Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beatje

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:03

Ik heb de bakken ook voor voer.Het nadeel is als je te veel bakken op elkaar stapelt je de onderste kleppen slecht open krijgt.Max 2 op elkaar gaat wel.Een standaard gele voerschep past door de kleppen ,maar ik heb een oranje met een klein tuitje dat gaat niet.Praktischer vind ik de echte grote scheppen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:15

Ik heb als schep een maatbeker,past die er wel in? Ik doe het zwaarste voer onderin,de biks,daar boven muesly en daarboven slobberbrokjes.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:39

Je moet bij de Ikea bakken wel twee houten balkjes tussen de bakken doen, anders gaat idd de deksel van je onderste bak doorzakken. Met twee latjes is dat opgelost.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:53

Oke,Thnx. voor de tip!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 17:57

Ik heb 2 grote op elkaar al een paar jaar en die is nog prima, dus met 2 is het goed te doen, maar denk inderdaad als je er meer opelkaar zet dat het wel door gaat zakken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:10

Die Ikea bakken wil ik ook gaan halen voor het voer! Hoeveel kg gaat er ongeveer in? Een hele zak brok/muesli?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:15

Ze zijn 60 liter die ik heb besteld.Dan zou er dus 60 kilo in kunnen.
De zakken biks en muesly zijn hier 20 kilo per zak,zouden er 3 in kunnen.Maar ik doe er maar 2 per keer in,dan gaan de bakken langer mee ook.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:49

60 liter is niet gelijk aan 60 kilo he :)
Ik heb gisteren meteen de bakken gehaald. Dr gaat hier 1,5 zak brok in of 1,5 zak muesli

Afbeelding

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:15

Oh maar één zak erin is al heel fijn! Was bang dat dat niet ging passen. Binnenkort maar eens halen. Nu gewoon nog losse zakken in de zadelkamer staan, haha.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:51

Ik heb ook de 60L maar ik kan er maar 1 zak in kwijt.. is ook 20kg dacht ik. Heb dan nog wel iets ruimte maar dan is ie best vol.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:55

Dat zei iemand hier tegen mij hahaha 60 liter is 60 kilo,vond het al vreemd. :o
1 zak vind ik ook prima,zolang er maar geen muizen bij kunnen en ik ze kan stapelen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 22:28

Dat geldt inderdaad voor water :j

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 00:27

Ligt aan je voerzakken hoeveel er in zit en hoe het volume is :-).Dat van die latjes is een handige tip ik vraag me alleen af of het dan stevig staat.Ga het toch eens proberen :-)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 00:59

Ik heb er houten platen tussen. Soort betonplex. Gaat prima, staat al 4 jaar zo, geen doorgezakt deksels en staat gewoon stevig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 10:29

@Liesje89 heb je miss. een foto van jou bakken met die houten platen er tussen? ik heb niet echt een idee hoe je ze hebt zitten. Of kan je het tekenen?

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 11:52

nou jullie zijn bedankt hier, bij mijn ikea zijn ze niet meer te krijgen :+ :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 12:20

Ik heb ze via internet besteld,zijn ze vast nog te krijgen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 22:14

Ik heb die bakken van de Ikea ook :) Twee grote, 1 als voerbak (pas hier 1 zak Senior Priores in met wat ruimte over) en de andere grote heb ik de zweetdekens en reservedekjes in. Heb ook nog een kleine volgepropt met handdoeken en allemaal losse kleine spulletjes. Daarbovenop nog een andere vierkante witte bak als medicijndoos. Past allemaal mooi bij elkaar en ruimte lekker op :D

Maar ik kom eigenlijk hier binnen om te vragen of er mensen ervaring hebben met een ander Ikea product. Ik wil eigenlijk mijn zweetdeken en van het zomer de dekjes makkelijk uit kunnen hangen. Nu hangt het over de stoelen heen maar dat vind ik niet echt practisch :P Een echt dekenrek tikt nogal flink aan dus een goedkopere optie valt altijd te overwegen :)
Zijn er mensen die handdoekenrekken gebruiken als dekenrek? Zoiets als dit?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60047896/
Afbeelding

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:39

RianneH schreef:
Ik heb die bakken van de Ikea ook :) Twee grote, 1 als voerbak (pas hier 1 zak Senior Priores in met wat ruimte over) en de andere grote heb ik de zweetdekens en reservedekjes in. Heb ook nog een kleine volgepropt met handdoeken en allemaal losse kleine spulletjes. Daarbovenop nog een andere vierkante witte bak als medicijndoos. Past allemaal mooi bij elkaar en ruimte lekker op :D

Maar ik kom eigenlijk hier binnen om te vragen of er mensen ervaring hebben met een ander Ikea product. Ik wil eigenlijk mijn zweetdeken en van het zomer de dekjes makkelijk uit kunnen hangen. Nu hangt het over de stoelen heen maar dat vind ik niet echt practisch :P Een echt dekenrek tikt nogal flink aan dus een goedkopere optie valt altijd te overwegen :)
Zijn er mensen die handdoekenrekken gebruiken als dekenrek? Zoiets als dit?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/60047896/
[ Afbeelding ]

Als de lengte een beetje gunstig is,dan zou dit wel een goede optie zijn denk. geen idee hoe sterk het is met evt natte dekens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:41

Ik heb dat rekje in de badkamer, maar zou hem
niet zo snel op stal gebruiken. Mij niet sterk genoeg daarvoor..

Ik heb vorige week een kast gratis op kunnen halen. Had mn dekens en dekjes in voertonnen zitten maar ben toch wel super blij met deze nieuwe kast!

Eerst alles gewassen en gerepareerd (de dekens hadden wat mottengaatjes gekregen..), dan de dekens in vacuumzakken in de kast! Ik gebruik ze nooit, heb ze enkel voor het geval van een ziek paard ofzo.. de fleece die ik gebruik hangen aan een dekenrek, dus dit is voor mij ideaal!! Ook nog wat mottenballen in de kast verspreid om de dekjes te beschermen, maar ik ben super blij!! :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-02-17 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:46

Afbeelding

Waarom niet zo iets? Ken ook best wat mensen die hem horizontaal hebben hangen. Is niet zo duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:48

Zoiets is ook nog eenvoudig zelf te maken met bezemstelen en strotouwtjes, of pvc buizen en strotouwtjes.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:51

Shanna schreef:
Ik heb dat rekje in de badkamer, maar zou hem
niet zo snel op stal gebruiken. Mij niet sterk genoeg daarvoor..

Ik heb vorige week een kast gratis op kunnen halen. Had mn dekens en dekjes in voertonnen zitten maar ben toch wel super blij met deze nieuwe kast!

Eerst alles gewassen en gerepareerd (de dekens hadden wat mottengaatjes gekregen..), dan de dekens in vacuumzakken in de kast! Ik gebruik ze nooit, heb ze enkel voor het geval van een ziek paard ofzo.. de fleece die ik gebruik hangen aan een dekenrek, dus dit is voor mij ideaal!! Ook nog wat mottenballen in de kast verspreid om de dekjes te beschermen, maar ik ben super blij!! :D

[ [url=m/ZtRDhz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar heb je die vacuum zakken vandaan ? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:56

Action :D

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:57

ik had ze toen van de blokker, maar waarschijnlijk heeft action of ikea ze ook wel