Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
rachelthinka schreef:tja ik zou best een actiefstal willen, maar dan liefst met weide, maar voor hier in de omgeving zal ik die denk zelf moeten beginnen en tja dan moet ik eerst de lotterij winnen.
wat betreft rotstraal, mijn pony heeft daar op stal nooit last van en in de wei wel, helaas blijft kleigrond vaak lang drassig
Meningen zijn wel verdeeld, maar gelukkig is het geen rel topic (al leek dat het heel even te worden). Ik vind sommige reacties wel erg kort door de bocht moet ik zeggen. Bijvoorbeeld dat mensen in de (rand)stad geen paard zouden mogen hebben. Dat ik vind ik persoonlijk echt onzin. Staat je paard dan op stal, zorg er dan wel goed voor, en laat hem/haar niet wegteren. Wat ik zelf ook idd wel gezien heb. Ja, paard heeft een rustdag (oftewel, heel de dag lekker rusten in stal 48 uur lang
) Dat is ook niet mijn stijl! En dat keur ik ook absoluut niet goed. Als je in zo'n geval al een paard neemt (dus op een manege zonder wei) dan vind ik ook dat je er extra aandacht aan moet geven 
Ik zou sowieso aan de stal eigenaren vragen of die s ochtends lekker los kan lopen, met, ik noem maar een vb de manege paarden of een maatje waat het mee klikt. Dan issie er sowieso al uit geweest. Met de eigenaren van de paarden waar mijn paard het dan goed mee kan vinden bespreken dat ze hem altijd erbij mogen zetten met losgooien
Misschien zal ik zelfs naar een leuke verzorger op zoek gaan die het leuk vind om met mijn paard te wandelen/losgooien/longeren en misschien zelfs extra rijden. Verder als ik zelf kom zou ik lekker veel aandacht aan hem geven en veel afwisseling kwa rijden. En als het kan daarna nog los of wandelen. Ik zou zorgen dat iig zoveel mogelijk beweging krijgt elke dag. En ik zou zeker mn paard in de zomermaanden op het weiland zetten wat verder uit de buurt 
xxappiexx schreef:rachelthinka schreef:tja ik zou best een actiefstal willen, maar dan liefst met weide, maar voor hier in de omgeving zal ik die denk zelf moeten beginnen en tja dan moet ik eerst de lotterij winnen.
wat betreft rotstraal, mijn pony heeft daar op stal nooit last van en in de wei wel, helaas blijft kleigrond vaak lang drassig
Als je pony er niet vanaf komt op kleigrond (en het ook zeker de oorzaak is) en daardoor alsmaar op stal moet staan, is het niet een idee om hem/haar te verkopen naar een gebied waar de grond sneller droog is? Dan is de pony van de rotstraal af én kan ze regelmatig op de weide. Lijkt me voor het paard ook fijner.
Ik weet het, klinkt nogal raar maar ik ken iemand die haar paard met zomereczeem heeft verkocht aan mensen die aan zee woonden, gewoon omdat ze graag het beste voor haar paard wil.
Nou wil ik niet zeggen dat jij niet het beste voor je paard wilt, maar als het mijn paard was geweest zou ik er toch serieus over nadenken.
rachelthinka schreef:sorry hoor maar vind dit toch een beetje een rare opmerking. en rotstraal door een nogal slechte natte zomer is wel heel wat anders dan zomereczeem. normaal loopt ze elke zomer 24/7 buiten. in de winter loopt ze minstens een uur in de paddock of langer als dat kan. daarnaast wordt er gewandeld , gegraast(aan de hand is niet anders)
zou jij zelf na 6 jaar opeens je pony gaan verkopen omdat ze dit jaar rotstraal heeft?
tita schreef:verkopen????????????
wat een achterlijk advies.
Nee tuurlijk niet rotstraal is ook iets anders dan eczeem er zijn zoveel paarden met rotstraal.
ook zat stalpaarden, moeten we die paarden dan ook allemaal maar even verkopen.
Misschien is een stalschoen iets voor haar of flink behandelen met egyptische zalf
tita schreef:Dat vind jij maar er zijn zat andere dingen om rotstraal tegen te gaan.
Dit is behoorlijk offtopic

Ilsuuuh schreef:Hej ik heb t ff een beetje gelezen!!
Mijn mening:
Een wei is voor een paard en vooral voor manege dieren natuurlijk egr leuk!!! Maar als er genoeg andere dingen mee gedaan worden is alleen een stal niet erg!!
Neem nou mijn paard, die kan niet in de wei..Hij springt over t hek heen en wil naar de merries om er boven op te springen (alleen als er geen merries in de weides ernaast lopen zou t evt wel kunnen maar omdat er een ruiterpad langs de wei loopt moet ik er als nog bij blijven want als die een merrie ziet wil ie dr boven op springen (hij is niet helemaal goed in zen hoofd.. nee laat gecastereedr en denk af en toe nog dat ie hengst is :S) Maar goed.. hij gaat dus bijna nooit.. hij komt wel elke dag min 45 min in de trainingsmolen en ik rij m elke dag min een uur en hij komt ook nog geregeld in de paddock en we wandelen ook nog wel een paar keer in de week om wat te grazen..
Ik kan nou niet aan m merken dat ie ongelukkig is omdat ie niet naar de wei gaat!!

tita schreef:Maar als een staleigenaar daar geen zin in heeft.
Of stalgenoten gaan klagen ...tja dan kun je 2 dingen doen weg of veel beweging geven.
iid wat rk zegt, even met een ander paard erbij proberen kijk of ie dan rustig blijft vind ik ook een goede oplossing
Ilsuuuh schreef:Ook maakt t m niet uit of er andere ruinen bij staan zodra er een merrie naast komt is ie weg! :s

xxappiexx schreef:Ilsuuuh schreef:Ook maakt t m niet uit of er andere ruinen bij staan zodra er een merrie naast komt is ie weg! :s
Apart geval dan, wat heb je allemaal al geprobeerd dan? Alleen andere ruinen erbij?

Ilsuuuh schreef:Het maakt niet uit bij mhem hoe hoog t is.. hij gaat er wel over.. of door als over net lukt.. !
pearlie schreef:Ilsuuuh schreef:Het maakt niet uit bij mhem hoe hoog t is.. hij gaat er wel over.. of door als over net lukt.. !
Heb nog nooit gezien dat een paard door of over een stalen hekwerk van 3 meter ging....