Gini schreef:De laatste tijd ondervind ik aan den lijve hoe duidelijk een paard kan communiceren.
Door omstandigheden op mijn huidige stal, komen de paarden veel minder buiten. Mijn paard vindt op zich de stal helemaal niet erg, maar nu laat ze me toch duidelijk weten dat ze zoveel staluren niet weet te waarderen. En dat terwijl anderen menen niets aan haar te zien. Ze is nog altijd kalm en braaf, stampt en schraapt niet en heeft bijlange geen stalondeugden. Maar ik merk het aan haar.
Baal wel verschrikkelijk. Ik moet op zoek naar een andere plek terwijl het hier zo goed was en daarenboven sleur ik mijn paard niet graag van hot naar her. Maar goed, dit is wel even een belangrijk punt.
Huh? Hoe laat ze dat dan weten? Je zegt dat ze de stal niet zo erg vind, dat ze kalm en braaf blijft, dat ze geen stalondeugden ontwikkeld, en dat niemand iets aan haar merkt behalve jij. Waaraan merk je dat dan, wat is het grote verschil?
Als ik het topic zo eens doorlees, heb ik het idee dat vooral de eigenaren zelf zich veel blijer voelen als hun paard op de wei staat ipv op stal.