Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:31

@Mandy73_unes: vaak zie je het in de ochtend het beste, want die wormen zijn 's nachts actief.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 14:48

Oh wat erg, om nu al tussen bosbranden te zitten. Sterkte voor iedereen!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 15:35

Enorm naar die branden :(:)

Diva's been is weer helemaal dun, net geprobeerd de nieuwe bijrijdster te laten longeren maar ze deed wat traag en moeilijk. Was al aan het overwegen het af te kappen en toen draaide ze haar kont een beetje in en wist ik dat het klaar was, dit is niet een beetje klooien maar aangeven dat het niet lekker zit.

Nog maar een paar dagen rust dus, jammer voor de bijrijdster maar helaas.

rover_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 16:49

Akelig van die branden.

Fijn dat been weer dun is Azmay, jammer dat ze nog niet zichzelf is.

Over de aarsmaden: plakband op de staartwortel onder de staart doen en er weer afhalen, dan zie je mogelijk wat. Sowieso iedere dag schoonmaken dan want een wormenkuur helpt dan niet afdoende (je hebt daar ook een andere kuur voor nodig dan gebruikelijk. Kan je beter even navragen. Dacht Panacur?).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 17:11

Klopt Panacur, dat schreef ik al en dan 5 dagen achter elkaar ;)

rover_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:52

Oeps gemist DD, in combinatie met dagelijks de eitjes weghalen met plakband werkt dat over het algemeen heel goed.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 18:58

Dat gedoe met plakband wordt alleen gedaan om te kunnen konstateren dat er idd eitjes zitten (via de DA en een microscoop), daarna ga je meteen ontwormen.

Mandy73_unes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 19:04

Net onder dr staart gekeken maar niets te zien. Mooi schoon. Ga morgenvroeg nogmaals kijken.
Thnx. Hopelijk is t talg en krijgen we dat met wassen rustig.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:35

Maartje_M schreef:
Caily schreef:
Knappe Cheetah. Om terug te komen op je vraag over de thermometer. Ik heb gisteren alledrie de paarden temperatuur gemeten en heb njet bepaald wauw effect. Hij meet toch wel zeker een halve graad hoger dan mn andere thermometer. En zo'n harde niet flexibele punt is wel echt een achteruitgang tov de flexibele punt die ik had. Hij piept ook niet als hij klaar is. Die luxe miste ik gelijk. Terwijl mn andere thermometer is simpel action. Dus ga weer op zoek naar zoiets. Straks met veulens zie ik dit nog niet voor me.

Dank je! Denk dat ik dan toch maar gewoon een simpele bij de kruidvat haal.

De branden zijn echt al weer heftig ja... Hier vliegt de hele dag de chinook over richting de Peel...

Kruidvat op veel plekken is uitverkocht, die heeft ook een die in een paar seconden de temp. meet maar ook online alles op

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-20 21:57

Die branden zijn eng.. hier zijn de dichtste gelukkig redelijk ver weg.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 07:11

Ik heb er geen haast mee, dus wacht wel tot ze bij Kruidvat weer beschikbaar zijn.

Deurne is hier wel heel vlakbij. Best eng allemaal

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:21

tis hier rustig, volgens mij wacht iedereen op regen!!

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:55

Heel veel sterkte aan degene die dicht bij de brand zitten, wat lijkt mij dat ook eng zeg. Het is geen makkelijke tijd nu. Ondanks ik gek ben op het mooie weer van afgelopen weken mag het van mij ook best wel weer gaan regenen. Dat is ook het geval aankomende week als ik zo zie, ondanks ik nu mijn waterpomp op orde heb en er 2 sproeiers op aan kan sluiten. Echt ideaal, gelijk vanuit de sloot en met elektriciteit van zonnepanelen. :D Lekker zuinig.

Overigens kreeg ik van de week een berichtje van iemand uit het dorp via Facebook. Ik kende haar nog niet, maar ze is bevriend met andere mensen in het dorp die ook paarden hebben. Ze heeft zelf nog geen paard en reed altijd wedstrijden voor andere mensen met hun paarden, maar wil nu zelf 1 kopen en vroeg of ze hem of haar dan bij mij kon stallen gezien er in de rest van het dorp geen plek meer is. Na het even overwogen hebben vind het wel oké en maak nog even een berekening hoeveel ik eventueel ga vragen. Hopelijk klikt het tussen ons maar ook met de paarden. Toos is op zich vrij makkelijk en dan heeft ze straks misschien een maatje van haar eigen maat, haha. Ze komt Dinsdag in ieder geval even kijken, dus ben benieuwd.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:26

BoRo schreef:

Yep!

Het is wel een prachtige tijd om kruiden te plukken. <3

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:49

BoRo schreef:

Ja en dat komt er snel aan *\o/* <—— gras danseres.
Hopelijk valt het door heel NL de komende dagen en zijn het niet alleen een paar lokale buitjes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:08

Er moet flink wat vallen wil de natuur er iets aan hebben en daar zitten we dan ook weer niet op te wachten :)

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:13

Ik zit eigenlijk hele dagen op het strand met mn paard, heerlijk rustig. En de polders heb ik nu ondertussen ook wel weer gezien...

Maar regenen mag het hier ook wel weer eens doen ja, de barsten van de droogte staan in de grond...

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:17

Dag, een tijdje geleden heb ik hier ook meegelezen en af en toe geschreven. Maar toen werd ik druk met werk enz, nou ja misschien wel herkenbaar, hoe dan ook af en toe lees is nog mee ;)
Wij wonen buitenaf met 4,5 HA grond om het huis en meerdere schuren. Oud boerenbedrijf geweest. Sinds 6 jaar wonen wij hier, waarbij we het woonhuis hebben gerenoveerd en langzamerhand de schuren ook gerenoveerd of herbouwd hebben. Dit jaar staat een grote klus op het program, de oude ligboxenstal slopen en nieuwe stallen daarvoor in de plaats. Nu staan mijn paarden (bejaarde KWPN merrie en WelshA met veulentje) nog in binnenboxen in de ligboxenstal, maar als die gesloopt is komt er een nieuwe paardenstal. Plus een nog aan te leggen buitenbak (de nieuwe schuren staan op de plek van de oude bak). Een heel project nog! Verder verhuren we een deel van de grond en stal aan min vader, die min of meer hobbymatig rond de 100 schapen houdt en enkele zoogkoeien.

Ik heb gelijk een vraagje, die ook hiermee te maken heeft:
Merexa schreef:
Na het even overwogen hebben vind het wel oké en maak nog even een berekening hoeveel ik eventueel ga vragen. Hopelijk klikt het tussen ons maar ook met de paarden.

De stagiaire van mijn vader heeft een Welsh pony die ze eerdaags elders moet gaan stallen. Op zich zou dat hier wel kunnen, we hebben toch een stal over en in de nog te bouwen stal komen ook 4 boxen. Maar wat is een redelijke prijs voor de stalhuur? Wat vinden jullie? Ik vind het namelijk niet te vergelijken met een pensionstal, ik verwacht dat ze zelf voor de pony zorgt, mest enz. Buiten- en binnenzetten zal in overleg gaan, ze komen bij elkaar in de wei dus alles naar buiten of niets, en voeren idem.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 13:20

Tussen de120€ En 165€ vind ik een nette prijs voor zo’n kleintje.
Als all in prijs dan. Ook een beetje afhankelijk van je regio en faciliteiten

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:27

Ik krijg momenteel eigenlijk de prikpaaltjes niet de grond in. Als ik hem in zo’n barst zet krijg ik hem met veel moeite erin. Ik hoop dus op zijn minst op een paar buien zodat het iets vocht krijgt. Iets is nog beter dan niets denk ik dan...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:28

Ik zit nu in de sahara, kompleet met stofwolken als ze lopen, barsten in de grond dan weer geen last van (vanwege het zand :D )

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-20 13:29

Ik sproei alweer een tijdje maar op een of andere manier wil het gras nog niet echt doorgroeien ondanks de temperatuur.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:30

Wij vragen 150 alles inclusief, behalve krachtvoer,ik voer dat wel maar dat moeten ze zelf kopen.Eerst had ik dat er ook bij maar de 1 wilde voer A de ander voer B en dan een ander kocht het zelf en wilde dan weer korting. Vandaar zonder krachtvoer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:30

@marloes: accuboormachine met dikke boor meenemen.

Voor een dhz-stal lijkt me 100 euro een mooie prijs, voor alles wat ze niet zelf doen (voer/mesten/dekens/binnen-buiten zetten) komt er iets bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 13:37

Wij vragen 175 euro volpension, 24/7 buiten met schuil mogelijkheden.