Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:48

DubbelDun schreef:
Er moet flink wat vallen wil de natuur er iets aan hebben en daar zitten we dan ook weer niet op te wachten :)

Ik wel :D en ons gras ook -O-

Hier staat 1 pensioen paard, daar heb ik volledige zorg voor, ook hoefsmid regelen, medicatie toedienen, etc. Die krijgt speciaal senioren voer en daar vraag ik 240 in de maand voor. Wel pas omhoog gegaan aangezien echt alles (hooi, brok, krullen) duurder is geworden de afgelopen jaren.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:50

Jaaaa regen :):) Scheelt mij weer de tuin sproeien _O-

Kom ik met m'n €75,- all in + volledige zorg over pensioenpaardje van vriendin :7 Maar paardje is voor mij ook speciaal :+:

Antheman schreef:
Het is wel een prachtige tijd om kruiden te plukken. <3

Kruiden plukken?! :oo

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:51

Ik heb in het verleden 180 vol pension gevraagd.
In de nacht op stal het hele jaar door buiten op gras. Word hier niet nat.
Goede buitenbak met licht aanwezig en warm water op wasplaats.

Maar ik doe het nooit meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:53

xXutopiaXx schreef:

Kom ik met m'n €75,- all in + volledige zorg over pensioenpaardje van vriendin :7 Maar paardje is voor mij ook speciaal :+:

Antheman schreef:

Haal jij daar überhaupt de kosten wel uit dan?

Bij ons eten ze al gemiddeld voor 100 euro per paard per maand.

Heb er nu 4 in pension en 1/2 op de wachtlijst.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 13:53

xXutopiaXx schreef:

Antheman schreef:

Kom je met €75 wel uit de voerkosten?

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 13:55

Ik heb voor komende tijd weer een klusje liggen. 50m2 aan paddockroosters opgehaald. Kunnen we weer een flink stuk van het pad aanleggen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:08

Ik zat zelf ook zo rond 75-100 euro te denken. Bij ons kan het wel uit, denk ik, want hooi winnen we zelf (OK dat is niet gratis, want balen maken moet ook betaald worden) en stro kopen we groot in. Brokken krijgen ze niet veel ;)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:37

_Penotti schreef:

Geen goede ervaringen mee?
Ik overweeg wel eens om nog een of twee stallen te verhuren maar ik ben zo gehecht aan mijn rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:39

Ik heb ook 2 klanten die eigenlijk nooit komen en dan 2 die er bijna dagelijks zijn maar dat klikt erg leuk dus vind ik (en partner ook) erg gezellig.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:59

Ik heb ook paarden van anderen erbij gehad. In vele soorten en constructies. Eigenlijk bevalt het mij allemaal niet :o Terwijl het aan zowel de paarden als de meiden van wie ze waren doorgaans in grote lijnen niet lag. De gedeelde verantwoordelijkheid, moeten toekijken hoe een ander keuzes maakt die je zelf nooit zou maken (of daar zelfs in mee getrokken wordt) en rekening moet houden met. Niks voor mij. Al is de aanvulling in de kosten wel fijn.

Hier verheug ik me ook op de voorspelde regen. Al hoop ik wel dat de veulens dan nog even wachten...

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:09

MizzMontana schreef:
_Penotti schreef:

Geen goede ervaringen mee?
Ik overweeg wel eens om nog een of twee stallen te verhuren maar ik ben zo gehecht aan mijn rust.

Ik heb ooit het paard van een vriendin van me hier gehad, die met nood een plekje zocht. En we zijn nog steeds goede vriendinnen :D
Dus het kan ook zeker goed gaan. En met haar was heel gezellig, samen buiten rijden en zo.
En zij woonde toen best ver weg dus was helemaal blij met de 5* verzorging die haar paard kreeg.

Maar andere mensen nemen die 5 sterren verzorging voor lief.
Alsof ze dat bij een grotere stal ook maar ooit zouden krijgen.
Altijd was er wel iets niet goed, ik paste me weer aan want wilde iedereen tevreden hebben en dan was er wel weer iets anders.
En rust heb je dus helemaal niet meer.
Ik heb 2 mensen dus ook echt weggestuurd, 1 wilde me daarna zwart maken in de buurt en kreeg behoorlijk lik op stuk op de stallen waar ze toen aanklopte. :') Later heb ik te horen gekregen dat die echt al alle stallen in de buurt gehad had en nu dus particulier verder zocht want ze bleek nogal bekend te staan.

Een ander heeft me echt pijn gedaan en gekwetst.
Die reed in die tijd een paard van me en had daarom haar pony ook hier staan.
Uiteindelijk zijn er dingen gebeurt die ik veel te lang heb aangekeken omdat haar prive op de kop stond en ik met haar te doen had.
Dat is uiteindelijk geëscaleerd.
Later hoorde ik weer dat ze toch wel spijt had in hoe ze had gedaan, want haar paardje heeft nooit ergens meer zo goed gestaan.

Nee dat beetje wat ik er aan over hield (zonder uren te tellen) doe ik nooit meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:46

Ik denk dat het ook heel erg uit maakt hoe je huis is gesitueerd. Als ze niet direkt altijd via je eigen oprit moeten of bijv. waar je net in de tuin zit langs moeten zou ik er minder moeite mee hebben.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:47

Als dat het grootste punt was had ik nergens moeite mee gehad.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:52

Dat ook.
Maar die eerste dame die ik weg had gestuurd, heb nog nooit een ruiter een paard zo zien mishandelen met rijden. Zo'n getrek en geschop. En het arme paard onderging het allemaal maar.
Zoiets wil ik niet op mijn erf.
En ik ben echt niet dat ik alles zielig vind, maar dat ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:53

Dat lijkt me ook heftig. Ik denk dat sowieso je basis visie overeen moet komen en dat doet het hier met alle klanten wel.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:56

Dat parkeren en langslopen lijkt mij zelf minder een probleem. Vooral de variant die penotti beschrijft, waarin je alles voor de paarden doet en het nooit goed is, lijkt me vreselijk.
Mijn man zit daar wel mee DD, die wil liever niet dat er elk moment van de dag iemand op je erf kan komen. Bij ons is maar 1 oprit en je komt altijd langs ons huis naar de stal.

Penotti dat laatste wat je beschrijft lijkt me ook verschrikkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 15:57

Bij ons staan de paarden dus letterlijk in de achtertuin maar ik heb er echt geen last van met de dames die hier nu staan. Maar daarom zijn wij wel vrij selectief in wie we hier willen ook.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:00

Kom je dan via via aan je pensionklanten? Advertentie zetten lijkt mij lastig en ben bang dat daar juist de mensen op af komen die op de grotere stallen niet meer terecht kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:06

Eigenlijk een aantal via mijn topic en heb via facebookgroepen wel eens gereageerd op advertenties over stalling gezocht en daar kwamen dan altijd weer anderen op af.

Via hier krijg ook regelmatig een pb.

Hier komen juist de mensen op af die geen grote stalling (meer) wensen en echt de paarden altijd buiten willen hebben.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:11

Hier is het inderdaad via via gegaan.
Behalve die ene dame dan.
Die stond hier aan de poort met een bla bla verhaal dat ze pas hier in de omgeving was komen wonen en paarden zag staan en dacht, ik ga eens vragen. Want particulier was veel fijner dan die grote stallen, bla bla leugen leugen.
Ben daar vol in getrapt.
Nu moet ik zeggen dat zo iemand wegsturen je geen zeer doet. Ja voor dat arme paard, maar verder niet.

Hier is ook maar 1 oprit en je loopt echt zowat bij ons binnen om naar stal te gaan :P
En vanuit onze kamerraam kijken we op de bak.
En de meeste zijn wel zo snugger je privacy te respecteren maar andere snappen dat niet :+
En echt je doet het nooit goed.

Ik denk als je veel groter bent dat dat probleem minder word.
Maar ik had er hooguit 4 staan. Ook maar een tijdje 2.
De mensen worden dan "te eigen" . (zal wel dialect zijn) en beseffen niet meer dat ze nog altijd bij een ander te gast zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:13

Ik heb die ervaring helemaal niet..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:16

Zoals Penotti beschrijft heb ik hier ook gehad, heel herkenbaar. Idem het klagen dat paard ergens last van heeft, maar alle mogelijke acties in de wind slaan. Of paard juist wel laten behandelen maar daarna geen rust gunnen. Los van alle onopgevoede paarden, paarden die dingen slopen, paarden die ontsnappen, paarden die onrust in de kudde veroorzaken. Dacht paard van eigenaar verder weg is misschien makkelijker. Want ook dat onopgevoede en onrust veroorzaken, slopen etc komt toch vaak wel bij de eigenaar/trainer weg is mijn ervaring. Op zich ging paard van verder weg prima. In de basis dezelfde visie. Maar al doende leert men, dus soms schaafde ik wat bij, wat zij niet helemaal begreep. En andersom zag ik dingen aan haar paard die ik dan wilde oplossen (bijv mijten infectie), dat moest dan maar met wat kruiden en kuurtjes. Hielp niks, dus toen er geen oplossingen meer kwamen toch maar badje sebacil. Paard blij, ik blij, eigenaar niet blij. Dat is gewoon jammer. De druppel was wel dat paard te koop kwam (wegens financiën) maar kreupel raakte. Elke dag stuurde ik filmpjes en een update. Maar actie ondernemen? Ho maar. Uiteindelijk het heft maar in eigen hand genomen en dus zelf kosten gemaakt, arm dier.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:17

Ik heb ook een jaren op een rij een fijne tijd gehad hoor. Klinkt nu allemaal negatief.
Maar dan ineens komen er van die soort bij en de sfeer slaat om.
En dat krijg je wel weer goed, maar ik heb helemaal geen zin dan in dat agentje spelen.

Heerlijk nu die rust :D
En ik hoef me niet te verantwoorden waarom ze met kerst toch voor die enkele keer al om 2 uur naar binnen zijn gegaan omdat we op diner gevraagd werden.
Van dat soort pietlut dingen.

Robijntjah schreef:
Ik heb die ervaring helemaal niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:22

Ik denk dan dus dat de mazzel er hier ook wel zit in dat er wat mensen niet komen (al brengt dat soms ook wel wat extra werk met zich mee idd met een ziek paard e.d.)en dan dus 1 stel wat wel vaak komt. Onderling zien ze elkaar nooit of nauwelijks dus ook weinig kans tot irritatie :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 16:46

Ik zou er hooguit 1 in pension bij willen, maar dan moet het wel verdomd goed klikken met de eigenaar. Ik heb zelf jaren bij vrienden aan huis gestaan met Cheetah en dat vond ik echt super. Was daar ook kind aan huis. Maar hier zelf, weet ik het niet zo goed. We hebben 3 nog jonge kinderen die graag ook in hun blootje buiten spelen bijvoorbeeld :+ en alles is hier wel echt achter het huis.
Alleen de buurman gooit hier in het najaar wel eens wat paarden in de weide, maar dat is anders, die hoeft het erf niet op, komt alleen dagelijks water checken en dat is maar tijdelijk.