Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Foreverkliek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:52

Arme marloes. Geen tips alleen dikke :(:) voor jullie allebei.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:10

Duitsland is inderdaad veel verder met lyme.
Lyme hoeft overigwn ook niet door teken over te worden gebracht, kan ook door dazen en ik geloof dat dat niet eens het enige was.
Klte zeg :(:)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:15

Hè gatver, Lyme is echt ruk. Vriendin heeft het ook, die zit inmiddels aan de antibiotica. HA waarschuwde al dat het wel eens 6 maanden kon gaan worden... Je kan ook het alternatieve circuit nog in (Laarakker). Zorg vooral ook voor probiotica (geen Yakult, dat is te eenzijdig).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:30

Mijn hond had lyme, zat bij Laarakker, maar ook daar werden antibiotica voorgeschreven. Wat ze wel doen is via de andere kant zorgen dat het hele immuunsysteem op poten komt.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:31

Chasey je moet je niet schuldig voelen hoor. Zelfs volwassenen kunnen er jaren mee rondlopen zonder het bij zichzelf te herkennen. :(:)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:32

Dazen ook? Gatver, die zitten hier ook. Maar teken ook veel. Heb nooit een teek of de beet gezien. Maar kan ook onder het haar verscholen hebben gezeten.
Ik ga nu de medicatie ophalen. Ik ben nog steeds heel verdrietig.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:34

Bah wat vervelend Chasey :(:)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 14:41

Chasey schreef:
Dazen ook? Gatver, die zitten hier ook. Maar teken ook veel. Heb nooit een teek of de beet gezien. Maar kan ook onder het haar verscholen hebben gezeten.

Ondat ik vrij vaak gestoken werd door dazen zei mijn neuroloog/bioloog dat ik verhoogd risico had op lyme toen ik dat soort verschijnselen had maar ik bleek dat niet te hebben. Hij deed alles wat lyme betreft via duitsland omdat ze in nederland zo achelijk ver achter lopen wat lyme betreft dat ze zelfs nog durven te zeggen dat je zeker geen lyme hebt als je een bloedtestje hebt gedaan bij de huisarts terwijl die test enorm onbetrouwbaar is.
Geef jezelf niet de schuld, maar je mag best verdrietig zijn. Het is erg bagger natuurlijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:13

Azmay schreef:
Chasey schreef:

Ondat ik vrij vaak gestoken werd door dazen zei mijn neuroloog/bioloog dat ik verhoogd risico had op lyme toen ik dat soort verschijnselen had maar ik bleek dat niet te hebben. Hij deed alles wat lyme betreft via duitsland omdat ze in nederland zo achelijk ver achter lopen wat lyme betreft dat ze zelfs nog durven te zeggen dat je zeker geen lyme hebt als je een bloedtestje hebt gedaan bij de huisarts terwijl die test enorm onbetrouwbaar is.
Geef jezelf niet de schuld, maar je mag best verdrietig zijn. Het is erg bagger natuurlijk.

Precies. Mijn moeder heeft ook nooit een positieve test gehad in Nederland :n Hele medische circuit door geweest, met als conclusie dat het tussen haar oren zat (wat die vergeetachtigheid betreft klopt dat natuurlijk :+).
Gelukkig is ze daarna via mijn vriendin bij een arts terecht gekomen die het wel aandurfde haar te gaan behandelen en ze knapte enorm op sindsdien. Alleen wordt ze nooit meer de oude :n

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:16

Oh Chasey dat is schrikken. Maar war fijn dat je nu wel weet hoe het komt. Als moeder voel je je altijd schuldig geloof ik, en vind je altijd dat je het eerder had moeten zien. Beterschap voor Marloes en sterkte voor jullie!

Thijmen gaat inmiddels weer een stuk beter al vindt zijn kleine buikje de antibiotica helemaal niet fijn. Mijn oudste zegt iedere dag dat hij zo Blij is dat mama en Thijmen thuis zijn dus dat weekeindje ziekenhuis heeft flink indruk gemaakt op hem

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:37

Oh Chasey...wat verdrietig!

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 15:38

Dazen ook?! Dat vind ik wel eng. We hebben hier echt veelndazen en ik heb een man zonder milt. Bij Lyme is dat zo n beetje einde verhaal...

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:08

Niet fijn om de vakantie zo te beginnnen, ik ken niet veel van Lyme buiten dat mijn hond het ook had maar verder.

Langs de andere kant kan het misschien nu allemaal maar beteren nu je de grote oorzaak weet. Hopelijk slaat de medicatie aan en voelt je meid zich snel beter !

Wist ook niet dat dat van dazen kon goeie om te onthouden wel.

@selka bange hond ?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 21:39

Idifix, ja heel erg. Als hij niet tegen mij aan kan liggen rent hij gillend door het huis.

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:03

Haha, sorry stelde het me even letterlijk voor :D

Arm dier, die van ons is wel een beetje ongerust dan dat zie je aan wat bij ons blijven en heen en weer lopen maar valt goed mee. Ach bekijk het als je kindje he ;)

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 02:16

Wat een verschrikkelijk nieuws Chasey, kan me voorstellen dat dat idd een enorme klap is! Heb zelf ook een dochter, iets ouder dan Marloes en kan me precies voorstellen hoe rot je je moet voelen. Achteraf is het altijd makkelijk om te herkennen wat er gaande was dus voel je absoluut niet schuldig! Je weet het nu gelukkig zodat het behandelt kan worden, en dat is door jouw oplettendheid!! Hoop heel hard met jullie mee dat de behandeling goed aanslaat en ze snel weer helemaal in orde is

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 03:26

Wat een schrik Chasey, sterkte! :(:)

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 08:15

Chasey sterkte! Hou je ons op de hoogte?

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 09:43

Wat naar Chasey, sterkte!

Maartje, fijn dat her bij jullie de goede kant op lijkt te gaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:01

Chasey, sterkte!

Ik heb al een topdag gehad! Eindelijk, na 3 jaar, nog eens gereden en meteen een tocht van 3 uur. Heb ervan genoten.
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:05

O lekker joh SVRL!

Ik heb vanmorgen gekeken of Dief in haar eentje mee wilde voor een rondje ohz. Dat was een duidelijke nee en mevrouw was flink vinnig :+

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:09

Veel sterkte met de kleine meid Chasey.
ik heb vakantie *\o/*
maar kwam er ook achter dat we vlooien in huis hebben. :(
ondanks ik de kat trouw ontvlooi :\
dus eerst kat in bad gedaan met vlooienshampoo en nu huis schoonmaken en
besstrijden met middelen :(

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:01

Heerlijk SVRL!!

Bah OleJon.. ooit eens gedacht dat wij ze hadden nou meteen heel t huis vergast.. was het geen vlo :+ succes met schoonmaken/ontsmetten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:02

Azmay schreef:
O lekker joh SVRL!

Ik heb vanmorgen gekeken of Dief in haar eentje mee wilde voor een rondje ohz. Dat was een duidelijke nee en mevrouw was flink vinnig :+

We hebben er alle 3 van genoten en overwegen om regelmatig daar een rit te boeken. Heb wat last van mijn knieën, omdat mijn beugels eerst te kort stonden en de baas ze niet wilden verlengen. Gelukkig kennen de gidsen hun baas en kregen we onderweg de kans om ze te verlengen. Mijn paardje reed echt zalig, zat even zacht als mijne oudste. Als we terug gaan, wil ik opnieuw op haar.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 18:15

SVRL schreef:
Azmay schreef:
O lekker joh SVRL!

We hebben er alle 3 van genoten en overwegen om regelmatig daar een rit te boeken. Heb wat last van mijn knieën, omdat mijn beugels eerst te kort stonden en de baas ze niet wilden verlengen. Gelukkig kennen de gidsen hun baas en kregen we onderweg de kans om ze te verlengen. Mijn paardje reed echt zalig, zat even zacht als mijne oudste. Als we terug gaan, wil ik opnieuw op haar.

Fijn hoor :j

Ik ga eerst eens beginnen met gewoon lessen (bij Anke), buitenritjes gaan als ik beide paarden mee neem gelukkig wel aardig op mijn eigen paarden :')