovendien is het een stuk geler en lichter van kleur dan hippogold. Hippogold is zelfs grijzig als je het naast elkaar legt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 11:19

Ik ben nu al een maand bezig een baal gehakseld stro te mengen met strokorrel en ben er niet echt tevreden over. Ze eten het er mooi tussenuit nl. Verder heb ik de indruk dat het geheel eerder nat wordt en het hangt in de staarten :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:04

Diane, jouw stallen zijn idd echt super!!

Hier ga ik voortaan de stal van mijn ene paard mengen met stronestjes, dat bevalt prima. Die ander kan ik het beste op een dunne laag strokorrels houden, dat werkt voor hem weer het beste.
Zo heeft iedereen zijn eigen ervaringen met de diverse bodembedekkingen. Wat voor de een werkt hoeft voor een ander helemaal niet te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:05

Ik ben bang dat hier alle stronestjes er tussen uit gegeten wordt. Zit weer op vlas, maar bevalt ook niet. Wat moet je dan he??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 13:09

@russel; had jij Hippo-Gold al geprobeerd om te mengen met korrels ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:16

Nee, ik heb hier nog een zak of 40 met strokorrels, helft kapotgegeten, althans alleen de zakken, want de korrels eten ze niet.

Hypo gold kan je geloof ik hier in de buurt niet kopen, dus uitproberen wordt moeilijk. Maar de stal stinkt nu dus weer heel erg en hij hoest, dus dat is geen goede combinatie.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 21:19

india schreef:

gelukkig staan ze nu 24 u buiten, moet ik alleen 1x in de 3 dagen een kruiwagen vol poep scheppen(ook een rotwerk)

Dankje voor het compliment *D Tja....ik heb ze nu alleen 's nachts binnen. 's Ochtends de natte plek eruit en de hopen verwijderen is zo gebeurd.
Het mixen met stronestjes doe ik niet meer. Heb nog twee zakken hier staan....als er iemand hier in de buurt belang bij heeft...ff contacten.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 15:55

cremellogek, ik weet niet welke Hippogold jij hebt gehad maar ik heb een zwaar stofallergisch paard op stal en met Hippo gold totaal geen last, het lijkt inderdaad alsof het stoft maar dat is dus gewoon niet waar want die van ons hoest meteen als het ook maar iets stoffig is.

laddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 17:05

volledig mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 09:20

Zeohorse graag uitleg wat voor produkt dat dan is. Als het 100% natuurlijk is, graag wat voor produkt het dan is. Hoezo dat er dan geen urinegeur ontstaat.

Dan heeft u de uitvinding van de eeuw, geen stof, 100% natuurlijk, betekend dat ook eetbaar en onschadelijk voor paarden?, geen geurtjes meer.

Dit lees ik nl op elke advertentiesite over elke stalbedekking...

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:51

ZeoHorse schreef:
Moderatoropmerking:
Commercieel bericht verwijderd

Bent u een producent of een handelaar?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 16:19

india schreef:

1x in de 3 dagen en kruiwagen vol. ik is jaloers! wij elke dag met 2 d ponys een kruiwagen vol..

ZeoHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:00

russel schreef:
Zeohorse graag uitleg wat voor produkt dat dan is. Als het 100% natuurlijk is, graag wat voor produkt het dan is. Hoezo dat er dan geen urinegeur ontstaat.

Dan heeft u de uitvinding van de eeuw, geen stof, 100% natuurlijk, betekend dat ook eetbaar en onschadelijk voor paarden?, geen geurtjes meer.

Dit lees ik nl op elke advertentiesite over elke stalbedekking...

Geachte Russel,

ZeoHorse is een kleimineraal dat de ammoniakgeur opneemt door zijn bijzondere structuur.
Neem even als je wil en kijk even op www.zeolite-products.com klik dan op producten en kijk dan bij ZeoFarm® ligboxbedekking, en veel zal je duidelijk worden.

ZeoHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:02

granu schreef:
ZeoHorse schreef:
Moderatoropmerking:
Commercieel bericht verwijderd

Alle twee.

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 17:08

bigone schreef:
cremellogek, ik weet niet welke Hippogold jij hebt gehad maar ik heb een zwaar stofallergisch paard op stal en met Hippo gold totaal geen last, het lijkt inderdaad alsof het stoft maar dat is dus gewoon niet waar want die van ons hoest meteen als het ook maar iets stoffig is.

Dezelfde als iedereen :)
Ik heb geen allergische paarden hoor, maar als je een zak hippo gold openmaakt zit er een hoop poeder in, dat bedoel ik met stof. De gehakselde versie van mijn loonwerker bevat geen poeder, alleen maar strostukjes.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 19:47

Elke dag de natte plek verwijderen is ook een optie. Zo heb je ook geen ammoniak lucht in de stal. Ik heb ooit begrepen dat je een soort poeder (product zeoliet) over de korrels strooit en dat dit dan geurtjes zou voorkomen.
Ik kies er voor om de stal elke dag uit te mesten. Dit gaat ook goed *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:32

Dat doe ik ook, maar ik sta er niet naast als hij plast. Het ligt er vaak al een tijdje als hij heeft geplast.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 21:50

Cremellogek, je kunt niet zomaar van een produkt op het oog zeggen dat het stoft of niet, die kleine stukjes/poeder die je ziet is ook gewoon hippogold en geen stof, juist in jouw stukjes stro zullen schimmelsporen zitten wat de grootste boosdoener is voor gevoelige paarden. Ik heb nu al voor de tweede keer een supergevoelig paard en vind het notdone dat je zomaar een in mijn ogen geschikt produkt voor deze paarden classificeerd als stoffig want dat is het dus echt niet, net zomin als aubiose wat ik ook jaren gebruikt heb.
Als je aubiose en hippo gold uitstrooit dan zie je bij de aubiose zelfs nog langer resten zweven, bij hippo is dat binnen een paar tellen weg.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 08:24

Citaat:

Alle twee.[/quote][/quote]

ben u producent van strokorrel of handelaar in strokorrel?