Dat idee van die stapmolen met slowfeeder heb ik jaren geleden al eens geopperd Leuk gevonden, maar ik vraag me af wat dat ding doet als het echt hard waait en dat ongekontroleerde heen en weer zwiepen zouden die van mij ook niet leuk vinden.
Hooi is lastig uit dat soort tonnen te krijgen (zeker als het hooi opraakt) en als zo'n ton loshangt fungeert zoiets eerder als boksbal/neusmepper dan als voervoorziening. Het ziet er grappig uit, maar het lijkt me volledig niet functioneel. Ik zou zoiets dan ook niet aanschaffen.
Kirrr
Geplaatst: 02-09-15 09:56
Ik heb de 2x2 netten van barefootsite ontvangen. Ben er heel erg blij mee!
Gimmick11
Geplaatst: 02-09-15 11:26
Kirrr schreef:
Is dat je eerste hooinet? Worden ze niet gefrustreerd van die kleine mazen?
Marjo89
Geplaatst: 02-09-15 11:45
Kirrr schreef:
Krijg je zeker geen spijt van ! Ik vind hem soms bijna alweer te klein haha.
Nee ze hadden al hooinetten. 2 jaar geleden ging het traag met 4x4 netten. Nu hebben ze al een hele tijd die van EJ 3,5 groot. Ging super snel. Iets tussenin was moeilijk te vinden, dus nu voor de nacht hebben ze die van 2x2.
Alleen de merrie vindt het moeilijk. Die krijgt dan ook nog los wat bij.
pmarena
Geplaatst: 02-09-15 21:15
Hier vreten ze inmiddels alweer met 2 vingers in hun neus uit die 20mm netten....maar nòg kleiner wordt wel een beetje te gek
Wel leuk hoor die eetmolen, maar dat zwiepen met die toch vrij lompe tonnen vind ik niet zo'n prettig idee tegen hoofden en benen aan.
Eethouding bij zo'n ton vind ik ook geen succes. De grote gaten ook niet en het leeg-eten zal vast ook niet meevallen. En als ze allemaal dezelfde kant op gaan is het wel grappig, maar dat duurt natuurlijk niet lang totdat ze elkaar tegen staan te houden
Het zal trouwens ook geen Haflinger zijn die er het eerste naartoe gaat
Buurvrouw van mij heeft deze hangen. Op zich voldoen ze prima maar er zijn al wel enkele gaten in gevallen. Denk dat ze deze nu iets langer als een half jaar heeft hangen. Maar als je paarden hebt die er hard aan trekken zijn dit geen duurzame netten denk ik.
Daar was ik al bang voor..dan ga ik toch maar voor een duurder net.
DubbelFun
Geplaatst: 03-09-15 11:38
En om even te laten zien wat netten hier zo te verduren hebben.... Die van mij zijn maas 3 cm en dik 5 mm en dan nog vind ik ze af en toe zo..
Je ziet aan de onderkant nog net de 50 kilo beton zitten waar de ene kant aan vast zit. De andere kant hoort om de paal vast. Het net is dus over het hek heen gevlogen en door het gaas terug getrokken
Ja, dat vraag ik me ook wel eens af. Als ik tegenwoordig hooi ga voeren neem ik standaard de schaar en een oude fietsbinnenband mee in de broekzak Het is maar goed dat die dingen gratis zijn, want op jaarbasis gaan er aardig wat door
Ik heb nu 3mm hooinetten en die zijn van equiculinair. Prima hooinetten! Maar ik wil er nu 1 die ik in stal kan laten hangen zodat ze iedere voerbeurt in het net kunnen dumpen. Vind ze alleen zo duur..maarja dan heb je wel wat natuurlijk. Ik moet er dan ook nog eens 2 hebben ivm 2 paarden. Duur grapje
Ik was ook aan het kijken naar die van equiculinair.. Zou er graag 4 hebben.. maar ik vind ze ook niet goedkoop en er komen dan nog is €8,5 verzendingskosten bij naar BE. Twijfel twijfel...
Hier ook een tevreden gebruiken van de groene, vierkante equiculinair netten. Bij mij is het voor in stal dus wilde een kleiner (medium) net. Makkelijk te vullen en wordt helemaal leeggegeten. Voor mijn smaak haalt hij er nog wel te grote plukken uit
_suus19_
Geplaatst: 03-09-15 22:39
Kirrr schreef:
Jij gebruikt ze ook dagelijks?
Ja ongeveer. Ik had 1,5 jaar 2 netten, toen gebruikte ik ze dagelijks (1 sochtends en 1 s avonds). Omdat ik niet elke dag tijd had om te vullen heb ik er 2 bij gekocht. Nu gebruik ik ze dus al meer dan een jaar om de dag.