Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkels

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:21

De korrels vinden ze heerlijk inderdaad, zodra ze uitelkaar gevallen zijn is het eten over....

cremellogek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:36

Volgens onze loonwerker die zelf ook bv stronestjes perst, zijn strokorrels en stronestjes het afval wat na het persen of hakselen van stro overblijft. Al het stof en kleine strostukjes worden dan in brokjes of briketten geperst. Het is dus eigenlijk een afval product waar enorm veel op verdient wordt. Hij gebruikt het altijd voor de open haard..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:42

Dat idee heb ik nl ook.

Wat jij bedoelt is dus ditte:

http://www.delangebv.nl/index.php?do=paginas&id=13

Dat alle strokorrels voor de stal van 1e kwaliteit altijd is en speciaal daarvoor wordt ingekocht, daar heb ik nooit in geloofd. De prijs is gewoon als richtlijn op vlas en zaagsel. De marge is volgens mij gigantisch.

Ga maar eens naar HAK en ga maar eens kijken hoe ze die heerlijke appelmoes maken..... :D :D dan zal je nooit meer appelmoes eten...of naar Hero voor je lekkere aardbeienjam.... :P dan kom je niet meer in de buurt van het schap in de supermarkt.... :D :+

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 16:17

russel schreef:
Dat alle strokorrels voor de stal van 1e kwaliteit altijd is en speciaal daarvoor wordt ingekocht, daar heb ik nooit in geloofd. De prijs is gewoon als richtlijn op vlas en zaagsel. De marge is volgens mij gigantisch.

En dat is iets wat ik in het begin al probeerde duidelijk te maken. Vandaar ook dat ik me erger aan bepaalde fabrikanten die iets anders beweren.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 08:24

ik betaalde 4.50 per zak :x dat was zeolite

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 10:08

@Jenny: maar die zakken waren 14 kilo :) Dat komt per 20 kilo zakken op 6,41. En was dat ook inkl. bezorging/pallet ??

@Colunder: ik hou me tegen die tijd aanbevolen voor een paar zakken :D

Als we hier een prijzenslag gaan creëren dalen er misschien nog wel meer prijzen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 15:09

Is dat inclusief bezorgkosten? Ik vind de europallet van Ecobodem schofterig duur!! :( Daar zit je dan dus gewoon mee....

Heb vanochtend mijn stal leeggeschept, een kleine aanhanger vol.

Er gaat op de plasplek een zak korrels en de rest wordt vlas. Heb mij 2 weken geërgend aan de troep in de stal. Alleen korrels is voor mij passé, ben er niet tevreden over. Vind dat het na een week of wat een vieze zooi wordt. Niks lekker voor de paarden om op te liggen.

Van de zomer als onderlaag als isolatie is het fijn, maar dan gaat er nog een dikke laag vlas over heen en daarover heen stro.....dan kan ik goed potten, dus alleen de drollen eruit. Maar zo is het niet wat ik zoek......vind ik het ook te duur..

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:21

dd: was een afhaalprijs.
Jaaaa prijzenslag *\o/*

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:37

Ik vind het een aantrekkelijk voorstel en zal zeker overwegen om de korrels van Agro te bestellen als ik door mijn huidige vlasvoorraad heen ben.

Wat mij wel opvalt: niemand hier vraagt wat er in die Agrokorrels zit en waarom ze zo goedkoop zijn.. niet dat ik een nieuwe heksenjacht wil veroorzaken of Agro in een slecht daglicht wil plaatsen. Maar iedereen valt over Strovan en nu vraagt niemand af hoe het kan dat Agro zo goedkoop kan leveren? Er is ook nog zoiets als 'alle waar naar zijn geld'?
Dat iemand kritisch is tgv het welzijn van je paard, daar kan ik inkomen. Maar waarom dan niet bij alle merken kritisch zijn?

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:39

Citaat:
[ Ik vind de europallet van Ecobodem schofterig duur!! :( Daar zit je dan dus gewoon mee....

Dat is juist het voordeel van een Europallet, die kan je steeds terug geven aan de aangekochte prijs.
De prijs van de pallet zou moeten de gebruikers aanzetten de pallets goed te onderhouden om ze in goede omstandigheden terug te geven.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 16:48

Ik hou van uitproberen,ik heb nu Dolsma,Zeoliet en strovan gehad,en vond strovan het fijnst,maar ook erg prijzig.
Ik denk dat het best kan kloppen dat de korrels van reststro geperst worden,en omdat een produkt is wat nu erg in opmars is krijg je nu concurentie strijd,dit is alleen maar een goede zaak.
Elke leverancier heeft zijn eigen verkoop praatje,we zullen er nooit 100% zeker van zijn dat alles wat zij zeggen ook echt klopt(over wat er in zit).
Daarom probeer ik ze het liefst gewoon zelf uit.
En als het dan goedkoper kan dan wat ik eerst betaalde dan is dat mooi meegenomen.
Dus denk ik dat mijn volgende pallet van agrodieren gaat komen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:26

@granu: maar zo'n dure pallet is dan wel een vorm van klantenbinding (wat meen ik bij wet verboden is), of komen ze die ook halen als je géén nieuwe besteld en dan je geld teruggeven ??

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 17:50

DubbelDun schreef:
@granu: maar zo'n dure pallet is dan wel een vorm van klantenbinding (wat meen ik bij wet verboden is), of komen ze die ook halen als je géén nieuwe besteld en dan je geld teruggeven ??

bij een europallet staat het normaal op de factuur, of kan je omwisselen met de transporteur of bij een volgende levering terug geven.
daarnaast is dit een pallet die bij vele bedrijven gebruikt wordt, je kan ook terug geven aan andere leveranciers.

het andere is een wegwerppallet die in de prijs verrekend is, waar je dus zeker mee blijft zitten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:10

Maar die goedkope kan de kachel in :D
Veel simpele mensen hebben geen leveringen die op pallets geleverd worden of waar dagelijk/wekelijks een transporteur aan de deur komt die een pallet van een ander mee wil nemen (en terug betalen).
Dus de meesten blijven met zijn pallet gewoon zitten en dat is idd zonde van je geld.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 18:12

granu schreef:
DubbelDun schreef:

het andere is een wegwerppallet die in de prijs verrekend is, waar je dus zeker mee blijft zitten.

Mijn Ecobodem én Zeolite korrels zijn geleverd door de regiodealer, beiden op wegwerppallets, die overigens keurig worden opgehaald bij een volgende levering. Het hoeft dus niet persé dat je Ecobodemkorrels op een statiegeld pallet geleverd krijgt. Bij levering van 60 zakken betaal ik overigens nog steeds € 4,35 per zak voor de Zeolite korrels.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:00

Mijn Ecobodem is zonder pallet geleverd. Gelijk in de container en klaar. Geen bezorgkosten ook.

Volgens mij levert Agrodieren Royal pallets. Als je WR international mailt krijg je zo een dealeradres waar je kunt bestellen en nog goedkoper dan Agrodieren. (dan moet je tenslotte Belgie-Nl extra betalen).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:06

En Royal heb ik al eens gehad. Die vond ik niet snel uit elkaar vallen (zwarte plastik zak met rood/gouden opdruk meen ik).

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:14

Fitzroy schreef:
Mijn Ecobodem is zonder pallet geleverd. Gelijk in de container en klaar. Geen bezorgkosten ook.

Volgens mij levert Agrodieren Royal pallets. Als je WR international mailt krijg je zo een dealeradres waar je kunt bestellen en nog goedkoper dan Agrodieren. (dan moet je tenslotte Belgie-Nl extra betalen).

Hoi Fitzroy,

We hebben die korrels inderdaad even verdeeld. Die korrel had diameter van 10mm en vielen
niet onmiddellijk uit elkaar, duurde ongeveer 3 dagen.

We hebben nu echter onze eigen korrel die maar 7 mm is & nog minder harde compressie.
Hierdoor vormen de korrels sneller een mooie los bed in de stal.
De pellets bestaan gegarandeerd uit 100 % tarwestro.

Waarom onze prijzen zo scherp zijn...
Wel wij zijn een familiebedrijfje dat geen personeel hoeft te betalen,
zoals iedereen wel weet kan je zo de kosten serieus drukken.

We zijn van het principe een kwalitatiefvol product af te leveren tegen een scherpe prijs.
Dit is onze wijze van werken om tegen de 'grotere' reuzen te kunnen opboxen.
Bovendien bieden wij een totaalpakket mogelijkheid aan (voerders & bodembedekkingen).

We leveren op palletten die in retour worden meegenomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:45

AstraGirlie schreef:

Bedoel je dat als je een pallet besteld hij meteen leeg gemaakt moet worden omdat je de pallet weer mee terug wilt nemen ??

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 21:09

DubbelDun schreef:
AstraGirlie schreef:

Bedoel je dat als je een pallet besteld hij meteen leeg gemaakt moet worden omdat je de pallet weer mee terug wilt nemen ??

Nee, bij volgende levering wordt geruild, of mocht je reeds een pallet liggen hebben, dan nemen we die onmiddelijk mee.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 08:09

Citaat:
Citaat:

Nee, bij volgende levering wordt geruild, of mocht je reeds een pallet liggen hebben, dan nemen we die onmiddelijk mee.
[/quote][/quote]

wat is dan het verschil met het europallet systeem? Bij Europalet weet je dat je er voor betaalt, en dat je geld terug krijgt als je ze in goede staat terug geeft.
Bij het systeem van Astragirlie zit de prijs van de palet in de verkoopsprijs inbegrepen, en als je ze terug geeft krijg je er niets voor, maar wordt ze achteraf wel opnieuw verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:36

granu schreef:
Citaat:
[ Ik vind de europallet van Ecobodem schofterig duur!! :( Daar zit je dan dus gewoon mee....

Dat is juist het voordeel van een Europallet, die kan je steeds terug geven aan de aangekochte prijs.
De prijs van de pallet zou moeten de gebruikers aanzetten de pallets goed te onderhouden om ze in goede omstandigheden terug te geven.

Dus jij zegt dat die chauffeur die pallet mee terug neemt en ik mijn 20 euro terug krijg gestort? Zo werkt het niet hoor. Bij bedrijven wel, maar particulieren is wat anders, of ik moet het zelf gaan terugbrengen.

JP natuurlijk zijn we geïnteresseerd in onze dieren hun gezondheid betreffende de korrels. Maar dat er overal wat door zit, is wel duidelijk. Alleen Strovan is zo duidelijk steeds op dit forum dat alleen zij zo puur zijn. Prijs is marktgerelateerrd. Gaat alles zakken, zakt strovan tegen wil en dank ook.

Maar ik zit weer met een zwaar hoestend paard en dat is de 2e keer dat hij op korrels staat. Begin langzaam te denken dat het langer kunnen laten liggen van de bodem een bacteriële infectie veroorzaakt bij mijn paard die gevoelig is op zijn luchtwegen. Met vlas heb ik dit niet. Dus definitief terug op vlas. Daarvan neemt hij wel eens een hapje maar eten ervan doet hij niet, dus dat is altijd safe!

Als ik zeker weet dat mijn shetten er niet van gaan eten, gaan ze ook over op vlas. Daarvan weet ik dat kwaliteit een beetje kan verschillen kwa stof de eerste dag als je uitstrooit, maar dat er geen stoffen zijn toegevoegd die strokorrels wel kunnen hebben om de korrels in korrelvorm te houden. Misschien zit er wel een beetje melasse doorheen, of vet, zoals bij de paardenbrok, daarvan kan je ook geen brokken persen zonder toevoeging.

granu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:23

]

Citaat:
Dus jij zegt dat die chauffeur die pallet mee terug neemt en ik mijn 20 euro terug krijg gestort? Zo werkt het niet hoor. Bij bedrijven wel, maar particulieren is wat anders, of ik moet het zelf gaan terugbrengen.

moet je maar op de leverbon opschrijven, dat je een pallet hebt teruggegeven, dan mogen ze die palet niet aanrekenen.
Als ze je 20 € aanrekenen voor een pallet die je niet mag teruggeven, dan is dat 0.50 €/zak indien 40 op een palet.
Dan heb je schijnbaar goedkoop gekocht ....

Particulier of bedrijf, dat speelt geen rol

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 14:56

Ik ben in NL gewend, dat de leverancier vroeg of ze de pallet mee konden nemen, dus werd er geholpen met lossen, of vroegen ze of we zelf nog een europallet hadden, zodat ze die mee konden nemen of ze vroegen borg en de pallet werd de volgende keer opgehaald. Als de pallet achter bleef dan werd dat op de afleveringsbon neer gezet en dat de borg is betaald. Ging de pallet mee, dan werd er bij de borg het bedrag weggestreept.

Ik heb hier in B nog niet iets met een pallet besteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:31

granu schreef:
]

Citaat:

moet je maar op de leverbon opschrijven, dat je een pallet hebt teruggegeven, dan mogen ze die palet niet aanrekenen.
Als ze je 20 € aanrekenen voor een pallet die je niet mag teruggeven, dan is dat 0.50 €/zak indien 40 op een palet.
Dan heb je schijnbaar goedkoop gekocht ....

Particulier of bedrijf, dat speelt geen rol

Ik begrijp je niet helemaal......