Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:28

Nicole schreef:
Gefeliciteerd met de jarige!!

Hier zijn we in onderhandeling met de prijs van het huis *\o/* Biedingen zijn gedaan.. Weiland zit op veengrond iemand ervaring ermee?

Spannend

Ik zit op veen grond echter pas net aan huis dus nog even achterkomen hoe we daar mee om gaan. We hebben zowel natte als droge stukken weide. Onze rijbak ligt er nu 40cm afgegraven maar daar staat weer geen water.
Grond is volgens mij wel uit zichzelf zuurder door de veenlaag

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:39

Gefeliciteerd svrl en tika.
Succes met t bod op de woning. Ik heb geen ervaring met veen. Is dat niet heel erg nat?
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 19-07-17 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Idifix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 20:47

Wt is veengrond ? Wij zitten op klei .

Karin_deB

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-17 21:46

Hoe weet je eigenlijk welke grond het is? Kan je dat ergens terugvinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 00:07

Merciekes voor de verjaardagswensen en kaarten.

Ik denk dat er hier ook een heftig onweer geweest is. Ben op stap geweest met mijn collega's en had de veranda deur open gelaten voor mijn oudste hond (madam wil niet meer in haar hok). Sinds een dik jaar is zij plots bang voor onweer en vandaag heeft ze geprobeerd om door het kattenluik binnen te geraken. Jammer genoeg kan een Ridgeback niet door zo'n luik. Gevolg: luik is stuk, hond is gelukkig nog heel.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 06:54

Hier ook onweer en een oude hond met angst. Hond dus eerst ruzie met de nieuwe hond over waar te verstoppen (ze is inmiddels aardig dement) en daarna naar boven om bij ons te slapen. Met als gevolg dat ik maar een halve nacht heb gehad. Ik ben kapot. Wordt geen goeie dag...

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 07:03

Trouwens dinsdag met Caj bij de kliniek geweest. Niks mis met haar pezen, gelukkig. We waren wat aan de vroege kant en moesten wachten. Omdat het zo warm was, konden we even binnen wachten, in de ring. Caj super relaxt, tot ze de tekening op de muur ontdekte _O-

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 07:07

Haha gekke Caj. Grappige foto die laatste.
Gelukkig zijn de pezen goed.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:09

Gatverdamme. David heeft vandaag de laatste dag voor de schoolvakantie. Maar die vakantie begint vreselijk k*t!!
Marloes heeft de ziekte van Lyme.
Afbeelding

Ze was vorige week al goed ziek. Ben ook met haar naar de huisarts geweest, maar het kon gewoon een griepvirusje zijn. Ik moest het afwachten en terug komen als ik het niet vertrouwde. Dus dat deed ik toen ik een kring op haar hoofd zag...
We zijn er op tijd bij, maar ze is er nu al wel ziek van. Kind is maar 13 kilo en heeft geen reserves. Heel moe. Ik hoop dat de medicijnen snel hun werk doen. Vanmiddag de medicatie ophalen.

Moet het even kwijt, want het zit me helemaal niet lekker!!! :n

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 10:45

Ohw Chasey dat is minder.. heel veel beterschap voor je kleine meid en dat ze er maar snel boven op is en niet teveel kwaaltjes ervan meekrijgt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:03

Lyme is echt niet leuk! En 1 van een lange adem soms ;( . Beterschap met haar. Hoop dat ze zich snel wat beter voelt.

Prinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:25

Jeetje Chasey, wat akelig. Veel sterkte!!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:25

Lyme is zo vervelend, sterkte :(:)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:27

Wat een naar nieuws Chasey. Hopelijk slaat de medicatie snel aan.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:32

Fijn dat goed nieuws was in de kliniek Fabster. Leuke foto's.

Heftig Chasey, beterschap voor Marloes.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 11:39

@chasey: zorg alsjeblieft dat ze echt voldoende antibiotica krijgt gedurende een langere periode (minimaal 6 weken). Anders heb je kans dat ze er levenslang aan vast zit...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:05

Antibiotica moet ik vanmiddag ophalen. Ik baal echt vreselijk!!! :(
En over 3 weken bloedprikken.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:08

Fijn dat de hond nog heel is SVRL.
Zo lag ik op de bank vannacht met rillende hond in mijn armen. Zonder mij zet ie heel de buurt op stelten arm beest.
Fijn dat Caj geen last heeft van de pezen. Grappig dat de kunst zo bewonderd werd!
Arme Marloes :(:) het zit jullie echt niet mee. Veel beterschap voor de kleine meid.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:09

Beterschap voor Marloes. Komt lyme altijd door en tekenbeet of kan het ook ergens anders door komen?

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:21

Wat ontzettend sneu voor marloes. :( Heel veel beterschap!

Hier vond ik de hond vanochtend onder de bank, ook bang.

Ik heb veenhoudende zandgrond. Voor en nadelen:
- Gras groeit belachelijk hard. Ik sta er steeds van te kijken hoeveel het groeit (onder de juiste omstandigheden).
- Droogt langzamer op dan zandgrond (in de zomer soms wel handig)
- In de winter en in natte periodes kunnen ze niet op de weide. Lopen anders alles kapot. Glibberige grond als het nat is (veen houdt water vast).
- Zachte grond, snel sporen van trekkers en die komen ook snel vast te zitten.

Een zandpaddock en/of ruime verharding is zeker aan te raden.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:31

Chasey schreef:
Gatverdamme. David heeft vandaag de laatste dag voor de schoolvakantie. Maar die vakantie begint vreselijk k*t!!
Marloes heeft de ziekte van Lyme.
[ Afbeelding ]

Ze was vorige week al goed ziek. Ben ook met haar naar de huisarts geweest, maar het kon gewoon een griepvirusje zijn. Ik moest het afwachten en terug komen als ik het niet vertrouwde. Dus dat deed ik toen ik een kring op haar hoofd zag...
We zijn er op tijd bij, maar ze is er nu al wel ziek van. Kind is maar 13 kilo en heeft geen reserves. Heel moe. Ik hoop dat de medicijnen snel hun werk doen. Vanmiddag de medicatie ophalen.

Moet het even kwijt, want het zit me helemaal niet lekker!!! :n

Poeh Lyme is niet niks! Ik hoop dat ze snel weer de oude is!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 12:34

Chasey arme Marloes :(:) nare ziekte maar je bent er op tijd bij , inderdaad lang genoeg antibiotica nemen , laat je niet afschepen met een korte kuur.
Heel veel beterschap voor de kleine meid!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:03

Waarschijnlijk zijn we er helemaal niet op tijd bij. Ik heb alles laten bezinken en ben gaan nadenken.
Ik heb net uitgehuild bij mijn moeder en er vallen nu zoveel 'problemen' en klachten van Marloes op hun plek. Alles eigenlijk. Marloes is altijd al wisselvallig slecht in orde. Altijd pijn in de benen, hoofdpijn, buikpijn, vaak ineens griepverschijnselen, klaag dat ze niet meer kan lopen, spierzwakte. Op het Consultatiebureau heb ik al eens aangekaart dat ze zo opvallend vergeetachtig en verwarrend is. Spraak is niet goed, zinnen maken vindt ze moeilijk. Ze kan niet goed tellen. Het lukt gewoon allemaal niet. En dat hoort allemaal bij het ziektebeeld van Lyme!
Kringen kunnen pas veel en veel later tevoorschijn komen. Ik heb ook helemaal geen teek ontdekt kort geleden. Want ik check de kinderen élke dag!
Maar nu ik lees over Lyme en wat dat allemaal kan doen en teweeg brengt, moet Marloes dat al meer dan een jaar onder de leden hebben! Ze past éxact in het plaatje van het ziektebeeld. Dus ik wil morgen nog een keer de huisarts er over bellen. (is nu dicht). Het zit me helemaal niet lekker.
Maar er valt zoveel op de plek dat het bijna een opluchting is. Eindelijk een oorzaak! Want ik wist soms gewoon niet meer wat ik met Marloes aan moest. Ze heeft al in het ziekenhuis gelegen, kwam regelmatig bij de huisarts. Maar er werd steeds niks gevonden.
En nu ineens zo'n duidelijk kring. Ze moet het al veel langer hebben. Alles valt op de plek. Ik voel me zo ontzettend schuldig dat ik soms niet meer wist wat ik met haar aan moest. Maar nu weet ik het. Ze is écht ziek. En al die vage klachten, pijntjes ed was geen aanstellen. Soms wist je namelijk echt niet meer of het nou echt was, omdat het zo vanuit het niets op kon zetten. Maar het is nu duidelijk. Een opluchting, maar ook een klap. Ons kleine 3 jarige meisje Lyme...

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:11

Chasey, heel veel sterkte. Makkelijk gezegd maar neem jezelf in godsnaam niets kwalijk experts zagen het niet en jij voelde dat iets niet goed zat, maar wat. Uitermate frustrerend. Ik hoop voor jullie dat het goed afloopt en wens jullie heelheel veel stekte en een dikke knuffel voor jou en de kleine meid.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 13:13

3 weken is echt te kort, minimaal 6, maar omdat ze het al langer heeft kan zelfs dat te kort zijn. Overleg inderdaad met je huisarts, maar houd in gedachten dat ze in Nederland vaak echt te terughoudend zijn met antibiotica als het gaat om Lyme. Bovendien zijn de testen ronduit onbetrouwbaar.
Daardoor zijn er veel mensen die levenslang klachten houden, waaronder mijn moeder en een goede vriendin.

Mocht je er niet uit komen met je huisarts, overweeg dan om naar Duitsland te gaan of naar een arts die werkt volgens de ileads richtlijn.