Dierenbescherming op bezoek!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DVHorse

Re: Dierenbescherming op bezoek!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:46

het nadeel is wel als je ze de gehele jaar buiten hebt staan, dat er zomers moeilijk gras terug groeit.
dan had ik mijn paarden op een pacht landje gezet die je voor een tijdje kan huren als ware.
zelf ben ik er niet voor om paarden 24/7 buiten in een wei te laten staan. het is wel beter voor de paarden zelf, maar ze kunnen mok en regenrot, etc, krijgen.
ik zou er een briefje neer hangen: 'dierenbescherming is al langs geweest. ze hebben onderdak en ze worden goed verzorgd. geen zorgen, geen verwaarlozing!'.

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 11:20

Mijn paard is bijna 21 en staat al bijna 15 jaar 24/7 buiten (met mogelijkheid om te schuilen, dat wel) en heeft nog nooit last gehad van mok o.i.d.. Inmiddels hangt er inderdaad een briefje en vanaf a.s donderdag ligt er ook een stapel klinkers klaar om een stuk te bestraten als de wei straks weer droger is.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:29

Djura schreef:
het nadeel is wel als je ze de gehele jaar buiten hebt staan, dat er zomers moeilijk gras terug groeit.
dan had ik mijn paarden op een pacht landje gezet die je voor een tijdje kan huren als ware.
zelf ben ik er niet voor om paarden 24/7 buiten in een wei te laten staan. het is wel beter voor de paarden zelf, maar ze kunnen mok en regenrot, etc, krijgen.
ik zou er een briefje neer hangen: 'dierenbescherming is al langs geweest. ze hebben onderdak en ze worden goed verzorgd. geen zorgen, geen verwaarlozing!'.

Dat valt nog best mee is mijn ervaring, ik had vorig jaar geen gras meer staan en in de lente stond het zo hoog dat ze het niet eens zelf kort konden houden. Mok endergelijke hebben die van mij ook nog nooit gehad, ondanks dat ze eerst niet eens een schuilstal hadden. *klopt af*

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 13:33

Ook mijn ervaring is dat als je het land een tijdje met rust laat, het gras weer heel snel bijgegroeid is, hoe blubberig het er ook uit heeft gezien. Dat is in mijn ogen één van de weinige voordelen van klei Clown

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:37

mijn paarden staan ook in de blub, ik heb gelukkig 2 grote stukken waar ze op kunnen staan. dus gelukkig kunnen ze aldoor droog staan!
Hier groeit t gras ook weer heeeeel snel bij

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 13:40

hier begint het gras op het oude stuk ook weer te groeien,
spark staat nu op het zomer stuk die is in zijn geheel open dus erg groot en daar staat nog groen ,
spettertje op stal word ie niet vrolijker van maar ja het zei zo ,
ik hoop dat kindness van de week een plekje vrij kan maken op spetter aan de longe te gooien in ieder geval uit te laten rennen casteratie is nu noodzakelijk voor de shet .
maar het oude stuk word omgespit en de boer wil opnieuw in zaaien ik zei al het komt al weer op hoor , maar hij wil toch inzaaien na ja prima toch ?

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 14:31

Hè hè, het blijkt dat het ophangen van een bordje met uitleg over de manier waarop de paarden/pony's op mijn weiland gehouden worden (zo natuurlijk mogelijk) effect heeft. Haha!

Vandaag kwam er een oudere man langs die zei dat ie ze eerst maar zielig vond en nu hij gelezen heeft waarom ze er zo modderig uitzien snapte hij het en vond hij het niet meer zielig Pling

Hopen dat er meer mensen zijn waar nu het kwartje valt...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:38

ik hoop het ook Lachen

lauras

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 22:42

tsja.. dit soort dingen zijn altijd vervelend. Jij kunt er ook niks aan doen. Het is jammer dat je niet weet wie er klaagd, anders had je die persoon misschien aan kunnen spreken.

Succes!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:21

NatasjaM schreef:
Hè hè, het blijkt dat het ophangen van een bordje met uitleg over de manier waarop de paarden/pony's op mijn weiland gehouden worden (zo natuurlijk mogelijk) effect heeft. Haha!

Vandaag kwam er een oudere man langs die zei dat ie ze eerst maar zielig vond en nu hij gelezen heeft waarom ze er zo modderig uitzien snapte hij het en vond hij het niet meer zielig Pling

Hopen dat er meer mensen zijn waar nu het kwartje valt...

Je kan eronder nog de site zetten die-hier-niet-genoemd-mag-worden-omdat-anders-je-post-wordt-weggehaald Clown voor mensen die meer uitleg willen.

Of je mailadres als ze nog meer uitleg willen Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:36

Arabesk schreef:
Ik ga het tot op de bodem uitzoeken. Inmiddels heb ik een email gestuurd naar de betreffende DB afdeling en de hoofdvestiging met uitleg van dit hele voorval en de vraag of dit inderdaad in overleg met het bestuur is gedaan.

Als het niet de DB is maar iemand anders. Dan kan spetter04 deze persoon aanklagen wegens laster en smaad. En ik denk dat de DB ook niet blij is dat er uit hun naam posts worden geplaatst en daar zijn ze dus nu van op de hoogte.

En hier het resultaat van wat emailverkeer en een telefoontje van de directeur van de LID:

Het is inderdaad iemand geweest van de afdeling Flevoland die deze foto's heeft geplaatst. Ze hebben dat gedaan uit frustratie n.a.v. de discussie die hier liep.

De directeur van de LID is hier op z'n zachtst gezegd niet blij mee en gaat dit nog terugkoppelen naar het bestuur van de afdeling Flevoland.

Dat is het in het kort.

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 17:50

Arabesk schreef:
Het is inderdaad iemand geweest van de afdeling Flevoland die deze foto's heeft geplaatst. Ze hebben dat gedaan uit frustratie n.a.v. de discussie die hier liep.

*geschokt smilie*

Nou ja zeg...dus echt een afgevaardigde van de DB.
Vind dat absoluut niet kunnen om foto's te plaatsen op een openbaar forum.

Hoe waardeloos de situatie ook mag zijn en al moet er per direct ingegrepen worden dan kan een instantie als de DB het nog niet maken om foto's van de situatie online te gooien.

Hoe hoog de frustatie dan ook mag zijn.....
De tijd die er word gebruikt om de fora op bokt door te spitten kan beter voor andere doeleinden gebruikt worden.

Geeft maar weer eens aan hoe een professionele organisatie dit is Huilen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 19:40

mmm, misschien moeten ze de argumenten die in de verschillende discussies wordengebruikt eens goed lezen en misschien zelfs een ter harte nemen...
zou ook kunnen schelen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:02

Idd, Ik vond het wel ff verfrissend, het verhaal van de andere kant.
De DB zwart maken, terwijl ze zelf duidelijk in gebreke was gebleven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:04

Dat wilde ik net zeggen Ja
Verhaal aan de andere kant kan niet altijd kwaad.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 20:05

jeetje arabesk....
zo zie je maar weer, wat je eigenlijk niet voor kan stellen, is dan toch zo.

zegt wel hoe professioneel de mensen zijn die bij de dierenbescherming werken, helaas!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 21:24

Tja het is natuurlijk niet goed van iemand in zo'n functie om dit op zo'n manier te doen, maar ik persoonlijk vond het zeker wel verhelderend om het verhaal van de andere kant te horen.

Ik kan me voorstellen dat je als medewerker van de DB zwaar gefrustreerd raakt als je ziet hoe iemand zich hier negatief uitlaat over de werkwijze en dan zelf niet de volledige feiten weergeeft....

De foto's van de DB-medewerker laten toch duidelijk zien dat dit niet kan!
Zo zou ik mijn paardjes echt niet neerzetten.
En het zal best dat de DB geen perfecte organisatie is, maar in dit geval vind ik dat ze absoluut juist gehandeld hebben. Persoonlijke omstandigheden van de eigenaar zijn vervelend maar daar mogen de dieren toch niet onder lijden, plus er schijnt dus ook al twee maal eerder contact te zijn geweest dus er had al veel eerder actie ondernomen moeten worden.
Het excuus dat het overige land dan ook vertrapt wordt mag in mijn ogen dan ook geen belemmering zijn om de paardjes te verweiden. Dat gras komt echt wel terug en anders kies ik er nog liever voor om ze in de zomer op een kleiner stuk te houden zodat het andere stuk kan bijtrekken dan nu. Mijn beestjes staan juist in de winter op het hele stuk weiland want ze vertrappen juist veel minder op een groot stuk. De enige stukken die kapot en modderig worden zijn de stukken waar ze veel lopen/staan. Dus inderdaad de voerplaats bijv. In de zomer zet ik ze juist weer op een kleiner stuk en verzet ze dan naar behoefte.
En ook al zou er dan nog te weinig gras hersteld zijn dan voer ik ze wel bij. Geen haar op mijn hoofd die eraan zou denken om ze nu op zo'n modderpoel te zetten zodat ik in de zomer twee grassprietjes meer heb.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:51

het is op dot mometn overal een dikke blubber bende als je paard buiten staat. Mijn paardenstaan ook buiten. Nu hebben ze wel een grot weiland achter war het niet zo blubberig is maar hun eigen weiladn waar ze door moeten om naar hun stal moeten komen is het ook 1 dikke blubber boel. Daarom niks van aan trekken. Je kan er niks aan doen. Dit hoort zo in nederland. en het veranderd vanzelf wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 13:55

Nee, dat hoort zo niet
Daar moet je als baasje wat aan doen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:16

Inderdaad RK dit hoort echt niet zo. Mijn paardjes staan al jaren 24/7 buiten maar ze hebben nog nooit zo gestaan als op de foto's in dit topic. Het heeft nu al vanaf gistermiddag geregend en het land ziet er bij lange na nog niet hetzelfde uit. Als je teveel paarden op een klein stukje zet dan heb je uiteraard dit probleem. Maar zorg en dan voor dat er een droog stuk komt. Desnoods door bestraten of gooi er een paar containers zand overheen.

Mmm als ik eraan denk zal ik vanmiddag eens foto's maken van hoe mijn land er nu bijligt. En dan gaat iedereen vast roepen dat ik op zandgrond zit (wat eerder in dit topic al een keer geroepen werd) maar dit is niet het geval. We hebben hier rivierklei. Dus tijdens zo'n regenbui blijft er inderdaad vlug water staan, maar dat wil niet zeggen dat je zo'n modderpoel hoeft te krijgen als hier getoond werd....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:23

Ja je het kan het ook overdrijven natuurlijk. Zoals het bij kleinelinda snap ik niet wat daar nou weer mis mee is.

Het stukje naar de stal toe is bij mij ook blubberig, maar eht land is nog prima te doen. Ze moeten dus alleen als ze heen en weer willen door een stukje blubber, als dat al niet kan dan weet ik eht ook niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:25

Wie zegt dat dat niet kan?
Waar lees je dat?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:26

Ja reageerd direct daaronder met nee dat hoort niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:33

Ik lees dat bericht als eigen weiland, wat blubberig is, het weiland waar ze dus ook de hele dag in staan.
Omdat dat het eigen weiland is.

Nu ik het met andere ogen lees zou ik eruit kunnen halen dat ze alleen door de blubber moeten maar in dat achterste staan?

Als dat zo is is er imo niets aan de hand
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-07 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:33

runningkawa schreef:
Dat wilde ik net zeggen Ja
Verhaal aan de andere kant kan niet altijd kwaad.

verhaal van de andere kant kan idd niet kwaad...
maar de db mag niet op deze manier reageren in openbaarheid ..
dat is niet zoals een proffesionele! organisatie zich behoort te presenteren
en zeker niet als ht een vrijwilliger betreft die opgestap t is wegens interne redenen binnen de DB
als een bedrijf met winstbejag op deze mnaier zich in openbare discussies gaat mengen(dus zonder toestemming van de leidinggevenden en overleg binnen de instanties die bij dergelijke dingen betrokken zijn)
dan zou de desbetreffende werknemer er uit geschopt worden ...
en nu word het door omstanders toegejuigd...
erg jammer en zeer onproffesioneel
en voor mij alleen maar bevestiging dat de DB in huidige vorm niet zou mogen bestaan
en idd mijn steun niet zal gaan krijgen