Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
diemag vanavond zijn eerste lesje doen op de manege aan de longe. Hij heeft er veel zin in. Dinsdag mag mijn dochter. Ik hoop dat ze straks samen in een les kunnen. Zou het eigenlijk ook wel fijn vinden als ze om de week zouden kunnen. Maar eens even zien. Maar voor nu zijn zij blij.
. Maar hoe prachtig ik ze ook vind, doe mij dus maar een fjord. Dat hysterische gedoe allemaal. Nee. Maar goed, ik rij regelmatig samen met iemand met een arabier (die zit dan weer in de endurance) en ik moet zeggen, haar arabier is minder hysterisch dan mijn fjord. Zegt dus ook niet alles. Ik heb zelf nog een erg bloederige Barock Pinto staan, met flink wat temperament. En ik moet zeggen: het gaat nu eindelijk de goede kant op. Ik heb er wel vertrouwen in, dat dat ooit een normaal rijpaard wordt. Maar liever iets rustiger graag. En ik hou van het pony-achtige uiterlijk (wat mijn bp dus niet heeft. Is echt een slanke den. Je ziet weinig van zijn friese bloed). Op het lijstje staan nog ijslander, draver en gangenpaard (voorkeur voor paso fino. Maar Rocky vind ik ook mooi). Moet er alleen ruimte en geld komen. Dus voorlopig blijft de kudde zoals hij is.
. Ik vind dat leuk, zulke verschillen in voorkeur. Bovendien steek je er veel van op en zie je nog eens iets anders dan alleen je eigen voorkeur.
.
, maar wat een groots ras in karakter! Kan mijn halve tamme van een tuiger nog een puntje aan zuigen, qua kalm blijven in stress situaties... 
DubbelDun schreef:Ja, dat kan, als je idd een kuiltje graaft
Daarom heb ik in mijn paddock die constructie met dat vat gemaakt.
Overigens moet je ook wel een plak hebben waar het waar naar toe kan en die afstand moet de pomp kunnen managen qua kracht.
, eene bleef helaas wat klein en fijn voor mij en de andere was een goede springer(en ik niet). llora schreef:Heb je toevallig een,foto van,je constructie? Ben wel geïnteresseerd. Wij hebben ook teveel water staan.