Oh ik had het filmpje nog niet gezien van Rosie , heerlijk om te zien. En het is inderdaad wel heel erg pruttig.....
Fabster
Geplaatst: 08-01-16 14:07
Die merrie! Goed zeg, dat plaatje! Ik heb 4 ruinen en 1 merrie (vroeger altijd 2 merries en 3 ruinen). Mijn merrie kan inderdaad wel zuur kijken. Gelukkig niet altijd. Mijn mijn Belg kan ook zuur kijken hoor. En dat is een ruin. De fokker vertelde me, dat hij het niet slecht bedoelde, maar dat hij gewoon geboren was met zijn oren verkeerd om . Maar er zat natuurlijk wel een reden achter. Dat beest had altijd pijn in zijn buik. Nu dat aardig onder controle is, en zijn knie ook wel weer, kunnen zijn oren toch vaker naar voren.
Whassupp
Geplaatst: 08-01-16 14:18
Wat een zalig weertje nu! Lekker zo blijven tot begin maart, en dan rustig an het voorjaar in. Heb het besteld, wacht nog even op de bevestiging
Kvulden: you made Rosie's day!! [***]: ik ben juist wat voorzichtig met slobber, muesli's en alles. Madame kan niet zo goed tegen veel krachtvoer of granen. Wordt ze nog drukker en onrustiger van. Homeopaat jaren geleden gaf aan dat ze ir is (obv uitslag lecherantenne) maar dat geloof ik niet. Ze kan prima tegen gras en is niet gevoelig voor hb of koliek. Diezelfde homeo zei dat ik granenmix mét haver moest geven. Jaja, ze vond het idd erg lekker, maar knalde naar een paar dgn door het dak. Acuut gestopt en de rust was weder gekeerd. Na een jarenlange zoektocht, ben ik erg tevreden hoe ze het nu doet op haar balancer pro, met af en toe een worteltje en wat kruiden. Met zoiets als Monnikspeper voeren, moet ze dus én elke dag een mengsel van van alles en nog wat hebben en krijgt ze teveel krachtvoerachtig spul naar mijn mening. Voer ook graag een periode niet of heel minimaal de balancerbrok. En dat kan dan dus niet.
Haha. Die merrie cartoon. Kan erover meepraten met mijn 4 dames. Maar zonder hun en hun wispelturig karakter zou ik niet meer kunnen. Heb ook ruinen en hengsten gehad met een zeer speciaal karakter..
kvulden
Geplaatst: 08-01-16 14:54
[***] schreef:
Oh ik had het filmpje nog niet gezien van Rosie , heerlijk om te zien. En het is inderdaad wel heel erg pruttig.....
Ja behoorlijk. 2 dagen gelden was het helemaal droog.
Ik had narrige paarden vanmorgen; de fructaanindex stond mij te hoog, dus ze mochten niet op het gras. Alle weide-ingangen zitten langs de track, dus toen ik daar aan het uitmesten was, stond de kwpn'er steeds heel suggestief bij de dichtstbijzijnde weide-ingang. Dan even naar de ingang verder op lopen, over de draad kijken, diep zuchten en weer terug naar de vorige ingang.
Anoniem
Geplaatst: 08-01-16 16:00
Ja klopt was ik. Maar ik voer het dus juist gewoon door de dieet muesli heen hoor, met een beetje water. Omdat ik heel goed kan begrijpen dat mijn Queen B's die stuifpoeder (wat vaak alle supplementen toch wel zijn) niet echt blieven en zo eten ze het wel. Ik heb er hier namelijk ook 1 staan met IR en Cushing. Dus helemaal zonder de dieet muesli kan ik al niet, al is het maar om de prascend er bij kleine in te krijgen. En grote heeft haar 2 kg muesli echt nodig. Dat word zonder een depressief, slap en veel te tam zielig hoop paard. Ik gebruik dan ook heel minimaal 1x per maand slobber, voor het vlozaad (zand weg kuur) er in te krijgen, omdat ze die dus zelfs door de dieet muesli gemengd niet eten. Ik geef op het moment trouwens ook geen monnikspeper, zal eens kijken hoe ze het in het voorjaar weer gaat doen. Ze zijn nu toch de enige 2 hier op het terrein, dus geen verleiding van mannen... Het was ook alleen maar een ideetje van mij hoor, omdat ik er zelf met overdreven hengstigheid dus wel goed resultaat mee heb.
OleJon
Geplaatst: 08-01-16 16:06
OleJon, kan haast niet anders dan dezelfde zijn, heten er zeer weinig Loulou (in beide stamboekbestanden kwam de naam nog niet voor)
quote] Caily,heb geprobeerd een foto bij te plaatsen van haar. maar die zijn te groot. die pakt hij niet. heb je haar toen ook gezien? ben wel nieuwschierig naar haar verleden. ze heeft een witte bles. in de vorm van een diamant. ze in sinds mei in nederland. aangezien mijn oudje een ruin is. heb ik niet zoveel ervaring met merries en hun hengstigheid. de tinker was vorige week hengstig. en valt me op dat ze nogal zweet, ook van de week. aangezien het de afgelopen dagen hier erg koud was zal dat wel niet door haar vacht komen. daar kan een schaap jaloers op zijn. kan het zweten van de hengstigheid komen? heeft iemand er ervaring mee?wat is het nu heerlijk weer. echt een verademing met van de week met die ijzel. paarden vanmorgen vroeg voordat ik naar het werk ging,5.15 buiten gezet. na 3 dagen binnen staan.
Laatst bijgewerkt door OleJon op 08-01-16 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Ilsje_007
Geplaatst: 08-01-16 16:08
Dat filmpje is echt prachtig . Bedankt voor de tips wat betreft de stal. Kogel is door de kerk: er komt een afscheiding in de stal voor de veiligheid. Ik denk aan steiger buizen of zoiets: http://www.cavalo.nl/afscheiding-gv3.html. De panelen hekken vind ik te gevaarlijk. Iemand vroeg waarom het uiteindelijk stallen worden en geen inloopstal: ik wil graag de mogelijkheid hebben om de paardjes apart te zetten en ze een rustige slaapplek te geven, apart voeren is dan ook makkelijker! Bedoeling is dat de stalletjes overdag open staan en voor snachts wil ik wel een uitloopje.
Tinky12
Geplaatst: 08-01-16 16:16
Beer heeft verstopte sinus en krijgt slijmoplosser.Hopelijk is hij nu snel van zijn kuchje af. Wat wat minder was is de waarschijnlijke oorzaak.Ze zag de 1e tekenen van EORTH ( https://www.paardenarts.nl/kennisbank/e ... een-paard/ ) Iets om nauwkeurig in de gaten te houden.
Martje80
Geplaatst: 08-01-16 16:20
Gaaf filmpje! Rosé doet even geur afzetten haha Beterschap met beer...De reden waarom is niet fijn..is niets aan te doen?
Ik weet weer waarom ik niet langer dan 3 dagen oppot. ...ben kapot nu. .jemig wat zwaar. Kleine week opgepot en nu dus uitgemest. ..hel is dat zeg.
Ok de paddock weer zo goed als kon poepvrij gemaakt...stront in modder is geen combi..
Leuke hobby hè. .
Ik herken karev in dat plaatje. Toet niet. Die is altijd vrolijk. Kleine happyfeet
Laatst bijgewerkt door Martje80 op 08-01-16 16:23, in het totaal 2 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 08-01-16 16:20
Tinky. Dat zijn verontrustende berichten zeg!
Anoniem
Geplaatst: 08-01-16 16:23
He gatver Tinky , dat is een nare aandoening. Fijn dat het kuchje niets ernstigs is.
Ik heb ook magnesium besteld voor mijn merrie, maar moet ook nog even bedenken hoe ik dat naar binnen ga krijgen. Waarschijnlijk los ik het gewoon op in water in een voederspuit en spuit het dan rechtstreeks haar keeltje in .
Zo het werd hier in eens donker, hele dikke bui, hagel en het regent nu nog steeds. Moesten net 40 pakken vlas naar binnen sjouwen, dus nu ben ik drijfnat...... En ik had ook al een snotkop, dus vind mijzelf nu zielig .
Je erg is dat he , Karev? De laatste keer dat ik in de winter de stallen had opgepot, legde ik na 2 weken al zowat het loodje, pff, zo zwaar. Ik doe echt alles elke dag, ook de poep uit de wei en de bak halen, ik ga er anders zo vreselijk tegen op zien gewoon.
Wij doen het ook elke dag. Als het kan zelfs 2x per dag. Dan is het maar 1 of 2 kruiwagens per keer en dat scheelt je een rugblessure
kvulden
Geplaatst: 08-01-16 16:48
Oh tinky dat is geen grapje. Heb net even gelezen wat het inhoud. Ik was er nog niet mee bekend.
Haha Rosie is echt niet meer van het tapijt af te krijgen. Iedere keer als ik kijk staat of ligt ze erop. Ik had ook al een tapijtje op de tegels gelegd, maar daar doen ze niet zoveel mee. Dit is echt heel koddig.
Ik heb ook een tijdje een oppot stal gehad. Ik dacht, dat is echt fijn. Totdat alles er met de hand uit moet. Ik heb het 2x gedaan. Maak nu alles gewoon elke dag schoon. Dat is veel beter te doen.
Ik had het al eens eerder gevraagd, maar zit er ook een soort van berekening op de huurprijs van een wei land? Ik ben bang dat ze straks in een keer met een huurprijs komen en ik niet weet of het wel of niet reëel. Ik kan het ook niet echt schatten, omdat ik niet weet om hoeveel grond het gaat. Maar zijn er ook gem. m2 prijzen? Is dat misschien te berekenen naar koop? En wat zou het bv uitmaken of er bv wel een schuilstal of iets opstaat? En of je zelf bv de omheining moet doen?
DubbelFun
Geplaatst: 08-01-16 16:50
@tinky: nooit van gehoord. Naar iets iig.
Net een heerlijke rit gemaakt op een zowaar vlotte voorwaartse Boon. Het is buiten nog steeds een rampspoed op de meeste paden, maar ik denk dat de behoefte om even de benen te strekken groter was
Rosie op het vloerkleed is een heerlijk filmpje
Crines
Geplaatst: 08-01-16 16:52
Waha dat plaatje met die koe
Wat betreft merriegedrag: ik heb 8 jaar lang een merrie gehad en nooit heb ik ook maar iets last gehad met haar. Hengstigheid heb ik in al die jaren misschien 2x iets van gemerkt en dan nog gaf het geen problemen, ook niet met rijden. Ze ging alleen vaak plassen.
Nu opnieuw een merrie en dat is ook echt een schatje (maarja die is wel drachtig ). Maar ook hier is er wat verwarring met de hormonen (wrs door het weer), want drachtig of niet: mevrouw parkeert zich zonder pardon voor de neus van m'n hengst
Ik heb nu dus ook wel een hengst en is me dat een dramaqueen. Dat plaatje komt me dus wel bekend voor, alleen niet bij mijn merrie
Whassupp
Geplaatst: 08-01-16 16:53
Oeps, ja was ohjajoh ipv jij [***]. Sorry! Hoor en lees ook hele goede verhalen over Monnikspeper hoor, zou alleen fijn zijn als ik een wat meer permanente oplossing zou hebben (naast volledige acceptatie van mijn kant )
Ik had er nog nooit van gehoord Tinky, wat een nare aandoening zeg. Las dat röntgenfoto's maken nodig is om het zeker te weten, ga je dat ook laten doen?
Is het in zo ongeveer het hele land eindelijk droog, krijg jij een flinke bui op je kop, [***]
Ik ga gauw ff de kleuter van 2,5 jaar id bak laten lopen. Die is weer aardig opgedroogd ondertussen (beide, zowel bak als puppel )
Ik mest normaal ook wel elke dag uit maar dat ging nu ff niet door dat pokkeweer. Ik moest de aanhanger leeg houden omdat ik hooi moest halen. En heb geen mest bult dus kon ook niks kwijt. Niet handig..
Vroeger deed ik nog wel eens om de 3 dagen mesten maar dat is zwaar zat.
Maar het is weer klaar. Morgen de aanhanger legen. Daar Had ik geen puf meer voor nu
Leuk hoor dat vloerkleed! Ze zijn er blij mee zo te zien
Hè getver Tinky, wat een naar bericht! Is het zo in het beginstadium nog te behandelen?
Zwaar is dat ja, al dat opgepotte spul wegkrijgen. Wij potten zelf niet op, maar zoals anderen hier ook: zo vaak mogelijk de mest uit de paddock en wei, anders ga ik er zo tegen op zien!