Het paarden aan huis topic deel 10

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-25 22:22

Daar teken ik voor! Had bij de 1e wel dat ik me 100x beter voelde met baby dan tijdens de zwangerschap, ondanks de gebroken nachten en zo.

Het is eigenlijk een 'rijpaddock' en we hebben helemaal geen kantplank of stoeprandjes. Dat is inderdaad een ramp met bijhouden, helemaal als je er niet in rijdt. De sleep moet steeds meer moeite doen om nog een beetje door de wortels te komen en gaat soms zelfs 'springen', waardoor ik allemaal bulten en kuilen in de bak krijg. Zo wil ik er niet in trainen...

Zo'n omheining als hierboven is veel handiger en mooier dan wat wij hebben, maar zit er nu even niet in. -O-

Lynn_Nikita

Re: Het paarden aan huis topic deel 10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 06:51

Lorette is er geen hobby boer met een minitractor en frees of 1 handfrees lenen geen idee?

Ik had tijdens de zwangerschap de paarden niet aan huis maar 3 km verderop dus moest er telkens met de auto naartoe en kinderen meeslepen. Vraag mij nu af hoe ik dat ooit allemaal gedaan heb.
Het is makkelijker als ze ouder zijn, hun zijn binnen aan gamen/spelen/optutten en ik kan bij de paarden mijn gang gaan ( voor de korte tijd dat er geen ruzie tussen die 2 is)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 07:17

Voor het gras wellicht wel, maar ik wil de bodem ook weer strak hebben.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 23:12

Karin_deB schreef:
Helaas gisteren een minder leuke Koningsdag.
Mijn zoon is van de stormbaan gevallen. Hoofdwond en dubbele polsbreuk. Er was eerst sprake van een operatie maar nu gips en wekelijkse foto's.

Ai , dat is een goede klapper geweest.
Beterschap voor je zoon !

boemel schreef:
Wij zijn nu op de terugweg van een heerlijke week Denemarken. Prachtig weer gehad, heerlijk gegeten en mooie dingen gezien.
We zouden nog wel een keer noorderlijker willen gaan.
Ik dacht altijd dat Denemarken best een paardenland was, maar we hebben meer bordjes verboden voor paarden gezien, dan paarden zelf :=

En ? is het een land waar je zou kunnen wonen ? of dat toch niet ?

MarjanB schreef:
Beterschap voor je zoon karin!

Ik ben weer in het bezit van een griepje, echt hoor ik spaar ze allemaal dit jaar. Zo maar ff de paarden doen en misschien even een rustig rondje bos doen. Moet er wel even uit..

Ook beterschap !

_Lorette_ schreef:
Marjan, wat fijn dat er voor jou eindelijk wat meer rust en structuur in komt.

Karin_deB schreef:
Helaas gisteren een minder leuke Koningsdag.
Mijn zoon is van de stormbaan gevallen. Hoofdwond en dubbele polsbreuk. Er was eerst sprake van een operatie maar nu gips en wekelijkse foto's.

Hè, wat naar. Die heeft een lelijke smak gemaakt! Beterschap!

Hier gaat alles z'n gangetje. We proberen wat kluswerkzaamheden op te pakken naast de dagelijkse werkzaamheden. Valt niet helemaal mee met een 1 jarige die momenteel allerlei kinderziektes oppikt en mijn zwangere lijf.

[ Afbeelding ]

Ik zoek een prof die hoefslag en hoeken van de bak grasvrij maakt (groeit toch steeds iets meer naar binnen als je niet rijdt!) en de bak vervolgens helemaal netjes vlakt, zodat ik het daarna zelf goed bij kan houden met slepen. Weet alleen niet zo goed wat ik moet verwachten aan kosten... Onze verlanglijst is groter dan de (spaar)rekening momenteel is. Had al wel een offerte opgevraagd, maar geen reactie gekregen, dus dat geeft weinig moed.

Je bakt oogt best netjes anders op de foto :o
Graskanten is altijd lastig.
Spuiten en los steken of inderdaad machinaal los trekken.

Hier vanavond eindelijk weer eens op het paard gestapt, die heeft 4 weken vakantie gehad omdat we druk bezig zijn met de aanleg van de tuin.
Wat een werk , maar goed je moet er wat voor over hebben :+
En gisteren naar een kweker geweest die kwekerijdagen had met allemaal bijzondere planten, super leuk.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 23:19

Nee, wonen in Denemarken gaat t denk ik niet worden. Onze vakantie was super, maar denk dat dat voldoende was. In het Noorden zijn we niet geweest. Misschien daar nog eens kijken met een oversteek naar Zweden.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 12:10

Marit, uitbreiding voor jezelf (mogelijk tweespan Joep zelfs?), of weer tijdelijke uitbreiding? Heerlijk even paar daagjes weggeweest!
Ze hadden veel kleine dekens, echt maatjes die zelfs onze Hannes nog te klein zijn (mss iets voor je hond haha), maar ook maatjes die goed bij jou pony’s zouden passen.

Aii Karin, dat is niet fijn! Daar zijn jullie wel even zoet mee dan. Beterschap.

Jij ook beterschap Marjan!

Fijn dat jullie een leuke vakantie gehad hebben boemel.

De rijbak bij Picasso wordt af en toe met de bak van de sjovel onkruidvrij getrokken en dan weer gesleept/-vlakt. Maar anders groeit het inderdaad steeds verder naar binnen. Mooie bak heb je hoor!

Dat is dan extra genieten happinezz, als je na 4 weken er weer op kunt :P

Wij hebben ook weer drukke dagen achter de rug. Zondag een demo gereden met ons driespan, die kleintjes hebben het echt supergoed gedaan. En gelukkig had ik hulp met het klaarmaken/vlechten, want om 10u op locatie zijn met 4 schone paarden, alle materialen, een dochtertje van 3, alles netjes achterlaten thuis voor de overige 3 etc is best fanatiek :P
Daarna met het zestal meegereden, dat ging prima, maar gelukkig ook veel niet-paardenmensen langs de kant, die zien minder goed wat er allemaal fout gaat :+ Er waren een aantal paarden die lang spanning bleven houden, maar het was ook gewoon heel druk met toeschouwers, springende kinderen naast de kant, muziekboxen etc. Dan merk je wel dat Picasso inmiddels toch veel gewend is :D Gisteravond nog ff lekker grondwerk gedaan met hem, genieten <3

xwendydjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 15:06

Karin_deB schreef:
Welkom kimwilliam!

Weten jullie wat een beetje gangbare vergoeding is voor een vakantie(stal)hulp?
Het gaat om 1x per dag, 45min werk op het gemakje. Mest scheppen (2 kleine kruiwagens), waterbakken vullen (tuinslang aansluiten en aanzetten), hooinetten vullen.

Ik doe op een sportstal vakantie oppas, wat voor mij inhoud:
- paarden binnen zetten
- dekens en beschermers op / af doen
- poep uit de paddocks halen
- voeren en extra voerbeurt klaarleggen

Hiervoor krijg ik 10 euro per uur en 10 euro reiskosten vergoeding per dag.
Voor mij is het +/- een uur werk en daardoor kom ik uit op ongeveer 20 euro per dag.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 16:53

Oh jongens ik hou jullie niet eens bij met lezen. Ik doe mn best maar heb volgens mij al tijden niks geplaatst.

Hier gaat alles zn gangentje, ben blij dat het weer wat beter weer is.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 18:13

Hier wel mee lezen maar weinig te melden. Gezellig met Ad aan de gang, Guus krijgt donderdag iemand voor voedingsadvies langs. Worden ze ook beide weer gewogen. Ad heeft ondertussen een nieuw zadel gekregen maar dat is bruin dus ook maar nieuw hoofdstel besteld :+

Het fijnere weer is zeker lekker. Alleen hoop ik dat de regen wat gematigder gaat worden en niet eerst een hele tijd droog en dan zoveel regen dat de goudvissen weer naar buiten kunnen.

Hier verzorgd pap de paarden als we weg zijn. Scheelt dat ze naast ons wonen. Hij hoeft dan van mij niet uit te mesten, we zijn gelukkig toch niet lang weg. Maar ik merk dat hij ook ouder wordt dus twijfel wel om misschien een keer overbuurmeisje te vragen. Die zie ik regelmatig op de manege rondlopen.

Lys_PPA druk bezig met paarden.

Boemel weer terug van vakantie. Hoe gaat het met Mir? en jouw zoektocht?

Karin_deB hoe gaat het met zoontje?

Marjan beterschap.

LN ik snap nu nog niet hoe je het allemaal doet, laat staan toen ze niet aan huis stonden. Maar nu klus je ook meer bij de paarden regelmatig of pas je weer wat aan. Scheelt idd een stuk dat de kids ouder zijn. Maar ja nu hebben ze hun hobbies waar je dan weer heen kan rijden.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 18:36

Leuk een nieuw zadel!
Wat is t geworden?

Geloof dat Mir wel redelijk gaat. Maar is uit handen nu.

As vrijdag ga ik een knap paard van een Bokker bekijken. :o
Verder best veel aangeboden gekregen. Sommigen ga ik wellicht bekijken, maar er zit best veel bij wat niet echt passend is.

Diekke lijkt t nog steeds wel prima te vinden gelukkig. Vanmorgen in de bak gezet om kantjes te maaien. Dat was erg vermoeiend :D Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-25 19:20

Arena iberic dressuurzadel. Ze heeft ons een demozadel verkocht. Edix zou waarschijnlijk ook passend zijn maar had toen niks bij. Aangezien deze goed lag en goed zat voor deze gegaan.

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 19:42

Klinkt goed :)

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 20:24

Wij konden geen vakantieoppas vinden voor nu dus de paarden zijn een weekje terug naar de oude pensionstal. Dat is wel ongeveer 2 uur rijden vanaf ons huis maar wij gingen ook logeren bij een vriendin en daarna bij de schoonouders weer 30minuten verderop.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 21:35

Lys_PPA schreef:
Marit, uitbreiding voor jezelf (mogelijk tweespan Joep zelfs?), of weer tijdelijke uitbreiding? Heerlijk even paar daagjes weggeweest!
Ze hadden veel kleine dekens, echt maatjes die zelfs onze Hannes nog te klein zijn (mss iets voor je hond haha), maar ook maatjes die goed bij jou pony’s zouden passen.

Aii Karin, dat is niet fijn! Daar zijn jullie wel even zoet mee dan. Beterschap.

Jij ook beterschap Marjan!

Fijn dat jullie een leuke vakantie gehad hebben boemel.

De rijbak bij Picasso wordt af en toe met de bak van de sjovel onkruidvrij getrokken en dan weer gesleept/-vlakt. Maar anders groeit het inderdaad steeds verder naar binnen. Mooie bak heb je hoor!

Dat is dan extra genieten happinezz, als je na 4 weken er weer op kunt :P

Wij hebben ook weer drukke dagen achter de rug. Zondag een demo gereden met ons driespan, die kleintjes hebben het echt supergoed gedaan. En gelukkig had ik hulp met het klaarmaken/vlechten, want om 10u op locatie zijn met 4 schone paarden, alle materialen, een dochtertje van 3, alles netjes achterlaten thuis voor de overige 3 etc is best fanatiek :P
Daarna met het zestal meegereden, dat ging prima, maar gelukkig ook veel niet-paardenmensen langs de kant, die zien minder goed wat er allemaal fout gaat :+ Er waren een aantal paarden die lang spanning bleven houden, maar het was ook gewoon heel druk met toeschouwers, springende kinderen naast de kant, muziekboxen etc. Dan merk je wel dat Picasso inmiddels toch veel gewend is :D Gisteravond nog ff lekker grondwerk gedaan met hem, genieten <3

Polly is voor ons idd, doel is span met Joep!
Ben gisteren even geweest en zei al tegen Bram: kijk mooie deken voor Lola haha. Maar helaas zag er niets voor ons tussen wilde wel 2 dezelfde fleece dekens maar die waren maar 145 helaas.

Klinkt heel druk jouw weekend maar wel leuk!

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:00

Lekker bezig lys! Leuke impressies ook op je stories.

Leuk, 2 Span Marit!

Mijn oude bijrijdster komt met liefde nog oppassen in onze vakanties en wellicht mijn nieuwe ook wel.

Pffff gisteren 2 x les gehad, prive met de hengst van mijn instructie en moest doorzitten op haar kanon. En daarna met mijn zwarte clubles en veel balken oefeningen gedaan gericht op balans en verzameling in galop en voorbereidend werk op de wissels. Ik had spierpijn :=

En vandaag lekker met de trainingspony gewerkt en de mini een rondje meegehad voor de sulky. Iets meer offroad en een km langer gepakt. Nu was ie moe haha.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 07:24

*\o/* Mijn baksleepkomt vandaag( als alles goed gaat)
Geloof 3 weken langer op gewacht dan de uitstere levertijd die ze bij bestellen aangaven maar ik had erger verwacht na een aantal verhalen online
Nu nog hopen dat ik er tevreden mee ben
ook komen na 3 keer post datum verzet te hebben door de post NL zelfmijn remblokken van de quad aan en kan ik hopelijk die combinatie snel gebruiken.

Stallen schoon, na mijn werk de mest wegbrengen en morgen kan mijn man naar de stort
Wat kan een mens weer veel verzamelen
De grijze bak wordt maar 1 keer oer 3 weken leeggegmaakt dus als ik je dus een kapotte bloempot of gardena haspel hebt blijft dat allemaal liggen
Ik hou van opgeruimd dus blij als alles weg is

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:28

Wat een leuk vooruitzicht, Marit!

Zo’n bijrijdster is echt handig, Audesta! Ik had eerder twee jonge meiden (ik geloof 14 en 18 jaar oud) die tijdens onze vakanties voor de pony’s zorgden. Allebei hadden ze ervaring met paarden, of zelfs een eigen pony. Ze wilden er eigenlijk geen geld voor, maar ik gaf ze achteraf toch wat, afhankelijk van hoe vaak en lang ze geweest waren. Daar waren ze superblij mee. Eén van hen heeft toen ze alles alleen gedaan heeft ook nog een dekje als bedankje gehad.

Deze keer verzorgt de eigenaresse van de pony die bij ons staat onze pony’s tijdens de vakantie. Voelt best gek dat ik nu geen planning hoef te maken of me druk hoef te maken of iemand last-minute afzegt, haha.

Misschien had ik toch naar de les moeten komen :’) Wij rijden hier vaak in het bos met de menpony’s, ook over de smalle paadjes met hoogteverschillen, daar krijgen ze inderdaad een prima conditie van!

Vorig jaar had ik de pony’s tijdens de voorjaarsvakantie ergens anders gestald. Dat ging op zich ook goed, maar daar moesten ze ’s nachts op stal, terwijl ze thuis 24/7 buiten staan. Ik heb toch meer rust als ze lekker kunnen blijven bewegen. En ik kan af en toe via de camera kijken hoe het met ze gaat, want ik mis ze wel hoor..

En wat een lekker vooruitzicht, LN!

Ik zit nu heerlijk aan de tuintafel te werken, de pony’s grazen op het gras… wat wil een mens nog meer? (Behalve gewoon vrij zijn en tóch betaald krijgen, natuurlijk.)

Diekke ligt ook heerlijk te chillen. Zo fijn dat ze zich zo goed houdt, ondanks dat ze alleen staat.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 13:52

Is er hier iemand die zijn mestaanhanger afdekt en maakt dat veel verschil qua vliegen?
Of wat doen jullie uberhaupt tegen vliegen?

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 13:58

Lys_PPA schreef:
Is er hier iemand die zijn mestaanhanger afdekt en maakt dat veel verschil qua vliegen?
Of wat doen jullie uberhaupt tegen vliegen?

hier zit er een zeil over gespannen en staat hij niet dicht bij de stallen en in de schaduw

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:11

Wij hangen van die zakken op met lokstof en vangen de vliegen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:15

Stille meelezer,....

werkt dat goed Marjan? Welke zakken gebruiken jullie? Het stikt hier van de vliegen op de wei namelijk (lekker warm, geen zuchtje wind en heerlijk tussen slootjes)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:16

Daar ben ik ook heel benieuwd naar Marjan, en heb je enig idee of je alleen vliegen vangt of onbedoeld toch ook veel andere insecten?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:25

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:32

Nickeltje schreef:
Daar ben ik ook heel benieuwd naar Marjan, en heb je enig idee of je alleen vliegen vangt of onbedoeld toch ook veel andere insecten?

Ik reageer even erop ook al ben ik niet Marjan

Ik heb lijmemmers en van die zakjes die stinken en die 2e vangen alleen vliegen. Andere insecten komen niet op die rotte geur af.
Lijmemmers hebben soms ook andere vlieg beestjes erop zitten

Net over aanhanger maakte bij mij niet uit

Ik ben boos op post NL, nu al voor de 3e dag het bezorgmoment gewijzigd voor remblokken van de quad. Kinderen willen graag rijden in hun vakantie en kunnen nu niks. Vooral een zoon met beperkingen krijgt dat niet zo goed verwerkt.
een dag kan ik nog begrijpen maar 3 dagen op rij is belachelijk, is al al duur genoeg om te verzenden

De sleep is wel binnen, bedenk mij alleen nu pas dat de quad geen trekhaak heeft dus tot die erop zit of een andere quad er is ( staat op planning) moet ik het wel met de auto of de quad van de overburen doen.
Straks in elkaar zetten en testen. spuitwerk is wel ontzettend lelijk gedaan, heel veel druipers. Voor bijna 600 euro had dat wel beter gemogen

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 14:37

Ik heb deze gisteren geplaatst en al veel gevangen, nu dus geen last van vliegen, maar ben benieuwd vanavond bij het avondeten of ik dan ook nog verschil merk: https://hypostore.nl/knock-pest-flynip- ... 31EALw_wcB

Als het goed werkt plaatst ik er nog eentje op een andere plek. En ik dacht dus wellicht maakt het afdekken van mijn mestkarretje ook nog veel verschil..

Haha trekhaak is wel handig ja.. auto heeft wellicht te grote draaicrikel voor dit werk? Issie wel makkelijk op de quad te monteren, n trekhaak?