Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
imker schreef:Vraag aan AstraGirlie: Waarom schommel je zo met je prijzen?
Gisteren: € 5,91 per zak van 20 kg
Op 4/3/10 om 14.04 :€ 5,72 per zak van 20 kg
En op 3/4/10 om 19.50: € 4,80 voor een zak van 20 kg
Dat scheelt dus in 1 maand € 1,11 per zak??
Ik heb zo het idee dat de prijzen hier ook per maand bedacht worden.
Als ik zo even jullie fluctuatie doorreken dan moet het volgende maand € 5,72 (-0,19ct) zijn en dan de maand erop weer € 6,83 (+€ 1,11).
Lijkt je dat logisch?? en hoe verklaar je die behoorlijke prijsfluctuaties?
Je hebt toch een stroleverancier die je tegen (redelijk) vaste prijzen je grondstof aanlevert? A-kwaliteit stro fluctueert niet zó veel dat je consumentenprijzen daarvan zo schommelen.
*edit*:
EUROPALLETS
Hier zit statiegeld op.
Dit betaalt men óf bij de factuur wanneer de pallet niet direct overgestapeld en retourgegeven wordt aan degene die uitlevert.
Wordt er wél direct een pallet retour gegeven, dan wordt deze op de factuur in mindering gebracht (mits het een EUROpallet is, welke in goede staat verkeert).
Dit werkt zo bij nagenoeg ieder bedrijf, ongeacht of ze nu krullen, vlas, korrels of wat dan ook verkopen.
granu schreef:russel schreef:
Ik zie dat het product 1000 kg/m3 weegt, dit zijn toch waarden voor energiekorrel.
dergelijke korrels zijn zo gesloten dat ze blinken als een spiegel?
bigone schreef:Gebruik sinds een maand Hippo-Gold ipv aubiose en bevalt goed, qua uitmesten is aubiose prettiger bij een rommelkont op stal , met Hippo ben ik wat meer tijd kwijt maar qua kosten scheelt het zoveel dat ik het er graag voor over heb.
Lege stal van 3.50 bij 3.25 6x aubiose en 1 baal per week bijstrooien is per drie maanden 180 euro.
met Hippo 3 balen erin en 12 bijstrooien = 90 euro( hippo wel gekocht voor de introduktieprijs van 6 euro)
Het is op jaarbasis toch 270 euro goedkoper per stal x 2 is ruim 500 euro, kun je leuke dingen mee doen en het spul verteerd ook nog eens razendsnel dus zeer weinig mest om af te voeren.
AstraGirlie schreef:granu schreef:Ik zie dat het product 1000 kg/m3 weegt, dit zijn toch waarden voor energiekorrel.
dergelijke korrels zijn zo gesloten dat ze blinken als een spiegel?
Wat maakt het uit die prijzen op die site... -> Wij hebben toch betere prijs & ons product is wel voor paarden stalbodembedekking
DubbelDun schreef:@granu: je bedoelt korrels om te verbranden??
Lijkt me dat die ook zo hard geperst zijn dat ze niet/moeilijk uit elkaar vallen.
Overigens wat is het gewicht per m3 voor stalkorrels dan ??
PhiaBink schreef:Een beetje concurrentie kan geen kwaad, tenminste als je er tegen kunt.![]()
Agrodieren strokorrels ga ik toch maar eens proberen. Ze zijn in ieder geval veel goedkoper dan mijn huidige merkloze korrel. Moet even wachten dat de opslag klaar is. Dan kan er een pallet komen.
Scheelt toch 1.14 op 1 zak. 36 euro op 1 pallet, incl. transport. Das mooi meegenomen.
Fitzroy schreef:Ik ben overigens best tevreden met het mengsel met stronestjes. Ze lijken eigenlijk meer op geperste schijven van vlas. Het maakt de bodem idd wel luchtiger.