Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rivano

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 10:10

india schreef:
heb je al geinformeerd wat je stappen kunnen zijn bij je rechtsbijstandverz?

Toen ze in Duitsland zat hadden ze wel zoiets van:"Goh, daar komen we ons bed wel voor uit." Maar toen ik meldde dat ze naar Canada geimmigreerd was.. tja.. dat vonden ze te ver weg! Dat werd te duur, het viel waarschijnlijk toch niet onder mijn dekking, bla bla bla, ik kon ze best het Canadese adres (wat ik dus ZELF moet zien te achterhalen) sturen, en misschien dat ze dan wat zouden doen, maar waarschijnlijk niet, bla bla bla, ik moest er maar niet vanuit gaan. Ze moeten dan een Canadese advocaat inhuren en dat is te duur gezien mijn 'lage claim' van 10.000,-. Een kennis die een juridische achtergrond heeft gaat nu in een algemene voorwaarden kijken waartoe ik ze kan verplichten. Maar het animo is bijzonder laag.. (en daar betaal je wel elke maand een aardig bedrag voor)

india schreef:
adres moet toch te achterhalen zijn bij de gemeente waar ze eerst woonde?

Door de rechtsbijstand is dat vast te achterhalen, maar aan mij geven ze dat niet zomaar. Mothergoose heeft ook ontdekt dat de tussenpersoon zelf een juridische opleiding aan de universiteit heeft gedaan, dus waarschijnlijk weet ze zelf ook wel dat ik nu vrij machteloos ben. (Trouwens, ze zou toch gratis die Tsjechische advocaat geregeld hebben.... Dat geloof ik nu ook niet meer, was vast weer smoesje om te rekken en heeft ze die contracten met haar opleiding zelf in elkaar gedraaid, en ondertussen maar zeggen dat hij het te druk had met alle rechtszaken in Tsjechie en dat ik nog even moest.... wachten.)

Oja.. mocht ze denken dat ik het er nu bij laat zitten. Neujjjjj, niet bepaald. Je moet vuur met vuur bestrijden, en op dit moment is mijn waakvlam overgeslagen in een halve bosbrand. Ben er nog lang niet klaar mee. Extreme duivel Het begint pas.

india schreef:
prachtig paard trouwens, ben gek op die kleur!

Vandaag of morgen stuurt ze de CD op en dan zet ik de foto's online en plaats ik hier de link naar de ITP topic. (helaas geen HAW topic, grinnik.)

Fable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:38

ok dit vind ik echt ronduit k¤t voor je.
laten we met heel bokt ff toevallig op vakantie gaan naar canada. ik ken daar trouwens nog iemand... maar daar heb je niet veel aan, hij is schrijver... Nors opkijken maar die vrouw.....grrrr Hamer Frusty

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:45

wat een verhaal ik blijf het zeker volgen

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 14:16

india schreef:
Ik lees al een tijdje mee, en was benieuw of er goed nieuws zou zijn, niet dus,

Jawel, nu wel!!!! Er is goed nieuws te melden!
De kliniek belde net en Dak's gezwel is een Atheroon.
Een soort goedaardig gezwel/tumor onder de huid dat wanneer het weggehaald wordt waarschijnlijk ook niet meer terugkomt. (woorden van de dierenarts)

Alleen, kan er dus niets over vinden op internet.
Hij heeft het nog voor me gespeld, dus je zou het zo moeten schrijven. Moet dan wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zeldzaam zijn als je er zelfs op internet niets over kan vinden.
Dat wordt een nieuwe topic...
Laatst bijgewerkt door Rivano op 13-07-06 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:33

Ik heb er nog nooit van gehoord. Wel van een adenoom maar als ie het gespeld heeft zal t wel goed zijn Haha!

krumel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 14:55

ik volg dit topic al een tijdje... en denk telkens weer, jeezzus wat een pech en tegenslagen telkens. Ben dan ook erg blij om goed nieuws te horen hierzo. Ook al heb ik geen idee wat het is Knipoog

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 15:08

Misschien dat Adenoon de griekse, latijnse, engelse of brabantse vertraling is van Atheroon?

Want als ik zoek op Adenoon krijg ik "meestal goedaardige tumor" en zoiets zei hij ook, al liet hij het woord 'meestal' weg. Ik kan alleen niets vinden in combinatie met Huid, want het was de huid-variant. Maar wel dat het met klieren te maken heeft, en hij dacht eerst dat het een verstopte/ontstoken talgklier was.
Denk dat ik het maar hou op Adenoon. Thanks Ellebel!!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:09

Als je zoekt op adenooM krijg je nog meer info denk ik Knipoog

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:10

Echt super veel respect voor je!! Ik doe mee, hockeystick in de aanslag Whoosh! Extreme duivel
Oh, incassobureau's schrijven alleen maar brieven en ook al is het no cure no pay.. als je niet bij een advocaat van hun de zaak uit handen geeft (niet no pay..) wil je dus zelf niet verder met de zaak en krijg je toch de rekening gepresenteerd. Niet doen dus of het moet via de verzekering zijn.

Nienkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:26

Jeee wat een verhaal,,

Wel vet goed dat je dit doet hoor!! Jemig,,,

Echt je hebt een super hartje!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:41

wel even fijn om het in de beknopte versie te lezen... jemig wat een gezeur met die rechtsbijstand, lekker dan! als ik het goed begrijp kunnen (willen??) die nu helemaal niks voor je doen tot je het adres hebt???

gelukkig was het bultje niks kwaadaardigs, zal wel een opluchting zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 07:55

Mischien heb ik er overheen gelezen,maar heeft die vrouw(de tussen persoon)dan wel het geld van Dak overgemaakt aan zijn echte eigenaar dus de gene waarvan dak is geweest?Of heeft die dan ook geen geld gekregen.En is Dak dan nu wel echt van jou?
Fijn trouwens dat het bultje mee valt.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:24

silvana schreef:
Mischien heb ik er overheen gelezen,maar heeft die vrouw(de tussen persoon)dan wel het geld van Dak overgemaakt aan zijn echte eigenaar dus de gene waarvan dak is geweest?Of heeft die dan ook geen geld gekregen.En is Dak dan nu wel echt van jou?
Fijn trouwens dat het bultje mee valt.

dat vraag ik me ook af ja, is Dak al officieel van jou?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 08:43

Nou, ik heb je verhaal gelzen op de 1e pagina, en diep respect hoor! wat jij doet voor dieren!

zo zouden er meer , veel meer moeten zijn!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 09:00

silvana schreef:
Mischien heb ik er overheen gelezen,maar heeft die vrouw(de tussen persoon)dan wel het geld van Dak overgemaakt aan zijn echte eigenaar dus de gene waarvan dak is geweest?Of heeft die dan ook geen geld gekregen.

Ik weet niet of de tussenpersoon die 1000,- aan de vorige eigenaresse overgemaakt heeft. Ik ben nooit rechtstreeks met haar in contact geweest, maar heb wel haar Tsjechische adres. (staan in Dak's papieren) Ik ben wel benieuwd.. Wie weet heeft ze wel tegen die eigenaresse gezegd dat ik hem gratis zou houden in ruil voor het niet aanklagen van haar zodat de tussenpersoon die 1000,- zelf kon houden. En daarna dacht, goh, ik hou de rest ook maar.
(op het contract was vermeld dat de tussenpersoon tekengerechtigd was en niet de eigenaresse. Dus daar heb ik nooit een handtekening of mail of teken van leven van gezien. Heb ook haar emailadres niet helaas.)

silvana schreef:
En is Dak dan nu wel echt van jou?

Of Dak echt van mij is zoekt die kennis nu uit. (Bij gebrek aan inzet van de rechtsbijstand) Hij zei al wel dat een mondelinge overeenkomst ook geldig is, en dat mail steeds meer als rechtsgeldig gezien wordt. Je moet dan wel toegang verlenen aan je mailbox zodat ze kunnen achterhalen dat het mailtje echt van de zender afkomstig is. Een printje of screendump telt niet.)

Verder heb ik heb het bewijs dat ik zijn aankoopbedrag overgemaakt heb, ik heb zijn stamboekpapier en zijn paspoort, en ik maak elke maand stallingskosten over sinds oktober, ik betaal zijn medische rekeningen, en ik zorg voor hem, dat schijnt ook van belang te zijn. (niet dat paspoort en stamboek papier, dat zegt niets) En ik heb mails in mijn mailbox van de tussenpersoon waarin staat dat hij van mij is. Blijft alleen het probleem: de tussenpersoon is de vorige eigenaresse niet! Er mag dan wel in het contract vermeld zijn dat ze tekengerechtigd is, maar is de vorige eigenaresse daar wel van op de hoogte? Misschien is Dak wel gejat... Misschien bestaat die hele "vorige eigenaresse" wel niet. Je gaat nu alles denken. Maar 100% zeker is het dus niet dat hij echt van mij is. Daarvoor zit het met de tussenpersoon/vorige eigenaresse constructie te ingewikkeld in elkaar.

merrieveulen schreef:
als ik het goed begrijp kunnen (willen??) die nu helemaal niks voor je doen tot je het adres hebt

En daarna waarschijnlijk ook niet.... Huilen

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 13:09

Everest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:09

Owkeej.. Ik heb zojuist 16 pagina's doorgewerkt.. en wat een superverschrikkelijk verhaal!! Echt niet normaal gewoon!!

Dak is echt zo'n ontzettend lekker dier, met zo'n sterk karakter!! (wat volgens mij geregeld bij jou vast wel voor frustraties kan zorgen.. Tong uitsteken (bijten, trappen etc. ) ) Wel mooi, om te lezen dat t echt met stap(pen)/(jes) vooruitgaat!!

En die mensen hebben je echt gewoon zo erg opgelicht.. niet normaal meer (waar gaat het naartoe :S ) ..
Ik denk dat (stel dat...) als die vorige eigenaresse/tussenpersonen nu gaan doen alsof Dak nog van hun is enzo.. en der komt iets van, dat je t zoiezo wel wint...

Naja nog veel sterkte in ieder geval! En ook ik wil me aanbieden voor knokploegjes, hulptroepen, en alles wat mogelijk is Lachen
Sterkte!!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 15:41

Gelukkig dat de bult niets ernstigs blijkt te zijn!! Weer een zorg minder.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar het verhaal van de tussenpersoon, met welke gedachten zij bezig is geweest met Dak en jou.

Weet je al hoe je het precies aan wil pakken, Rivano?

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 19:06

Mareska schreef:
Weet je al hoe je het precies aan wil pakken, Rivano?

Ben al druk bezig. Kan hier alleen niets melden (helaas) want de tussenpersoon had hier een account, die vrouw die haar kent van wie ik weet dat ze in Canada zit heeft hier een account, en wie weet wie er allemaal meeleest~! Maar je kunt ervan uitgaan dat ik niet stilgezeten heb.... Als straks alles achter de rug is zal ik het hier smakelijk neerzetten, want ook mijn klopjacht verloopt op zijn "daks". (hihi) Tot die tijd wil ik geen risico lopen.

Wat ik dan alleen niet snap, ik las net op de nieuwspagina van bokt het artikel:
Meer onderzoek handel kreupele paarden
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=622753

Dat komt wel voor een rechter, en ik moet hier zelf de onderste steen bovenhalen voor wat gerechtigheid. Zal eens vragen welke rechtsbijstandsverzekering die Bennekomse mensen hadden.... Vast niet dezelfde. Clown

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:14

in feite zit je met hetzelfde verhaal, alleen jouw nadeel is dat ze het buitenland inmoeten, misschien zit daar ook wel het verschil. in ieder geval hoop ik dat het allemaal gaat lukken. trouwens de foto's zijn schitterend!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:39

Ja ik snap dat je geen risico wilt lopen, slim, zeker als zijzelf een acount heeft hier, maar in ieder geval goed om te horen dat je er mee bezig bent!

Als het op z'n Daks gaat, heb ik er wel vertrouwen in Knipoog

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 16:36

Ik ben blij dat je er nog steeds mee bezig bent en nog opties hebt/ziet. Je bent echt een volhouder. En mocht een van die ' ontzettend leuke en vriendelijke (not) mensen hier meelezen, dan hoop ik dat ze zich realiseren wat ze aangericht hebben. en heeeeeeeeeeeeel misschien dat ze bij zinnen komen en de hele boel oplossen. (waarschijnlijk niet, maar goed, positief denken he!)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 23:18

Mareska schreef:
Ja ik snap dat je geen risico wilt lopen, slim, zeker als zijzelf een acount heeft hier, maar in ieder geval goed om te horen dat je er mee bezig bent!

Als het op z'n Daks gaat, heb ik er wel vertrouwen in Knipoog

hihi, leuke woordkeus... maar inderdaad, dan MOET het allemaal opgelost worden!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:05

ik heb na een weekje weg weer bijgelezen!! rot dat het niet opschiet hee!! maar wel weer gelukkig dat die bult niks ernstigs is!!
ik heb ook je foto's bij ITP gezien! hij is echt mooi, hij ziet er zooo normaal (niet ziek, of weet ik veel wat) uit! jij en hij zijn allebij ontzettende volhouders!!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 14:02