Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:16

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:19

Zo pffff even bij gelezen. Een dagje niet gelezen en jullie gaan weer als een tierelier. Kirr wat een water overlast. Sterkte daarmee. En ik geloof ook nog anderen. Wij hadden maandag 1 hoosbui en het liep via he plavond naar binnen. De vogels hadden een nestje in de goot gebouwd. Geen blijvende schade denk ik. Voor iedereen met overlast sterkte. Wij hebben sinds maandag geen regen meer gehad.

Gisteren van 17:30u tot 23:00u op de spoedeisendehulp gezeten met mijn oudste van 16. Hij voelde zich dinsdag al was benauwd en kortademig. Druk op de borst. Dit werd gisteren steeds erger en heel pijnlijk. Tot dat hij zat te huilen op de bank. Naar de huisarts en directdoor naar spoed. Zeer snel geholpen en vanalles gecontroleerd. Om 23:00uur naar huis met pijnstilling. Een ontstoken hartzakje of ontstekingen aan het borstbeen. De rest konden ze uitsluiten. De behandeling voir beiden is het zelfde. Voor het hartzakje is extra nacontrole. Van de hartfunctie nodig. Dus dat wordt de komende 10 dagen nog een paar keer ziekenhuis. Met de pijnstilling is het gelukkig goed te doen. En werkt gelijk tegen een ontsteking. Dit moet hij tenminste 10 dagen nemen. Pffff wel weer even schrikken. Vandaag even rustig aan.

Wilde gaan rijden, maar houden het maar even op jongeren als ik de tijd straks nog kan vinden. Mijn andere zoon van bijna 10 :D diemag vanavond zijn eerste lesje doen op de manege aan de longe. Hij heeft er veel zin in. Dinsdag mag mijn dochter. Ik hoop dat ze straks samen in een les kunnen. Zou het eigenlijk ook wel fijn vinden als ze om de week zouden kunnen. Maar eens even zien. Maar voor nu zijn zij blij.

Zaterdag hebben de mannen Max Verstappen racedagen en ga ik met mijn dochter met een Shetlander wandelen in het bos. Met onderweg een hightea picknick. Dus dat wordt duimen voor mooi weer.

Ik heb hier ook stoeptegels. Liggen nu 15 jaar. Op een paar plekjes ga ik dit jaar even een stukje loshalen en wat nieuw zand erbij. Niet omdat het echt moet, maar er komt toch zand. Ik heb nu ook een put.

Fabster dat filmpje. Wat een water geweld. Ze maken zich hier ook al grote zorgen om de IJssel. Ik geloof dat ik hoorde 8 meter omhoog.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:25

Die 30x30 stoeptegels zijn ideaal en vaak ook voor niks af fe halen.

ik heb nooit een klik gehad met tinkers, haflingers of fjorden. Niet mijn ding :o
Daar in tegen wel met gelders, arabisch of warmbloedpaarden. Ben momenteel ook erg fan van ibirische paarden *D

Kwam net nog langs je Dubbeldun moest effe boodschappen in slaan voor 2 weken.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:26

Dat is idd effe schrikken kvulden

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:26

fabster wat een natuurgeweld he! :(

kvulden jeetje , flink schrikken van je zoon hopelijk knapt hij snel op en is het niks ernstigs :(:)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:30

Kirsten...dat is schrikken...beterschap,hopelijk slaat de medicatie snel aan zodat hij zich beter voelt :(:)
En duimen voor mooi weer natuurlijk :)

Dat filmpje... :oo ongeloofelijk dat noodweer en hier geen drup.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:31

Dat is het nadeel van water, dat vind altijd wel weer een weg naar beneden, maar dat is vaak niet de weg die wij graag zouden willen zien ;)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:39

Oef kvulden, dat is inderdaad schrikken!

Heb dus net dinsdag een PRE hengst opgehaald voor mijn juf. Prachtig dier. In mijn omgeving is ook iedereen ineens aan de PRE. Bent Branderup heeft er 1 nu, dus dan moet je als fanclub natuurlijk ook.... :roll: >;) . Maar hoe prachtig ik ze ook vind, doe mij dus maar een fjord. Dat hysterische gedoe allemaal. Nee. Maar goed, ik rij regelmatig samen met iemand met een arabier (die zit dan weer in de endurance) en ik moet zeggen, haar arabier is minder hysterisch dan mijn fjord. Zegt dus ook niet alles. Ik heb zelf nog een erg bloederige Barock Pinto staan, met flink wat temperament. En ik moet zeggen: het gaat nu eindelijk de goede kant op. Ik heb er wel vertrouwen in, dat dat ooit een normaal rijpaard wordt. Maar liever iets rustiger graag. En ik hou van het pony-achtige uiterlijk (wat mijn bp dus niet heeft. Is echt een slanke den. Je ziet weinig van zijn friese bloed). Op het lijstje staan nog ijslander, draver en gangenpaard (voorkeur voor paso fino. Maar Rocky vind ik ook mooi). Moet er alleen ruimte en geld komen. Dus voorlopig blijft de kudde zoals hij is.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:52

Gelukkig hebben we allemaal smaakverschillen anders zou het leven saai zijn met allemaal dezelfde dieren :')

was 2 weken geleden met een vriendin naar Paarden onder de zon geweest, kwijl wat een dieren zo mooi.

Wij hier hebben een dierenstop er komt niks meer bij.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 13:56

kvulden, Pfff bah! Veel beterschap voor je zoon.

edit. Ik keek ook eve naar het filmpje. Maar wat een nachtmerrie!! Je zal daar maar staan te filmen... Je kan gewoon geen kant op....

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:00

Wij hebben hier ook een dierenstop, Dynamiek. Inderdaad gelukkig heeft iedereen een andere smaak. Vind ik juist zo leuk!

Mijn vriendin (van die hersenbloeding) zat ik de kwpn-ers. Ze heeft dus haar paard moeten verkopen en liet mij nog wat foto's zien van haar. Zij vond dat paard echt zó mooi! En ik zag daar echt niks in. Terwijl zij het verschil tussen haf en fjord niet kan onthouden, want dat zit echt totaal buiten haar interesseveld. Daar ziet zij echt niks in. Ziet er allemaal hetzelfde uit ;) . Ik vind dat leuk, zulke verschillen in voorkeur. Bovendien steek je er veel van op en zie je nog eens iets anders dan alleen je eigen voorkeur.

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:09

Ik heb trouwens nu wel met het bekappen, dat zie zool schoonmaken en steunsels wel heel makkelijk gaan. Die zool kan ik bijna met de hoevenkrabber doen. Komt echt een heel plakkaat aan overgroeisel vanaf. Zeker door eerst zo droog, daarna zeiknat en toen weer droog is dat poreus geworden. Het lijkt wel kalkachtig.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:20

Lol met je knol is het belangrijkst!

Fabster dat met die zool komt hier bekend voor hoor altijd 1x in het jaar heb ik dat hier ook.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 14:41

@Fabster: daar zijn de ondergelopen keldertjes hier niks bij. Ik vind het ook helemaal niet erg op 'plat' te wonen.
"Dubbele zool' klinkt bekend, dit weer is een mooie manier om daar af te komen. Ze kunnen op stenen de eerste tijd wel iets gevoeliger lopen.

@kvulden: dat is schrikken, helemaal op die leeftijd. Gelukkig met medicatie snel verbetering.

Tinkers en andere brede rassen is niets voor mijn, dat trekken mijn heupen niet meer of ik ga mega in stoelzit zitten en heb dan geen balans meer. Ik ben erg blij met mijn peervormige paard :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:54

he wat een nattigheid in het huis daar, hoop dat het nu droog blijft en alles verzekering technisch opgelost kan worden

Ik ben ook Iberisch paardenfan, jammer dat het ineens zo1n hype lijkt. iedereen aan de PRE, hoop goedkope rommel ook te koop. Hou ook minder van koudbloed, maar ook niet van die iele warmbloeden

Hie rook alleen 30 x 30 tegels, goed trillen, en bandjes rondom blijft het goed liggen ook met tractor eroverheen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:57

Zelfs mij als leek viel het al op dat iedereen een PRE moet...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:00

Ik ben er al jaren fan van, maar net als met sommige hondenrassen is het nu een hype die ook wel weer overgaat. merk ook dat veel mensen goedkoop 1 van handelstallen halen, paarden die of een verleden hebben of niks gewend zijn, en het zijn toch wel sensibele paarden. Vaak gaat het dan ook mis, zie ik op de PRE forums ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:01

Sterkte met je zoon Kvulden, wat ontzettend jong, dacht dat ik een broekkie was voor hartproblemen :(:) .

Ik had juist nooit iets met Arabieren, tot mijn jaar op een Arabieren stal; vind het nog steeds pony's :+ , maar wat een groots ras in karakter! Kan mijn halve tamme van een tuiger nog een puntje aan zuigen, qua kalm blijven in stress situaties...

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:12

Hihi zag hierboven staan niks met tinkers en fjorden.
Zoefie en ik hebben vandaag toch heerlijk gereden met een fjord en een tinker.
Heerlijk relaxe paardjes die gewoon zowat bomproof zijn. Echt genieten!
Afbeelding
Afbeelding

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:24

Kvulden, sterkte.... Arm joch... Al lijken ze al heel groot... Dan zijn het toch weer even kleine mannetjes.
Kirr... Arme jij... Wat zul je een klus hebben....
Anke, lekker ritje gehad... Waterbak meegepakt...
Ik weet niet meer wie het vroeg, maar wij hebben geruwd beton... Dat lag er al... Dus een cadeautje...

Als het lukt ga ik vanavond rijden... ( vw het weer) Ben nu bekaf... Waarvan? Niks bijzonders gedaan.... Mijn donderdagdipje...

Ik heb geen duidelijke voor- of afkeur voor rassen... Had van mezelf ook nooit gedacht dat ik IJslanders zou rijden...door onze logeerTinker merk ik, dat ik die ook leuk vind... Gaat mij meer om het gedrag... Wat me wel of niet aanspreekt.

llora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:30

DubbelDun schreef:
Ja, dat kan, als je idd een kuiltje graaft :D
Daarom heb ik in mijn paddock die constructie met dat vat gemaakt.
Overigens moet je ook wel een plak hebben waar het waar naar toe kan en die afstand moet de pomp kunnen managen qua kracht.

Heb je toevallig een,foto van,je constructie? Ben wel geïnteresseerd. Wij hebben ook teveel water staan.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 16:52

Ik hou ook van een stevig type maar wel met nog genoeg pit er in zodat je er ook allerlei wedstrijden mee kan rijden.
Blue(paint) en Nina(welsh cob) zijn heel cool en makkelijk op buitenrit maar ze bewegen net wat soepeler en zijn iets makkelijker uit te zitten.

Maar ik vindt menig tinker enorm gaaf kwa kleur en eigenlijk het mooist op 2 jarige leeftijd, daarna zwaren ze uit .
Al weet ik dat er best wel wat verschil zit tussen de eene en andere tinker.
Ik heb zelf 2 x een kruizing gehad met welsh en die waren erg gaaf :9 , eene bleef helaas wat klein en fijn voor mij en de andere was een goede springer(en ik niet).

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:05

Ja je hebt verschillende soorten en types

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:16

llora schreef:
Heb je toevallig een,foto van,je constructie? Ben wel geïnteresseerd. Wij hebben ook teveel water staan.

Die heb ik, maar het stelt niet zoveel voor :D

Je ziet links nog net een stukje van de afvoerslang die ingegraven is naar een loos stukje tussen de buren en mijn paddock.
De elektra-kabel die sluit ik in de schuiltent aan als het nodig is, daar staat normaliter ook geen stroom op.

Afbeelding
Afbeelding

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:19

Creatief bedacht!