Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 19:57

Kwestie mazzel hebben denk ik. Hier staat er 1 paardje extra. Is een ouder paardje met super vriendelijk karakter en de eigenaar komt sporadisch voor een buitenrit te maken ideaal. Zou bvb niet kunnen dealen met iemand die dagelijks rijdt want dan zou mijn privé leven daar wel onder lijden tenzij het een discreet zelfstandige persoon is, maar dan nog liever zo. Ik vraag in de winter 200€ maar dat is wel all in. Binnen, buitenzetten, mesten, krachtvoer en onbeperkt hooi. Ik hou daar naar mijn gevoel ook niet echt iets aan over. Hier in de buurt zul je voor minder niet snel vinden. Zeker niet met binnen en buitenzetten en dagelijks uitmesten bij + ze krijgen hier ook gemakkelijk wat extra zoals lijnzaadolie, appels,...

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:10

Zo, ik kom ook weer eens langs, zo druk met het klussen aan ons huis steeds!

Iemand in pension willen wij niet, inderdaad omdat we gesteld zijn op onze rust en niet steeds mensen op het terrein willen hebben, kan ook niet via een aparte ingang oid. Wel veel vragen van vrienden gehad of ze hun paard bij ons mogen stallen, maar dus niet gedaan.

Vond het trouwens wel heel stoer dat ik mijn M-debuut met ons jonge puppypaard nu in mijn achtertuin heb kunnen rijden, en daarmee heb ik ook nog een mooie winstpunt verdiend! *\o/*

We zijn de afgelopen tijd druk geweest met de zadelkamer, het is nu voor een deel af en ik ben er zoooo blij mee! <3

Hoe het was:

Afbeelding

En hoe het nu is:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We maken aan de andere muur nog een mooie kastenwand, en er staat inmiddels een keukenblokje. Als het helemaal af is laat ik het nog wel eens zien!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:15

Mooi zo met dat hout erachter. Oogt heel luxe meteen

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:18

Wauw!!
Prachtig!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:19

Lijkt wel een winkel :D

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:28

Wat ziet dat er chic uit! Ik moet mijn zadelkamer echt weer eens uitzoeken en opruimen. Wat verzamelt een mens toch veel spullen. :=

Hier destijds ook wel van kennissen de vraag gehad of er een paardje in pension mocht komen als gezelschap voor Zanzi. Ik ben gesteld op mijn rust en privacy, dus daar begin ik niet aan. Heb er gewoon zelf een tweede paard bij gekocht.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:45

Wauw wat mooi Martine! En wat heb je een hoop zadels :wow:
Kom ik aan met mijn ene zadelkast en een dekenrek, dat is mijn zadelmaker haha

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:50

Prachtig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 20:52

Heeeeel mooi!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:10

Wauw, mooi geworden jullie zadelkamer!! Maar zijn al die caps van jou?! :oo
En wat tof dat je je M-debuut thuis hebt kunnen rijden :D Leuk!!

Wat een verhalen allemaal over pensionklanten.. ik leg er wel bij in denk ik ja... maar het is in principe zonder hooi en brok, alleen is ons landje nog zo schraal dat ik d'r toch wel hooi en lucerne geef :D En dat betaal ik dan gewoon zelf. Maar ze is van m'n beste vriendinnetje en ik heb zelf ook heel veel meegemaakt met dat paard, dus ik vind het een eer om d'r voor te zorgen <3 Als ze ophoudt met aan alles van hout te knagen..... :')

Maar zou verder nooit pensionklanten willen :n Ook wel vrienden gehad die ernaar vroegen. Alleen voor nood zou ik natuurlijk wel altijd paarden opvangen, maar da's anders :P Lijkt me vreselijk om op elk moment van de dag gestoord te kunnen worden en niet precies weten wanneer :') Ben erg gesteld op m'n rust en vrijheid, daarom zijn we hier gaan wonen haha

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:26

Dank jullie voor de gave reacties, we zijn er ook echt onwijs blij mee!

@Maartje_M, We hebben (nu nog) twee paarden (derde is op komst), ze hebben alle twee een dressuurzadel en ik heb een springzadel waar ik beide mee rijd. En dan hangt mijn oude springzadel er ook nog, fijn zadel, levert niks meer op voor de verkoop, dus houd hem maar zelf, kunnen mijn zusje en ik af en toe eens samen een spring of crosstraining doen. (gebeurt in de praktijk misschien 1 keer in de 5 jaar, maar ach haha :D ) Oh, en er hangt nog een schattig pannenkoekzadeltje voor als er kindjes op visite zijn die op de oudste van onze mini's willen zitten. <3

@xXutopiaXx, haha, nee, mijn zusje (en mijn zwager) en ik wonen samen in een enorm huis dat we hebben gesplitst. De paarden zijn van mijn zusje en mij, en de zadelkamer dus ook! Drie caps van mij en twee van haar, maar dat is natuurlijk nog steeds vet overdreven O:) Misschien helpt het dat ik eventing rijd, een cap voor dressuur, een voor springen en een crosscap :j
Laatst bijgewerkt door martinev op 26-04-20 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:28

Robijntjah schreef:
Eigenlijk een aantal via mijn topic en heb via facebookgroepen wel eens gereageerd op advertenties over stalling gezocht en daar kwamen dan altijd weer anderen op af.

Via hier krijg ook regelmatig een pb.

Hier komen juist de mensen op af die geen grote stalling (meer) wensen en echt de paarden altijd buiten willen hebben.

Heb je een titel of linkje naar jouw topic?
Mag ik vragen of je er geld aan over houdt of is het voor de hobby?
Utopia die rust en vrijheid heeft ons ook op het plekje gebracht waar we nu wonen dus snap mijn man wel dat hij dat niet op wil geven. Mij lijkt het wel wat met de juiste personen maar voorlopig ligt het nog op de vergadertafel.

Prachtig gedaan die zadelkamer!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:32

Maar, ik zie ook gewoon echt geen voordeel in het iemand erbij hebben op stal... Ze kunnen je helpen met bijv. uitmesten ofzo, maar vervolgens ben ik m'n mestboy kwijt, omdat die persoon het op een andere plek terugzet :')

Oké oké, dan kom je ermee weg Martine haha :P

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 21:49

Hier vorig jaar kort een lieve Fjord in pensioen gehad. Dat ging echt perfect. Het klikte ontzettend goed met de eigenaar en ze woonde zelf twee uur verderop dus kwam ook alleen op afspraak langs. Helaas ging Fjord opeens toch wel echt heel erg hard achteruit, dus is ze voor de winter ingeslapen.

Maar heb wel vooraf zeer duidelijke afspraken gemaakt en heb ook een vrij uitgebreid contract opgesteld met hoe ik hier dingen aanpak. Dat past je dan, of niet. Maar is ook geen discussie over. Gelukkig met die eigenaar kwam onze visie echt volledig overeen.

Ik moet straks weer gaan bedenken wat ik wil... Twee paarden is genoeg dat ze niet eenzaam zijn, maar qua 'kuddewerking' is 3 echt zoveel leuker! Maar goed, emmer nu nog steeds erg met mijn gezondheid, dus voor nu is twee paarden wel even genoeg. Als het wel weer wat beter gaat, ga ik opnieuw kijken. Maar denk dan toch opnieuw opfokplekje aanbieden. Dan zit er ook een "einddatum" aan. En hoop volgend jaar mijn eigen merrie te laten dekken, dan heb ik er daarna zelf drie :D

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 07:07

Gefeliciteerd met je winstpunt Martine. Schitterende zadelmaker! Wat een mooie zadelsteunen trouwens, die ken ik niet. Waar koop je die?

Hier wel 2 paarden van vrienden in ‘pension’. Zij komen ook en helpen mee. 2 pensionado’s van 25 en 27 die niet meer op de vorige stal konden blijven en anders naar de paarden hemel moesten. Zijn allebei opgeknapt doordat ze niet meer in een box staan en hier vrije beweging hebben 24/7, voorheen erg stijf. Alleen wordt de 27 jarige wel rap oud nu. Zou me niet verbazen als die niet meer zo lang mee gaat. Zelf heb ik een bijna 4 jarige waar we langzaam aan wat mee gaan doen (echt nog een puppy lijkt wel 3) en een shet. Moet er echt wat bij hebben want de shet wil ik niet in de wei en mijn jonkie kan sowieso niet alleen blijven en ze heeft de interactie met paarden ook echt nodig. Misschien nog een keer een rijpaard voor mij zelf maar wil nu eerst kijken of ik over een tijdje op mijn jonkie kan rijden (ze is eerlijk, maar heel heet en vlug dus geen idee hoe ze het straks onder het zadel gaat doen). Het is wel tof dat ik met haar voorop al een paar jaar het hele dorp door kan en verkeer etc goed gaat. En het is een enorme lieverd, heel zacht en houdt van knuffelen. Meer paarden van mijzelf is ook veel meer werk voor mij alleen. Doe de ochtend en avond ronde zelf maar verder de afspraak dat de anderen helpen met extra dingen en 1x per dag netten en water. Anders red ik het niet naast werk etc.
Wel veel vraag van mensen om hier te kunnen staan maar met vreemden begin ik daar liever niet aan...
Soms wel paar keer per week aan de deur hier.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-20 08:54

Wauw Martine, Mooie wand.

Ik zou tot wel een pensionpaard willen maar mijn man wil dat echt niet. Die heeft geen zin in geloop rond het huis. Die zei, je fokt mar wat veulentjes als je meer wil :D

Ik wil de paarden n24/7 buiten doen. Heeft iemand nog tips om aan te denken. Voer en water etc is er. Een schuilstal. Ze kunnen in de paddock staan. En ik wil nog stroom aanleggen voor een nachtlampje.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:46

Wij zijn gisteren trouwens weer een ministapje verder gegaan met Dije :D Oefenen met krukje! Gewoon eens kijken hoe hij erop reageert als wij hoger staan dan hem.. hij vond het beetje raar, maar ik had een heftigere reactie verwacht :') Hij keek een beetje stom omhoog :P

Afbeelding

Afbeelding

En gewoon omdat ie knap is:

Afbeelding

<3 <3

Oh! En! Brego is zaterdag 1 geworden!! :oo Topic in m'n onderschrift, had weer nieuwe foto's gemaakt :+:

Afbeelding

En! We krijgen er een poezel bij :D Broertje van Flits, degene die ik thuis al had en is meegekomen naar hier :D Zo'n leuk beest en die moeder krijgt altijd zulke leuke nakomelingen, dus had al gezegd, als ze weer eens een nestje krijgt, wil ik er weer 1 :D Dus, heb weer een tijger uitgekozen <3 Meneer had als eerste z'n oogjes open :P

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:32

Ik moest even goed kijken wat bij wat hoorde :)
Mooie Fries, nog echt een puppie wel.
Stoere hond ook, mooie maat.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:36

Brego is knap! En dat poesje, zo schattig

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 19:54

oliebol cheetah dagen niet zien schuren, nu weer wel. Kijk ik onder zijn staart, heeft hij zijn billen kapot geschuurd ;( ik zie verder niks vreemds en hij heeft ook geen wintervacht meer daar dus dat kan het ook niet zijn. Morgen maar even da bellen if we zo een wormenkuur kunnen halen

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:36

Het regent hier *\o/*

@Maartje, geen reactie op gras? Jewel heeft dat ook altijd deze periode, komt door het gras.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:50

Hier nog geen regen, ben benieuwd of het vandaag nog komt. Vooralsnog hebben we zon. :D Ik hoop eigenlijk dat het tot vanavond droog blijft, dan kan ik na werk nog even lekker rijden. Dat kan in de regen ook wel, maar dat is toch minder leuk.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 08:54

Wij sproeien niet en daardoor is het al weken ontzettend droog. Sahara zandstormen als de paarden gaan rennen, óók in de wei. De laatste jaren wordt het steeds extremer. Kletsnat of kurkdroog. Ik had niet gedacht dat we zo vroeg in het jaar weer een neerslagtekort zouden hebben (en zo'n flinke...) incl. bosbranden. Ik weet dat ik de regen snel zat ben, maar ik hoop echt op een paar flinke buien. Deze droogte is niet best.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 09:06

Hier net 3 druppels gehad... iets meer zou welkom zijn :)

@: met één kuur ben je er niet. Voor aarswormen heb je 5 dagen achter elkaar een kuur nodig anders helpt het niet afdoende.