paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamvd

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:35

Als jij verder niets te verbergen hebt en eerlijk bent, waarom postte je dan gewoon niet uit eigen naam????
vind het maar raar

en ben ECHT blij voor het beessie dat ie niet (zinloos) geslacht is....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:39

pffff, duurde even maar ik ben er doorheen.... maar ben er nog niet uit hoe het nou zit....

wat ik niet begrijp is dat het paard naar de slager is gegaan met blijkbaar alle papieren erbij, is dat normaal?
want hoe komt anders de huidige verkoper aan alle papieren die er bij horen?
Ik geloof dat je je paspoort bij de slacht moet inleveren om te kunnen checken aan de hand van de chip of dit het juiste paard is, maar wat gebeurt er met de stamboekpapieren etc? Mag je je paspoort niet meer terug na slachten? weet iemand hoe dat zit?

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:41

XlucienneX schreef:

sorry ik heb er over heen gelezen.

de verzekering dekte alleen maar dood en ongevallen.

geen dood van gebrek dus dat had niet gekund.

Okay, dat is duidelijk, dank je. Je had gewoon geen uitgebreide verzekering voor hem.

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:43

nee klopt het was ons eerste paard in de verzekering dus wij dachten dat de basis goed was.

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:43

als ik de atvertentie zo lees is het heel vaag geschreven...
heb eigen lijk nooit een verhaal gezien wat zo aart is geschreven

verder snap ik van alles niet veel maar ok.....

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:46

VOlgens mij moeten de papieren terug worden gestuurd naar het stamboek van je paard
heb even de papieren van mijn paard erbij gehaald en er staat letterlijk:

Als het paard is gestorven of overgenomen door de verzekering moet het paspoort worden teruggezonden naar de organisatie die het paard heeft geregistreerd met vermelding van reden van retournering.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:47

Dusssss JIJ had zelf de papieren moeten houden en terug moeten sturen naar het KWPN.
Raar dat ze dan gewoon in het bezit zijn van de "verkoper"

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:48

how how.

als het paard gestorven is of door de verzekering..

maar mijn paard wers geslacht. de slachter moet er een groot kruis op zetten met slacht en hem opsturen. dus ik had het niet opkunnen sturen

orion1996

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:49

Citaat:
Je kan niet rommelen met keuringsraporten. Geloof mij maar, ik zit lang genoeg in het vak.

Er wordt genoeg gerommeld met keuringen. Ik heb er namelijk genoeg gezien die goed waren gekeurd en binnen 3maanden de meest vreselijke gebreken bleken te vertonen die op elke keuring eruit zouden komen. Hoe komen veel paarden met spat door keuringen, hoe komen paarden met peesblessures door keuringen, hoe komen paarden met 3tjes op benen door keuringen en staat er op een rapport een 1tje (en dit laatste voorbeeld kwam 1,5 week na aankoop aan het licht)?
Mijn eerste paard was afgekeurd (ook pas 7 jaar na aankoop gehoord) en de volgende dierenarts keurde hem gewoon goed, moment opname noemen ze dat. Nu loopt een ander paard met de papieren van mijn paard rond, de mijne is geslacht. Is ook niet leuk als je je paard tegenkomt, alles klopt op papier, alleen is het jouw paard niet.

In de paardenwereld wordt zoveel gerommeld, zowel met papieren als met rapporten. Natuurlijk rommelt niet iedereen ermee, maar er zijn helaas wel degelijk gevallen waarin dit wel gebeurd.

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:50

XlucienneX schreef:
maar mijn paard wers geslacht. de slachter moet er een groot kruis op zetten met slacht en hem opsturen. dus ik had het niet opkunnen sturen

KLopt, dat moet je slager invullen maar jij moet zelf het papier als eigenaar opsturen

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:51

we hebben de papieren niet terug gekregen

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:53

En daar ging je lesgeefster/paardenhandelaar mee akkoord?
Zij weet de gang van zaken toch wel?

Sabientjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:55

Als ik jou was ging ik bij het paard kijken!

En dan de mensen vertellen van hoe en wat!

En misschien had de DA het bij jou ook wel verkeerd!

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:56

ik denk dat ze ervan uit ging dat de man het wel opstuurd dat doen ze vaker dus die verwachte het weer terug. maar dat is dus niet gebeurd

Bluem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:04

Papieren hoeven helemaal niet altijd terug gestuurd te worden naar het stamboek. heb hier zelf ook nog de papieren van m'n overleden paard liggen. (Maar wanneer een paard een chip heeft valt er al heel wat minder te prutsen denk ik)

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:07

ik kan mezelf wel flink hard voor me kop slaan.

ik had zijn staart eraf moeten scheren en zijn manen. maar ik wist niet dat slagers het zomaar achter je rug om konden doen.

en dat van de papieren daar ben ik nog niet helemaal uit.

het verhaal is klaar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:13

Heeft de TS nu al kontakt opgenomen met de handelaar waar het paardje nu staat?

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:14

ja

Ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:14

En wat vonden ze van jouw kant van het verhaal?

EDIT: heeft je moeder al gebeld met de slager?
Laatst bijgewerkt door Ann op 29-12-05 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:15

Dito schreef:
Papieren hoeven helemaal niet altijd terug gestuurd te worden naar het stamboek. heb hier zelf ook nog de papieren van m'n overleden paard liggen. (Maar wanneer een paard een chip heeft valt er al heel wat minder te prutsen denk ik)

het staat hier in het kwpn papier van mijn paard. Maar of het altijd gebeurt is natuurlijk een tweede

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:16

Ann schreef:
En wat vonden ze van jouw kant van het verhaal?

EDIT: heeft je moeder al gebeld met de slager?

de handelaar waar hij NU staat die hebben nog niet op de mail gereageerd.

mijn moeder is op haar werk. mijn instructrice rekent er nu mee af.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:22

zirkoontje schreef:
Dito schreef:

het staat hier in het kwpn papier van mijn paard. Maar of het altijd gebeurt is natuurlijk een tweede

Klopt. Volgens mij hebben wij toen trouwens ook naar het stamboek gebeld met de vraag of we ze mochten houden gezien de omstandigheden. Het zit overal wel anders in elkaar waarschijnlijk.

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:24

hej meid
Ik heb het hele topic doorgelezen en pas op pagina 12 begon ik het te snappen.
Ik begrijp dat jij je paard naar de slager wou brengen de slager hem heeft doorverkocht [wat wel mag] en die mensen hebben hem nu tekoop staan?
Heel vervelend verhaal en door alle verwarring komt die bij veel mensen ongeloofwaardig over.
Wat alber zoer ermee te maken heeft snap ik niet maar ik geloof ook echt NIET dat hij zich zo eventjes uitleend.
Hij heeft het vast druk zat met z'n eigen paardjes.
En ikzelf heb ook iets meegemaakt zou het wel vertellen:
Toen ik op de manege reed bij een handelaar die had een paard gekocht schimmel die naar de slager moest die *moest* levensgevaarlijk zijn net als jij zegt over je paard.
Nou voor mij grote uitdaging dus ik ging hem lekker borstelen enz .
en gewoon een band mee op bouwen. Er werd gezegt dat er proffesionele ruiters vanaf waren gevallen en dat die echt onhandelbaar was. Dus ik zeggen ik ga er morgen op nou jahoor de volgende dag oude eigenaar op stal en dat moetje niet doen blablabla dus ik eerst in stal zadel erop niks aan de hand ik hangen en veel praten en belonen helemaal niks aan de hand dus ik erop zitten niks aan de hand ik dacht: ze kunnen me wat ik ga erop in de bak. Ik eraf gestapt loop de stal uit en krijg een hele ernstige migraine aanval zag niks meer en werd helemaal vaag in me hoofd. Gadver net nu ik iets wou doen dit
Ik paardje afgezadeld en inmiddels waren de oude eigenaren er ook niet meer. Ik naar huis lekker uitzieken de volgende dag ik kom is die schimmel weg ik vraag waar istie ?? jaa euh heb hem alvast naar de slager gebracht!!
Nou ik werd WOEST ik klein lief meisje had erop gezeten kon ermee wandelen,longeren alles ging goed zonder problemen had eral opgezeten zonder zadel en dan nog wegbrengen. Snap het nog steeds niet maar weet nu wel dat paarden ook voorkeuren hebben kwa mensen dan kan je nog zo goed en lief zijn ook het paard mag de keus maken: Ik accepteer haar wel of Niet. Waarschijnlijk zocht die schimmel een maatje die ook voor hem door het vuur ging. En geen ruiter die alleen aan rijden dacht.. [hij kwam van stal vandaan waar ze reden,mesten,poetsen enzo geen extra liefde terwijl sommige paarden dat nodig hebben]. Ik weet niet 100% zeker of die dood is. Maar weet wel dat dit verhaal aan mijn verhaal deed denken.

Meid een ban vind ik niet op z'n plaats zo'n verhaal kan je niet verzinnen!!!
Sterkte !!

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:31

XlucienneX schreef:

de handelaar waar hij NU staat die hebben nog niet op de mail gereageerd.

Een beller is sneller .

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:33

ja dat weet ik maar er hebben al 2 van bokt gebeld en een vriendin van mij dus totdat ik meer van de slager weet bellen wij nog niet.